به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 115
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,283
بازدید ماه: 121,528
بازدید کل: 23,783,585
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
قالیباف: مجلس یازدهم 3 گام مؤثر برای حل معضل مسکن برداشته است ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
قالیباف:
مجلس یازدهم 3 گام مؤثر برای حل معضل مسکن برداشته است
۱۴۰۲/۰۳/۲۸

قالیباف: مجلس یازدهم ۳ گام اساسی و مهم برای حل معضل مسکن برداشته است

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی روز گذشته به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد و از جمله مهم‌ترین دستور جلسات آن‌، تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس با حضور رئیس‌جمهور و انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه کمیسیون‌ها برای اجلاسیه چهارم بود.
رئیس‌ مجلس شورای اسلامی دیروز در نطق پیش از دستور خود به مسئله مسکن پرداخت و با بیان اینکه مسکن یکی از مهم‌ترین مسائل در سبد هزینه‌های خانوار محسوب می‌شود گفت: «مجلس یازدهم در مدت زمان فعالیت خود ۳ گام اساسی و مهم برای حل معضل مسکن برداشت. برای تسهیل تولید مسکن طرح جهش تولید مسکن تصویب شد تا دست دولت برای ساخت مسکن باز شود و امروز نیز دولت محترم به پشتوانه همان قانون به‌دنبال ساخت مسکن است.»
وی ادامه داد: برای وارد کردن چندین میلیون مسکن احتکار شده به بازار مسکن، قانون مالیات بر خانه‌های خالی تصویب و ابلاغ شد و در گام آخر مجلس در هفته گذشته با تصویب یک قانون مؤثر با استفاده از تجربه بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا زیرساخت قانونی برای مقابله با آشفته بازار اجاره مسکن را ایجاد کرد.
قالیباف: با سرعت و دقت به برنامه هفتم رسیدگی می‌کنیم
آیت‌الله رئیسی روز گذشته برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه به بهارستان رفت و پیش از تقدیم این لایحه سخنانی پیرامون آن و تفاوت‌هایی که با برنامه‌های پیشین دارد، ایراد کرد. رئیس‌جمهور مسئله‌محوری، نگاه به اولویت‌ها و مردم‌پایه بودن را از خصوصیات برنامه هفتم برشمرد.
محمدباقر قالیباف پس از دریافت لایحه، اظهار داشت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از امروز زمان‌بندی برای بررسی برنامه هفتم اعلام می‌شود و با سرعت و دقت در مجلس به این امر مهم رسیدگی خواهد شد. امیدواریم این برنامه به گونه‌ای رقم بخورد که بتوانیم بر مشکلات کشور فائق بیاییم.
وی افزود: با توجه به اعلام وصول لایحه برنامه هفتم توسعه، این لایحه به کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق ارجاع می‌شود تا بعد از طی شدن مهلت قانونی، گزارش کمیسیون تلفیق درباره کلیات در یکی از جلسات علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.
همچنین روز گذشته اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس مشخص شدند و از هر کمیسیون‌، نمایندگانی برای بررسی لایحه برنامه هفتم انتخاب شدند.
 انتخاب هیئت‌رئیسه کمیسیون‌های مجلس
روز یکشنبه انتخابات هیئت‌رئیسه کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد و رئیس، نایب‌رئیس، سخنگو و دبیران کمیسیون‌ها مشخص شدند.
با رای نمایندگان، پورابراهیمی رئیس‌ کمیسیون اقتصادی، اسماعیلی رئیس ‌کمیسیون اجتماعی، حسنوند رئیس‌کمیسیون انرژی، جلال‌زاده رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، اکبری تالارپشتی رئیس‌ کمیسیون صنایع و معادن، رضایی کوچی رئیس‌ کمیسیون عمران، حاجی‌بابایی رئیس‌کمیسیون بودجه، شهریاری رئیس‌ کمیسیون بهداشت، مناد رئیس ‌کمیسیون آموزش و جوکار رئیس کمیسیون شوراها در اجلاسیه چهارم شدند. 
انتخابات تهران تناسبی نخواهد بود
علی حدادی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اذعان داشت: همه ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رفع شد و گزارش کمیسیون شوراها جهت بررسی به صحن مجلس ارائه خواهد شد. 
نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی گرفته بود مربوط به برگزاری انتخابات تهران به صورت تناسبی بود که ایرادات آنان مبنایی بود.
به گزارش فارس، حدادی ادامه داد: در جلسه امروز (یکشنبه) نمایندگان پیشنهادات زیادی درباره انتخابات تناسبی مطرح کردند، اما چون ایرادات هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مصوبه مبنایی بود، نتیجه‌گیری آن شد که ماده ۵۳ طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری انتخابات تهران به صورت تناسبی از این طرح حذف شود و بنابراین انتخابات تهران به صورت حداکثری برگزار می‌شود.
حمایت کمیسیون کشاورزی از نیکبخت
رحمت‌الله نوروزی نایب‌رئیس‌ کمیسیون کشاورزی دیروز طی گفت‌وگویی با ‌اشاره به حضور وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در این کمیسیون و بررسی برنامه‌های وی گفت: کمیسیون کشاورزی پس از بررسی برنامه‌ها، سوابق و مدارک وزیر پیشنهادی و با توجه به تجربه و سوابق وی در سطوح مختلف وزارت جهاد کشاورزی صلاحیت وزیر پیشنهادی را تایید کردند.
به گزارش فارس، نوروزی در ادامه تاکید کرد: کمیسیون کشاورزی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی صلاحیت آقای نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی از وی حمایت خواهد کرد.

 

 


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۲/۰۳/۲۸، ۲۲:۰۱:۱۳       بازدیدها: 85