به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 303
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,471
بازدید ماه: 121,572
بازدید کل: 23,783,773
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
رئیسی در بدو ورود به تهران: ۳۵ سند همکاری در سفر به آمریکای لاتین امضا شد ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
رئیسی در بدو ورود به تهران:
 ۳۵ سند همکاری در سفر به آمریکای لاتین امضا شد
۱۴۰۲/۰۳/۲۶
امضای ۳۵ سند همکاری در سفر به آمریکای لاتین/ رئیسی: هر سفر ما در راستای  منافع ملی است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر دیروز جمعه ۲۶ خردادماه در بدو ورود به کشورمان پس از سفر رسمی پنج روزه به سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در رابطه با دستاورد‌های این سفر گفت: آمریکای لاتین یک منطقه راهبردی در جهان است و دارای ذخایر طبیعی و انسان‌های فرهیخته و ‌اندیشمند است.
رئیس‌جمهور ادامه داد: این منطقه سال‌هاست که در مقابل نظام سلطه ایستادگی می‌کند و در تاریخ آمریکای لاتین کشورهایی هستند که چند دهه مبارزه را با نظم کنونی ناعادلانه در جهان در کارنامه خود دارند و وجه مشترک آن استقلال‌طلبی و عدالتخواهی است.
بنای دولت سیزدهم در سیاست خارجی برقراری ارتباط با تمام کشورهای جهان است
وی این روحیه را یک ‌اشتراک گفتمانی با انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اساس انقلاب اسلامی بر استقلال‌خواهی و توجه به رای مردم و عدالتخواهی است. در سیاست خارجی بنای دولت سیزدهم تعادل در برقراری ارتباط با تمامی‌کشورهای جهان است و هر کشوری بخواهد با ایران ارتباط خوب و سازنده با نگاه به منافع دو کشور داشته باشد، این زمینه برایش فراهم است و اگر کسانی بخواهند با ما دشمنی کنند، طبیعتا نگاه ما مقاومت و ایستادگی است.
وی تاکید کرد که نگاه دولت سیزدهم به شرق و غرب و آمریکای لاتین و همه کشورها یک نگاه متعادل خواهد بود.
رئیس‌جمهور بیان کرد: در آمریکای لاتین‌ کشورهایی که سال‌هاست جمهوری اسلامی ایران ارتباط داشتند ولی در دهه گذشته به دلایلی این ارتباطات به صورت فعال نبوده و در برخی مواقع کار با مشکل مواجه شده و فعالیت‌ها کمتر شد که این نیاز به بازنگری داشت تا موانع بررسی شود و ارتباط با آمریکای لاتین فعال شود اما عموما این ارتباط به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است.
آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: در این سفر ۳۵ سند تفاهم و توافق با این سه کشور در حوزه‌های مختلف اعم از انرژی صنعت و معدن و نیروگاه به امضا رساندیم و اساس کار این بود در ابتدا صدور خدمات فنی مهندسی و دوم صادرات محصولات دانش‌بنیان و سوم تامین مواد اولیه با قیمت مناسب و چهارم ایجاد بازارهای جدید صورت بگیرد.
انعقاد ۵ قرارداد دانش‌بنیان به ارزش ۹۰ میلیون دلار
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در زمینه انرژی تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه بالادستی و پایین دستی منعقد شد که اگر اینها اجرایی شود به دنبال اقداماتی که در این دو سال صورت‌ گرفته گام‌های موثری صورت خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: در صنعت تراکتور‌سازی و خودرو‌سازی در ونزوئلا سرمایه‌گذاری داشتیم ولی حدود ۹ سال تعطیل و نیمه‌تعطیل بودند که در راستای احیای کارخانجات در داخل این کارخانجات فعال و احیا شدند. همچنین در خصوص مواد معدنی ذخایر خوبی در آمریکای لاتین موجود است، در حوزه کار دانش‌بنیان ۵ قرارداد دانش‌بنیان با بخش خصوصی به ارزش ۹۰‌میلیون دلار منعقد شد.
آیت‌الله رئیسی گفت: با کوبا به دلیل توانایی آنها در زیست فناوری، توافق شد که کارگروهی فعال شود و افراد آن هم تعیین شدند تا کار فناورانه بین ایران و کوبا فعال شود.
رئیس‌جمهور با ‌اشاره به تجارت آزاد و کار اقتصادی گفت: زمینه ارتباطی خوبی در این حوزه وجود دارد و آنجا بازار‌هایی است که ایران از آن استقبال می‌کند.
وی اظهار کرد: در سفر به ‌اندونزی مطلبی که در مورد صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان عرض کردم خوب فهم نشد و یا عده‌ای نخواستند بفهمند.‌ من عرض کردم محصولات دانش‌بنیان ایران باید صادر شود. ایران در دارو و تجهیزات پزشکی دست بالایی دارد و دانشمندان ما در این زمینه افتخارآفرینی‌های زیادی کردند. تجهیزات پزشکی ساخت ایران و با کار فناوری و دانش پایه امروز صادرات آن افتخارآفرینی برای کشور است.
آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: امروز ایران، ایران پیشرفته و فن‌آور است که با هدایت‌های رهبری این کار صورت گرفته است.
در هر سفر نگاه دولت سیزدهم به منافع ملی و منافع اقتصادی کشور است
رئیس‌جمهور با‌ اشاره به نیروگاه‌سازی تصریح کرد: شرکت مپنا کارهای خوبی در این زمینه انجام داده است و محصولات ارزشمندی ارائه شد. توربین‌های ایران بالاتر از استاندارد‌های سطح جهان است و در دنیا و آمریکای لاتین مشتری زیادی دارد.
آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: وقفه‌ای که در ارتباط با آمریکای لاتین ایجاد شد، خسارت‌آفرین بود علاوه‌بر دیدار با رؤسای جمهور سه کشور با فعالان اقتصادی و بازرگانان دیدار داشتم که مشکلات خود را مطرح‌کنند و بررسی‌ها برای رفع مشکلات صورت گرفت.
در دیدار با جوانان ونزوئلا، آنها علاقه‌مندی خود را به انقلاب اسلامی ایران ابراز کردند و نکات خوبی نسبت به شاخصه‌های نظم کنونی جهان و چشم‌اندازی نظم نوین جهانی و الزامات آن مطرح شد. وی در پایان افزود: انتظار دارم که اقدامات مطرح شده در این سفر فراموش نشود و این سفر برای همه ما مسئولیت‌آور است. باید اتفاقات خوبی را رقم بزند و انتظارات باید برآورده شود و تفاهم‌ها و توافق‌نامه‌ها باید اجرایی شود و این در جهت منافع ایران و کشورهای آمریکای لاتین است‌. در هر سفر نگاه دولت سیزدهم به منافع ملی و منافع اقتصادی کشور است.
خشم قانونگذار آمریکایی از سفر رئیسی به نیمکره غربی نشانه شکست واشنگتن است
«ماریا الویرا سالازر» قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی از دولت «جو بایدن» به خاطر عدم چشم‌انداز روشن درباره آمریکای لاتین و ایجاد فرصت برای کشورهای رقیب مانند ایران و ایجاد روابط نزدیک‌تر با کشورهای این منطقه و ایجاد جای پای محکم در حیاط خلوت آمریکا شدیدا انتقاد کرد.
بر اساس گزارش شبکه فاکس‌نیوز، سالازر رئیس‌ کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا در امور نیمکره غربی گفت: رهبری ضعیف دولت بایدن به بدترین بازیگران جهانی اجازه داده است تا بدون هزینه در نیمکره ما نفوذ کنند. سفر ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران به ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا سرپیچی آشکار از ایالات متحده و نشانه شکست کامل سیاست واشنگتن در آمریکای لاتین است.
این قانونگذار آمریکایی در ادامه افزود: «ما باید روابط خود را با دوستانمان در منطقه آمریکای لاتین باز‌سازی کنیم آنقدر که بتوانیم یک جبهه متحد علیه کشورهایی که از رژیم جمهوری اسلامی ایران برای سفر به نیمکره ما دعوت می‌کنند تشکیل بدهیم.»
«امانوئل اتالونگی» پژوهشگر ارشد «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» درباره سفر رئیس‌جمهور ایران به کشورهای آمریکای لاتین بیخ گوش آمریکا می‌گوید، «هدف اصلی ایران ایجاد اتحادی با دولت‌های همفکر برای از بین بردن نفوذ ایالات متحده در نیمکره غربی و به چالش کشیدن واشنگتن در حیاط خلوت این کشور است...»

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۲/۰۳/۲۷، ۲۲:۰۲:۱۱       بازدیدها: 63