به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 521
بازدید دیروز: 2,237
بازدید هفته: 5,428
بازدید ماه: 93,625
بازدید کل: 23,486,693
افراد آنلاین: 20
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۲۹ اسفند ۱٤۰۲
Tuesday , 19 March 2024
الثلاثاء ، ۹ رمضان ۱٤٤۵
اسفند 1402
جپچسدیش
4321
111098765
18171615141312
25242322212019
29282726
آخرین اخبار
سرلشکر باقری:  شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح تشکیل شده است   ۱۴۰۲/۰۳/۱۰

سرلشکر باقری:

 شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح تشکیل شده است  
۱۴۰۲/۰۳/۱۰

سرلشکر باقری: شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح تشکیل شده است  | خبرگزاری فارس

رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در ستاد کل نیروهای مسلح در چهار سازمان اصلی نیروهای مسلح تشکیل شد و با جدیت و نظم تشکیل جلسه داده و کار را دنبال می‌کنند.
سرلشکر محمد باقری، رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح در همایش ملی ربع قرن پیشگیری از وقوع جرم که به میزبانی سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد، گفت: حرکت در مسیر قرآن و دستورات الهی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح است.
به گزارش فارس، وی افزود: ما به عنوان نیروهای مسلح در همه حرکات، سکنات و ماموریت‌های خود به قرآن کریم و روایات و فرمایشات ائمه معصومین(ع) و بیانات و تدابیر امامین انقلاب اسلامی تمسک می‌جوییم تا کار صحیح و با برکت باشد.
سرلشکر باقری گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصول مختلف به اصل مهم پیشگیری توجه کرده و به ویژه در اصل ۱۵۶ پیشگیری را از وظایف مشخص قوه قضائیه قلمداد کرده است. رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح با ‌اشاره به فعالیت‌های قوه قضائیه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد: قوه قضائیه به این موضوع عنایت خاص داشته و با تشکیل شورای عالی مربوط و ایجاد دستگاه‌های مسئول ورود جدی به این حیطه داشته است. همچنین، سازمان قضایی نیروهای مسلح به عنوان بخش مسئول در صیانت نیروهای مسلح در قوه قضائیه به طور جدی به موضوع ورود کرده است. وی در ادامه سخنان خود با ‌اشاره به فعالیت‌های علمی و عملی نیروهای مسلح در حوزه پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد: در نیروهای مسلح بر اساس تجربیات به دست آمده و مطالعات عمیق علمی و میدانی در سال ۱۳۹۷ سند مهم پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات تدوین و ابلاغ شد. همچنین، پیرو آن شیوه‌نامه آگاه‌سازی کارکنان در حوزه پیشگیری در سال ۱۳۹۹ تدوین و ابلاغ شد. سرلشکر باقری از فعالیت شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح خبر داد و گفت: شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین، شوراهای دیگر در چهار سازمان اصلی نیروهای مسلح تشکیل شده و با جدیت و نظم تشکیل جلسه داده و کار را دنبال می‌کنند. آنچه آمارها نشان می‌دهد با وجود اینکه جرایم با تنوع بیشتری مواجه شده و با توسعه فضای مجازی زمینه وقوع جرم افزایش پیدا کرده و شاخص‌های جرم انگاری هنوز به‌روز‌رسانی نشده است، انتظار می‌رفت جرائم رشد چشمگیری یابد، اما به لطف خداوند و تلاش همه دست‌اندرکاران، وقوع جرم سیر کاهشی قابل توجهی دارد.
رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح با ‌اشاره به مأموریت‌ها و وظایف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: نیروهای مسلح در همه کشورها دارای اهمیت هستند، اما در کشور ما نیروهای مسلح به ‌لحاظ شاخصه‌های مکتبی و انقلابی و ماموریت‌های منحصربفرد دارای اهمیت ویژه‌ای هستند. براساس قانون اساسی و تدابیر امامین انقلاب اسلامی، حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، دفاع و حفظ تمامیت ارضی، استقلال کشور و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و امنیت کشور بر عهده نیروهای مسلح است. وی با بیان اینکه مسئولیت‌های سنگین بی‌نظیر و یا به عبارتی کم‌نظیری بر عهده نیروهای مسلح ما قرار دارد، خاطرنشان کرد: در مقابل، کشور ما با تهدیدات متنوع و گوناگونی در ۴۴ سال گذشته مواجه بوده، هست و خواهد بود. با قاطعیت می‌شود گفت هیچ کشوری در جهان این سطح از تهدیدات را تجربه نکرده و ندارد. مروری بر تهدیدات، جنگ، حوادث و درگیری‌های ۴۴ سال گذشته بیانگر این است که چنانچه نیروهای مسلح ذره‌ای در اجرای ماموریت و نقش خود دچار سستی و خطا می‌بودند قطعاً این نظام مقدس با مشکلات اساسی مواجه می‌شد و این حساسیت و اهمیت همچنان وجود دارد. سرلشکر باقری با بیان اینکه انجام صحیح ماموریت‌های نیروهای مسلح برای نظام مردمی که ما افتخار داشتن چنین نظامی را داریم، مستلزم اعتماد مردم، وجود سرمایه اجتماعی و وجهه مناسب برای نیروهای مسلح در میان مردم است، تصریح کرد: اگر در نیروی مسلح ما مواردی از جرم و تخلف فراوان باشد و به چشم مردم بیاید، طبیعتاً منزلت و سرمایه اجتماعی آن دچار آسیب اساسی می‌شود. رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما باید بازخورد تصمیمات و نحوه اجرای دستورالعمل‌ها را دریافت و نقاط ضعف و قوت را ارزیابی کرده و فرآیندها را اصلاح کنیم. باید حساسیت بالا در این نظارت وجود داشته باشد و با اصلاح روش‌ها، پیشرفت کار کنترل شود.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۲/۰۳/۱۱، ۱۷:۳۳:۲۷       بازدیدها: 112