به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 573
بازدید دیروز: 2,355
بازدید هفته: 22,742
بازدید ماه: 113,605
بازدید کل: 23,775,406
افراد آنلاین: 68
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 17 May 2024
الجمعة ، ۹ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
وزیر کشور: طرح نور مورد تشویق و استقبال مردم قرار گرفته است ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
در حیاط دولت مطرح شد
وزیر کشور: طرح نور مورد تشویق و استقبال مردم قرار گرفته است
   ۱۴۰۳/۰۲/۱۲

‫اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟ - ایسنا‬‎‫امروز در حاشیه دولت چه خبر بود/ از موتورسواری زنان تا بازگشت معین در حیاط  دولت‬‎

مشروح گفت‌وگوهای علیرضا زاکانی شهردار تهران،‌ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت،‌ سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور،‌ کیومرث‌هاشمی وزیر ورزش‌ و جوانان،‌ کیومرث‌هاشمی وزیر ورزش و جوانان،‌ پیمان جبلی رئیس صدا و سیما، صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی،‌ سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی‌دولت و محمدعلی نیک‌بخت وزیر جهاد کشاورزی را می‌توانید در مطالب زیر بخوانید.
وزیر کشور: طرح نور تا الان مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس دستگاه‌های مرتبط و قوای سه‌گانه قرار گرفته است
احمد وحیدی، وزیر کشور چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انسداد مرزها گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.
وحیدی با اشاره به تخصیص اعتبار برای بازسازی خرابی‌های پس از سیل استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: فعلا دولت مصوب کرد که ۱.۵ همت اعتبار تخصیص پیدا کند، البته طبیعتاً ممکن است بیش از اینها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهد کرد.
وی گفت: «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان مقام ضابط قوه قضائیه انجام می‌دهد البته دستگاه‌های دیگر هم مسئولیت‌هایی دارند. همه دستگاه‌ها باید به مسئولیت خود عمل کنند و باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود
وزیر کشور تأکید کرد: طرح نور تا الان مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه‌های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است.
وحیدی با بیان اینکه انتخابات مرحله دوم در ۲۲ حوزه و حدود ۱۱ هزار شعبه برگزار می‌شود، گفت: از همه مردم دعوت می‌کنیم که در این انتخابات شرکت کنند. مرحله دوم مثل مرحله اول مهم است. همه گروه‌ها و سلایق و جریان‌ها به میدان بیایند و مردم را به حضور تشویق کنند.
توضیح زاکانی، درباره همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»
علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره نحوه همکاری شهرداری با ناجا در موضوع «طرح نور »، گفت: به هر دستگاهی که در شهر خدمتی می‌رساند، کمک می‌کنیم.دستگاه‌ها نیازهای‌شان را به ما اعلام می‌کنند و ما طبق وظیفه و در چارچوب ضوابط به آنها کمک می‌کنیم.
وی همچنین با بیان اینکه برخی نمی‌خواهند در قضیه واگن‌های مترو، مردم سود کنند، اظهارکرد: اصلا خوب نیست که عده‌ای خاص در این کشور سود ببرند، اما مردم ضرر کنند. این رفتار با انسانیت ناسازگار است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:اینترنت رایگان معلمان در صورت استفاده برای شاد
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  هم با تبریک روز معلم گفت: برای معلمان عزیزی که از طریق شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفتیم و تا سقف ۳۰ گیگابایت می‌توانند رایگان استفاده کنند.
وی افزود: این بسته به صورت اتوماتیک برای کسانی که در شاد هستند، فعال می‌شود و نیازی به ثبت‌نام ندارد.
وزیر بهداشت: مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت نیز با بیان اینکه هر حادثه یا  بیماری که در هفت سال اول زندگی رخ دهد، در بقیه عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آنها ایمن شود. این به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.
وی همچنین درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی گفت: بنای ما این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم. در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد. کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌کنیم.
وزیر بهداشت در ادامه درباره اهمیت تولید پانسمان برای بیماران پروانه‌ای گفت: ما در ابتدای دولت مردمی ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که الان به ۱۴۰۰ شرکت رسیده‌اند و رکوردی به‌دست آمده است. با حمایت دولت تعداد این شرکت‌ها بیشتر می‌شود که یکی از دستاوردهای این شرکت‌ها، تولید این پانسمان بوده است، البته این کار در مرحله پژوهشی است و امیدواریم به مرحله تجاری سازی برسد. ما از این شرکت‌ها حمایت می‌کنیم.
سخنگوی دولت: حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یافت
همچنین علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز کارگر، معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، اظهار کرد: به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت و یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیئت وزیران تصویب شد.
وی همچنین گفت: سایر اجزای حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مثل حق اولاد و عائله‌مندی هم افزایش قابل قبولی داشته است.
سخنگوی دولت ادامه داد: شش ماه از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریا می‌گذارد و قرار بود تا دولت برنامه آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان‌بندی شده به تصویب دولت رسید. سازوکار اجرای این برنامه و وظایف هر دستگاه مشخص شده است این برنامه جامع است و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
صولت مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز درباره لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و قرارداد کارگران گفت: این موضوع در کمیسیون مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیئت دولت قرار دارد.
وی درباره بیمه کارگران توضیح داد: نماینده کارگران و کارفرمایان در جلسات مربوطه پیشنهاد داده بودند که افزایش بیمه طبق مبنای درستی انجام شود تا در دوران بازنشستگی کارگران اثر داشته باشد. بر همین اساس افزایش‌ها در ردیف‌های مبنا انجام شد که بیش از ۳۵ درصد است و نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره مسکن کارگری اظهار داشت: در این خصوص قرارگاه مسکن تشکیل داده شد و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون و مدیران کارخانه‌های تلاش می‌کنند تا فرآیندها کوتاه شود. بانک رفاه کارگران هم متولی تسهیلات تعاونی‌های کارگری شد که گام مهمی به جلو است. مرتضوی درباره لایحه جامع اشتغال توضیح داد: سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده است تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند و در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد با مدیریت مهار تورم و کمک‌های معیشتی دولت به همه آحاد جامعه به ویژه جامعه کارگری، قدری از مشکلات کارگران رفع شود.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت:استان تهران مورد توجه قرار گیرد
سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه باید در نگاه متوازن دولت، استان تهران مورد توجه قرار گیرد، گفت: استان تهران یکی از استان‌های محروم است به رغم اینکه تهران پایتخت است و این تصور وجود دارد که  دارای امکانات است، اما به واقع یکی از استان‌های محروم کشور همین استان تهران است.
وی‌افزود: یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است. باید در نگاه متوازن که دولت دارد‌، استان تهران مورد توجه قرار گیرد.  با این نگاه برنامه‌ریزی صورت گرفت که در کنار سفرهای استانی رئیس جمهور، باید به استان تهران هم  توجه شود، ولی چون تهران بزرگ است باید منطقه به منطقه‌این سفر انجام شود و برای نیازمندی‌هایی که مردم مناطق مختلف دارند، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.
وزیر جهاد کشاورزی:گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
محمدعلی نیک‌بخت، وزیر جهاد کشاورزی گفت: برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم.
وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در حوزه تخصیص ارز کالاهای اساسی در سال گذشته، گفت: سال ۱۴۰۲ بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود. ۱۳ میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.
نیک‌بخت با اشاره به شیوه وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار کالاهای اساسی، گفت: تامین از طریق تولید داخل را دنبال می‌کنیم به همین دلیل سیاست حداکثرسازی و یکنواختی تولید محصولات کشاورزی را دنبال می‌کنیم تا  نوسانات کمی و قیمتی به حداقل برسد. همزمانی عید نوروز و ماه رمضان فشار زیادی برای تامین مایحتاج مردم ایجاد کرد، اما با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده با کشاورزان، عرضه محصول به بازار و قیمت‌ها را کنترل کردیم.
وی با اشاره به نوسانات قیمتی بازار میوه، گفت: هیچ کمبودی در هیچ بخش بازار میوه و تره بار وجود ندارد. گرانی‌های جاری ناشی از کمبود کالا نیست، بلکه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌های مسئول است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ دولت و مجلس بهتر شود
سید محمدحسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رئیس‌مجلس، وزیر اقتصاد، رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رئیس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد.
وی ادامه داد: هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.
خبر وزیر ورزش درباره نوشته شدن آیین‌نامه  حق پخش ورزش
کیومرث‌هاشمی در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، گفت: حق پخش متعلق به ورزش کشور است و محدود به دو باشگاه نیست.
وی ادامه داد: حق پخش گره ورزش است و باید باز شود. این اتفاق بعد از نوشته شدن آیین‌نامه مربوطه توسط وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما که در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده، می‌افتد. آیین‌نامه مذکور بعد از نهائی شدن در هیئت دولت تصویب و ابلاغ می‌شود. با پرداخت حق پخش خیلی از مشکلات رفع می‌شود و بخش خصوصی راحت‌تر به حوزه ورزش ورود می‌کند.
 رئیس صدا و سیما:باید کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود
جبلی، رئیس صدا و سیما در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه انتخاباتی صداوسیما، اظهار کرد: مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی در حال ضبط است و در زمان تبلیغات پخش خواهد شد.
وی در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به عملکرد صداوسیما در موضوع عفاف و حجاب می‌دهید، اظهار کرد: نمره خیلی بالایی نیست، نه اینکه کار زیادی انجام نشده است، بلکه باید کارهای بیشتری انجام شود، چون موضوع حجاب فراگیری زیادی دارد. برنامه‌های صداوسیما آماده شده و به حجم آن از  لحاظ کمی و کیفی اضافه می‌شود. برنامه ما غلبه دادن گفتمان کارآمدی حجاب در امر اجتماعی و کنشگری عفیفانه زن مسلمان است.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست:
حدود ۵۰ درصد تالاب‌ هامون آبگیری شده است
علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درباره حق آبه هیرمند، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان درخصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است. سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کنند تا‌ هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم بتوانیم انحرافی که بر روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم، وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد. حدود ۵۰ درصد تالاب ‌هامون آبگیری شده است.
اسلامی:۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
 
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه هفته آینده اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای برگزار می‌شود، اظهار کرد: حدود ۴۷۷ مقاله ارائه شده، ۱۸۰ ارائه خواهیم داشت که توسط شرکت کنندگان غیرایرانی ارائه خواهند شد. گروسی مدیرکل آژانس نیز به عنوان مهمان ویژه در این کنفرانس حضور خواهد داشت و سخنرانی می‌کند.
وی ادامه داد: در المپیاد مخترعین جهان در سوئیس، از مدارس انرژی اتمی ما شرکت کرده بودند و ۵ دانش‌آموز ما ۵ مدال به دست آوردند و ایران مقام اول را کسب کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی، درباره حل مسائل پادمانی با آژانس اظهارکرد: همواره در حال تعامل و گفت‌وگو درباره مسائل پادمانی هستیم. تاکنون ۲ مکان باقی مانده و ۲ مکان حل و فصل شده درباره دو مکان در حال گفت‌و‌گو هستیم،  بیانیه اسفند ۱۴۰۱ از نظر ما پابرجاست و براساس آن تعامل داریم. اما این بیانیه توسط جریان مخربی که در غرب علیه ایران اقدام می‌کند، زیرسؤال رفته است، ما اما بر این بیانیه تاکید داریم. آقای رافائل گروسی هم این را اعلام کرده است.
اسلامی افزود: آقای گروسی در ایران دیدارهایی خواهند داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمئن هستم که ابهامات برطرف می‌شود و در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط خود را با آژانس تقویت می‌کنیم.
وی درباره همکاری با آژانس درخصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آنها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مسئله سیاسی نیست و ما در فرآیندهای همکاری با آژانس این موضوع را مکرر اثبات کرده و آنها هم به آن اذعان دارند.


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۲/۱۳، ۰۷:۵۳:۱۱       بازدیدها: 45