به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 103
بازدید دیروز: 3,016
بازدید هفته: 7,179
بازدید ماه: 73,252
بازدید کل: 23,735,062
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 6 May 2024
الاثنين ، ۲۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۵ - حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان: حجاب‌، مقدمه عفاف ۱۴۰۲/۰۴/۲۸

 حجاب‌، مقدمه عفاف  

   ۱۴۰۲/۰۴/۲۸

حسین انصاریان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
 
حجاب که عبارت است از پوششی که زن را از تحریک شهوات مردان و نیت‌های فاسد آنان و چشم‌چرانی ایشان حفظ کند‌، از ضروریات اسلام است و منکرش با علم به ضروری بودن آن کافر است. حجاب و پوشش به‌صورتی که بیان شد از آیات سی‌ام و سی‌ویکم سوره نور و از مفهوم آیه شصت سوره نور و از آیات 53 و 59 سوره احزاب به‌طور صریح استفاده می‌شود و حکمی است قرآنی که تا قیامت قابل تغییر نیست و منکر آن در حقیقت منکر قرآن و لزوماً منکر بعثت پیامبر و رسالت حضرت ختمی مرتبت (صلی‌الله‌علیه‌وآله) است. این پوشش بی‌تردید حافظ طهارت و پاکی معنوی زن و موجب بقای عفت و پاکدامنی اوست. 
وقتی زیبایی زن و برجستگی‌های اندام او و زیورهای وی و لباس‌های نازک و عشوه‌گری و طنازی در معرض دید همگان نباشد‌، یقیناً از دستبرد چشم‌های هرزه و نیت‌های شوم و مردان فاسد و شهوت‌رانان بدتر از حیوان و گرگان آدم‌خوار در امان می‌ماند و پاکدامنی و عفت و عصمتش حفظ می‌شود. ولی هنگامی که زیبایی چهره و مویش و برجستگی‌های اندامش و زیورآلات گردن و سینه‌اش و لباس‌های نازک و کوتاه و رنگارنگش و عشوه‌گری و طنازی‌اش، رایگان و آسان در دسترس همه باشد و هر چشمی بتواند با تماشای او لذت شهوانی ببرد و هر فاسدی بتواند قربان‌صدقه او برود و هر ناپاکی بتواند از او برای برقراری رابطه دعوت کند‌ و هر هرزه‌ای بتواند زمینه جدایی او را از خانواده و شوهر و فرزند معصومش فراهم کند، چه عفتی و چه شخصیتی و چه انسانیتی و چه کانون گرم خانواده‌ای و چه جامعه سالمی برجا خواهد ماند.
من در یک مطلب کوتاه از بیان آثار مثبت حجاب و آثار زیانبار و خطرناک بی‌حجابی و برهنگی و عریانی ناتوانم‌، این بحثی است که به گستردگی جوامع انسانی گسترده است و کتابی مفصل در چند جلد می‌طلبد. قرآن پس از مطرح کردن حرمت چشم‌چرانی و وجوب حجاب و ترسیم محرم و نامحرمی، عبارت: ذلک ازکی و ذلکم اطهر بقلوبکم و قلوبهن را بیان می‌کند و می‌گوید: فرو پوشاندن چشم از نامحرمان و مراعات حجاب و رعایت قوانین محرم نامحرمی برای حفظ پاکی و عفت مردان و زنان اصلح و برای پاک ماندن دل‌هایشان چه دل مردان و چه دل زنان از نیت‌های فاسد و آلوده و هوس‌های حیوانی شیطانی بهتر است. 
* حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان، پایگاه عرفان