به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,796
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 1,796
بازدید ماه: 1,796
بازدید کل: 23,663,627
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
در حضور آیت‌الله رئیسی و قربانقلی بردی محمداف: ایران و ترکمنستان ۵ سند همکاری امضا کردند ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
در حضور آیت‌الله رئیسی و قربانقلی بردی محمداف:
 ایران و ترکمنستان ۵ سند همکاری امضا کردند 
۱۴۰۲/۰۳/۰۹

 

ایرنا - دیدار رییس شورای مصلحت ترکمنستان با رئیس جمهورامضای 5 سند همکاری میان تهران و عشق‌آباد

قربانقلی بردی محمداف رئیس‌شورای مصلحت خلق ترکمنستان که دیروز سه‌شنبه، در صدر هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران سفر کرده بود‌، با آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
وی در این سفر دیدارهایی هم با رئیس‌مجلس شورای اسلامی و رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت.
در جریان دیدار رئیس‌شورای مصلحت خلق ترکمنستان و رئیس‌جمهور کشورمان‌، مقامات عالی‌رتبه ایران و ترکمنستان ۵ سند همکاری در زمینه‌های مختلف امضا کردند.
این سناد همکاری‌ در زمینه‌های ترانزیت و کریدورهای بین‌المللی، انرژی، صادرات محصولات کشاورزی، برق، آموزش و سرمایه‌گذاری و... است که میان هیئت‌های دوکشور در حضور «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» و «قربانقلی بردی محمداف» به امضا رسید.
پس از مراسم امضای سند، رئیس‌جمهور و رئیس‌شورای مصلحت خلق ترکمنستان که عالی‌ترین مقام در جمهوری ترکمنستان به شمار می‌رود، در نشست مطبوعاتی حضور یافتند.
آیت‌الله رئیسی: سطح روابط ایران و ترکمنستان کافی نیست و می‌تواند گسترش یابد
آیت‌الله رئیسی در نشست مطبوعاتی با رئیس‌شورای مصلحت خلق ترکمنستان، ضمن خوشامدگویی به «بردی محمداف» درباره نتایج مذاکرات دو جانبه، گفت: در این‌ نشست اسنادی را به امضا رساندیم که جلوه‌ای از اراده دو کشور برای توسعه روابط سیاسی اقتصادی و فرهنگی و تمدنی است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط خوبی با کشور دوست و برادر ترکمنستان داریم، گفت: این میزان‌ از روابط کافی نیست و سطح روابط ایران و ترکمنستان می‌تواند گسترش یابد و مرز دو کشور فرصتی برای همکاری‌ها تلقی می‌شود.
با افول یکجانبه‌گرایی در جهان کشورهای منطقه آینده را رقم خواهند زد
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر دیروز سه‌شنبه در دیدار آقای «غیرت ساری‌بای» دبیرکل سازمان کنفرانس همکاری و اعتماد‌سازی در آسیا (سیکا) با ‌اشاره به ظرفیت‌های فراوان و متنوع حوزه منطقه‌ای سیکا برای توسعه تعاملات کشورهای عضو، ابراز امیدواری کرد با حمایت اعضا و فعالیت بیشتر دبیرخانه، جایگاه این سازمان بیش از پیش تقویت شود.
رئیس‌جمهور ضمن اعلام آمادگی برای انتقال و‌ اشتراک تجربیات جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در زمینه علم و فناوری، توسعه اقتصادی و مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان‌یافته با کشورهای عضو سیکا، بر ضرورت تقویت کریدورهای بین منطقه‌ای تأکید کرد.
رئیسی همچنین با تاکید بر اهمیت ارتباط پایدار بین کشورهای عضو، روند تحولات بین‌المللی را به سمت چند جانبه‌گرایی دانست و تصریح کرد: با افول یکجانبه‌گرایی در جهان این کشورهای منطقه و سازمان‌های منطقه‌ای هستند که آینده منطقه و جهان را رقم خواهند زد.
«غیرت ساری‌بای» دبیرکل سازمان کنفرانس همکاری و اعتماد‌سازی در آسیا (سیکا) نیز در این دیدار با تمجید از مشارکت فعال ایران در میزبانی از رویدادهای این سازمان به‌ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و توسعه اقتصادی، به پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های مختلف از جمله علم و فناوری ‌اشاره کرد و خواستار‌ اشتراک تجارب ایران در این زمینه با کشورهای عضو سیکا شد.
ساری‌بای همچنین ضمن ابراز خرسندی از تصمیم سران سیکا برای تأسیس صندوقی در سازمان کنفرانس همکاری و اعتماد‌سازی در آسیا برای حمایت از کشورهای عضو و کمک به تعامل بیشتر اعضای این سازمان، از مشارکت ایران در این زمینه نیز قدردانی
کرد.
تاکید رئیسی بر شتاب گرفتن همکاری‌های چندجانبه در راستای تامین منافع کشورهای منطقه در تماس با اردوغان
آیت‌الله رئیسی همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با آقای «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با تبریک انتخاب وی به عنوان ریاست جمهوری کشور دوست و همسایه ترکیه، ابراز امیدواری کرد در دوره جدید نیز روابط اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و تجاری دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.
رئیس‌جمهور همچنین با ‌اشاره به نقش موثر همکاری‌های منطقه‌ای ایران و ترکیه در تثبیت و تقویت ثبات و امنیت منطقه، شتاب بیشتر همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور با هدف تامین منافع کشورهای منطقه را خواستار شد.
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این مکالمه تلفنی با ابراز تشکر و سپاسگزاری از حسن نیت آیت‌الله رئیسی از طرف خود و مردم کشورش اظهار داشت: در دوره پیش‌رو قطعا روند گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف با قوت و جدیت بیشتر تداوم خواهد یافت.
رئیس‌جمهور ترکیه همچنین از تمایل کشورش برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای از جمله در چارچوب همکاری‌ها چهارجانبه کشورهای ترکیه، ایران، روسیه و سوریه با جدیت بیشتر و ناظر بر نتایج مثبت و موثر در تقویت ثبات در منطقه و نیز گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری خبر داد.
تصویب آیین‌نامه نحوه جذب دانش‌آموختگان برگزیده بنیاد ملی نخبگان
همچنین در جلسه دیروز سه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست آیت‌الله رئیسی و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد، اساسنامه جایزه ملی و بین‌المللی گوهرشاد درباره «زیست عفیفانه و موضوع حجاب» که پیش‌تر در شورای معین نهایی شده بود، تصویب شد.
این جایزه به منظور اجرای برنامه‌ای فرهنگی و ایجابی برای ترویج حجاب و زیست عفیفانه طراحی شده است.
تصویب آیین‌نامه پیشنهادی بنیاد ملی نخبگان درباره نحوه جذب دانش‌آموختگان برتر برگزیده این بنیاد نیز از جمله مصوبات جلسه دیروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بود. این آیین‌نامه در پاسخ به دغدغه جمع زیادی از نخبگان کشور درباره نحوه جذب آنان در دستگاه‌ها و هیئات علمی دانشگاه‌ها تدوین شده است.
در جلسه دیروز همچنین درخواست مردم چهارمحال و بختیاری برای تغییر «روز استان چهارمحال و بختیاری» از 31 اردیبهشت به 20 بهمن نیز مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۲/۰۳/۱۰، ۱۲:۲٤:۱٤       بازدیدها: 89