به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,905
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 15,552
بازدید ماه: 36,522
بازدید کل: 23,698,344
افراد آنلاین: 29
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
نگرانی نماینده ایران از گسترش کمپین‌های ضد اسلام ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
نگرانی نماینده ایران از گسترش کمپین‌های ضد اسلام  
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
حمایت ایران از تصویب پیش نویس قطعنامه اقدامات برای مبارزه با اسلام هراسی -  ایرنا
امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد ۲۵ اسفند ماه در نشست سطح بالا برای بزرگداشت روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی گفت: اقدام مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تصویب قطعنامه 254/ 76 در سال ۲۰۲۲، قطعاً بیانگر اراده‌ای مشترک بود که ریشه در درک عمیق تهدیدات ناشی از اسلام‌هراسی علیه صلح و امنیت بین‌المللی داشت.
وی افزود: امروز تصویب قطعنامه «اقدامات مبارزه با اسلام هراسی» شاهد روشن دیگری بر این تعهد مشترک برای پایان دادن به اسلام‌هراسی در همه اشکال و مظاهر آن است. زمان آن فرارسیده که از همبستگی خود بهترین استفاده را ببریم و مشارکت همه‌جانبه تمامی ذی‌نفعان را برای مبارزه فعالانه با چنین تهدیدی از طرق مختلف از جمله ترویج گفت‌وگوی جهانی با هدف افزایش تساهل و همزیستی بین ملت‌ها، بسیج کنیم.
نماینده ایران ضمن ابراز نگرانی شدید از گسترش هشداردهنده شبکه کمپین‌های ضد‌اسلامی از جمله از طریق رسانه‌ها و سکوهای رسانه‌های اجتماعی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به شدت هرگونه سخنان نفرت‌انگیز، تبعیض‌آمیز، حملات تروریستی و خشونت علیه مسلمانان، اعتقادات، اصول و مقدسات مسلمانان را محکوم می‌کند. بر این باوریم که چنین اقدامات و سیاست‌هایی در هر کجا که باشند، تأثیرات مخربی بر همه مسلمانان در هر کجای جهان خواهند داشت، به‌ویژه مسلمانانی که در موقعیت‌های آسیب‌پذیر همچون تحت اشغال خارجی یا زندگی در اقلیت زندگی هستند.
ایروانی اضافه کرد: در این راستا، جهان همچنان شاهد تجاوزات روزانه علیه فلسطینی‌هایی است که سرزمینشان در اشغال است و اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر با همکاری متحدان خود تلاش مذبوحانه‌ای برای توجیه تمام جنایات و اقدامات آپارتاید خود از طریق ایجاد ارتباط مستقیم بین اسلام و تروریسم انجام می‌دهد. وی تصریح کرد: نه تنها اسلام کشتار غیرنظامیان بی‌گناه را ممنوع کرده، بلکه تروریسم و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز منجر به تروریسم را نمی‌توان و نباید با هیچ دین، ملیت، تمدن یا گروه قومی مرتبط دانست.
این دیپلمات ارشد ایرانی با بیان اینکه مسلمانان با نقض آشکار حقوق بشر خود در تعدادی از کشورهای اروپایی به بهانه آزادی بیان و همچنین خشونت، افترا و هتک حرمت به ارزش‌ها، مقدسات و کتاب مقدس خود مواجه شده‌اند، گفت: متاسفانه چنین حملاتی متعاقب ظهور احزاب راست افراطی در آن کشورها رو به تشدید و وخامت است. تعدادی از این کشورها نه تنها از جرم انگاری یا ممنوعیت خشونت و نفرت علیه نمادهای دینی و کتب مقدس در مقررات ملی خود سرباز می‌زنند، بلکه سعی می‌کنند از تلاش‌های جمعی برای تحقق این هدف فاصله بگیرند.
ایروانی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از حامیان قطعنامه 254/76و قطعنامه مصوب امروز، مصمم است به حمایت خود از تلاش‌ها برای مبارزه با اسلام‌هراسی و افراط‌گرایی ادامه دهد. آمادگی خود را برای همکاری نزدیک با جامعه بین‌المللی در این زمینه اعلام می‌کنیم.
وی ضمن اعلام همبستگی ایران با قربانیان حملات ناشی از اسلام هراسی در سراسر جهان، بر اهمیت بزرگداشت روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی تأکید کرد.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۲/۱۲/۲۷، ۱۱:٤۵:۳۳       بازدیدها: 34