به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 764
بازدید دیروز: 2,355
بازدید هفته: 22,933
بازدید ماه: 113,796
بازدید کل: 23,775,597
افراد آنلاین: 91
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 17 May 2024
الجمعة ، ۹ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
سردار زهرایی: ساخت ۱۱ هزار مسکن و انجام 20 هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سال 1402 ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
سردار زهرایی:
 ساخت ۱۱ هزار مسکن و انجام 20 هزار پروژه
محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سال 1402 
۱۴۰۳/۰۲/۱۱

پیام سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور به مناسبت اجلاسیه  بزرگ جهادگران کشور در شهرستان فردوس

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از ایجاد 123 هزار شغل، ساخت ۱۱ هزار مسکن و انجام20 هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سال 1402 خبر داد و گفت: علاوه‌بر راه‌اندازی  10دهکده اقتصاد مقاومتی در سال گذشته، در هفته بسیج سازندگی چند دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی را افتتاح می‌کنیم.
سردار سرتیپ پاسدار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور روز سه‌شنبه در نشست خبری با موضوع هفته بسیج سازندگی با بیان اینکه جهاد سازندگی به جهاد امیدآفرینی کمک می‌کند، گفت: سال گذشته ۳۳ هزار مسکن توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) افتتاح شد، از این تعداد، ۱۱ هزار مسکن توسط بسیج سازندگی برای ایتام و محرومان ساخته شده بود که درواقع ۱۱ هزار خبر امیدآفرین بود. وی افزود: در مسکن مددجویان کمیته امداد در سال ۱۴۰۱ نیز، بسیج سازندگی ۱۳ هزار واحد را با حضور رئیس‌جمهور تحویل داد.
سردار زهرایی با اینکه این سازمان دو قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی دارد، تصریح کرد: در قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی اولویت کار، گسترش کمّی و کیفی گروه‌های جهادی است.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه اکنون ۵۱ هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور داریم که شناسنامه‌دار و قابل رصد در سامانه اطلس جهادی است و دارای تخصص‌های مختلف هستند، ادامه داد: در گسترش کیفی گروه‌های جهادی اقشار تخصصی جهادی پای کار آمده‌اند. از قرارگاه عملیات جهادی کمک گرفتیم و دوره‌های توانمندسازی را شروع کردیم و در هفته بسیج سازندگی، مدرسه جهاد سازندگی رونمایی می‌شود تا بتوانیم خدمات آموزشی و هدفمند با بانک مهارت آموزی به جهادگران داشته باشیم.
سردار زهرایی با بیان اینکه در طول سال گذشته ۲۳ هزار گروه جهادی در رزمایش جهادگران فاطمی شرکت کرده‌اند، گفت: در یک رزمایش ما که ۱۰ روزه بود ۱۳۰ هزار جهادگر شرکت کردند که بیشتر آنها جوانان بودند.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگی و هنری جهادگران در ۴۴ نقطه در ۳۱ استان برگزار شد و اختتامیه آن در هفته بسیج سازندگی به صورت ملی با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار می‌شود.
اصلاحیه قانون بسیج سازندگی در انتظار تصویب مجلس
سردار زهرایی اظهار داشت: از مجلس یازدهم در مدت باقی مانده درخواست می‌شود که اصلاحیه قانون بسیج سازندگی که مربوط به شهدای جهادی است و از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد کل سپاه، شهدای جهادگران به عنوان شهدای خدمت پذیرفته شده‌اند را در صحن آورده و تصویب کنند تا مدیون شهدای جهادگر راه خدمت و حوزه درمان نشویم. رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه در ادامه برگزاری یادواره‌های استانی، سال گذشته یادواره ملی شهدای جهادگر در شیراز برگزار شد و امسال اجلاس ملی شهدای جهادگران را برگزار می‌کنیم، گفت: سال آینده کنگره ملی جهاد و خدمت برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی ۱۱۰ قرارگاه پهنه‌ای و ۵۴۶ قرارگاه منطقه‌ای و ۱۲۸۰ قرارگاه‌های محلی دارد، گفت: در کمک‌های مؤمنانه سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه و ۴ میلیون بسته معیشتی با کمک مردم و نهادهای انقلابی و خیرین اهدا شد و همچنین ۲ هزار و ۹۰۰ زندانی را آزاد کردیم.
سردار زهرایی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط جهادگران و بسیج سازندگی در سراسر کشور انجام شد، تصریح کرد: بسیج سازندگی در تعامل صد درصدی با نهادها و سازمان‌ها کار می‌کند بر همین اساس از تعداد هفت هزار و ۱۳۸ روستایی که قرار بود آبرسانی شود، ۳۵۰۰ روستا توسط بسیج سازندگی پذیرفته شد که از این تعداد ۱۷۰۰ روستا آبرسانی شد و به بهره‌برداری رسید.
رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه یکی دیگر از کارهای قرارگاه محرومیت‌زدایی، حضور در بحران‌ها است، خاطرنشان کرد: در روز اول سیل سیستان و بلوچستان قرارگاه جهادی راه‌اندازی شد و ماشین‌آلات سنگین بسیج سازندگی به کمک آمدند و جهادگران نشان دادند که از زلزله سرپل ذهاب تا سیلی که در ۲۴ استان در سال ۱۳۹۸ آمد، اولین و آخرین نفرات جهادگران بودند که در میدان حاضر شدند.
وی درباره قرارگاه اقتصادی مقاومتی این سازمان هم گفت: در قرارگاه اقتصاد مقاومتی طرح‌های اشتغال‌زایی اقشار را داریم که بر همین اساس در سال گذشته به دولت تعهد اشتغال داده و ۱۲۳ هزار شغل ایجاد شد.
سردار زهرایی خاطرنشان کرد: 30 هزار صندوق‌ قرض‌الحسنه به مردم خدمت می‌کنند و یک میلیون و ۴۰۰ عضو دارند که از طریق حق عضویت و کمک‌هایی که از طریق بانک‌ها می‌شود، ۳۰ هزار فرصت شغلی توسط این صندوق‌ها ایجاد شده است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: در سال ۱۴۰۲، ۱۸۰۰ صندوق قرض‌الحسنه جدید و ۵۱۷ تعاونی جدید اشتغال زا را به کمک مردم ایجاد کردیم. همچنین ۲۷ هزار فرصت شغلی توسط بسیج صنعت ایجاد شد و یک هزار و ۱۹۹ مانع‌زدایی و احیای صنایع اتفاق افتاد که تایید و ثبت شده است.
وی بیان داشت: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان ۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شد.
سردار زهرایی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شد، اظهار داشت: در هفته بسیج سازندگی چند دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی را افتتاح می‌کنیم.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۲/۱۲، ۰۶:٤۹:۵۱       بازدیدها: 43