به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 596
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,764
بازدید ماه: 121,475
بازدید کل: 23,784,066
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
در دیدار با رئیس کمیسیون مقام زن سازمان ملل «خزعلی» خواستار رسیدگی به تصمیم ناعادلانه لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن شد ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
در دیدار با رئیس کمیسیون مقام زن سازمان ملل
 «خزعلی» خواستار رسیدگی به تصمیم
ناعادلانه لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن شد
  ۱۴۰۲/۱۲/۲۵

واکنش انسیه خزعلی به خبر لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با رئیس کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک، خواستار رسیدگی به تصمیم ناعادلانه لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل شد.
به گزارش ایرنا، در چهارمین روز از برگزاری شصت‌وهشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده روز پنج‌شنبه به وقت محلی با «آنتونیو مانوئل رویلا لاگدامئو»، رئیس کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد. خزعلی در این دیدار از همکاری این کمیسیون با کشورمان در برگزاری نشست‌های دوجانبه، میزگرد تخصصی و گفت‌وگوی تعاملی که برنامه پیش‌‌روی ایران در کمیسیون مقام زن سال جاری است، قدردانی کرد و خواستار اقدام فوری و عملیاتی برای نجات زنان و کودکان غزه در این زمان که مصادف با بزرگداشت روز جهانی زن است، شد.
وی خواستار رسیدگی به تصمیم ناعادلانه لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل شد و گفت: جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها اقدامات منحصربه‌فرد برای زنان و دختران ایران، بلکه برای مهاجرین افغانستان نیز داشته است. به عنوان مثال، گزارش دانشگاه علوم پزشکی ایران حاکی از رتبه ممتاز کشور در خدمات بهداشت و سلامت مهاجرین است. با این حال، شاهد لغو عضویت ایران بودیم که خلاف رویه کمیسیون است و اگر بنا بر لغو عضویت باشد رژیم اسرائیل که سابقه کشتار هزاران زن و کودک را در پرونده خود دارد سزاوار این اقدام است.
رئیس کمیسیون مقام زن سازمان ملل نیز از شرکت هیئت عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس و بیان صریح مواضع خود قدردانی کرد و افزود: یکی از دغدعه‌های ما زنان و کودکانی هستند که از منازعات رنج می‌برند و همواره اعلام کردیم که باید آتش‌بس مستقر شود تا امکان ارسال کمک به مردم غزه فراهم شود.
وی از خدمات کشورمان در حمایت از مهاجرین و همچنین از مردم غزه قدردانی کرد و گفت: اکوسوک برای بازگشت عضویت ایران تصمیم خواهد گرفت ولی ما هم برای این موضوع تلاش می‌کنیم.
 اسرائیل نباید در کمیسیون مقام زن باشد
معاون رئیس‌جمهور کشورمان در امور زنان و خانواده که برای شرکت در شصت‌وهشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، در مصاحبه با نشریه آمریکایی نیوزویک گفت: ایران تلاش می‌کند حقوق زنان را تا جایی که امکانات در اختیار دارد در ایران و کشورهای دیگر مورد حمایت قرار دهد. به همین دلیل ایران باید در کمیسیون مقام زن سازمان ملل باشد و اسرائیل که قتل‌عام‌کننده زنان است نباید باشد.
انسیه خزعلی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد: ایران معترض است که چرا سال گذشته با یک جنجال و هیاهوی رسانه‌ای و بدون هیچ استنادی عضویت ایران را از کمیسیون مقام زن سازمان ملل لغو کردند و امسال، با کشتاری که اسرائیل در حال انجام آن است و بیش از ۲۲هزار زن و کودک کشته شدند، همچنین با توجه به وضعیت رقت‌باری که زنان باردار غزه دارند و در شرایط بسیار نامناسب بدون دارو و غذا به سر می‌برند. چطور هست که سازمان ملل با استانداردهای دوگانه عمل می‌کند؟
وی تاکید کرد: سال گذشته به خاطر فوت ناگهانی یک زن جوان شایعات و دروغ‌های زیادی جعل و منتشر شد، در حالی که امسال این تعداد از کشته‌های زن در پیش چشم جهانیان نادیده انگاشته می‌شود.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۲/۱۲/۲۶، ۰۹:۲۶:۳۱       بازدیدها: 48