به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 144
بازدید دیروز: 5,025
بازدید هفته: 17,561
بازدید ماه: 19,115
بازدید کل: 23,959,057
افراد آنلاین: 13
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۸ تیر ۱٤۰۳
Friday , 28 June 2024
الجمعة ، ۲۲ ذو الحجة ۱٤٤۵
تیر 1403
جپچسدیش
1
8765432
1514131211109
22212019181716
29282726252423
3130
آخرین اخبار
سید حسن نصرالله در شمال اسرائیل حکومت می‌کند ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
تحلیل رسانه‌های عبری از وضعیت جبهه شمال 
سید حسن نصرالله در شمال اسرائیل حکومت می‌کند
  ۱۴۰۳/۰۳/۲۹

‫سید حسن نصرالله برای غافلگیری اسرائیل برنامه‌ریزی می‌کند - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency‬‎

در حالی که حملات گسترده و بی‌وقفه حزب‌الله لبنان به شهرک‌ها و پایگاه‌های صهیونیستی ادامه دارد و تل‌آویو اعتراف می‌کند توانایی مقابله با این حملات، به ویژه حملات پهپادی، را ندارد، رسانه‌های عبری گزارش دادند که این حزب‌الله لبنان است که بر شمال اراضی اشغالی حکومت می‌کند.
بارها در گزارش‌ها و تحلیل‌ها خوانده‌ یا شنیده‌اید که آنچه «انصارالله» یمن در پی عملیات طوفان‌الاقصی کرده است، غیرقابل پیش‌بینی بود؛ اما در این طرف میدان باید توجه داشت که تحلیلگران چیزی کمتر از آنچه را در جبهه جنوب لبنان و شمال اراضی اشغالی اتفاق می‌افتد از حزب‌الله لبنان انتظار نداشته‌اند. حزب‌الله سال‌هاست که جای پای خود را تثبیت کرده و معادله بازدارندگی خود را به رژیم آپارتاید اسرائیل و حامیان آن تحمیل کرده است؛ آنچه که بعد از طوفان‌الاقصی در جریان است نیز چیزی خلاف آمد عادت نبوده است و حزب‌الله همان مشی مألوف را پیموده است که سال‌ها پیش آغاز کرده است.
حکومت حزب‌الله بر شمال اراضی اشغالی
به دنبال سفر «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا که متولد اراضی اشغالی است و در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت کرده است، به منطقه با هدف اعلامیِ «ایجاد یک توافق بین لبنان و رژیم اسرائیل» برای ممانعت از جنگ فراگیر، روزنامه «هاآرتص» نوشت: «تلاش‌های هوکشتاین بی‌فایده است چرا که حزب‌الله لبنان از شرط اول و اصلی خود درباره توقف جنگ غزه در ازای توقف جنگ در شمال کوتاه نمی‌آید. توافق با حزب‌الله از مسیر غزه می‌گذرد.» در حالی که حملات گسترده حزب‌الله لبنان به شهرک‌ها و پایگاه‌های صهیونیستی ادامه دارد و تل‌آویو توانایی مقابله با این حملات را ندارد، رسانه‌های عبری گزارش دادند، این حزب‌الله لبنان است که بر شمال اراضی اشغالی حکومت می‌کند، نه دولت نتانیاهو. این در حالی است که رؤسای شهرک‌های شمال اراضی اشغالی از پیام‌هایی که از طریق واتساپ دریافت کرده‌اند، غافلگیر شدند. وبگاه روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت در این پیام‌ها که به ادعای آن‌ها از سوی حزب‌الله لبنان فرستاده شده خطاب به شهرک‌نشینان شمال گفته شده؛ بدانید که در ماه سپتامبر به خانه‌های خود باز نخواهید گشت و تا زمانی که تجاوز شما علیه نوار غزه ادامه دارد هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد. «آویخای اشترن»، رئیس شهرک کریات شمونه، و «دیوید آزولای»، رئیس شهرک متولا می‌گویند این پیام‌ها را دریافت کرده‌اند. «آزولای» در گفت‌وگو با رادیو رژیم صهیونیستی گفت: «کسی که تعیین می‌کند چه اتفاقی در شمال اسرائیل بیفتد، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و خود این حزب است. با این حال اسرائیل به دنبال جنگ فراگیر با حزب‌الله لبنان نیست. در شمال جنگ از سوی یک طرف اداره می‌شود. حزب‌الله به ما حمله می‌کند و ما هیچ کاری انجام نمی‌دهیم.» در این ارتباط خبرنگار نظامی کانال 14 عبری نیز می‌گوید: «حزب‌الله ثابت کرد، کسی است که دستور کار را در منطقه تحمیل می‌کند و تعیین می‌کند که چه زمانی اوضاع شعله‌ور شود و چه زمانی آتش نگیرد.»
معضل لاینحلی به نام پهپادهای حزب‌الله!
از آن سو خبر می‌رسد که، پهپادهای حزب‌الله معضلی شده برای صهیونیست‌ها، چرا که رهگیری این پهپادها-به گفته خودشان-کار بسیار سختی است. مثلا فرمانده یگان ۱۰۹ نیروی هوائی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت وگو با روزنامه عبری «ماکور ریشون» اعتراف کرد که: «نیروهای این یگان به دلیل تشدید حملات پهپادی حزب‌الله لبنان احساس نا امیدی و ناکامی دارند و این مسئله باعث شده من از خودم سؤال کنم آیا تصمیم درستی گرفتم.» روزنامه ماکور ریشون نیز در همین مورد نوشت که در ۲ هفته گذشته حزب‌الله لبنان پهپادهایی را به پرواز درآورده که توانستند خود را به عمق اراضی اشغالی رسانده و خسارات و تلفاتی را به بار آورند. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز اذعان کرد که سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی هرگز نخواهد توانست پهپادهای حزب‌الله را به صورت کامل رهگیری کند: «با وجود تلاش‌های سیستم امنیتی برای بهبود اوضاع جبهه شمالی، اما این سیستم هرگز نخواهد توانست پهپادهای حزب‌الله را به صورت کامل رهگیری کند.» آن‌طور که مهر نوشته است، قدرت‌نمایی حزب‌الله لبنان در جبهه شمالی و تشدید حملات نیروهای مقاومت اسلامی علیه مواضع رژیم صهیونیستی باعث ترس و وحشت محافل رسانه‌ای این رژیم شده است. از همین رو است که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد صدها میلیون شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) را برای اختراع و توسعه راه‌حلی در برابر پهپادهای حزب‌الله اختصاص داده است. 
شمال در آتش می‌سوزد
روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» اما با گذشت بیش از ۸ ماه از عملیات تاریخی ۷ اکتبر معتقد است: «حزب‌الله به تهدید اصلی برای اسرائیل تبدیل شده است که مناطق شمالی را با موشک‌های خود به آتش می‌کشد و ده‌ها هزار اسرائیلی را در بیرون خانه‌هایشان گروگان می‌گیرد.» «ران بن یشای»، تحلیلگر نظامی اسرائیلی، در یادداشتی که یدیعوت آحارونوت تحت عنوان «از شمال اخبار بدی به گوش می‌آید»، اذعان کرد: «باید به صراحت و بدون هرگونه ابهامی گفت اسرائیل در جنگی که اکنون در آن هستیم بدون مشارکت و درگیر شدن آمریکا حتی به یک پیروزی جزئی دست نخواهد یافت.» جالب است که شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد: حزب‌الله تبدیل به تهدید اصلی علیه تل‌آویو شده است.
به نوشته این روزنامه، «اوضاع در چند ماه گذشته به ویژه پس از حمله ایران در ‌آوریل تغییر کرده است، زیرا جنگ از یک رویداد خشونت‌آمیز و سرنوشت‌ساز فلسطینی و اسرائیلی به یک جنگ منطقه‌ای همه‌جانبه تبدیل شده است که نتایج آن برای امنیت و موجودیت اسرائیل و شهرک‌نشینان استراتژیک خواهد بود... حزب‌الله در ماه‌های اخیر به تهدید اصلی تبدیل شده است، نه تنها به این دلیل که شمال الجلیل را از جمعیت خالی کرده و آتش‌‌سوزی فراگیر را بدان تحمیل کرده است بلکه به این دلیل که حدود ۵۰ هزار اسرائیلی را نیز گروگان گرفته و آن‌ها نمی‌توانند به منازل خود بازگردند تا زمانی که نصرالله به آن‌ها اجازه این کار را بدهد.» این روزنامه با اشاره به اینکه معادلات نظامی در جبهه شمالی تغییر یافته است، گفت: «ارتش اسرائیل تاکنون به سختی موفق به دستیابی به یک هدف استراتژیک مهم شده است اما مسلما این هدفی نیست که حزب‌الله را وادار به درخواست آتش‌بس کند.»
انصارالله: سکوت را بشکنید!
انصارالله یمن-که مثل حزب‌الله لبنان برای نجات غزه وارد این جنگ شده است- اما تاکید کرد که جهان باید از سکوت خود در قبال حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی خارج شود. «محمد عبدالسلام»، رئیس هیئت مذاکره‌کننده انصارالله یمن، گفت: «حمایت آمریکا از اسرائیل برای ارتکاب جنایت‌های قرن در غزه تروریسم واقعی است که خطری علیه جهان و تهدیدی جدی علیه صلح جهانی است. موضع یمن با عملیات دریایی خود در واقع کمک به قربانی در رویارویی با جلاد آمریکایی و اسرائیلی است.» همچنین دفتر سیاسی انصارالله یمن تأکید کرد عملیات ارتش یمن در دریای سرخ اخلاقی و با هدف حمایت از حقوق و آزادی بشر است.
این در حالی است که به تازگی تصاویری منتشر شده است که نشان می‌دهد کشتی کارگو Verbena که اقدام به شکستن محاصره دریایی وضع شده توسط محور مقاومت علیه اسرائیل کرده بود از سوی نیروهای مسلح یمن هدف قرار گرفت و درحال غرق شدن است.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۳/۳۰، ۰۷:٤۵:٤۸       بازدیدها: 33