به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 123
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,291
بازدید ماه: 121,526
بازدید کل: 23,783,593
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
جنایت تازه صهیونیست‌ها در جنین ۵ فلسطینی شهید و ۶۶ نفر زخمی شدند ۱۴۰۲/۰۳/۲۹

جنایت تازه صهیونیست‌ها در جنین ۵ فلسطینی

شهید و ۶۶ نفر زخمی شدند

۱۴۰۲/۰۳/۲۹

قدس آنلاین - در کمین منحصر بفرد مبارزان فلسطینی در جنین ۷ نظامی صهیونیست  زخمی شدند / کپی مقاومت فلسطین از روی دست حزب الله - صاحب‌خبرتداوم حملات خونین صهیونیست‌ها به جنین؛ 2 شهید و 6 مجروح+تصاویر | خبرگزاری  فارس
نظاميان صهيونيست روز دوشنبه یک حمله نظامی بزرگ به اردوگاه جنین در کرانه باختری انجام دادند. حمله‌اي كه در جريان آن حداقل 5 فلسطيني شهيد و زخمي شدن بيش از 66 نفر ديگر تایيد شد. اگرچه برخی منابع مثل الجزیره، تعداد مجروحین فلسطینی را تا 95 نفر هم اعلام کرده‌اند. اين حمله، يكي از بزرگ‌ترين حملات اشغالگران عليه جنين طي حداقل يك دهه گذشته بود و براي نخستين‌بار از زمان انتفاضه 2002، اشغالگران با بالگرد شهروندان غيرنظامي فلسطيني در جنين را هدف قرار دادند. اين حمله از ساعات ابتدايي صبح دوشنبه آغاز شد و عصر دوشنبه منابع صهيونيست از آغاز عقب‌نشینی تدریجی نظامیان اشغالگر از جنین خبر دادند.«احمد یوسف صقر»، 15 ساله، «قیس مجدی عادل جبارین»، 21 ساله، «خالد عزام عصاعصه»، 21 ساله و «قسام فیصل ابوسریه»، 29 ساله نام چهار تن از شهداي فلسطيني از ميان 5 شهيد فلسطيني در حملات روز دوشنبه بود. همان‌گونه كه اعلام شد، شهداي جنين همگي زير 30 ساله هستند و همگي پس از پيمان سازش اسلو ميان تشكيلات خودگردان فلسطين و اشغالگران به دنيا آمدند، اما به نظر مي‌رسد كه نسل جديد فلسطين جز مبارزه مسلحانه در برابر اشغالگران راه ديگري در برابر خود نمي‌بيند.  همچنين برخلاف همه تهاجم‌ها و يورش‌هايي كه صهیونيست‌ها در طي سال‌هاي گذشته عليه جنين انجام داده بودند، اما درگيري روز دوشنبه در جنين براي اشغالگران بسيار پرهزينه بود. درگيري ابتدا با يورش نيروهاي زميني و پياده نظام آغاز شد، اما وقتي فرماندهان صهيونيست واكنش و پاسخ نيروهاي مقاومت فلسطيني را مشاهده كردند، خواستار پشتيباني هوايي از سربازان خود روي زمين شدند. با وجود دخالت نيرو هوايي رژيم صهيونيستي در عمليات جنين، اما اين علميات با زخمی شدن 5 نظامی صهيونيستي بر اثر انفجار بمب در مسیر یک خودروی زرهی، زخمی شدن دو نظامی دیگر در تيراندازي و نابودی و از کار افتادن حداقل 7 خودروی نظامی به پايان رسيد. 
همچنين رادیو ارتش رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه یک بالگرد نیروی هوایی در حین شرکت در حمله به جنین مورد اصابت گلوله قرار گرفته و آسيب ديده است. جالب اینکه در فیلم منتشرشده از درگيري‌ها در جنين، بالگرد آپاچی رژيم صهيونيستي در حین درگیری از «چف و فلر» استفاده کرده است که اين وضعيت نشان می‌دهد یک نبرد تمام‌عیار در اردوگاه جنين جریان داشته است. «چف و فلر» زماني از سوي بالگردها مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه آنها از روي زمين با موشك تهديد مي‌شوند و در اين وضعيت بالگردها براي فرار از مهلكه از تاكتيك چف و فلر استفاده مي‌كنند. در واقع چف و فلر به معناي پخش و پرتاب هزاران براده آهن و منیزیم با دمای بسیار بالا از انتهای هواپیما یا بالگرد است تا موشک‌هاي پرتاب شده از روي زمين به اشتباه به سوي گداخته‌هاي آهن منحرف شوند. اين تاكتيك یکی از راه‌های فرار جنگنده‌ها از چنگ موشک‌های حرارتی و راداری است و استفاده بالگردهاي صهيونيستي از چف و فلر در آسمان جنين نشان‌دهنده آن است كه آنها از ترس موشك‌‎ها روي زمين تصميم به فرار از مهلكه داشته‌اند.
تسليحاتي كه اشغالگران را غافلگير كرد
وضعیت شهر جنین روزبه‌روز براي صهيونيست‌ها بغرنج‌تر می‌شود و استفاده فلسطيني‌ها از موشك‌هاي دوش پرتاب هنگام يورش اشغالگران باعث غافلگيري صهيونيست‌ها شده است. وبگاه عبري‌زبان كان نيز استفاده نيروهاي فلسطيني از موشك‌هاي دوش‌پرتاب هنگام يورش نظاميان را تایيد كرده است. اين در حالي است كه كرانه باختري در محاصره كامل به سر مي‌برد و امكان ورود و خروج و ارسال كالا به آن در روي زمين ميسر نيست. در اين شرايط براي اشغالگران صهيونيستي اين جاي سؤال است كه در شرايط محاصره كامل، فلسطيني‌هاي ساكن در كرانه باختري چگونه به تجهيزات نظامي مانند موشك‌هاي دوش‌پرتاب دست يافته‌اند. دو روز پيش از اين حمله، یکی از فرمانده‌هان ارشد نظامی رژيم صهيونيستي در گفت‌وگو با رسانه آمريكايي «نیوزویک» ادعا کرده بود که برخی از جنگ‌افزارهای آمریکایی به‌جاي مانده در افغانستان پس از خروج ارتش آمريكا به نیروهای فلسطینی رسیده است. پس از خروج نیروهای آمریکایی در اواخر تابستان 1400 و حاکم شدن دوباره طالبان بر افغانستان، آمریکا بيشتر جنگ‌افزارها و وسایط نظامی خود را در افغانستان جا گذاشت و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که خروج آمریکا از افغانستان را «شرم‌آورترین» برهه تاریخ آمریکا می‌داند، مدعی شده که دست‌کم ۷۰۰ هزار از بهترین سلاح‌های این کشور در افغانستان جا مانده است. اگر گزارش اخير نيوزويك معتبر باشد، بنابراين حالا بخش زيادي از سلاح‌های آمریکایی به دست نیروهای فلسطینی افتاده و به‌طور طبيعي مبارزان فلسطيني براي مقابله با اشغالگران در وضعيت مساعدي به سر مي‌برند. از سوي ديگر رسيدن تسليحات پيشرفته به نيروهاي فلسطيني در كرانه باختري قبل از اين هم سابقه داشته و برخي كشورهاي منطقه با حمايت از مقاومت فلسطين ثابت كرده‌اند كه با وجود محاصره كرانه باختري، اما قادر خواهند بود تا فلسطيني‌ها را مسلح كنند. از اين‌رو به نظر مي‌رسد كه كرانه باختري بعد از اين غزه دوم خواهد بود كه در آنجا در دست فلسطيني‌ها بجاي سنگ، موشك و تجهيزات نظامي پيشرفته خواهد بود. وضعيتي كه موازانه قدرت را به نفع فلسطين تغيير خواهد داد و آنها را به آزادي قدس نزديك‌تر خواهد كرد. خبرنگار پایگاه خبری عبری‌زبان واللا نيز با اشاره به غافلگيري در عمليات جنين گزارش داده است که: «ارتش با کمین در جنین غافلگیر شد، این کمین شبیه کمین‌های حزب‌الله و حماس بود، بمب منفجر شده حدود 40 کیلو وزن داشته که موجب وارد آمدن خسارت به خودروی زرهی و زخمی شدن نظامیان اسرائیلی شد.» همچنين ویدیوی لحظه‌ی انفجار در مسیر نظامیان صهيونيستي که توسط خبرنگاران محلی ضبط و منتشر شده است، سروصدای زیادی را در رسانه‌های بین‌المللی به راه انداخته است.
عمليات از جنين
يورش به جنين با ترس و نگراني اشغالگران همراه شده و رادیو ارتش رژیم صهیونسیتی نيز روز دوشنبه گزارش داد به‌دلیل حوادث جنین و ترس از تشدید تنش، برنامه حضور شهرک‌نشینان در مقبره یوسف نبی در نابلس که قرار بود امشب برگزار شود، لغو شده است. از سوي ديگر، اعضای گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس و سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اردوگاه جنین در کرانه باختری با صدور بیانیه‌ جداگانه تاکید کردند که نبرد مبارزان فلسطینی با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در این اردوگاه تنها بخش کوچکی از توانمندی‌های این مبارزان است. سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس نيز تاکید کرد که مقاومت در کرانه باختری قدرتمند است و دشمن صهیونیستی قادر به یکسره کردن نبرد علیه مقاومت در جنین نیست. حازم قاسم صبح دوشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که جنین بار دیگر ثابت کرد که به مقاومت ادامه می‌دهد و شکست‌ناپذیر است و دشمن صهیونیستی هربار که می‌خواهد به مقاومت ضربه وارد کند، غافلگیر می‌شود. امیر بوخبوط تحلیلگر نظامی صهيونيست به دشواري كار براي ارتش در جنين اذعان كرد و در توئيتي نوشت: «حمله بعدی به جنین برای نیروهای اسرائیلی کار آسانی نخواهد بود، سؤالی که اینجا مطرح است این است که چطور سازمان اطلاعات و نیروهای ارتش اسرائیل از میزان قدرت بمب‌های فلسطینیان اطلاع نداشتند؟»


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۲/۰۳/۳۰، ۰۸:۲۵:۳٤       بازدیدها: 57