به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,093
بازدید دیروز: 2,237
بازدید هفته: 6,000
بازدید ماه: 94,197
بازدید کل: 23,487,265
افراد آنلاین: 84
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۲۹ اسفند ۱٤۰۲
Tuesday , 19 March 2024
الثلاثاء ، ۹ رمضان ۱٤٤۵
اسفند 1402
جپچسدیش
4321
111098765
18171615141312
25242322212019
29282726
آخرین اخبار
رئیس‌جمهور در اختتامیه گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور:۱۴۰۲/۰۳/۱۰
رئیس‌جمهور در اختتامیه گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور:
این ادراک که چون ایران تحریم است
کسی حاضر به همکاری با ما نیست، کاملا غلط است 
۱۴۰۲/۰۳/۱۰

رئیسی: هر کشوری حسن نیت خود را اثبات کنند حاضر به تعامل هستیم | در تعیین  خطوط سیاست خارجی منتظر اخم و لبخند کسی نیستیم - همشهری آنلاین

گردهمایی روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور با حضور رئیس‌جمهور –  خبرخوان صایب اخبار ایران و جهان

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر دیروز چهارشنبه در اختتامیه گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که با محوریت «نظم جهانی در حال ظهور؛ نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران» برگزار شد، با ‌اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت تحول در کشور، «تحول شناختی، تحول فرآیندی و تحول نهادی» را سه گام ضروری برای ایجاد تغییر و تحول عنوان کرد.
رئیس‌جمهور در توضیح گام‌های ضروری برای ایجاد تحول گفت: اگر ما شناخت دقیقی از وضعیت موجود و وضعیت مطلوب نداشته باشیم، نمی‌توانیم به سوی تحول گام برداریم. همچنین باید فرآیندها و روندهای کاری در مسیر حرکت از وضع موجود به سوی وضع مطلوب به طور دقیق مورد ارزیابی و بازنگری قرار گرفته و متناسب با اقتضائات به‌ روزرسانی شوند.
متناسب با ماموریت‌ها ساختار را چابک، ریسک‌پذیر  و مبتنی بر عقلانیت راهبردی کنید
رئیسی ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که ساختار و سازمان کار را متناسب با ماموریت‌ها و اهداف، مورد ارزیابی و بازنگری قرار دهیم تا متناسب با ماموریت‌ها و اهداف به ساختاری کنشگر، فعال و چابک، تعامل‌گرا، ریسک‌پذیر و مبتنی بر عقلانیت راهبردی برسیم.
رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش دکترین سیاست خارجی دولت مردمی را «تعامل با همه کشورها مبتنی بر عدالت و تعادل» معرفی کرد و گفت: در گذشته برخی‌ تصور می‌کردند سرنوشت کشورها در عرصه جهانی به دست چند کشور معدود رقم می‌خورد و لذا باید خطوط سیاست خارجی خود را با آنان هماهنگ کرد، اما ما معتقدیم که باید با هر کشوری به تناسب ظرفیت‌ها و اقتضائات آن همکاری کرد و در تعیین خطوط سیاست خارجی خود منتظر اخم و لبخند کسی نیستیم.
از تقویت روابط و نقش‌آفرینی در سازمان‌های منطقه‌ای غفلت نکنید
رئیسی در ادامه با بیان اینکه دستگاه سیاست خارجی یکی از ساز و کارهای مهم تولید قدرت برای کشور است، اظهار داشت: برای تقویت ارتباط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو تلاش مضاعف داشته باشید و به هیچ‌وجه از تقویت ارتباط و نقش‌آفرینی کشورمان در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله سازمان‌شانگهای، اتحادیه اوراسیا و اتحادیه بریکس غفلت نکنید چرا که این سازمان‌ها قدرت‌های نوظهور و آینده‌ساز هستند.
اگر کشوری قصد دشمنی با ما داشته باشد بنای ما مقاومت است
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در کشورها و سازمان‌های بین‌المللی باید متناسب با ظرفیت‌های کشورمان، جایگاه جمهوری اسلامی ایران در نظم جهانی جدید را تعریف کنند، حوزه کشورهای آفریقایی، کشورهای آمریکای لاتین و دیگر مناطق از شرق آسیا، تا آسیای مرکزی و اروپا را از زمینه‌های مهم برای فعالیت دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: سیاست دولت مردمی همکاری با همه کشورهایی است که از سر حسن نیت با جمهوری اسلامی ایران تعامل دارند، اما اگر کشوری قصد دشمنی با ما داشته باشد، بنای ما مقاومت است.
یقین داریم راه پیشرفت کشور نه وادادگی که مقاومت است در عین حال تقویت بازدارندگی را دنبال می‌کنیم
رئیسی درباره آن دسته از کشورهای اروپایی هم که در اثر سوءمحاسبه از ناآرامی‌های سال گذشته مواضع نادرستی علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کرده بودند، گفت: اگر این کشورها نیز محاسبات خود را تصحیح کرده و حسن نیت خود را اثبات کنند، حاضر به تعامل با آنان هستیم.
آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: یقین داریم که راه پیشرفت کشور نه وادادگی و عقب‌نشینی که مقاومت است و لذا هرگز از اصول خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد. البته در عین حال تقویت بازدارندگی نیز جزو سیاست‌های کاری اصلی ما است.
سفرا معرف صادق سیمای واقعی جمهوری اسلامی باشند؛ غفلت از معرفی صحیح ظرفیت‌های کشور جفا به ایران است
رئیس‌جمهور «احیای مسیرهای ترانزیتی» از خاک کشورمان را از دیگر سیاست‌های دولت مردمی برشمرد و تصریح کرد: نمایندگان جمهوری اسلامی در خارج از کشور باید هر لحظه به دنبال استفاده از فرصت‌ها و خلق دستاورد برای کشور باشند. سفرا باید معرف صادق سیمای واقعی جمهوری اسلامی باشند و هر گونه غفلت از معرفی دقیق و صحیح ظرفیت‌های کشور جفا به ایران و ملت ایران است.
رئیسی یکی دیگر از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی را «ایرانیان خارج از کشور» دانست و بر پیگیری مسائل و مطالبات حقوقی و کنسولی ایرانیان خارج از کشور و همچنین استفاده از ظرفیت‌های آنها در تداوم مسیر پیشرفت کشور تاکید کرد.
تاکید بر پیگیری مجدانه توافقات و برگزاری کمیسیون‌های مشترک همکاری
رئیس‌جمهور «پیگیری مجدانه توافقات و اسناد همکاری» و نیز «برگزاری منظم جلسات کمیسیون‌های مشترک همکاری» با دیگر کشورها را نیز از جمله وظایف مهم و اساسی سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور دانست و گفت: وزارت خارجه باید برای همکاری با هر کشوری متناسب با اقتضائات و ظرفیت‌های آن کشور برنامه داشته باشد.
آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: این ادراک که چون ایران تحریم است خیلی از کشورها حاضر به همکاری با ما نیستند، کاملا غلط است و گواه آن اظهار تمایل مقامات کشورهای مختلف برای گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران است.
نباید افراد نیازمند حائز شرایط، به ‌دلیل عدم تمکن مالی از طرح ملی مسکن خارج شوند
رئیس‌جمهور همچنین در جلسه صبح دیروز چهارشنبه هیئت دولت با‌ اشاره به گزارش ارائه شده از سوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور درخصوص عدم تمکن مالی برخی واجدان شرایط در طرح نهضت ملی مسکن برای تأمین پیش پرداخت‌ها، وزارت راه و شهر‌سازی و دستگاه‌های ذی‌ربط را مأمور کرد تدابیر لازم را به گونه‌ای عمل آورند تا افراد نیازمند و حائز شرایط از لیست متقاضیان در طرح مسکن خارج نشوند.
رئیس‌قوه مجریه به گزارش‌های دریافتی از مشکلات مربوط به حوزه دارو نیز ‌اشاره کرد و با بیان اینکه دارو همچون نان برای مردم اهمیت دارد و دولت خود را ملزم به تأمین آن می‌داند، از وزیر بهداشت و رؤسای سازمان‌ برنامه و بودجه و بانک مرکزی خواست اقدامات لازم در جهت تأمین اعتبار مورد نیاز برای دارو را به عمل آورند.
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با ‌اشاره به اقدامات چند ماه گذشته دولت برای ایجاد و راه‌اندازی زیرساخت‌های اجرای طرح کالابرگ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را متولی اطلاع‌رسانی در این خصوص معرفی و بر لزوم اطلاع‌رسانی یکپارچه، دقیق و به موقع برای آگاهی مردم و رفع دغدغه‌ها و نگرانی آنها درخصوص تأمین کالاهای اساسی با اجرای این طرح تاکید کرد.
رئیس ‌قوه مجریه با‌ اشاره به اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر پرداخت تسهیلات ویژه به کارکنان بانک‌ها، اظهار داشت: پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی باید مبتنی بر ضوابط و عادلانه باشد و نباید این احساس در جامعه به وجود آید کسی که به خزانه نزدیک‌‌تر است می‌تواند زودتر و بیشتر از منابع بهره ببرد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت مردمی با هرگونه رویه خلاف عدالت و تبعیض‌آمیز مخالف است، وزیر اقتصاد و رئیس ‌بانک مرکزی را مامور کرد چنانچه آیین‌نامه‌ای وجود دارد که برای کارکنان بانک‌ها تسهیلات ویژه و غیرمتعارف در نظر گرفته، مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته و به مردم اطلاع‌رسانی شود.
رئیس‌جمهور در ابتدای این نشست با تبریک ولادت امام رضا(ع)، حلم در برابر سختی‌ها و شدائد را از آموزه‌های مهم آن حضرت برشمرد و به همه همکاران دولت توصیه کرد در پیگیری و گره‌گشایی از کار مردم با حلم رفتار کنند و در خدمت به خلق خود را در محضر خدا ببینند.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۲/۰۳/۱۱، ۱۷:۳۳:٤۰       بازدیدها: 70