به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,363
بازدید دیروز: 2,355
بازدید هفته: 24,532
بازدید ماه: 115,395
بازدید کل: 23,777,194
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 17 May 2024
الجمعة ، ۹ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
شب سخت رژیم صهیونیستی و آمریکا؛ مقاومت دو کشتی و 7 پایگاه نظامی را هدف قرار داد ۱۴۰۳/۰۲/۱۰

شب سخت رژیم صهیونیستی و آمریکا؛

مقاومت دو کشتی و 7 پایگاه نظامی را هدف قرار داد

۱۴۰۳/۰۲/۱۰

نیروهای یمنی ناوشکن آمریکایی را با ۲ موشک هدف قرار دادند - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

شاخه‌های مختلف مقاومت از «قسام» که مقیم لبنان است تا حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن مواضع مختلف رژیم آپارتاید اسرائیل و حامیان آن را در دریا (حدود 2 کشتی) و خشکی (حدود 7 موضع) هدف حمله خود قرار داده‌اند.
فلسطین در این دور از جنگ، تنها نیست و محورهای مختلف مقاومت از حزب‌الله لبنان بگیر تا مقاومت عراق، یمن، جهاد اسلامی و... در کنارش ایستاده‌اند. حتی در یک مورد، ایران مستقیماً یک سیلی سخت و تاریخی بر گوش صهیونیست‌ها نواخت. این نخستین‌بار است که صهیونیست‌ها در طول تاریخ نحس 70ساله‌شان، این طور از سوی همه محورهای مقاومت محاصره و سیلی می‌خورند. متحدان رژیم صهیونیستی نیز به اشکال دیگر در این جنگ سیلی می‌خورند. در همین رابطه دیروز خبر رسید، این محور بزرگ مقاومت طی 24ساعت از آسمان و دریا و زمین بر صهیونیست‌ها و متحدانش تاختند و ضربات مؤثری هم وارد کردند. مثلاً گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از جنوب لبنان مقر تیپ ۷۶۹ شرقی اردوگاه «جیبور» در شمال فلسطین اشغالی را با موج حمله راکتی متمرکز» هدف قرار داده است و «این حمله در پاسخ به کشتارهای دشمن صهیونیستی در غزه و کرانه باختری صورت گرفته است.» شبکه المیادین هم در این‌باره گزارش داده که مواضعی در منطقه «الجلیل علیا» در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف مستقیم حمله از خاک لبنان قرار گرفتند. رسانه‌های عبری نیز دیروز گزارش داده‌اند که آژیرهای خطر در چند شهرک صهیونیست‌نشین به صدا درآمده است. این رسانه‌ها از حملات موشکی سنگین به «کریات شمونه» و اطراف آن در اصبع الجلیل خبر داده‌اند. طبق گزارش این رسانه‌ها، در این حملات حدود ۴۵ موشک «کاتیوشا» به سمت مواضع ارتش رژیم صهیونیستی و کریات شمونه پرتاب شده است. سایر رسانه‌های خبری نیز گزارش داده‌اند که بیش از ۳۰ موشک از سمت جنوب لبنان به سمت منطقه‌های اشغالی اصبع الجلیل و الجلیل علیا شلیک شده است. همچنین صدای آژیر خطر در منطقه‌های اشغالی کریات شمونه و اطراف آن در اصبع الجلیل به صدا درآمده است. آن طور که خبرنگار شبکه المیادین مستقر در جنوب لبنان گزارش داده است، حین این حملات موشکی گسترده، سامانه موشکی گنبد آهنین در منطقه اشغالی اصبع الجلیل فعال شد اما نتوانست اکثر موشک‌های شلیک‌شده از سمت لبنان را رهگیری کند و این موشک‌ها به اهداف موردنظر خود اصابت کردند.
حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌های بعدی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد. در این بیانیه آمده است که «در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه روستاها و خانه‌های جنوب لبنان رزمندگان مقاومت اسلامی عصر روز یکشنبه ساختمانی را در شهرک صهیونیست‌نشین «شتولا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی که محل استقرار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بوده است، هدف گرفته و به صورت مستقیم مورد اصابت قرار گرفتند.»
همچنین بعدازظهر دوشنبه نیز منابع خبری از شلیک سه فروند موشک دیگر به سمت پایگاه صهیونیستی رویسات العلم در منطقه اشغالی کفرشوبا لبنان خبر دادند. خبرنگار الجزیره می‌گوید منطقه کفرشوبا و کفرحمام در جنوب لبنان هدف «حملات توپخانه‌ای» قرار گرفته‌اند.
خانه‌هایی که خریدار ندارد!
این حملات، علاوه‌بر خسارات و تلفات سنگین نظامی، تبعات اقتصادی و اجتماعی بی‌سابقه‌ای نیز برای صهیونیست‌ها داشته است. مثلاً صهیونیست‌ها می‌گویند، ارزش ملک در آن مناطقی مورد حملات حزب‌الله لبنان قرار می‌گیرد، به شدت سقوط کرده و هیچ‌کس حاضر نیست در آنجا زندگی کند. در همین رابطه برخی منابع صهیونیستی می‌گویند، حجم تقاضا برای خرید املاک در شهرهای شمال و جنوب سرزمین‌های اشغالی در نتیجه حملات مقاومت فلسطین و لبنان به صفر نزدیک شده است. به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت «اسرائیلی‌ها تمایلی نسبت به مناطق پیرامون نوار غزه در جنوب و شهرک‌های شمالی در مرزهای با لبنان و همچنین شهرک‌های واقع در بلندی‌های جولان ندارند. با وجود اینکه شرکت‌های املاک در این مدت جنگ تلاش کرده‌اند با هر ترفندی ساکنان اسرائیل را به خرید املاک در این مناطق ترغیب کنند و مقامات درباره اوضاع امنیتی در این مناطق اطمینان خاطر داده‌اند.»
خبر دیگر از حزب‌الله لبنان آنکه- آن‌طور که خبرگزاری صداوسیما گزارش داده است- این شاخه از مقاومت بیش از ۵۰۰میلیون دلار از پهپادهای رژیم صهیونیستی را در سه ماه اخیر منهدم کرده است. در میان پهپادهایی که حزب‌الله منهدم کرده است، پهپاد هرمس900 است که شاید پیشرفته‌ترین پهپاد رژیم آپارتاید اسرائیل باشد.
کشتی‌ها، اهداف آسان برای انصارالله
یمنی‌ها هم با هدف قرار دادن کشتی‌هایی که حامل کمک به صهیونیست‌ها هستند، به کمک ساکنان غزه شتافته‌اند. فرقی هم نمی‌کند این کشتی‌ها، ناوهای جنگی آمریکا و انگلیس یا پرتغال هستند یا نفتکش‌هایی هستند که با پرچم‌های کشورهای آفریقایی، به مقصد سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کنند. یمنی‌ها می‌گویند، اگر کمک به غزه نرسد، به اسرائیل هم نباید برسد. سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس یکشنبه‌شب از وقوع یک حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن خبر داد. این سازمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حادثه دریایی جدیدی در آب‌های اطراف یمن به وقوع پیوسته و یک قایق کوچک که چهار نفر سوار آن بوده‌اند، به یک کشتی نزدیک شده است. سازمان تجارت دریایی انگلیس اضافه کرد این حادثه در ۱۷۷ مایل دریایی جنوب‌شرقی یمن اتفاق افتاده است. جزئیات این حمله منتشر نشده است. از طرف دیگر، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در پیامی در «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: بین ساعت ۱:۴۸ تا ۲:۲۷ بامداد ۲۸ آوریل (به وقت صنعا)، فرماندهی مرکزی آمریکا با پنج پهپاد بر فراز دریای سرخ درگیر شد. طبق گزارش شبکه المیادین، سنتکام به جزئیات بیشتری از این درگیری ادعایی اشاره‌ای نکرده است. همچنین شبکه المیادین روز دوشنبه به نقل از شرکت امنیت دریایی «امبری» گزارش داد: یک کشتی باری با پرچم مالت در حالی که در مسیرش از جیبوتی به سمت جده عربستان در حرکت بود، هدف قرار گرفت. براساس گزارش امبری، اخباری منتشرشده مبنی بر اینکه این کشتی باری (کانتینری) با سه موشک هدف قرار گرفته است. خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: برآوردهای «امبری» اشاره دارد به اینکه این کشتی به دلیل روابط تجاری بین طرف اداره‌کننده آن و رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است. خبرنگار الجزیره نیز به نقل از این سازمان دریایی انگلیس گزارش داد: این حادثه در ۵۴ مایلی دریایی شمال‌غرب المخا در یمن رخ داده است.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۲/۱۱، ۰۶:۲۳:۳۳       بازدیدها: 30