به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,177
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 6,114
بازدید ماه: 121,620
بازدید کل: 23,783,416
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
در میثاق‌نامه دانشگاهیان با آرمان‌های امام راحل(ره) : ورود دانشگاهیان در عرصه جهاد تبیین ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
در میثاق‌نامه دانشگاهیان با آرمان‌های امام راحل(ره) :
 ورود دانشگاهیان در عرصه جهاد تبیین 
   ۱۴۰۲/۰۳/۱۷

جهادگران جهاد دانشگاهی، همگام با دانشگاهیان سراسر کشور، با حضور در حرم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند و با صدور میثاق نامه ای، با آرمان‌های آن امام راحل تجدید عهد نمودند.
در متن این میثاق‌نامه آمده است:
امام مظهر عینی حرکت عظیمی است که ملت ایران آغاز کرد و تاریخ خود را متحول کرد امام بنیانگذار یک مکتب فکری و سیاسی و اجتماعی است. 
۱. نیمه خرداد یادآور عروج ملکوتی پیر جماران و به سوگ نشستن ملت ایران در غم فراق بنیانگذار جمهوری اسلامی و نیز یادآور آغاز قیام ملت بیدار و انقلابی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ است که با لبیک خود نخستین شعله‌های فروزان حق در برابر باطل را برافروختند و با خیزش اسلام‌خواهانه خود الگوی ایستادگی در برابر رژیم طاغوت را برای ملت‌های مستضعف جهان ترسیم نمودند. امام راحل عظیم‌الشأن، به عنوان رهبر یگانه این انقلاب و برای حفظ استقلال همه‌جانبه، آزادی و حاکمیت ارزش‌های دینی، شیوه و الگوهای خاصی را که برگرفته از تاریخ پرافتخار اسلام اصیل بود، برگزیده‌اند و با این استراتژی موفق توانستند بدون اتکاء به مقاطع رایج جهان معاصر و فارغ از الگوهای سیاسی و مبارزاتی مطرح، بسیج مردمی بر علیه کفر را به سر منزل مقصود رهنمون سازند.
۲. هم اکنون ما در گام دوم انقلاب و با نگاهی به تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامیمان اعتقاد راسخ داریم که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب نیز همچنان، قدم در راهی دارند که بی‌تردید ادامه همان مشی حضرت روح الله بوده و پیروزی و اطاعت از ایشان اعتلا و عزت و سربلندی نظام اسلامی را رقم خواهد زد.
۳. به اعتقاد جامعه دانشگاهی خداباوری، اتکاء مردم به خصوص جوانان آگاه مومن و انقلابی، محورهایی است که مقام معظم رهبری به درستی در بیانیه گام دوم انقلاب خردمندانه و هوشمندانه و با هدف پیشرفت همه‌جانبه ایران اسلامی ترسیم نموده‌اند و لازم است که همه اقشار به دانشگاهیان ورود جدی و همه‌جانبه‌ای در عرصه جهاد تبیین سابقه و زمینه‌های پیشرفت کشور داشته باشد.
۴. در آستانه فرا رسیدن مناسبت‌های تاریخی نیمه خرداد و سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، شاهد آن هستیم که نور این انقلاب بیش از پیش مسیر آینده جهان را روشن ساخته و آوازه‌های انقلاب شکوهمند اسلامی در جهان ‌طنین‌انداز شده و آرمان‌های والای بنیانگذار انقلاب اسلامی با عبور از مرزهای جغرافیایی و مدل‌های آزادیخواهان در جهان نفوذ کرده است. تحقق پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری مبنی بر تحول بزرگ و اساسی در عبور از یک پیچ تاریخی با بروز رویکردهای جدید در عرصه منطقه خاورمیانه و به ثمر نشستن سیاست‌های منطقه‌ای ایران همه و همه سندی بر حقانیت اصول تغییرناپذیر انقلاب اسلامی است.
۵. اکنون به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب شاهد به بار نشستن ثمرات و دستاوردهای ارزشمند و افتخار آفرین در میهن عزیزمان هستیم. در این برهه خاص از زمان و علی‌رغم کارشکنی‌ها، محدودیت‌ها، تهدیدها، تحریم‌ها، دشواری‌های اقتصادی و جنگ ترکیبی دشمنان، نظام ایران اسلامی، ما شاهد تحکیم جبهه محور مقاومت، گسترش قسط و عدل، استقلال سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، پیشرفته ارزشمند علمی، دستاوردهای ارزشمند در حوزه‌های بهداشتی و پزشکی، سلول‌های بنیادین، انرژی هسته‌ای، نانو،تکنولوژی، پیشرفت‌های نظامی، زیر ساخته کشور و غیره هستیم که بخشی از این دستاوردها به همت جوانان و به ویژه دانشجویان با اخلاص کشورمان به دست آمده است.
۶. ما اساتید دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها ضمن بزرگداشت امام راحل(ره) و اعلام پایبندی به آرمان‌های آن بزرگمرد تاریخ معاصر و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری، یاد و خاطره یکایک حماسه‌آفرینان گلگون‌کفن قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ را گرامی داشته و ضمن اعلام تلاش برای تحقق هر چه بیشتر آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و کمک به نهادهای مسئول در حل مسائل و چالش‌های فرهنگی جامعه، به دشمنان این نظام مقدس یادآوری می‌کنیم از تجربه ناموفق از سال‌های گذشته عبرت گرفته و آگاه باشند که ملت مسلمان ایران به طور خاص دانشجویان کشور با بصیرت روز افزون خویش، تحقق آرمان‌های اسلام ناب محمدی را دنبال نموده و اجازه نخواهند داد دشمنان مستکبر و منحرفان و فتنه‌جویان وابسته به آنها، در برابر حرکت عظیم بیداری اسلامی‌، مانعی ایجاد نمایند. 
۷. رجاء واثق داریم حضور گسترده دانشگاهیان به همراه ملت همیشه در صحنه و آوردگاه انتخابات مجلس شورای اسلامی، برگ زرین دیگری را بر صفحات کتاب حماسه‌آفرینی‌های ملت غیور ایران خواهد افزود. 
۸. ما دانشگاهیان ضمن پیگیری و رصد دائمی مسائل آموزش عالی کشور و نیز تاکید جدی بر ورود دستگاه‌های ذی‌ربط در طرح آمایش آموزش عالی و رفع نواقص و کاستی‌های آن، آمادگی خود را جهت ارائه کمک‌های فکری به دولت و دستگاه‌های اجرایی اعلام می‌نماییم. امری که بی‌تردید علاوه‌بر امیدآفرینی در نسل جوان به ویژه قشر دانشگاهی به حل سریع‌تر مسائل و مشکلات کشور خواهد انجامید.
۹. جامعه دانشگاه ایران اسلامی ضمن محکوم نمودن استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در تضییع حقوق ملت فلسطین و تاکید بر پیگیری آرمان آزادی قدس شریف از چنگال صهیونیست‌های اشغالگر، از مجامع بین‌المللی به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی می‌خواهد مسئله فلسطین را در راس امور قرار داده و اراده و امکانات جهان اسلام را در جهت آزادی قبله اول مسلمانان و بازگرداندن به صاحبان اصلی بسیج نمایند.
۱۰.ما دانشگاهیان ایرانی اسلامی، آمادگی خود را برای پایه‌ریزی تمدن بزرگ نوین اسلامی اعلام نموده و عهد می‌بندیم از این به بعد اینکه تلاش همه‌جانبه خود را مصروف زمینه ‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت‌ نماییم. به امید آنکه به زودی پرچم انقلاب اسلامی با هدایت و زعامت مقام معظم رهبری به دستان مصلح کل حضرت مهدی(عج) سپرده شده و کل جهان هستی به روشنایی قسط و عدل عدالت منور گردد.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۲/۰۳/۱۸، ۱۱:۵۶:۰۹       بازدیدها: 66