به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,629
بازدید دیروز: 5,045
بازدید هفته: 8,673
بازدید ماه: 99,536
بازدید کل: 23,761,340
افراد آنلاین: 17
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۲۳ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 12 May 2024
الأحد ، ٤ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۴۱۰ - درمکتب امام (ره) : انتشار 3 سند درباره اصالت نامه 6 فروردین امام خمینی(ره) ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
درمکتب امام (ره) :
برای اولین بار صورت گرفت
 
انتشار 3 سند درباره اصالت نامه 6 فروردین امام خمینی(ره) 
 

مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برای اولین بار دست‌نوشته‌هایی از رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله مشکینی و مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره اصالت نامه امام درباره آیت‌الله منتظری منتشر کرد.
به گزارش تسنیم، بعد از سخنان اخیر علی مطهری نائب‌رئیس‌مجلس شورای اسلامی و تشکیک در نامه امام خمینی در عزل منتظری حمید انصاری قائم‌مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با انتشار اسنادی به ادعاهای صورت‌گرفته پاسخ داد.
در مقدمه توضیحات قائم‌مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) آمده است: این سندها، شهادت کتبی سه تن از اعضای هیئت‌رئیسه وقت مجلس خبرگان رهبری: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مرحوم آیت‌الله مشکینی و مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و همچنین اظهارات آیت‌الله امینی است که در همان روز 6 فروردین 1368 ــ در جلسه هیئت‌رئیسه با حضور ایشان و آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی و آیت‌الله مؤمن ــ درباره تصمیم حضرت امام و نامه ایشان بحث کرده‌اند و تصمیم گرفته می‌شود که خدمت حضرت امام بروند.
وی می‌افزاید: حضرات نام‌برده به‌جز آیت‌الله طاهری و آیت‌الله مؤمن در شامگاه همان روز 6 فروردین (یعنی شب هفتم فروردین 68) خدمت حضرت امام می‌رسند. در این جلسه که مرحوم یادگار امام نیز حضور داشته است، مطالب این نامه و درخواست عدم انتشار و تعدیل آن مورد گفت‌و‌گوهای جدّی قرار می‌گیرد.
در ادامه مقدمه این اسناد می‌خوانیم: «در سال 1379 و 80، تولیت مؤسسه طی نامه‌هایی از محضر این بزرگواران با‌اشاره به حضور ایشان در جلسه در محضر امام و با‌اشاره به تشکیک‌هایی که در مورد اصالت این نامه از سوی برخی جریانات مطرح گردیده است، درخواست می‌کند تا «برای محروم نماندن آیندگان از حقیقت امر» شهادت خویش را مرقوم فرمایند...»
اسنادی که اصالت نامه را تائید می‌کند
در مرقومه رهبر معظم انقلاب آمده است: با سلام و تحیّت، در شب هفتم فروردین 68 اینجانب و حضرات نامبرده بالا در خدمت حضرت امام راحل قدّس الله روحه بودیم و بیشترین گفت‌و‌گو درباره‌‌ آن نامه بود و این‌که از رسانه‌ها پخش بشود یا نه و سرانجام تصمیم نهائی امام این شد که نامه پخش نشود و فقط برای مخاطب نامه فرستاده شود. ساعتی قبل از آن هم فرزند گرامی امام مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج احمد آقا متن نامه را برای نامبردگان قرائت کردند. صدور آن نامه از ذهن و قلم شریف امام جای کمترین تردید نیست.
در سند شماره دو مرتبط با مرحوم آیت‌الله مشکینی ایشان نوشته‌اند :...در اوائل فروردین 68 شبی در حضور امام راحل قدّس سرّه با نامبردگان فوق بودیم و صحبت در اطراف انتشار و عدم انتشار نامه مزبور بود و از معظّم‌له درخواست عدم انتشار و یا تخفیف مفاد آن می‌شد و اگر کسی در آن حال سخنان ایشان را درباره آقای منتظری می‌شنید نه‌ فقط یقین می‌کرد که نامه نامه ایشان است بلکه یقین می‌کرد که ایشان در نوشتن نامه ارفاق نموده و رعایت برخی از مصالح را کرده است، و در واقع «سبقت رحمته غضبه» و به‌ هرحال بنده می‌دانم و شهادت می‌دهم که نامه فوق‌الذکر نامه معظّم‌له و مطالب آن منظور ایشان بوده...
در سند شماره 3 نیز مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نوشته است: عصر آن‌روز دفتر امام(ره) از من و آیت‌الله خامنه‌ای خواسته بود که این نامه امام را به قم ببریم و به دست آقای منتظری برسانیم و هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان در دفتر اینجانب جلسه داشت برای تصمیم‌گیری در مورد تشکیل جلسه خبرگان به‌منظور اجرای دستور امام درخصوص عزل آقای منتظری.
وی در مرقومه خود براساس این سند می‌افزاید :...از امام درخواست کردیم که از ارسال نامه خودداری فرمایند امام نپذیرفتند و سپس درخواست شد که از اعلان متن نامه منصرف شوند که فقط پذیرفتند تا فردا منتشر نشود و سپس هنگام طلوع فجر فرستاده امام به خانه اینجانب آمد و گفت «امام فرموده‌اند نامه از صدا و سیما پخش نمی‌شود، و توسط فرد دیگری برای آقای منتظری ارسال می‌شود.»