به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,842
بازدید دیروز: 2,474
بازدید هفته: 1,842
بازدید ماه: 117,348
بازدید کل: 23,779,146
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 18 May 2024
السبت ، ۱۰ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
رئیس قوه قضائیه در سفر به هرمزگان به مسائل و مشکلات این استان رسیدگی کرد ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
از بازدید میدانی بندر شهید رجایی تا حل مشکل 50 ساله مردم قشم 
رئیس قوه قضائیه در سفر به هرمزگان
به مسائل و مشکلات این استان رسیدگی کرد 
۱۴۰۳/۰۲/۱۵

‫مروری بر سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان/ از بازید میدانی رئیس  عدلیه از مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس و بررسی مشکلات ترخیص کالا‌ها تا حل  مشکلی که بیش از‬‎

رئیس قوه قضائیه در سفر به هرمزگان به مسائل و مشکلات این استان رسیدگی کرد.
به گزارش خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) به همراه مسئولان عالی قضائی در سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، در سفری رسمی و بدون پروتکل‌های مرسوم تشریفاتی، وارد «بندرعباس» مرکز استان هرمزگان شد.
رئیس قوه قضائیه در بدو ورود به استان هرمزگان و در نخستین برنامه از سفر با قریب به هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های دستگاه قضائی استان هرمزگان دیدار کرد.
  نظارت میدانی  بر بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری 
محسنی اژه‌ای در جریان سفر به استان هرمزگان، از مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس، به عنوان یکی از مهم‌ترین کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی و از قطب‌های واردات کالا به کشور بازدید به عمل آورد.
در جریان بازدید رئیس عدلیه از مجتمع بندری شهید رجایی، گزارشی از اقدامات صورت گرفته به منظور رصد و نظارت بر کشتی‌هایی که در لنگرگاه و اسکله‌های بنادر استان هرمزگان به‌ویژه بندر شهید رجایی پهلو می‌گیرند، به رئیس قوه قضائیه ارائه شد. همچنین رئیس دستگاه قضا به‌صورت میدانی از فرآیند امور در بزرگ‌ترین بندر تجاری و گمرکی کشور و همچنین سازوکارهای مبارزه با قاچاق کالا در بنادر و گمرکات استان هرمزگان نظارت
 کرد.
محسنی اژه‌ای در جریان بازدید میدانی از بنادر و گمرکات استان هرمزگان و بندر شهید رجایی به محل نگهداری ماشین‌آلات راهسازی مراجعه کرد تا علت عدم ترخیص این ماشین‌آلات مورد بررسی میدانی قرار گیرد.
وی با اشاره به بخشنامه مدیران میانی گمرک در رابطه با کالاهای ممنوعه خطاب به معاون حقوقی گمرک این نکته را متذکر شد که اگر علت اصلی عدم ثبت سفارش و عدم ترخیص کالاها و اقلامی که پنج سال از تولید آنها می‌گذرد، حمایت از تولید داخل است، بنابراین متروکه اعلام کردن آنها و سپس به فروش رساندشان در بازار نیز، نقض غرض است؛ چون در نهایت با این روش هم اثر خود را در بازار می‌گذارد حالا از طریق ورود مستقیم به بازار یا از طریق فروش در قالب اموال تملیکی، از سویی دیگر، این ماشین‌آلات که مورد بحث ماست، طبق اعلام وزارت راه، در زمره نیاز راهسازی کشور است؛ علی‌ای‌حال ضرورت دارد این مسئله را با هماهنگی بین ‌دستگاهی رفع کنیم و چنانچه برداشت متفاوت از قانون وجود دارد، به یک اشتراک نظر در فهم از قانون برسیم و در صورت نقص قانون در این زمینه نیز، نسبت به اصلاح قانون اهتمام بورزیم.
رئیس قوه قضائیه در ادامه حضور میدانی خود در بندر شهید رجایی، از بخشی که در آن محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی نگهداری می‌‌شد، بازدید به عمل آورد. این محموله که از مردادماه سال ۱۴۰۰ وارد کشور شده بود، به دلیل عدم کسب مجوز لازم در حوزه سلامت از سوی سازمان غذا و دارو، اجازه ترخیص پیدا نکرده بود؛ همچنین بعد از گذشت مدتی و بعد از چند نوبت اعتراض به عدم کسب جواز و آزمایش‌های دوباره از سوی سازمان غذا و دارو، این محموله به صورت کامل قابلیت مصرف انسانی خود را از دست داد‌ه بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان هرمزگان، به مناسبت روز کارگر با جمعی هزار نفری از کارگران این استان دیدار کرد.
  اگر به مسئله فرهنگ نپردازیم در امنیت کشور اثر می‌گذارد
در ادامه این سفر رئیس قوه قضائیه با حضور در جلسه شورای اداری استان با اشاره به مسائل فرهنگی گفت: موضوعات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بر یکدیگر تاثیر و تأثر دارند؛ توجه به امور فرهنگی از اولویت‌های مهم است؛ در این زمینه نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند بلکه همه دستگاه‌ها حتی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و وزارتخانه‌های مختلف باید به امور فرهنگی توجه کنند.
  حل مشکلی که بیش از نیم قرن دامن‌گیر مردم قشم بود
در جریان سفر محسنی اژه‌ای به استان هرمزگان، مشکل بیش از پنجاه ساله‌ بالغ بر ۷ هزار و ۱۴۲ سند موسوم به سند رفسنجان در قشم، رفع شد. 
سبقه‌ مسئله‌ «اسناد رفسنجان قشم» به دهه چهل شمسی و اصلاحات ارضی مربوط می‌شود که طبق آن، اسناد اراضی کشاورزان منطقه قشم توسط دفترخانه‌ای در رفسنجان کرمان صادر شد، اما در فرآیند تعیین ابعاد و مشخصات اراضی منطقه قشم، مشکلاتی پیش آمد. از سوی دیگر بسیاری از افراد سودجو سند‌های جعلی به اسم سند رفسنجان ساخته بودند به طوری که اگر همه آن سندها، کنار هم قرار می‌گرفت، میزان املاک سنددار، دو برابر مساحت قشم می‌شد. 
در همین راستا، با پیگیری‌های مجدانه دستگاه قضائی و مشخصاً سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین سازمان منطقه آزاد، استانداری و ادارات جهاد و منابع طبیعی، مشکل بیش از پنجاه ساله‌ بالغ بر ۷ هزار و ۱۴۲ سند موسوم به سند رفسنجان در قشم، رفع شد و طی مراسمی با حضور رئیس قوه قضائیه، به صورت نمادین اسناد تک‌برگ حدنگاری شده این اراضی به ۵۰ نفر از بزرگان و پیشکسوتان اهل تسنن و اهل تشیع قشم، اهدا شد.
  تخصیص ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مشکلات واحدهای قضائی استان 
رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای قضائی استان هرمزگان از تخصیص اعتبار بالغ بر ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحدهای قضائی استان هرمزگان از جمله سازمان زندان‌ها و پزشکی قانونی، خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاوردهای قضائی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، نیز بازدید به عمل آورد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در آخرین برنامه سفر به استان هرمزگان با رؤسای مناطق آزاد، کارآفرینان و صنعتگران این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در جریان این سفر، معاونین رئیس قوه قضائیه به عنوان نماینده در شهرستان‌های استان هرمزگان حاضر و به مشکلات موجود در این مناطق رسیدگی کردند.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۲/۱۶، ۰۶:۳۹:۱٤       بازدیدها: 29