به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 774
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,942
بازدید ماه: 120,794
بازدید کل: 23,784,242
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
832 - خبر هائی از اسلام ستیزان جنایتکار ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
خبر هائی از اسلام ستیزان جنایتکار
۱۴۰۲/۰۸/۱۵
 
تایمز دوباره صدها هزار انگلیسی معترض را هوادار ایران خواند!
انگلیس: تظاهرات چند صد هزار نفری در لندن، کار ایران است!
روزنامه تایمز انگلیس ضمن نسبت دادن دوباره تظاهرات‌های چندصد هزار نفری و ضدصهیونیستی به ایران، نوشت: گروه‌های مرتبط با جمهوری اسلامی و حامیان رژیم ایران در تظاهرات در انگلیس، اعلامیه‌هایی را پخش کردند که در آنها به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی برای «نابودی اسرائیل» استناد شده است.
این روزنامه چاپ لندن که دو هفته قبل مدعی شده بود تظاهرات چندصد هزار نفری در لندن را ایران ترتیب داده(!) مجدداً نوشت: حامیان رژیم ایران در راهپیمایی‌های حامیان فلسطین در لندن درپی درگیری جاری در غزه شرکت کرده‌اند.
براساس این گزارش، مقام‌های انگلیسی که نگرانند دولت جمهوری اسلامی بر سر درگیری‌های اخیر میان حماس و اسرائیل، در بریتانیا ایجاد تنش کند، چندین گروه‌ مستقر در بریتانیا را شناسایی کرده‌اند که مستقیماً با تهران ارتباط دارند.
تایمز می‌افزاید: حامیان رژیم ایران در راهپیمایی‌های حمایت از فلسطین، اعلامیه‌هایی را با استناد به درخواست رهبر جمهوری اسلامی برای «ریشه‌کن کردن» اسرائیل پخش کرده‌اند. در اعلامیه‌هایی که در تظاهرات روز شنبه هفته گذشته (ششم آبان) حامیان فلسطین در مرکز لندن پخش شد، از توصیف رهبر ایران
درباره اسرائیل استفاده شده بود که اسرائیل را «رژیم غاصب صهیونیستی» خوانده که باید مثل «سرطان» ریشه‌کن شود. این اعلامیه‌ها حاوی این ادعا بوده‌اند که جنبش مقاومت فلسطین «پرانرژی‌تر، زنده‌تر و آماده‌تر از همیشه» است. معترضان همچنین عکس‌هایی از خامنه‌ای در دست داشته‌اند.
تایمز نوشت: مخالفان جمهوری اسلامی بر این باورند که وفاداران رژیم ایران برای دامن‌زدن به ناآرامی‌ها در بریتانیا تظاهرات‌های طرفداری از فلسطین را سازماندهی کرده و به آنها می‌پیوندند. جمهوری اسلامی از ابتدای شکل‌گیری خود خواهان «نابودی» اسرائیل بوده است. حساب‌های رسمی رهبر ایران در شبکه‌های اجتماعی از تظاهرات اعتراضی گسترده در بریتانیا در اعتراض به اسرائیل استقبال کرده‌اند.
روزنامه تایمز هفته گذشته نیز در گزارشی نوشت: پلیس بریتانیا هشدار داده جمهوری اسلامی در حال بهره‌برداری از اعتراضات طرفداران فلسطینی‌ها در بریتانیا است و عوامل جمهوری اسلامی با دامن‌زدن به این اعتراضات، درپی ایجاد ناآرامی بوده‌اند.
شبکه ایران اینترنشنال با اشاره به ادعای تایمز عنوان کرد: درپی انتشار گزارش تایمز، رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به تجمعات جهانی که طی سه هفته گذشته در حمایت از فلسطینیان در جنگ حماس و اسرائیل برگزار شده، گفت: «یک ابلهی پیدا می‌شود می‌گوید اجتماع مردم در انگلیس، کار ایران است. لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند؟! روزنامه کیهان نیز درباره گزارش تایمز نوشت: «این ادعا بیش از اینکه اتهام باشد، افتخاری برای جمهوری اسلامی است.» این روزنامه ادعا کرد: تظاهرات هواداران فلسطینیان، با وجود فضای شدید سرکوب پلیس و نیروهای امنیتی انگلیس و اخراج افراد معترض از محل کار‌شان صورت گرفت.
تایمز همچنین نوشته است: براساس اطلاعات دولتی در بریتانیا، تهران با یک گروه از مؤسسات برای اعمال قدرت نرم، ایجاد نفوذ و ایجاد تنش در بریتانیا ارتباط دارد. تصور می‌شود شبکه گسترده‌تری متشکل از مساجد، مؤسسات خیریه و سایر سازمان‌ها، پیوندهایی با رژیم تهران دارند. مقامات بریتانیایی به‌طور خاص در مورد گروه‌هایی ابراز نگرانی کرده‌اند که از سپاه پاسداران تمجید می‌کنند.
 
گزارش اکونومیست از فشار فزاینده متحدان ایران به آمریکا 
اکونومیست: این ایران است که آمریکا را تحت فشار حداکثری قرار داده
«جنگ غزه کابوس جو بایدن از ایران را تشدید کرده و ایران در حال افزایش فشار بر آمریکاست».
نشریه اکونومیست با انتشار این تحلیل نوشت: هنگامی که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، پس از حمله حماس به اسرائیل، ناوهای هواپیمابر را به خاورمیانه اعزام کرد، یک کلمه به ایران و متحدانش گفت: «نکن». از آن زمان تاکنون حملات راکتی، پهپادی و موشکی به اسرائیل و نیروهای آمریکایی از سوی شبکه شبه‌نظامیان متحد ایران در سراسر منطقه صورت گرفته‌، اما تاکنون به یک آتش درگیری منطقه‌ای تبدیل نشده است. 
در ۳ نوامبر، سیدحسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، قدرتمندترین گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران، در لبنان سخنرانی کرد اما به نظر می‌رسید که وی از تشدید تنش فوری عقب‌نشینی کرد.
با این حال، در بحبوحه مبارزات خونین غزه بین اسرائیل و حماس، رقابت گسترده‌تر و بالقوه خطرناک‌تر با ایران در حال افزایش است. دولت بایدن پس از کنار گذاشتن رویکرد فشار حداکثری بر ایران در دوره ترامپ، در ماه‌های اخیر بی‌سروصدا به دنبال کاهش تنش‌ها بود. اما امروز ایران نه‌ تنها حملات حماس را جشن گرفته، بلکه از طریق نیروهای نیابتی‌ خود منافع آمریکا را تهدید نیز کرده است. همچنین به نظر می‌رسد که ایران با همکاری ضمنی روسیه و حتی چین، در یک گروه آزاد از خودکامه‌ها عمل می‌کند. این شرایط، سؤالات جدی را در مورد اینکه آیا بایدن می‌تواند استراتژی جدیدی برای خاورمیانه خلق کند یا خیر، ایجاد می‌کند.
از ۷ اکتبر، رویکرد ایران افزایش تنش بدون ایجاد یک رویارویی همه‌جانبه بوده است. ایران می‌گوید که هیچ دخالت مستقیمی در برنامه‌ریزی یا اجرای جنایات حماس نداشته است، ادعایی که بیانیه‌های عمومی آمریکا و اسرائیل عمدتاً بر آن تأیید دارند. حملات پراکنده علیه اسرائیل توسط جنگجویان حوثی طرفدار ایران در یمن، و حملات پهپادی به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه توسط شبه‌نظامیان محلی در آنجا، دما را بدون رسیدن به نقطه جوش افزایش داده است. نصرالله خاطرنشان کرد که خشونت تنظیم‌شده حزب‌الله که عمدتاً شامل حملات موشکی به شمال اسرائیل می‌شود، با تخلیه اجباری اسرائیلی‌ها از نزدیک مرز لبنان و ایجاد عدم اطمینان نظامی، همچنان به اقتصاد اسرائیل آسیب وارد می‌کند.
ایران در حال حاضر در تلاش برای به حداکثر رساندن تعاملات دیپلماتیک است. وزیر امور خارجه ایران، به اندازه بلینکن در رایزنی‌های منطقه‌ای فعال بوده است. بسیاری از کشورها از ایران می‌خواهند که هم برای مهار درگیری و هم کمک به آزادی گروگان‌ها اقدامی صورت دهد. ایران امیدوار است که نفوذ خود را تقویت کند و برنامه‌های مورد حمایت آمریکا برای پیوندهای نزدیک‌تر بین آمریکا، اسرائیل و کشورهای خلیج‌فارس ذیل توافق ابراهیم را خدشه‌دار کند. ایران با خرسندی، شاهد فشار روزافزون بر روی اردوگاه طرفدار آمریکاست. اسرائیل و کشورهای عربی، سفرای خود را از پایتخت‌های یکدیگر فراخواندند. تظاهرات طرفداران فلسطین در غرب، در حال افزایش است. ده‌ها هزار نفر در واشنگتن دی‌سی راهپیمایی کردند و خواستار آتش‌بس شدند.
با این حال برای ایران خیلی زود است که به خود مغرور شود. در آمریکا یک تغییر سریع و بالقوه عمیق در سیاست در قبال ایران در حال انجام است. این یک مشکل عصبی از زمان سرنگونی شاه در سال ۱۹۷۹ بوده است.
۴۴ سال پیش در این ماه، فعالان دانشجویی اسلامگرا ۵۲ نفر را در سفارت آمریکا در تهران گروگان گرفتند. باراک اوباما از طریق برجام به دنبال خنثی کردن خطرناک‌ترین جنبه دشمنی آمریکا و ایران یعنی برنامه هسته‌ای رو به رشد ایران، بود. این توافق در سال ۲۰۱۸ توسط دونالد ترامپ کنار گذاشته شد و وی در عوض شروع به اعمال تحریم‌ها کرد. دولت بایدن پس از تلاش ناکام برای بازگرداندن توافق هسته‌ای، دیپلماسی مهارشده را انتخاب کرد.
 
 
سی‌ان‌ان: اسرائیل نگران حملات سایبری قدرتمند ایران است
سی‌ان‌ان: اسرائیل نگران حملات سایبری قدرتمند ایران است - مشرق نیوز
رئیس پدافند سایبری رژیم صهیونیستی، نسبت به افزایش شدت حملات سایبری ایران ابراز نگرانی کرد.
گابی پورتنوی، رئیس اداره سایبری اسرائیل، به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: من بسیار نگرانم که جمهوری اسلامی ایران درگیری پنهانی طولانی‌مدت خود با اسرائیل در عرصه سایبری را با حملات جدی‌تر به زیرساخت‌های اسرائيل شدت بخشد.
گابی پورتنوی گفت: «آنها می‌دانند که می‌توانند در فضای سایبری، آزادانه‌تر از فضای فیزیکی عمل کنند. ما تا حد ممکن برای این موضوع آماده‌ایم.
به گزارش صدای آمریکا، «پورتنوی هشدار داد که هرگونه تشدید تنش در فضای سایبری، برای ایران هزینه‌ خواهد داشت و هکرهای اسرائیلی می‌توانند با حملات تلافی‌جویانه اقدام کنند. اما او که مسئول امور پدافند سایبری، و نه تهاجم سایبری، است، هدفش را جلوگیری از تبدیل شدن فضای سایبری به جبهه دیگری در جنگ بین اسرائیل و حماس، برشمرد».
سی‌ان‌ان می‌گوید: براساس مصاحبه‌هایی که با کارشناسان امنیت سایبری داشته است، در طول چهار هفته پس از حملات حماس به اسرائیل، هکرهایی که گمان می‌رود ایرانی بوده‌اند مسئولیت هک تعداد زیادی از دوربین‌های امنیتی در اسرائیل را برعهده گرفته‌اند و ویدئویی آموزشی را درباره چگونگی ساخت کوکتل‌مولوتف برای حمله به سفارت‌های اسرائیل و آمریکا منتشر کرده‌اند.
سی‌ان‌ان افزود: جدای از حملات راکتی و پهپادی به نیروهای اسرائیل که شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان انجام می‌دهند و حملات مشابه دیگر، نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی علیه نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق، نشان دادن تهدیدهای دیجیتالی راه دیگر جمهوری اسلامی برای قدرت‌‌نمایی در طول جنگ حماس و اسرائيل است.
پورتنوی همچنین مدعی شد که هکرهای وابسته به حزب‌الله، دوربین‌های امنیتی خصوصی در اسرائیل را هک کردند تا حرکت سربازان اسرائیلی را در هفته‌های اخیر ردیابی کنند.
سی‌ان‌ان می‌گوید: به نظر می‌رسد هدف هکرهای ظاهرا ایرانی، انتشار روایت‌هایی در رسانه‌ها از آسیب‌پذیری اسرائیل و آمریکا در برابر حملات سایبری باشد. اما رشته فعالیت‌های سایبری اخیر ایران نگرانی‌هایی را در میان مقامات آمریکایی و اسرائیلی ایجاد کرده است. آنها نگران هستند که جمهوری اسلامی می‌تواند از توانایی هکری قابل توجه خود برای ضربه زدن به منافع اسرائیل و آمریکا بهره ببرد و در عین حال از رویارویی فیزیکی مستقیم با اسرائیلی‌ها اجتناب کند.
مقامات آمریکایی می‌گویند که از زمان حمله حماس، با تبادل اطلاعات در مورد هرگونه تهدید سایبری، روابط نزدیک خود با اسرائیل در عرصه سایبری را افزایش داده‌اند.
کریستوفر ری، رئیس اف‌بی‌آی، نیز نسبت به تشدید احتمالی تنش در فضای سایبری ابراز نگرانی کرده است. او سه‌شنبه در سنا گفت: «انتظار می‌رود که حملات سایبری به منافع و زیرساخت‌های حیاتی آمریکا که اکنون می‌بینیم ایران و بازیگران غیردولتی انجام می‌دهند، در صورت گسترش درگیری اسرائيل و حماس بدتر شود، همان‌طور که تهدیدات حملات فیزیکی بدتر خواهد شد.»
یکی از مقامات ارشد آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا به نام اریک گلدشتاین به سی‌ان‌ان گفت: درخصوص تهدیدها، مقامات آمریکایی «تغییری» را علیه سازمان‌های آمریکایی شناسایی نکرده‌اند.
 
مشاور سابق کاخ سفید:سلطه دلار با بریکس پلاس پایان می‌یابد
مشاور سابق کاخ سفید: هژمونی دلار با بریکس پلاس پایان می یابد - تسنیم
عضو ویژه سابق شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید، طی اظهاراتی هشدار داد که بریکس حتی اگر یک ارز واحد هم نداشته باشد احتمالاً هژمونی دلار در تجارت جهانی را از بین خواهد برد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، «جو سالیوان» طی اظهاراتی هشدار داد که دلار آمریکا با چالش رو به رشدی از سوی کشورهای بریکس، به دلیل توسعه برنامه‌ریزی شده این گروه و تلاش برای تقویت استفاده از ارزهای ملی در تجارت بین اعضا، مواجه است.
او در مقاله‌ای برای مجله فارین پالیسی که اوایل هفته جاری میلادی منتشر شد، تأکید کرد که بریکس حتی اگر یک ارز واحد هم نداشته باشد، احتمالاً هژمونی دلار در تجارت جهانی را از بین خواهد برد.
مشاور سابق کاخ سفید گفت: بریکس پلاس ممکن است قدرت اقتصادی جهان جنوب را از (سطح) قرن بیستم به قرن بیست و یکم برساند... در قرن بیست و یکم، بلوک‌های اقتصادی غیرغربی، مانند بریکس پلاس، می‌توانند بر غرب نفوذ پیدا کنند... تحریم‌های نفتی قرن بیستم شاید حالا دیگر از مد افتاده و حتی نسبت به اقدامات تجاری و مالی قرن بیست و یکمی که بریکس پلاس اکنون می‌تواند از نظر تئوری مدیریت کند، ضعیف به نظر می‌رسند.
سالیوان تصریح کرد: سه عضو اصلی این بلوک یعنی برزیل، چین و روسیه صادرکنندگان عمده فلزات گرانبها و خاک‌های کمیاب هستند. اضافه شدن مصر، اتیوپی و عربستان سعودی- سه کشوری که کانال سوئز را که یک شریان تجاری کلیدی است، احاطه کرده‌اند- به این بلوک نفوذ بیش از 12 درصد از تجارت جهانی خواهد داد. 
او افزود: عربستان سعودی، ایران و امارات متحده عربی که صادرکنندگان اصلی سوخت‌های فسیلی هستند به این گروه وزن بیشتری در بازارهای کالا خواهند داد. علاوه‌بر این، عربستان سعودی بیش از 100 میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا دارد که «اهرم اقتصادی در اختیار بریکس پلاس در دارایی‌های مالی را افزایش می‌دهد».
گفتنی است، بریکس در حال حاضر شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است، اما ایران، آرژانتین، مصر، اتیوپی، عربستان سعودی و امارات نیز در ژانویه آینده به آن ملحق خواهند شد. بر اساس برآوردها، این گروه که سالیوان از آن به عنوان بریکس پلاس BRICS+ یاد می‌کند تا سال 2040 تقریباً نیمی از تولید ناخالص داخلی جهانی را به خود اختصاص خواهد داشت.

 

تکذیب اظهارات ترامپ درخصوص حملۀ موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد
 
خبرگزاری فارس از قول یک منبع نظامی: اظهارات ترامپ درباره هماهنگی میان  مقامات ایرانی و آمریکایی در جریان حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد صحت ندارد  / او به تاکتیک «دروغ بزرگ» گوبلز
یک مقام مطلع نظامی ایران با تکذیب اظهارات دونالد ترامپ درباره هماهنگی میان مقامات ایرانی و آمریکایی در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق، گفت: از فردی که اصلی‌ترین شهرتش دروغگویی برای کسب شهرت و مقام و جلب آراء برای انتخابات آتی است، بیان مطالبی که غیرواقعی بودن آن بسیار واضح است، عجیب نیست. وی با اشاره به اظهارات ترامپ مبنی بر این که چون از آسیب ندیدن پایگاه در جریان حمله ایران مطمئن بوده، هیچ‌گونه اضطرابی نداشته است، گفت: تهدید التماس‌گونه برای جلوگیری از انجام عملیات انتقامی ایران و همچنین اضطراب شدید ترامپ در لحظه اعلام خبر حمله موشکی کشورمان به عین‌الاسد به قدری واضح بود که سوژه اکثر رسانه‌های آمریکا شد.
این مقام مسئول افزود: در حالی که ترامپ ادعا کرده، موشک‌های ایرانی با هماهنگی قبلی به اطراف پایگاه عین‌الاسد اصابت کرده، تصاویری که رسانه‌های آمریکایی چند روز بعد از حمله موشکی از پایگاه عین‌الاسد منتشر کردند به روشنی نشان‌دهنده تخریب قابل توجه بخش‌هایی از این پایگاه بود تا جایی که دقت این عملیات سطح جدیدی از نگرانی‌های آمریکا از دقت موشک‌های ایرانی را برانگیخت.
وی با یادآوری مصاحبه‌های متعدد مقامات نظامی آمریکا درخصوص وارد شدن آسیب‌های مغزی شدید به تعداد زیادی از نظامیان حاضر در پایگاه عین‌الاسد در اثر حمله موشکی ایران، تصریح کرد: اگرچه مقامات آمریکایی برای حفظ حیثیت خود هیچ‌گاه آمار واقعی تلفات ناشی از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد را اعلام نکردند اما مقامات پنتاگون به دفعات به آسیب مغزی حداقل ۱۰۹ نظامی در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد اعتراف کردند.
وی افزود: با رجوع به رسانه‌های آمریکایی به راحتی امکان مشاهده خاطرات برخی از سربازان حاضر در عین‌الاسد که شرایط پایگاه را در زمان حمله موشکی به جهنم تشبیه کرده بودند، وجود دارد. این مقام مسئول در پایان گفت: ترامپ با داشتن ده‌ها پرونده فساد و محکومیت قضائی، قصد دارد مجددا کاندیدای ریاست جمهوری شود. بنابراین؛ به تاکتیک «دروغ بزرگ» گوبلز متوسل شده تا بتواند از مرگ سیاسی خود جلوگیری کند.
 
سی ان ان به نقل از مقام صهیونیست:
قدرت سایبری ایران پیچیده‌ترین قدرتی است که از این کشور در سطح فناوری دیده‌ایم
شبکه سی ان ان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency
سی ان ان عنوان می‌دارد: پس از اینکه هکرهای مظنون ایرانی ادعای یک رشته حملات اخیر به دوربین‌های امنیتی اسرائیل را به عهده گرفتند، رئیس دفاع سایبری اسرائیل به سی ان ان گفت که او «بسیار نگران» است که ایران نبرد مخفیانه طولانی‌مدت خود را با اسرائیل در فضای سایبری با حملات جدی‌تر به زیرساخت‌ها در زمان جنگ تشدید کند. بین اسرائیل و حماس هیچ نشانه‌ای از پایان جنگ وجود ندارد.
این شبکه خبری در نقل قولی از گابی پورتنوی، رئیس اداره ملی سایبری رژیم صهیونیستی عنوان می‌دارد: «آنها [ایران] می‌دانند که می‌توانند بسیار راحت‌تر از فضای فیزیکی [در فضای سایبری] عمل کنند». پورتنوی گفت هدف او این است که فضای سایبری را از تبدیل شدن به «جنبه دیگری» در جنگ بین اسرائیل و حماس باز دارد.
این رسانه در ادعایی اذعان دارد: گروه‌های هکر ایرانی در فلج کردن سیستم‌های رایانه‌ای در شرکت‌هایی در اسرائیل، مهارت خود را ثابت کرده‌اند. اسرائیل عوامل سایبری خود را دارد که در کنار ایالات متحده به طور گسترده مشکوک به انجام یک حمله سایبری به تأسیسات هسته‌ای ایران در سال 2009 (استاکس نت) هستند. و عملیات سایبری مخفی اسرائیل علیه ایران در سال‌های اخیر ادامه داشته است.
در ادامه این گزارش عنوان شده است: در چهار هفته پس از حملات حماس به اسرائیل، هکرهای ایرانی مظنون اعلام هک کردن تعداد زیادی از دوربین‌های امنیتی در اسرائیل را داشته‌اند و بر اساس مصاحبه‌ها، ویدیویی آموزشی درباره نحوه ساخت کوکتل مولوتف برای «حمله به سفارت‌های اسرائیل و آمریکا» منتشر کرده‌اند. 
این شبکه نزدیک به دموکرات‌ها می‌افزاید: تحلیلگران می‌گویند که شمشیرهای دیجیتالی راه دیگری برای ایران برای قدرت‌نمایی در طول جنگ است، جدای از حملات راکتی و پهپادی به نیروهای اسرائیلی که توسط حزب‌الله لبنان انجام می‌شود و حملات مشابه دیگر نیروهای نیابتی ایران علیه نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق این نیز یکی دیگر از ابزار‌های ایران است.
سی ان ان به نقل از پورتنو همچنین مدعی شد که هکرهای وابسته به حزب‌الله دوربین‌های امنیتی خصوصی در اسرائیل را هک کرده‌اند تا حرکت سربازان اسرائیلی را در هفته‌های اخیر ردیابی کنند.
در ادامه عنوان شده است: تاکنون، به نظر می‌رسد هدف هکرهای ایرانی انتشار روایت‌هایی در رسانه‌ها از آسیب‌پذیری اسرائیل و ایالات متحده در برابر حملات سایبری باشد. سی ان ان اذعان دارد: رشته فعالیت‌های سایبری اخیر ایران نگرانی‌هایی را در میان مقامات آمریکایی و اسرائیلی ایجاد کرده است که تهران می‌تواند از قابلیت‌های هکری قابل توجه خود برای ضربه زدن به منافع اسرائیل و ایالات متحده استفاده کند و در عین حال از رویارویی جنبشی مستقیم با اسرائیلی‌ها اجتناب کند. به گزارش سی ان ان، جامعه اطلاعاتی آمریکا- در حال حاضر- بر این باور است که ایران و نیروهای نیابتی آن در حال تنظیم واکنش خود به جنگ اسرائیل و حماس هستند تا در عین حال هزینه‌هایی را برای دشمنان خود در نظر بگیرند. این شبکه اظهار می‌دارد: مقامات آمریکایی می‌گویند که از زمان حمله حماس با تبادل اطلاعات در مورد هرگونه تهدید سایبری به محض ظهور، روابط نزدیک خود را با اسرائیل در فضای سایبری تشدید کرده‌اند. کریستوفر رای، رئیس اف بی‌آی، نگران تشدید احتمالی در فضای سایبری است.
رای رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا معروف به اف بی‌آی (FBI)روز سه‌شنبه در یک هیئت سنا گفت: «هدف‌گیری سایبری منافع و زیرساخت‌های حیاتی آمریکا که قبلاً توسط ایران و بازیگران غیردولتی انجام شده است، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در صورت گسترش درگیری بدتر شود».
در ادامه عنوان شده است: اریک گلدشتاین، یکی از مقامات ارشد آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا، در بیانیه‌ای به سی‌ان‌ان گفت: مقامات آمریکایی «تغییر در محیط تهدیدی که سازمان‌های آمریکایی با آن مواجه هستند شناسایی نکرده‌اند»، اما «ما در حالت آماده‌باش هستیم».
سی ان ان می‌افزاید: نگرانی مقامات آمریکایی تا حدی ناشی از آن چیزی است که آنها ماهیت بی‌پروا و غیرقابل پیش‌بینی عملیات سایبری ایران در مقایسه با دیگر دشمنان دیجیتالی می‌دانند. یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، به سی ان ان گفت که در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی برای سناریوی مشابهی که در آن هکرهای ایرانی یک حمله مخرب به زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده انجام می‌دهند، آماده شده‌اند. این مقام با اشاره به هکرهای مورد حمایت ایران به سی‌ان‌ان گفت: «بین قابلیت‌های [سایبری] و لفاظی‌های آنها فاصله وجود دارد». اما ما می‌دانیم که آنها نسبتاً بی‌پروا هستند. 
سی ان ان با استفاده از تعبیر بلوغ برنامه سایبری ایران عنوان می‌دارد: کارشناسان شرکت‌های امنیت سایبری Mandiant و CrowdStrike به سی‌ان‌ان گفتند که بسیاری از تلاش‌های اخیر هکری علیه سازمان‌های اسرائیلی و آمریکایی در حمایت از حماس توسط گروه‌هایی که خود را «هکتیویست» توصیف می‌کنند، در واقعیت به نظر می‌رسد جبهه‌های ایران هستند. فردی که مدعی وابستگی به یکی از این گروه‌ها به نام سربازان سلیمان(Soldiers of Solomon) است، در 20 اکتبر به خبرنگار سی‌ان‌ان ایمیل زد تا ادعای هک دوربین‌های امنیتی در شهری در جنوب اسرائیل را پخش کند.
پورتنوی به سی‌ان‌ان گفت که اسرائیل معتقد است که سربازان سلیمان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران حمایت می‌شوند، ادعایی که چندین پژوهشگر امنیت سایبری گفته‌اند با آن موافق هستند. آدام مایرز، معاون ارشد اطلاعاتی CrowdStrike گفت: در جنگ اطلاعاتی همراه با تهاجم اسرائیل به غزه، شخصیت‌های آنلاین به ایران اجازه می‌دهند تا با هکرهای دیگر طرفدار فلسطین ترکیب شود. مایرز به سی‌ان‌ان گفت، ایرانی‌ها می‌توانند «فقط با تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و رویه‌های جدید شخصیت جدیدی بسازند و به این ترتیب هیچ یک از [سایر عملیات‌های سایبری] را که قبلاً انجام می‌دادند را نمی‌سوزانند». سی ان ان مدعی است: به گفته مقامات آمریکایی و کارشناسان خارجی، در حالی که چین و روسیه اغلب در محافل سیاست سایبری ایالات متحده توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند، ایران در دهه گذشته به طور پیوسته پایگاهی از هکرها ایجاد کرده است که اغلب به عنوان پیمانکار برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات ایران کار می‌کنند. این شبکه مطرح آمریکایی مدعی است: شرکت امنیت سایبری اسرائیل چک پوینت هفته گذشته یک کمپین طولانی مدت جاسوسی سایبری ایران را اعلام کرد که دولت‌ها، فناوری اطلاعات و شرکت‌های مالی در سراسر خاورمیانه، از جمله اسرائیل را به خطر می‌اندازد.
سی ان ان مدعی است: در حالی که تلاش هکری قبل از آخرین جنگ در غزه بود، به طور بالقوه می‌تواند اطلاعاتی در مورد نحوه واکنش دولت‌های منطقه به جنگ در اختیار تهران قرار دهد. در پایان این گزارش به نقل از سرگئی شیکویچ، مدیر گروه اطلاعات تهدید در شرکت جاسوسی سایبری چک پوینت اسرائیل عنوان شده است: این کمپین «شاید پیچیده‌ترین کمپینی است که از ایران در سطح فناوری دیده‌ایم».