به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,415
بازدید دیروز: 2,355
بازدید هفته: 23,584
بازدید ماه: 114,447
بازدید کل: 23,776,247
افراد آنلاین: 84
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 17 May 2024
الجمعة ، ۹ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد ۱۴۰۳/۰۲/۱۲

کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد

۱۴۰۳/۰۲/۱۲

‫حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت | کنگره بین‌المللی اندیشه‌های  قرآنی مقام معظم رهبری برگزار شد‬‎

آیت‌الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این کنگره با اشاره به اهمیت تبیین، توضیح و نشر اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب از دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره تشکر کرد و اظهار داشت: امامین انقلاب بر این موضوع تصریح داشتند که با انس با قرآن و تامل در آیات الهی، از زاویه نگاه قرآن می‌شود به دل‌ها راه یافت و در دل‌ها نفوذ کرد.
به گزارش رسا، وی با تأکید بر ادامه و احیای رویکرد تفسیری امام خامنه‌ای در میان فرهیختگان قرآن پژوه، تفسیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از قرآن را تفسیر اجتهادی دانست و خاطرنشان کرد: ایشان از رهگذر عقل و خرد ضمن تفسیر قرآن به قرآن، آیات الهی را مبتنی بر روایات اسلامی تفسیر کردند.
رویکرد قرآنی رهبر معظم انقلاب از یک جهت اجتهادی و از جهتی متناظر با موضوعات زمان است
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: رویکرد قرآنی رهبر معظم انقلاب از یک جهت اجتهادی و از جهتی متناظر با موضوعات زمان است.
آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: تفسیر قرآن به قرآن رهبر معظم انقلاب همچون سیاق علامه طباطبایی(ره) متأخذ از «الْقرآنُ یُفَسِّرُ بَعْضُهُ بَعْضاً» است، لذا کسی که می‌خواهد یک آیه تفسیر کند، باید به سایر آیات قرآن اشراف داشته باشد تا گمراه و به بیراهه نرود.
حجت‌الاسلام روح الله شاکری، رئیس دانشگاه معارف اسلامی نیز در همایش اجلاسیه استادان معارف اسلامی سراسر کشور در قالب «کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» بیان داشت: از 200 مقاله ارسالی به دبیرخانه پنجمین اجلاسیه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای بالغ بر ۷۰ مقاله به عنوان مقالات برتر اساتید معارف انتخاب شدند.
وی با تاکید بر لزوم راهبری جامعه بر اساس اندیشه‌های قرآن‌محور، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام مباحث و رویکردهای خود را در سیر مراحل تمام زندگی بر محوریت قرآن ترسیم نموده‌اند؛ امیدواریم بتوانیم اندیشه‌های ناب را در فضای دانشگاهی بسط داده، مطلعی بر نشر معارف قرآنی در حوزه‌های تخصصی باشد.
مشارکت ۱۸۰ مرکز علمی حوزوی و دانشگاهی و تشکیل ۱۶ کارگروه علمی در کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
همچنین، حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی، دبیر علمی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۶ سال محضر علامه طباطبایی را درک کردند و در تفسیر قرآن تحت تاثیر استاد خود بودند.
وی بیان داشت: تفسیر سوره برائت ایشان در ۷۰۰ صفحه ارائه شده که حاصل زحمت آقای ربانی است.
حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی به سابقه تفسیر آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: ایشان سال ۱۳۵۸ هفته‌ای یک‌بار به قم آمده و تفسیر می‌گفتند. ایشان سال ۶۰ تا ۶۱ برای پاسداران تفسیر سوره‌های حشر و جمعه، ممتحنه و مجادله را می‌گفتند. سال ۶۹ -۷۰ نیز تفسیر حمد را برای دانشجویان می‌گفته‌اند.
وی بر اهمیت و جایگاه مرجعیت علمی قرآن در اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب تصریح دارند: «مسئله قرآن و مرجعیت قرآن و رجوع به قرآن و استفهام از قرآن در مسائل گوناگون فکری، عملی، اجتماعی، سیاسی، حکومتی و مانند اینها خیلی چیز مهمی است. ما واقعا در این زمینه‌ها کم کاریم.»
حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی گفت: بیش از ۱۸۰ مرکز علمی، حوزوی و دانشگاهی در این کار عظیم مشارکت نموده و ۱۶ کارگروه علمی هم شکل گرفته است.
دبیر علمی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب یادآور شد: ۲۱۱ پیش‌نشست و ۷۸ کارگاه آموزشی، ۱۵ کرسی مرتبط با کرسی‌های ترویجی نظریه‌پردازانه در ۳۰ شهر و ۱۵ استان برگزار و ۲۵۰۰ چکیده و حدود ۱۹۰۰ مقاله هم دریافت شده است.


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۲/۱۳، ۰۷:۵۲:۳۲       بازدیدها: 54