به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 72
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,240
بازدید ماه: 121,593
بازدید کل: 23,783,542
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز نیروی هوایی ارتش رونمایی شد     ۱۴۰۲/۰۳/۲۳

سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز نیروی هوایی ارتش رونمایی شد 

   ۱۴۰۲/۰۳/۲۳

آخرین خبر | سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز نهاجا رونمایی شدتصاویر/ رونمایی از سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز نیروی هوایی ارتش

سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز ساخت نیروی هوایی ارتش صبح دیروز(سه‌شنبه ۲۳ خردادماه) با حضور سردار محمد شیرازی رئیس‌دفتر فرمانده معظم کل قوا، امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و امیر خلبان محمدرضا مروی‌نام فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری رونمایی شد.
این سامانه قادر است تا تمام شرایط یک برج مراقبت از قبیل؛ شرایط آب و هوایی، ساعت و صحنه واقعی یک فرودگاه را شبیه‌‌سازی کند.
شبیه‌ساز مراقبت پرواز جهت آموزش دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین دوره‌های حین خدمت افسران عملیات مراقبت پرواز استفاده می‌شود.
سامانه مذکور یک مجموعه متشکل از پنج شبیه‌ساز است که برج مراقبت پرواز، رادار تقرب فرودگاهی و رادار کنترل هواپیما را شامل می‌شود.
سردار شیرازی: ایران به قدرت بازدارندگی در جهان رسیده‌ است
سردار محمد شیرازی، رئیس‌دفتر فرماندهی معظم کل قوا در همایش تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب که به میزبانی دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، گفت: دانشگاه شهید ستاری بنیان‌گذار اقدامات ‌اندیشمندانه و خودکفایی است و اگر به تدابیر فرمانده کل قوا در همین دانشگاه توجه کنیم، تابلو پیشرفت کشور مشخص می‌شود.
به گزارش مهر، وی افزود: مراسم ۱۹ بهمن، فرصت‌های بسیار مغتنمی است و مقام معظم رهبری هم هر سال می‌فرمایند که این مراسم سر جای خود باشد. ایشان فرمودند ۱۹ بهمن، پیش‌قراول ۲۲ بهمن بوده است ولی به این موضوع کم پرداختیم.
رئیس‌دفتر فرماندهی معظم کل قوا گفت: تمام تکیه طاغوت به ارتش بود و وقتی کارکنان نیروی هوایی با امام خمینی(ره) دیدار کردند، قدرت طاغوت شکست. این دیدار یک کار انقلابی بود.
سردار شیرازی ادامه داد: به کلمه کلمه تدابیر و فرمایشات رهبری در روز ۱۹ بهمن هر سال باید توجه داشت و برای آن همایش برگزار کرد و مقاله داد تا به عمق تدابیر ایشان پی ببریم.
رئیس‌دفتر فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: تدابیر رهبر معظم انقلاب، همه‌جانبه، عمیق، مستند و براساس مبانی است و ما باید آنها را درک کرده و اجرا کنیم. از سویی تا زمینه اجرای تدابیر نباشد، ایشان به آن ‌اشاره نمی‌کنند. ایشان تاکید دارند در هر کاری باید همه جوانب آن دیده شود و کار باید سر وقت انجام شود.
وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خودکفایی را شروع کردیم و این کار از نیروی هوایی آغاز شد، عنوان کرد: قطعات و هواپیما در همین دانشگاه ستاری ساخته می‌شود. خودکفایی و بومی‌سازی موجب شده که امروز به قدرت بازدارندگی نه در منطقه بلکه در جهان رسیده‌ایم.
رئیس‌دفتر فرماندهی معظم کل قوا افزود: مطالبه رهبر انقلاب این است که امروز به توانمندی و ظرفیت خود بپردازیم. اتکای ایشان به نیروی انسانی است و نیروی انسانی ما در ارتش باید به شهید ستاری تبدیل شود. این مهم، شدنی است. البته فرمانده معظم کل قوا درباره شناخت توان سربازان وظیفه نیز تاکید دارند. انتظارات ایشان هم شدنی است.
سردار شیرازی خاطرنشان کرد: میزان رشد علمی کشور هم باید سرعت‌ گیرد. دشمن هم تلاش می‌کند تا ایرانی پیروز نشود و هرچه ما موفق‌تر شویم دشمن بیشتر مایوس می‌شود.
امیر واحدی: در حال طراحی و ساخت موتورهای هوایی توربینی و پیستونی هستیم
همچنین امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز طی سخنانی در این همایش گفت: نوزدهم بهمن ماه و شرفیابی‌هایی که از سال ۵۷ تاکنون به صورت مداوم انجام شده، برای ما صرفا یک حرکت نمادین و بازآفرینی یک واقعه تاریخی نیست بلکه هر یک از دیدارها یک بیعت نو، تجدد، آرمان، یک حیات جدید و تزریق خون تازه‌ای در رگ‌های نیروی هوایی است.
وی ادامه داد: رهنمودها، تدابیر، ‌اشارات و فرماندهی معظم کل قوا در این دیدارها با ‌اشراف عمیق، نگاه تیزبین و دوراندیشی که دارند، راهبردهای ما تلقی می‌شوند. در واقع، این بیانات مشخص‌کننده مسیر حرکت ما هستند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه اعتقاد فرماندهان و مدیران و کارکنان سختکوش نهاجا این است که سال کاری ما از 19 بهمن هر سال آغاز می‌شود، تصریح کرد: توجه به فرمایشات معظم‌له در طول سال‌های متمادی در شرفیابی‌های ۱۹ بهمن ماه، منشور کاملی از بایسته‌ها را پیش روی ما قرار می‌دهد.
وی افزود: ایمان، ولایت‌مداری، مدیریت جهادی، رصد محیطی و تهدیدشناسی و دیده‌بانی تهدیدات، توجه به فناوری‌های برترساز در حوزه‌های فاوا، سایبر و جنگال توجه به دو حوزه پرنده‌های با سرنشین و بدون سرنشین جزو مولفه‌های ارزشمند مدیریتی مورد تاکید حضرت آقا هستند.
امیر واحدی گفت: بهینه‌سازی و بهسازی، غنا‌بخشی به آموزش‌ها، مهارت‌ورزی و آموزش حین خدمت کارکنان فنی و پروازی، آینده‌پژوهی، استعدادیابی، شایسته‌گزینی و توجه به سرمایه انسانی به‌عنوان موتور پیشران توسعه و رشد نیز جزو سایر مولفه‌های مدیریتی ارزشمندی هستند که مورد تاکید و توجه حضرت آقا قرار گرفته‌اند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش بیان کرد: در سال‌های اخیر ضمن استمرار مسیر حرکت فرماندهان سختکوش سابق نهاجا در راستای مطالبات فرماندهی معظم کل قوا علاوه‌بر تشکیل قرارگاه‌های دانش بنیان به نشان‌یابی نخبگان برای جذب و استخدام ایشان توجه جدی شده است.
وی ادامه داد: همچنین در اجرای فرمان حضرت آقا در زمینه طراحی و ساخت موتورهای توربینی و پیستونی، تولید فیوزهای هوشمند با هدف ارتقای توان نقطه زنی در لایه‌های مورد نظر، ارتقای ناوگان پهپادی، طراحی و ساخت انواع شبیه سازها، انواع اخلالگرهای راداری و رادیویی هواپایه و زمین‌پایه، بازآماد و تعمیر انواع هواپیماها، مهارت‌محور نمودن آموزش‌ها و ‌اشراف اطلاعاتی در منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان اقدامات اثربخشی صورت گرفته است.
امیر واحدی در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد خودم به عنوان سرباز و امانت‌دار اعتماد ولی امر در نیروی هوایی، مهم‌ترین توجه و تاکید ایشان، عدم قناعت به وضعیت موجود و حرکت جهادی در همه حوزه‌هاست که در این راستا همه همکارانم در حوزه‌های مختلف هم‌قسم شده و با عزمی جزم برای سپردن نیروی هوایی جهش‌یافته و در تراز نظام و انقلاب اسلامی، به نسل با انگیزه و انقلابی پس از خود تلاش می‌کنند.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۲/۰۳/۲٤، ۱۱:۵۸:۳۰       بازدیدها: 67