به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,149
بازدید دیروز: 4,943
بازدید هفته: 31,751
بازدید ماه: 52,721
بازدید کل: 23,714,542
افراد آنلاین: 46
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 2 May 2024
الخميس ، ۲۳ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
1 ۰۳/۰۲/۱۳
(0 بازدید)


1 ۰۳/۰۲/۱۳
(0 بازدید)


1 ۰۳/۰۲/۱۳
(0 بازدید)


1 ۰۳/۰۲/۱۳
(0 بازدید)


1 ۰۳/۰۲/۱۲
(1 بازدید)


1 ۰۳/۰۲/۱۲
(1 بازدید)


۳۷۳ - آیت‌الله سیّدمحمّدمهدی میرباقری: برخی عدالت‌خواهی‌ها رنگ و بوی مارکسیستی دارد ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
آیت‌الله سیّدمحمّدمهدی میرباقری:
 
برخی عدالت‌خواهی‌ها رنگ و بوی مارکسیستی دارد
 
   ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
Image result for ‫آیت‌الله سیّدمحمّدمهدی میرباقری‬‎
عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه ادبیات برخی عدالت‌خواهی‌ها دینی نیست، تصریح کرد: در دوران کنونی، گاهی مشاهده می‌شود عدالت‌خواهی یک مقدار آهنگ ادبیات مارکسیستی به خودش می‌گیرد و نومارکسیست‌ها دوباره دارند ادبیات عدالت‌خواهی را با فرهنگ مارکسیستی گسترش می‌دهند و این خطر بزرگی است.
آیت‌الله سیّدمحمّدمهدی میرباقری، عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنانی به ‌مناسبت ایّام عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام با بیان اینکه ادبیات برخی عدالت‌خواهی‌ها دینی نیست، تصریح کرد: در دوران کنونی، گاهی مشاهده می‌شود که عدالت‌خواهی یک مقدار آهنگ ادبیات مارکسیستی به خودش می‌گیرد و نومارکسیست‌ها دوباره دارند ادبیات عدالت‌خواهی را با فرهنگ مارکسیستی گسترش می‌دهند و این خطر بزرگی است. رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اهمیت مبارزه با بی‌عدالتی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در عین حال عدالت مارکسیستی هم خودش نوعی بی‌عدالتی است.
به گزارش فارس، میرباقری ادامه داد: در فضاهای مختلف گاهی به چشم می‌خورد که هر کس که مال حلالی دارد به او حمله می‌شود، و این غلط است.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه عدالتخواهی در جامعه ما گاهی مفهوم غلطی پیدا می‌کند، تصریح کرد: این حرف درستی است که باید با فساد، بی‌عدالتی و تجلیل‌ و تکریم‌های بی‌حساب و کتاب مبارزه کرد. برخی، بیخودی برای خودشان حریم و کرامت و شرافت قائل هستند و خودشان را جلوتر از دیگران می‌دانند؛ این چیز بدی است، امّا اینکه فکر کنیم من و یک مرجع تقلید شیعه، یک جایگاه داریم، اصلاً این‌طور نیست. از کجا آمده که من با او یکی هستم؟
وی ادامه داد: در کجا آمده است که من با یک مجاهد راه خدا که همه عمرش را در راه خدا داده؛ چند شهید تقدیم کرده و بدنش هم پر از‌ ترکش است، یکی هستیم؟ پس «فَضَّلَ اللهُ الْمُجاهِدینَ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ عَلَی الْقاعِدینَ دَرَجَهًًْ» یعنی چه؟ «یَرْفَعِ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللهُ بِمَا تَعْمَلُونَ» یعنی چه؟
میرباقری با بیان اینکه خدای متعال، مناسباتی را قرار داده که رعایت نکردن آن‌ها، بی‌عدالتی است، گفت: یک مناسباتی را خودمان درست می‌کنیم که باید حذف شوند. مناسباتی را دستگاه‌های امپراتوری مادی درست کرده‌اند که مبتنی بر آن، گاهی بی‌عدالتی‌هایی را تبدیل به ساختارهای پنهان کرده‌اند و کسی هم نمی‌فهمد بی‌عدالتی در آن وجود دارد.
عضو مجلس خبرگان با‌ اشاره به نظام سرمایه‌داری گفت: بازوی «گَشتاور»‌ ترازو را اگر به نفع یک طرف تغییر بدهیم، یک گرم اینجا، برابر یک کیلوی آنجا می‌شود؛ صدگرم مقابل صدکیلوست. قپون‌های قدیمی‌ این‌طور بود. در نظام سرمایه‌داری گاهی این‌طور است که هرچه فرد پایینی تلاش می‌کند نمی‌تواند به ثروت برسد امّا آن یکی به راحتی می‌رسد. بله؛ این امتیازات و انحصارات،‌ بی‌عدالتی است که باید حذف بشود.