به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,122
بازدید دیروز: 2,925
بازدید هفته: 17,830
بازدید ماه: 83,903
بازدید کل: 23,745,710
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 9 May 2024
الخميس ، ۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
امیرعبداللهیان: جنگ‌افروزان قادر به حذف مقاومت و حماس از غزه نخواهند بود ۱۴۰۲/۰۷/۲۸

امیرعبداللهیان:

 جنگ‌افروزان قادر به حذف مقاومت و حماس از غزه نخواهند بود

۱۴۰۲/۰۷/۲۸

 امیرعبداللهیان هنگام حمله به فرودگاه دمشق در هواپیمای ایرانی نبود -  خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

وزیر امور خارجه با اشاره به تعبیر یکی از وزرای خارجه درباره حضور بایدن در تل‌آویو و ادعای ارسال کمک به غزه مبنی بر اینکه «دایناسور مگس زایید»،‌ گفت: مایلم با صدای بلند اعلام کنم که زمان رو به پایان است و جنگ افروزان قادر به حذف مقاومت و حماس از غزه نخواهند بود.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست کمیته اجرائی سازمان همکاری اسلامی در رأس هیئتی به جده سفر کرده بود (پنجشنبه) ۲۷ مهر ماه پیش از عزیمت به تهران در جمع خبرنگاران گفت: در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی اتفاق نظر همه وزرا بر توقف فوری جنایات جنگی رژیم جعلی اسرائیل علیه ساکنان غزه و کرانه باختری بود. همه اتفاق نظر داشتند که کنشگران سیاسی و قدرت‌ها نسبت به کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان نباید بی‌تفاوتی نشان دهند و فورا باید وارد عمل شوند.
دایناسور مگس زایید!
وی ادامه داد: انتقاد جدیدی در دیدارهای دوجانبه نسبت به عملکرد بایدن رئیس‌جمهور آمریکا بود، اولا به جهت اینکه در شرایطی که بیمارستانی در غزه (بیمارستان المعمدانی) مورد هدف بمب‌های صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد و بیش از یک هزار غیرنظامی، بیمار و کادر پزشکی به شهادت می‌رسند، جو بایدن در حمایت از طرف جنگ افروز (رژیم صهیونیستی) وارد منطقه می‌شود و ثانیا تعبیر یکی از وزرای خارجه این بود که بایدن آمد و به تعبیر او «دایناسور مگس زایید!» با کلی ادعا که دموکرات‌ها در حمایت از حقوق بشر و مباحث انسانی دارند، اعلام کرد که هماهنگ کردیم ۲۰ کامیون کمک انساندوستانه طی روزهای آینده وارد غزه شود.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه نگرانی جدی در فضای اجلاس سازمان همکاری اسلامی وجود داشت، اظهار داشت: همه از گسترش دامنه جنگ نگرانند و طبعا با وضعیتی که شاهدیم، این موضوعی است که اجتناب ناپذیر است و هر ساعت ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد. همه اتفاق نظر داشتند که منطقه در شرایط بشکه باروت به سر می‌برد و امکان انفجار و از کنترل خارج شدن مباحث وجود دارد.
زمان رو به پایان است
وی گفت: یک بار دیگر از جده محل برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی مایلم با صدای بلند اعلام کنم که زمان رو به پایان است و اگر جنگ افروزان تصور کنند که می‌توانند مقاومت و حماس را از غزه حذف کنند، حتما سخنی به گزاف گفته‌اند. آنها سال‌ها پیش چنین ادعایی را درباره حذف و خلع سلاح حزب‌الله در لبنان داشتند اما جهان شاهد است حزب‌الله در قوی‌ترین شرایط و موقعیت خود قرار دارد.
این دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی اضافه کرد: من دیروز در جلسه به صراحت گفتم و واقعا همه وزرای خارجه‌ای که در نشست حاضر بودند، می‌گفتند این ادعای صهیونیست‌ها و طرف آمریکایی مبنی بر اینکه بیمارستان مورد هدف حملات جهاد اسلامی یا مقاومت قرار گرفته، ادعایی مضحک و خنده‌دار است.
امیرعبداللهیان توضیح داد: هیچ‌کس باور و تصور نمی‌کند که چنین اقدامی توسط مقاومتی که برای دفاع از امنیت و زنان و کودکان و غیرنظامیان در سخت‌ترین شرایط خودش افتخارآمیزترین عملیات طوفان الاقصی را انجام داد، بخواهد چنین اتفاقی را رقم بزند. طبعا آمدن آمریکا با تمام توان رسانه‌ای در پشت نتانیاهو برای نسبت دادن این جنایت کم نظیر علیه بیماران در بیمارستان غزه به مقاومت، نمی‌تواند چهره نتانیاهو را سفید کند.
امیرعبداللهیان سفر بایدن به تل‌آویو را تحریک‌آمیز خواند
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران (چهارشنبه) ۲۶ مهر ماه در حاشیه اجلاس فوق‌العاده کمیته اجرائی سازمان همکاری اسلامی در جده، با «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان دیدار و‌ گفت‌وگو کرد.
امیرعبداللهیان با اشاره به جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان غزه گفت: این جنایت هولناک، احساسات جهانیان را جریحه دار کرده است.
وزیر امور خارجه نشست جده و مواضع اعلام شده در حمایت از فلسطین و مردم بی‌دفاع غزه را، حامل پیامی قوی به رژیم صهیونیستی و حامیان آن خواند.
امیرعبداللهیان افزود: آمریکا در کنار دعوت دیگران به خویشتنداری، با تمام توان در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده است.
وی سفر بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به تل‌آویو در شرایط کنونی و پس از جنایت جنگی صهیونیست‌ها در بیمارستان غزه را تحریک‌آمیز توصیف کرد و افزود: در چنین شرایطی در هر لحظه امکان توسعه دامنه جنگ و وقوع شرایط غیرقابل کنترل در منطقه وجود دارد.
«عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان  نیز در این دیدار ضمن تأکید بر لزوم تقویت اقدام جمعی کشورهای اسلامی برای پایان بخشیدن به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، نشست جده را گامی مثبت در مسیر اعلام موضع منسجم کشورهای اسلامی در حمایت از قضیه فلسطین و ساکنان مظلوم غزه خواند.
آمادگی هلال احمر ایران برای ارسال دارو و غذا به غزه
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شامگاه پنجشنبه ۲۷ مهر ماه با «احمد عطاف» همتای الجزایری درباره روابط دوجانبه و تحولات اخیر منطقه‌ به ویژه وضعیت بغرنج انسانی در نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین تلفنی گفت‌و‌گو کرد. 
وزیر امور خارجه در این گفت‌وگو، اولویت فوری در وضعیت کنونی را توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه برشمرد.
امیرعبداللهیان با اشاره به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن غیرنظامیان به ویژه حمله اخیر به بیمارستان المعمدانی غزه، بر ضرورت افزایش رایزنی‌های دیپلماتیک بین کشورهای اسلامی به منظور توقف جنایات علیه غیرنظامیان و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان بی‌دفاع غزه تأکید کرد. 
وی با اشاره به موضع اصولی و حمایت و دفاع همیشگی جمهوری اسلامی ایران از مسئله فلسطین، بر آمادگی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای ارسال دارو و مواد غذایی به غزه از طریق مصر تأکید کرد.
«احمد عطاف» وزیر امور خارجه الجزایر نیز با اشاره به رویدادهای اخیر در فلسطین، وضعیت کنونی را نتیجه شکست طرح‌های سیاسی در زمینه دستیابی فلسطینی‌ها به حقوق مشروع و ملی خود در داشتن کشوری مستقل برشمرد و بر لزوم توقف خشونت‌ها علیه شهروندان بیگناه فلسطینی و ارسال هر چه زودتر کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تأکید کرد.
گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و آذربایجان در جده درباره فلسطین
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران (چهارشنبه) ۲۶ مهر ماه و در حاشیه اجلاس فوق‌العاده کمیته اجرائی سازمان همکاری اسلامی در جده با «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و‌ گفت‌وگو کرد.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در این دیدار، جنایات روزهای اخیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه به ویژه حمله وحشیانه به بیمارستان المعمدانی را مصداق عینی نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت توصیف کرد و گفت:  لازم است از سوی کشورهای اسلامی پیامی متحد و قوی به رژیم یاد شده و حامیان آن ارسال شود.
جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با ابراز نگرانی کشورش نسبت به تحولات جاری در غزه، خواستار تلاش همه طرف‌ها به منظور توقف کشتار و خونریزی در غزه شد.
در این دیدار برخی از موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله تحولات قفقاز و همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور مورد توجه و تبادل نظر قرار گرفت و بر تسریع در اجرای توافقات انجام شده در ارتباط با همکاری‌های ترانزیتی و حمل‌ونقل تأکید شد.
دیدار امیرعبداللهیان و همتای ترکیه‌ای در جده
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۲6 مهر ماه و در حاشیه اجلاس فوق‌العاده کمیته اجرائی سازمان همکاری اسلامی در جده، با «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار تحولات جاری فلسطین به ویژه وضعیت فاجعه بار غزه و راه‌های پایان بخشیدن به کشتار بیرحمانه فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. 
دو طرف همچنین درخصوص برخی موضوعات مورد علاقه دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اردن درباره اوضاع فلسطین
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در تماس تلفنی، آخرین تحولات فلسطین و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
در این تماس تلفنی ضرورت اقدام فوری و مؤثر برای توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌پناه نوار غزه به ویژه زنان و کودکان، رفع محاصره انسانی نوار غزه، امدادرسانی فوری بین‌المللی به این منطقه و جلوگیری از کوچاندن اجباری مردم فلسطین مورد تاکید دو وزیر قرار گرفت.
به گزارش فارس، وزیر خارجه اردن نیز در اظهاراتی هشدار داد که تلاش‌ها برای کوچ اجباری فلسطینی‌ها از کرانه باختری را اعلام جنگ خوانده بود. 


 



 


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۲/۰۷/۲۹، ۱۰:۳۸:٤۹       بازدیدها: 73