به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 158
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,095
بازدید ماه: 117,601
بازدید کل: 23,779,398
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
حجت‌الاسلام ابوترابی ‌فرد خطیب جمعه تهران: عملیات «وعده صادق» نشان‌دهنده قدرت فرماندهی ایران بود ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
حجت‌الاسلام ابوترابی ‌فرد  خطیب جمعه تهران:
عملیات «وعده صادق» نشان‌دهنده قدرت فرماندهی ایران بود 
۱۴۰۳/۰۲/۱۵
‫حجت الاسلام ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران - شبستان‬‎
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی ‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به عملیات «وعده صادق»، گفت: در فضای جنگ شناختی این رسانه‌ها هستند که روایت می‌کنند و باید روایت فتح در عملیات «وعده صادق» را مورد تأکید قرار داد.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران بیان کرد: عملیات وعده صادق از نگاه دشمنان بسیار گسترده و آغازگر تحول در منطقه و معادلات آن تعبیر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی نشان داد.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد تصریح کرد: در این عملیات درخشان، رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس و فرانسه و کشورهای همسو، از تمام کارت‌ها و ظرفیت‌های دفاعی خود استفاده کردند اما ایران از تعداد محدودی از کارت‌های تهاجمی خود استفاده کرد که این نشان‌دهنده وضعیت میدان است. مقیاس، دامنه و پیچیدگی عملیات بسیار قابل توجه بود. به گزارش مهر، امام جمعه موقت تهران بیان کرد: نیروهای مسلح کشورمان و فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از تعداد محدودی از نسل‌های قدیمی پهپادها، موشک‌های کروز و بالستیک با کلاهک بارشی موفق شدند با تاکتیک‌های نوین و پیچیده پرتاب‌های خود را از دیوارهای آتش هشت لایه آمریکا و چهار لایه رژیم صهیونیستی عبور داده و به اهداف مورد نظر به اصابت برسانند. این فرماندهان فرزندان سلحشور امام و بازوان قدرتمند نیروهای مسلح کشور و رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی هستند.
وی ادامه داد: اقدام دفاعی ایران با کاهش اعتبار بازدارندگی کشورهای غربی، ضریب امنیت ایران و کشورهای محور مقاومت را افزایش داد.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی ‌فرد متذکر شد: این عملیات همچنین نشان داد هر قدرتی علیه ایران اقدام کند، با پاسخ سخت مواجه خواهد شد و هیچ مماشاتی در کار نیست؛ از طرفی هم، آمریکا و متحدان غربی او از شکست‌هایشان در افغانستان، عراق، سوریه، یمن و جنگ ۸ ساله و تحریم‌های طولانی علیه جمهوری اسلامی ایران درس بیاموزند و خطاهای محاسباتی گذشته را تکرار نکنند.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: غلبه بر چالش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، از طریق تحکیم وحدت ملی و انسجام اسلامی ممکن است.
وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: هفتم اردیبهشت ماه دومین دور از اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با ابتکار دولت سیزدهم و با حضور نمایندگان عالی‌رتبه از کشورهای قاره ثروتمند آفریقا و با حضور بیش از ۳۰ تن از وزرای اقتصاد کشورهای اقتصادی برگزار شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی ‌فرد ضمن قدردانی از رئیس‌جمهور و وزیر صمت و تلاش‌های وزارت امور خارجه برای شکل‌گیری دبیرخانه این اجلاس در وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: قاره آفریقا با حضور ۵۴ کشور جهان، دارای بیش از ۳۰ ذخایر منابع طبیعی، ۴۰ درصد ذخایر طلای جهان و ۹۰ درصد ذخایر پلاتین جهان است.
امام جمعه موقت تهران افزود: بر اساس گزارش بانک بین‌المللی پول، از ۱۰ کشوری که بالاترین سرعت را در رشد اقتصادی دارند، ۶ کشور آفریقایی هستند؛ بنابراین تحکیم رابطه با این قاره کهن و ثروتمند و مردمی که دارای فرهنگ هستند و در طول تاریخ مورد ستم استکبار جهانی قرار گرفتند، لازم است.
صحرایی:نخستین آیین‌نامه اجرائی سند تحول آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال تصویب شد
رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش پیش از خطبه‌های نماز جمعه طی سخنانی با تشریح اقدامات انجام شده برای تقویت مدارس دولتی، اظهار داشت: قانون برای آنها تدوین شده و پیوسته به دنبال اصلاح وضع آنها هستیم؛ قانون مدارس غیردولتی توسط مجلس اصلاح شد، مهدهای کودک در سراسر کشور ساماندهی و بعد از ۱۲ سال اولین آیین نامه اجرائی سند تحول بنیادین با نام «آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان» از هیئت دولت بیرون آمد.
به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه کار مهم دیگری که در آموزش و پرورش طی یک سال گذشته انجام شد، اصلاح فرآیند جذب معلم بود، افزود: معلم با جایگاه رفیع و عظیم خود باید با دقت، صحت و خردمندانه انتخاب شود؛ وی باید فردی باشد که ما در واگذاری امانت‌های خود به او اطمینان کامل حاصل کنیم. بنابراین در سالی که گذشت تاریخی‌ترین استخدام کشور اتفاق افتاد، نه از این جهت که حدود ۷۰ هزار معلم جدید وارد آموزش و پرورش شد که از لحاظ کمیت بی‌سابقه است چرا که این رقم معادل با رقم جذب در چند وزارتخانه است.
19 هزار مربی پرورشی جذب می‌شوند
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کار مهم دیگر ما در سال گذشته تقویت بیش از پیش معاونت پرورشی بود، گفت: ما برای هر مدرسه به یک مربی پرورشی نیاز داریم که تعداد بسیار زیادی از مدارس کشور مربی و معاون پرورشی نداشتند؛ روز جمعه آزمون استخدامی جذب مربی پرورشی و تربیت بدنی و مشاور در سراسر کشور برگزار شد، ۴۰۰ هزار نفر از علاقه‌مندان با یکدیگر رقابت کردند که ۱۹ هزار نفر از آنها در این رشته جذب می‌شوند.
صحرایی خاطرنشان کرد: در امور پرورشی کارهای بزرگی انجام شد، اولین اقدام طرحی به نام «امید، ایمان، خودباوری، خردورزی، نشاط و هویت» که همه کلمات آن برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب است طراحی شد و بر مبنای آن سامانه‌هایی ایجاد شد و فعالیت‌های پرورشی گسترده در سراسر کشور انجام گرفت.
وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از هشت میلیون دانش‌آموز در این طرح فراگیر شرکت کردند و بیش از هشت هزار گروه سرود در کشور شکل گرفت، بیش از ۱۳.۵ میلیون نفر روز اردوی راهیان پیشرفت، راهیان نور، زیارت اولی‌ها و سایر اردوها برگزار کردیم که امسال نیز نهضت اردویی را دنبال می‌کنیم.
440 هزار دانش‌آموز در بیش از ۲۸۰۰ مدرسه معتکف شدند
وی با بیان اینکه مراسم اعتکاف سال گذشته تاریخی بود، افزود: ۴۴۰ هزار دانش‌آموز در بیش از ۲۸۰۰ مدرسه معتکف شدند و دشمنان که گفته بودند نسل جدید همانند نسل گذشته نیستند را ناامید کردند.
صحرایی خاطرنشان کرد: ۱۲۷ درصد رشد معتکفین در میان دانش‌آموزان را داشتیم،‌ در ماه مبارک رمضان محفل‌های قرآنی دانش‌آموزی شکوه پیوسته‌ای داشت، ۲۰ هزار محفل در ماه مبارک رمضان برگزار و از خادمان و قهرمانان قرآنی تجلیل شد. جشن‌های تکلیف برگزار و باشگاه قله‌های فرهنگی و ادبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شکل گرفت که نشان از عزم این کانون جهت تحول در امور پرورشی و تربیتی است.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۲/۱۶، ۰۶:۳۸:۰۸       بازدیدها: 84