به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,881
بازدید دیروز: 4,463
بازدید هفته: 14,942
بازدید ماه: 14,942
بازدید کل: 23,676,768
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۰۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 25 April 2024
الخميس ، ۱۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۱- تروریسم صهیونیستی- نتیجه حقوق‌بشر غربی: آمریکا گزارش گلدستون از جنایات اسرائیل را بی‌اهمیت خواند! ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
تروریسم صهیونیستی- 31
 نتیجه حقوق‌بشر غربی:
 
آمریکا گزارش گلدستون از جنایات اسرائیل را بی‌اهمیت خواند!
 



 
  واکنش‌های بین المللی فلسطین
اسماعیل هنیه (نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین) به دلیل درخواست محمود عباس برای به تاخیر افتادن انتشار گزارش گلدستون در شورای حقوقی سازمان ملل، به شدت از وی انتقاد کرد. اسماعیل هنیه که در جلسه فوق‌العاده اعضای مجلس قانونگذاری فلسطین در غزه سخن می‌گفت، این اقدام تشکیلات خودگردان را کوتاهی بی‌سابقه درحق مردم فلسطین و خون شهدای فلسطینی دانست.
اسماعیل هنیه همچنین اعلام کرد: «دستور به تعویق افتادن رای‌گیری درباره گزارش (گلدستون)، دستور محمود عباس رئیس تشکیلات بوده‌است. چگونه ممکن است که در سایه چنین وضعی گروههای فلسطینی (فتح و حماس) سر یک میز بنشینند و توافقنامه (آشتی ملی) امضا کنند.»
ابراهیم الخریشه (نماینده فلسطین در شورای حقوق بشر سازمان ملل) پس از تصویب گزارش گلدستون آن را پیروزی بزرگی برای ملت فلسطین در صحنه حقوق بین‌الملل دانست.
طاهر النّونو (سخنگوی دولت فلسطین به رهبری اسماعیل هنیه) اظهار داشت: «دولت منتخب فلسطین از تصویب گزارش گلدستون در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل استقبال می‌کند. ما می‌خواهیم تا تصویب این گزارش مقدمه‌ای برای محاکمه سران اشغالگر باشد.»
صائب عریقات (مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان) در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تصریح کرد: «تشکیلات خودگردان فلسطین از رای مثبت شورای حقوق بشر سازمان‌ملل به گزارش گلدستون استقبال می‌کند و امیدوار است که این تصمیم شورای حقوق بشر در حد یک مصوبه باقی نماند و مانع تکرار جنایات اسرائیل در آینده شود.»
آمریکا
یان کلی (سخنگوی کاخ سفید) در نشست خبری اظهار داشت که گزارش نتیجه‌گیری غیر متوازن و ناعادلانه از جنگ به همراه دارد و دولت متبوعش از تشدید منازعات بین طرفین در پی انتشار این گزارش نگران است.
ریچارد سایدمن (رهبر یهودیان آمریکا)، با اذعان به این مطلب که قاضی گلدستون تمام تلاش خود را به‌کار بست که بتواند بین اسرائیل و گروه حماس و سازمان ملل توازن و عدالت را برقرار کند؛ تاکید کرد که فرجام این تصمیم گلدستون ضربه‌ای مهلک به اعتبار سازمان ملل متحد خواهد بود.
آلخاندرو وولف (نماینده آمریکا در شورای امنیت)، در جلسه مورخ ۱۴ اکتبر این شورا گفت: «اسرائیل گامهای مثبتی را برای حفظ صلح برداشته‌است که نیاز است گسترش یابند. آنها می‌بایست شهرکسازی‌ها را متوقف سازند، امکان تردد فلسطینیان را فراهم آورند و اجازه ورود مایحتاج مورد نیاز فلسطینیان را صادر کنند. وی ضمن تروریست خواندن مقاومت حماس و حزب الله در مقابل اسرائیل، گزارش گلدستون را از دید شورای امنیت بی‌اهمیت خواند و تاکید کرد که این نتیجه‌گیری غیرمنصفانه‌است. وی اظهار کرد که حماس یک گروه تروریستی است و اقداماتی برخلاف قوانین بشردوستانه انجام می‌دهد؛ ولی اسرائیل توانایی به عهده گرفتن اقداماتی را که انجام می‌دهد دارا است و آنها را با در نظرگرفتن حقوق انسانها انجام می‌دهد.
اسرائیل
با انتشار گزارش سازمان ملل، اسرائیل تلاش گسترده وسیعی را برای بی‌اعتباری این گزارش آغاز کرد.
آویگدور لیبرمن (معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه وقت اسرائیل) گفت: «ما به حقانیت رفتار خویش ایمان داریم و هیچ گزارشی نمی‌تواند به قاطعیت ما خللی وارد سازد.»
بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) در جلسه کابینه اسرائیل اعلام کرد: «هر موافقت جهانی که با این گزارش همراه شود، مانند تازیانه‌ای سخت به جنگجویان با تروریسم جهانی محسوب می‌شود.»
شیمون پرز در دیداری که با خوزه لوئیز رودریگز زاپاترو نخست وزیر اسپانیا در اورشلیم داشت، در واکنش به گزارش گولدستون گفت: «ما نیازی به قاضیان بیگانه نداریم که عملیات ما را بررسی و در مورد آن قضاوت کنند. اگر قرار است پایمال شدن حقوق انسانی از جانب شورای حقوق بشر سازمان ملل مورد بررسی قرار گیرد، بهتر است به جمهوری اسلامی ایران چشم بدوزند؛ رژیمی که شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دهد و خواستار نابودی این کشور است.»
دانی ایالون (معاون وزیر امور خارجه وقت اسرائیل) رفتار شورای حقوق بشر را شرم‌آور خواند و گفت: «قطعنامه شورا به تلاش برای حفظ حقوق انسانی بر اساس قوانین بین‌المللی آسیب می‌رساند و موجب دلگرمی سازمان‌های تروریستی در سراسر جهان می‌شود.»