به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,131
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 12,170
بازدید ماه: 17,960
بازدید کل: 23,506,332
افراد آنلاین: 13
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
سه هدف اساسی دشمن زیر عنوان اصلاحات (۲۱ )
اصلاحات و اصلاح طلبی انقلابی و آمریکایی« از دیدگاه امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله)»

سه هدف اساسی دشمن زیر عنوان اصلاحات (۲۱ )



ادعای طرفداری از جناح اصلاح‌طلب!


رئيس جمهور امريكا ادّعا مى‌كند طرفدار جناحى به نام اصلاح‌طلب در ايران است. دروغ مى‌گوييد! اوّلاً شما طرفدار هيچ جناحى از جناحهاى معتقد به انقلاب نيستيد. ثانياً طرفدار اصلاح هم نيستيد. هر اصلاحى بخواهد در اين كشور انجام گيرد، يقيناً برخلاف نظر رژيم ديكتاتور و مستبد و سلطه‌جوى بين‌المللى امريكاست. ثالثاً اگر بر فرض چيزى به نام اصلاحات باشد كه نسخة آن را شما براى مردم ايران بنويسيد، آنها اين اصلاحات را اصلاحات امريكايى خواهند دانست و آن را در زباله‌دان مى‌اندازند. بزرگ‌ترين حركت اصلاحى را در اين كشور، انقلاب اسلامى و امام بزرگوار اين ملت انجام دادند. امروز هم هر حركتى كه در جهت تحكيم پايه‌هاى انقلاب و اعمال قانون اساسىِ مترقّى و مدرن ما انجام گيرد، بلاشك يك حركت اصلاحى است و مردم از آن حمايت مى‌كنند. هر كارى كه از لحاظ علمى، دينى، عملى، اخلاقى، اجتماعى و سياسى در جهت پيشرفت مردم ايران باشد، يك حركت اصلاحى است و مردم از آن حمايت مى‌كنند.(164)


اصلاحی که آمریکا می‌خواهد؟


مردم، ايمان و پايبندى خود را به دين، اعتقادات و ارزشهاى والاى اسلامى نشان داده‌اند و امروز از الفاظ به ظاهر زيبايى كه دشمنان اين ملت بر زبان جارى مى‌كنند، فريب نمى‌خورند. شما مى‌بينيد امروز در تبليغات امريكاييها و اظهاراتشان- نه فقط در سطح رسانه‌ها، بلكه در سطح رؤسا و نمايندگان و رئيس جمهورشان و ديگران- از اصلاحات در ايران اسم آورده مى‌شود. اصلاحات، كلمة قشنگى است. آن اصلاحى كه امريكاييها مى‌خواهند در ايران انجام گيرد، عين فساد است. آنها مى‌خواهند نظام جمهورى اسلامى را كه تبلور ايمان مردم و استقلال‌خواهى آنهاست، از بين ببرند. اصلاحات به نظر امريكاييها، يعنى از بين رفتن نظام جمهورى اسلامى. آنها مى‌خواهند ملت ايران روى خون شهداى خود قدم بگذارد، ايمان و عقايد و باورهاى خود را لگدمال نمايد، به تاريخ و گذشتة خود پشت كند و در مقابل فشار سياسى و تبليغاتى تسليم شود. آنها با هر اصلاح واقعى در اين كشور مخالف‌اند. شما ببينيد وقتى مبارزة با فساد مطرح مى‌شود و دستگاههاى اجرايى و قضايى در راه مبارزه با فساد اقدام مى‌كنند، از طرف همين دستگاههاى تبليغاتىِ دشمنان و عواملشان در داخل، عليه اين حركت، جنجال و هياهو شروع مى‌شود. اينها طرفدار اصلاح‌اند؟! مبارزه با فساد را با انواع تهمتها متّهم مى‌كنند، براى این‌که انجام نگيرد؛ چرا؟ چون اين، يك كار اساسى در كشور است.(165)


اصلاح از نظر آمریکاییها


البته از نظر آمریکاییها اصلاح، یعنی ضدیت با نظام جمهوری اسلامی. رضاخان آمد اصلاحات راه انداخت؛ محمدرضا هم آمد اصلاحات راه انداخت؛ این همان چیزی است که بنده گفتم اصلاحات آمریکایی. این اصلاحات به درد خودشان می‌خورد. ملت ایران اصلاح را براساس اصول خود انجام می‌دهد.(166)


آمریکا، اصلاح‌طلبی را مخالفت با نظام اسلامی می‌داند!


ما در دنيا اهل مذاكره‌ايم. بنده از زمان رياست جمهورى هميشه به وزارت خارجه و دستگاههاى گوناگون تأكيد مى‌كردم كه برويد با دولتها و كشورها صحبت كنيد، در مجامع جهانى شركت كنيد. به رؤساى جمهور بعد از رياست جمهورى خودم هميشه تأكيد مى‌كردم كه مسافرت كنيد؛ در مذاكرات شركت كنيد و ارتباط داشته باشيد؛ رفت و آمد داشته باشيد. مبنائاً به مذاكره معتقدم، اما مذاكره با كه و بر سر چه؟ مذاكره براى رسيدن به يك قدر مشترك؛ دو طرف بايد همديگر را قبول داشته باشند؛ يك حد وسطى هم وجود داشته باشد؛ مذاكره كنند تا به اين حد وسط برسند. آن طرفى كه شما را اصلا قبول ندارد، با اصل وجود شما به عنوان جمهورى اسلامى طرف است، با او چه مذاكره‌اى مى‌توانيد بكنيد؟! او صريحاً مى‌گويد كه با نظام دينى مخالف است؛ با نظام جمهورى اسلامى بخصوص، مخالف است؛ چون منشأ حركت بيدارى مسلمانان در دنيا شده است. او صريحاً حركت اصلاح‌طلبى را در ايران به معناى حركتى بر ضد نظام اسلامى مى‌داند؛ اين مجموعة برادران و خواهران ما را كه تحت نام اصلاح‌طلب هستند، اصلا اصلاح‌طلب نمى‌داند! او كسانى را اصلاح‌طلب مى‌داند كه مى‌خواهند نه سر به تن اين جناح باشد، نه سر به تن آن جناح؛ اصلاً مى‌خواهند نظام اسلامى نباشد. بنابراين با كسى كه با اصل نظام اسلامى مخالف است و چنانچه يك حركتى بكند، يك دوستى‌اى با كسى ابراز كند، حتماً از روى تاكتيك و براى فريب است.(167)


اصلاح مورد نظر آمریکاییها، عین فساد است!


با مجموع اين كارها مى‌خواهند اين ملت را كه پشتوانة واقعى و حقيقى اين انقلاب و نظام است، از انقلاب و نظام جدا كنند. البته سعى خود را كرده‌اند، ولى مسلّم است كه نخواهند توانست. مردم، ايمان و پايبندى خود را به دين، اعتقادات و ارزشهاى والاى اسلامى نشان داده‌اند و امروز از الفاظ به ظاهر زيبايى كه دشمنان اين ملت بر زبان جارى مى‌كنند، فريب نمى‌خورند. شما مى‌بينيد امروز در تبليغات امريكاييها و اظهاراتشان - نه فقط در سطح رسانه‌ها، بلكه در سطح رؤسا و نمايندگان و رئيس جمهورشان و ديگران- از اصلاحات در ايران اسم آورده مى‌شود. اصلاحات، كلمة قشنگى است. آن اصلاحى كه امريكاييها مى‌خواهند در ايران انجام گيرد، عين فساد است. آنها مى‌خواهند نظام جمهورى اسلامى را كه تبلور ايمان مردم و استقلال‌خواهى آنهاست، از بين ببرند. اصلاحات به نظر امريكاييها يعنى از بين رفتن نظام جمهورى اسلامى. آنها مى‌خواهند ملت ايران روى خون شهداى خود قدم بگذارد، ايمان و عقايد و باورهاى خود را لگدمال نمايد، به تاريخ و گذشتة خود پشت كند و در مقابل فشار سياسى و تبليغاتى تسليم شود. آنها با هر اصلاح واقعى در اين كشور مخالف‌اند. شما ببينيد وقتى مبارزة با فساد مطرح مى‌شود و دستگاههاى اجرايى و قضايى در راه مبارزه با فساد اقدام مى‌كنند، از طرف همين دستگاههاى تبليغاتى دشمنان و عواملشان در داخل، عليه اين حركت، جنجال و هياهو شروع مى‌شود. اينها طرفدار اصلاح‌اند؟! مبارزه با فساد را با انواع تهمتها متهم مى‌كنند، براى این‌که انجام نگيرد؛ چرا؟چون اين، يك كار اساسى در كشور است.(168)


اصلاح‌طلبان در نظر آمریکا!


از نظر امريكا، اصلاح‌طلبان، نقابدارانى هستند كه به خيابانهاى تهران بيايند و شيشه‌هاى مغازة مردم را بشكنند يا اتومبيل مردم را آتش بزنند! هركس در هر گوشه‌اى از كشور عليه مصالح اين ملت، انقلاب و امام حرفى بزند، از نظر آنها اصلاح‌طلب است! من اصرار دارم كه جناحهاى سياسى، حساب خود و شعارهاى خود را از حساب امريكا جدا كنند و روشن نمايند كه آنچه امريكاييها مى‌گويند، چيست و آن چيزى كه آنها مى‌خواهند، چيست. اصلاحات بايد تعريف شود. اصلاح واقعى در اين كشور اين است كه فقر ريشه‌كن شود؛ تبعيض وجود نداشته باشد و فساد ادارى و اقتصادى نباشد. در راه اين چيزها مانع‌تراشى مى‌كنند؛ آن‌گاه براى ملت ايران دل مى‌سوزانند!
امروز امريكا صلاحيت ندارد راجع به مردم‌سالارى حرف بزند. دولت امريكا صلاحيت ندارد راجع به اصلاح كشورها سخنى بر زبان جارى كند؛ خود آنها كانون فسادند. امروز بزرگ‌ترين مبارزه با امريكا، كار كردن و تلاش نمودن و مجاهدت براى اصلاح امور كشور است؛ امريكاييها اين را نمى‌خواهند. مسئولان دولتى و بخشهاى مختلف بايد براى ايجاد اشتغال و مبارزه با فساد و باز كردن گره‌هاى امور معيشت مردم و رونق دادن به اقتصاد كشور، حقيقتاً كار و تلاش كنند. هر كس در اين زمينه‌ها مجاهدت و كار كند، بزرگ‌ترين مبارزه را با امريكا كرده است، چون آمريكاييها نمى‌خواهند گره‌هاى اين كشور و اين ملت باز شود؛ آنها مى‌خواهند اين مشكلات بماند.(169)


آمریکا، اغتشاشگران را اصلاح‌طلب می‌داند!


البته دستگاههاى خارجى شتابزده عمل كردند؛ زود خوشحال شدند و زود اعلام موضع كردند. همان كسانى كه دائم دم از حقوق بشر مى‌زنند، اوباشى را كه در خيابانها شيشه‌ها را مى‌شكستند، بانك مى‌زدند و ماشينهاى مردم يا دستگاهها را به آتش مى‌كشيدند و چهارراهها را بند مى‌آوردند، به عنوان ملت ايران و نيروهاى اصلاح‌طلب معرفى كردند! پس معلوم شد از نظر آنها «اصلاح» يعنى چه! اصلاحى كه دنبالش هستند، همينهاست ديگر! ملت ايران را كه روز چهارشنبه آمد، به حساب نياوردند! كسانى را كه مردم عليه آنها قيام كردند، به عنوان ملت معرفى كردند! اشتباه كردند. اگر يكى، دو روز دندان روى جگر گذاشته بودند و حرف نزده بودند، بعداً دچار اين شرمندگى نمى‌شدند! اغلبشان هم حرف زدند. همينهايى كه مراكز خصومت با نظام اسلامى بودند، همه‌شان چيزى از دهنشان پريد و گفتند. حتى آن دولتمرد امريكايى هم كه گفت «نمى‌خواهم حرفى بزنم كه به ضرر نيروهاى مخالف نظام تمام شود» نتوانست خودش را نگه دارد! بالأخره حرف زد و دفاع خودش را از نيروهاى اغتشاشگر نشان داد! عوامل صهيونيست در پارلمانهاى مختلف اروپايى و غير اروپايى، و نيز بعضى از كشورهاى همسايه هم نتوانستند اظهارنظر نكنند.(170)


تخریبهایی که دشمن نامش را اصلاح می‌گذارد


دشمن سه هدف مرحله‌اى و مقطعى را تعقيب مى‌كند. اوّل، عبارت است از تخريب وحدت ملى؛ يكپارچگى ملت ايران را بشكنند و تخريب كنند. دوم، تخريب ايمان و باورهاى كارساز در دل مردم؛ يعنى به تخريب ايمانها و باورها و اعتقاداتى كه اين ملت را از يك ملت عقب افتادة توسرى‌خور، به يك ملت پيشرو و شجاع و ميداندار در دنيا تبديل كرد، بپردازند. اين حركت، با اعتقادات و باورهايى انجام گرفت؛ بدون اين باورها كه انسان حركت نمى‌كرد و اين ملت پيش نمى‌رفت. دشمن مى‌خواهد اين باورها را در ذهن ملت ما تخريب كند. سوم، تخريب روح اميد و تخريب آينده در ذهن مردم. پس، سه تخريب، مورد نظر دشمن است: تخريب وحدت ملى، تخريب باورهاى كارساز و مقاومت‌بخش، و تخريب روح اميد. اسم اين تخريبها را هم «اصلاح» مى‌گذارند! من كارى به اين دوستان و خوديهاى غافل ندارم؛ بحث من بر سر دشمن است كه سلسله جُنبان اين حركت، به بيرون از اين مرزها مربوط است. در داخل مرزها هم كسانى‌كه اساس كار دست آنهاست، جزو دشمنان‌اند.(171)


پانوشتها:
164 - بیانات مقام معظّم رهبری در دیدار با جمعی از مدیران و مسئولان آموزش و پرورش، 26/04/1381.
165 - بیانات مقام معظّم رهبری در دیدار با اعضای ستادهای نماز جمعة سراسر کشور، 05/05/1381.
166 - بیانات مقام معظّم رهبری در دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاههای استان کرمان، 19/02/1384.
167 - بیانات مقام معظّم رهبری در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام، 27/12/1380.
168 - بیانات مقام معظّم رهبری در دیدار با اعضای ستادهای نماز جمعة سراسر کشور، 05/05/1381.
169 - بیانات مقام‌معظّم‌رهبری در دیدار با اعضای‌ستادهای‌نماز جمعة سراسر کشور، 05/05/1381.
170 - بیانات مقام معظّم رهبری در خطبه‌های نماز جمعة تهران، 08/05/1378.
171 - بیانات مقام معظّم رهبری در خطبه‌های نماز جمعة تهران، 26/09/1378.

پاورقي كيهان  - ۲۸ / ۱۱ / ۱۳۹۳