به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 981
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 14,628
بازدید ماه: 35,598
بازدید کل: 23,697,420
افراد آنلاین: 13
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
نشست کم‌سابقه انصارالله، حماس، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و جهاد اسلامی مقاومت فلسطین و یمن بر هماهنگی و آمادگی کامل خود برای ادامه جنگ با اسرائیل تأکید کردند ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
نشست کم‌سابقه انصارالله، حماس، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و جهاد اسلامی
 مقاومت فلسطین و یمن بر هماهنگی و آمادگی
کامل خود برای ادامه جنگ با اسرائیل تأکید کردند
   ۱۴۰۲/۱۲/۲۶

نشست مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی با جنبش انصارالله | خبرگزاری صدا و سیما

منابع پایگاه خبری المیادین با اشاره به نشست نمایندگانی از گروه‌های مقاومت فلسطین و جنبش انصارالله یمن تصریح کردند که در این نشست اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، به المیادین گفتند که این نشست با هدف هماهنگی مواضع با جنبش انصارالله یمن برگزار شد و نماینده انصار‌الله بر ادامه پشتیبانی این جنبش در دریای سرخ تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، جنبش انصارالله با تأیید توانایی خود برای ادامه عملیات در دریای سرخ با همان توان قبل، تأکید کرد که حملات هوائی آمریکا و انگلیس در منصرف کردن این جنبش از تعهد خود نسبت به مردم فلسطین و مقاومت آن‌ها فایده‌ای نخواهد داشت و در مقابل گروه‌های فلسطینی آمادگی خود را برای توسعه همه اشکال همکاری با آن‌ها اعلام کردند.
در این دیدار که با حضور مقامات عالی‌رتبه سه گروه مقاومت برگزار شد، نمایندگان مقاومت فلسطین با ابراز قدردانی از نقش محوری و مهم جنبش انصار‌الله، بر عمق رابطه گروه‌های مقاومت با انصار‌الله تاکید کردند و پیام سلام و درود به «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر انصارالله یمن، فرستادند که بارها بر محوریت مبارزه مردم فلسطین و پایبندی مردم یمن و انصارالله به آرمان فلسطین تأکید داشته است.
این نشست در چارچوب تقویت نقش یکپارچه جناح‌ها و آمادگی برای احتمال گسترش تنش در ماه رمضان و آمادگی برای نبرد احتمالی در رفح برگزار شد و شرکت کنندگان درخصوص آتش‌بس و تحولات آن و تعهد جناح‌ها به دستیابی به توافقی که تجاوز‌های رژیم صهیونیستی را متوقف کند و خواسته‌های مردم فلسطین را برآورده کند، گفت وگو کردند. گروه‌های مقاومت فلسطین خطوط اصلی خروج ارتش اشغالگر از خاک نوار غزه، بازگشت آوارگان به محل سکونت خود به ویژه مردم شمال نوار غزه و رسیدن به یک معامله شرافتمندانه مبادله اسیران را مورد تأکید قرار دادند.
گفتنی است، رژیم اشغالگر ۱۶۲ روز است با حمایت تمام قد غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۱ هزار فلسطینی شهید شده‌اند. تاکنون تلاش‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه که از هفتم اکتبر سال گذشته (۱۵ مهر) آغاز شده است، به علت حمایت همه‌جانبه آمریکا و استفاده این کشور از امتیاز وتو، ناکام مانده است.
عملیاتی دیگر در دریای سرخ
ارتش آمریکا بار دیگر اعلام کرد ارتش یمن روز جمعه سه موشک بالستیک ضد کشتی به سمت دریای سرخ پرتاب کرد. فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) ادعا کرد که ارتش یمن روز جمعه سه فروند موشک بالستیک ضد کشتی به سمت دریای سرخ شلیک کرد، بدون اینکه آسیبی به کشتی‌های آمریکایی، ائتلاف یا کشتی‌های تجاری وارد شود. براساس گزارش الجزیره، این بیانیه آمریکا پس از آن است که شرکت امنیت دریایی انگلیس «آمبری» از هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل استان الحدیده در غرب یمن خبر داد. «آمبری» شامگاه جمعه گزارش کرد یک کشتی در ۸۰ مایل دریایی در شمال غربی الحدیده یمن هدف حمله قرار گرفت. طبق گزارش شرکت امنیت دریایی انگلیس، هیچ یک از سرنشینان این کشتی آسیب ندیدند.
رسانه صهیونیستی: ما به عصر حجر بازگشتیم، نه لبنان!
خبر دیگر از مقاومت لبنان است. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که لبنان را به بازگرداندن به عصر حجر تهدید کرده بود، این روزها باید به این سؤال کنایه‌آمیز رسانه‌های اسرائیلی پاسخ دهد که چه کسی، چه کسی را به عصر حجر بازمی‌گرداند؟ این سؤال کنایه‌آمیز دیروز، شنبه 26 اسفند، وب‌سایت اسرائیلی «حدشوت بزمان» است.
این وب‌سایت با انتشار ویدئویی از گروه رسانه‌ای الاعلام الحربی مقاومت اسلامی لبنان و تدوین آن با صدای برخی از مقامات اسرائیلی از جمله وزیر جنگ یوآو گالانت که حزب‌الله لبنان را به بازگرداندن به عصر حجر تهدید کرده بود، نوشت: «چه کسی، چه کسی را به عصر حجر باز می‌گرداند؟»
دبیرکل حزب‌الله لبنان، «سیدحسن نصرالله»، در پی تهدید گالانت طی سخنرانی در هفدهمین سالگرد پیروزی در جنگ 33 روزه گفته بود که اگر نبرد، به نبرد با محور مقاومت تبدیل شود، چیزی به نام «اسرائیل» وجود نخواهد داشت و اسرائیل به عصر حجر بازخواهد گشت. با عملیات طوفان الاقصی و داغ شدن جبهه شمال فلسطین اشغالی، حملات دقیق موشکی و پهپادی حزب‌الله که هنوز ادامه دارد، بار دیگر صحت سخنان نصرالله را تأیید کرد و اشغالگران اعتراف کردند که در حال بازگشت به عصر حجراند.
پیشتر رئیس شورای شهرک‌نشینی مرگلیوت نیز گفته بود: گالانت لبنان را به بازگشت به عصر حجر تهدید کرد اما شهرک‌های ما در نهایت بدون برق مانده‌اند و این شهرک‌ها به عصر حجر بازگشته‌اند. رسانه‌های اسرائیلی نیز این روزها به صورت مستمر درباره وضعیت وخیم شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی که اغلب آنها تخلیه شده‌اند، هشدار می‌دهند. 
به گزارش این رسانه‌ها، صهیونیست‌های باقی‌مانده در این شهرک‌ها خسته‌ و افسرده شده‌اند و بهای سنگینی برای جنگ با حزب‌الله می‌دهند. 
روزنامه یدیعوت آحارانوت با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت که شهرک‌نشینان با این احساس که کابینه نتانیاهو آنها را فراموش کرده، می‌پرسند «برای پایان دادن به کابوس موشک‌های حزب‌الله چه باید کرد».
هشدار حزب‌الله در مورد گسترش جنگ
حزب‌الله لبنان شامگاه جمعه با انتشار پوستری رژیم صهیونیستی را به گسترش حملات خود تهدید کرد. به گزارش ایسنا، جبهه لبنان به دشمن اشغالگر هشدار داد توسعه حملات با تشدید ضربات پاسخ داده می‌شود. رسانه‌های صهیونیستی بر این باورند که حزب‌الله در واکنش به سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره حمله زمینی به رفح این هشدار را داده است. پیشتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با طرح اجرای حمله زمینی به شهر رفح که بیش از ۲ میلیون آواره به آن پناه برده‌اند، موافقت کرد.
حمله به 10 پایگاه صهیونیستی
خبر دیگر آنکه حزب‌الله لبنان بیانیه‌ای درباره هدف قرار دادن دقیق ۹ پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی منتشر کرد. حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز جمعه پادگان «زرعیت» و پایگاه‌های «برکه ریشا»، «الراهب»، «حدب یارین»، «المرج» و «المالکیه» را به صورت دقیق هدف قرار داده است. حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری از هدف قرار دادن تجمعات نظامیان صهیونیست در پایگاه‌های «رویسات العلم»، «الرادار» و تپه‌های اشغالی «کفرشوبا» خبر داد. منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی نیز از پرتاب موشک از جنوب لبنان به منطقه «شلومی» در الجلیل غربی خبر دادند.
همچنین منابع رسانه‌ای روز شنبه از شلیک چند موشک از خاک لبنان به یک پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. شبکه الجزیره در این باره گزارش داد که چند موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «الجلیل علیا» پرتاب شد. در این راستا رسانه جنگ حزب‌الله اعلام کرد مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه‌شان، ساعت ۱۱:۱۵ صبح روز شنبه پایگاه البغدادی را هدف قرار دادند که موشک‌ها مستقیماً به پایگاه مذکور اصابت کردند.
از طرف دیگر، خبرنگار الجزیره نیز بار دیگر از ۲ حمله اشغالگران به جبل بلاط و وادی حامول در جنوب لبنان خبر داد. رسانه‌های لبنان در رد ادعای ارتش رژیم صهیونیستی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد شنبه به یک خانه خالی از سکنه در طیرحرفا حمله کردند که منجر به تخریب کامل آن شد و خسارات زیادی به اموال، زیرساخت‌ها و منازل اطراف وارد کرد. همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز چندین شهرک در جنوب لبنان را هدف حملات خود قرار دادند. یگان توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز مناطقی را در اطراف شهرک‌های «الوازنی»، «العدیسه»، «حولا»،  «میس الجبل» و «عیترون» هدف قرار داد.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۲/۱۲/۲۷، ۱۱:٤۵:۲۱       بازدیدها: 65