به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,604
بازدید دیروز: 2,950
بازدید هفته: 23,262
بازدید ماه: 89,335
بازدید کل: 23,751,140
افراد آنلاین: 15
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 10 May 2024
الجمعة ، ۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
852 - خبر هائی از اسلام ستیزان جنایتکار ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

خبر هائی از اسلام ستیزان جنایتکار 

 ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

 

روزنامه صهیونیستی معاریو: پیامی تهدیدآمیز برای آمریکا و اسرائیل موشک‌های جدیدی که توانایی ایران را به یک سطح بالاتر می‌برد
روزنامه صهیونیستی «معاریو»: نصرالله نقطه ضعف اسرائیل را خوب می‌داند
روزنامه صهیونیستی معاریو که یکی از مهم‌ترین روزنامه‌ها و رسانه‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و در رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید در گزارشی در روز 20 نوامبر 29 آبان‌ماه با اشاره به رونمایی موشک فتاح 2 که مجهز به سرجنگی با قابلیت گلاید و کروز است و در تسلیحات HGV و HCM دسته‌بندی می‌شود در این رابطه عنوان داشت: رونمایی از این موشک پیامی تهدیدآمیز برای آمریکا و اسرائیل به شمار می‌آید و این موشک‌های جدید ایران را به یک سطح بالا می‌برد
این روزنامه می‌افزاید: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران موشک مافوق صوت فتح 2 را با برد 1400 کیلومتر پرتاب کرده و ادعا می‌شود که توانایی دور زدن پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشکی ضد بالستیک آمریکا و اسرائیل را دارد.
در ادامه این گزارش عنوان شده است: این موشک‌ هایپرسونیک که علی‌رغم تحریم‌های شدید غرب در داخل ایران توسعه یافته است، بردی معادل 1400 کیلومتر (870 مایل) دارد.
معاریو به نقل از منابع داخلی در ایران همچنین عنوان داشت: نسخه اول، فتاح 1، در ماه ژوئن رونمایی شد، اما نسخه جدیدتر شامل یک کلاهک خودروی مافوق صوت (HGV) است که به این سلاح کمک می‌کند تا به حداکثر سرعت برسد. موشک به روز شده می‌تواند به سرعت 5-20 ماخ- 6170-24700 کیلومتر در ساعت برسد. این سلاح توسط مقام معظم رهبری، آیت‌الله خامنه‌ای، در دانشگاه علوم و فنون هوافضای عاشورا رونمایی شد.
پایگاه صهیونیستی واللا: تهدید جدید تهران، ایران از موشک جدیدی رونمایی کرد که برای غلبه بر سامانه ختس طراحی شده است
پایگاه صهیونیستی واللا در گزارشی در روز 20 نوامبر 29 آبان از اودی اتزیون (خبرنگار سابق یدیعوت آحارونوت) به رونمایی از موشک فتاح 2 و پهپاد‌ها و دیگر سلاح‌های جدید رونمایی شده پرداخت و عنوان داشت: در نمایشگاه سامانه‌های جدید ایرانی، موشک مافوق صوتی نشان داده شد که با سرعت 15 ماخ پرواز می‌کند و به اهداف زیرزمینی نفوذ می‌کند و به لطف یک جزء ویژه، باید بتواند بر سیستم‌های دفاع هوائی پیشرفته غلبه کند. همچنین یک پهپاد پهن‌پیکر جدید با نام «غزه» با تسلیحات مدرن ارائه شد 
این رسانه صهیونیستی در ادعایی می‌افزاید: پس از اینکه اسرائیل موفق شد موشک‌های بالستیک ایران را که از یمن از زمان شروع جنگ به سمت آن پرتاب کرده بود، رهگیری کند، تهران تهدید بعدی را آشکار می‌کند: یک موشک مافوق صوت.
 واللا همچنین عنوان می‌دارد: در مرکز نمایش، موشک بالستیک فتاح 2 قرار داشت که با پرتاب و سرعت مافوق صوت به فضا منتقل می‌شود. این قطعه‌ای است که برای غلبه بر سیستم‌های دفاع هوائی پیشرفته مانند ختس از طریق ترکیبی از سرعت بالا و قابلیت مانور طراحی شده است. یک موشک بالستیک معمولی در یک مسیر نیمه‌کمانی به فضا پرتاب می‌شود، سپس با سرعت بالا در جو نفوذ می‌کند.
در ادامه این گزارش عنوان شده است: سرجنگی موشک مافوق صوت رفتار متفاوتی دارد. ساختاری دارد که بیشتر شبیه هواپیمای موشکی (موشک کروز) است، گاهی به موتور خود مجهز است و گاهی با سرعت پرتاب‌کننده‌ای که آن را حمل می‌کند ادامه می‌دهد و پس از ورود به جو می‌تواند مانور دهد که باعث می‌شود ردیابی آن و پرتاب به سمت آن در حین رهگیری بسیار دشوار است.
این رسانه صهیونیستی خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها ادعا می‌کنند موشک مافوق صوت آنها می‌تواند به 15 ماخ یعنی سرعت 15 برابر سرعت صوت برسد و 5.1 کیلومتر در ثانیه را طی کند، برد 1400 کیلومتر است اما سپاه پاسداران در تلاش است تا آن را افزایش دهد.. سرعت بالا نه‌تنها رهگیری را دشوار می‌کند، بلکه ضربه را به هدف قوی‌تر می‌کند و به سرجنگی اجازه می‌دهد تا به استحکامات بتنی نفوذ کند و به اهداف زیرزمینی برسد.
در ادامه عنوان شده است: روسیه تنها کشوری است که تاکنون یک موشک مافوق صوت را در سرویس عملیاتی مورد استفاده قرار داده است و با استفاده از موشک کینژال که از یک میگ 31 پرتاب شده است به اهدافی در اوکراین حمله کرده است. این موشک سریع و قابل مانور است. ایالات متحده و چین نیز با سرمایه‌گذاری‌های کلان در حال توسعه چنین موشک‌هایی هستند.
 
فریب لبخند‌ها را نخورید چین و آمریکا، رقیب امنیتی هستند
بایدن به کابوس غول‌های فناوری تبدیل می‌شود - زومیت
مایکل بکلی، پژوهشگر مؤسسه امریکن اینترپرایز در حوزه روابط چین و آمریکا، در تحلیلی برای روزنامه آسیا تایمز نوشت: لبخند مقابل دوربین، دست دادن، گپ زدن‌های گرم و صمیمانه تصاویری بودند که از رئیس‌جمهور آمریکا و همتای چینی‌اش دیده‌ایم. با این وجود، فراتر از تصاویر منتشرشده از رهبران دو اقتصاد بزرگ جهان، از اولین نشست‌شان در بیش از یک‌سال گذشته تاکنون، چیز زیادی تغییر نکرده است. هیچ‌گونه علائمی وجود ندارند که نشان‌دهنده رفع بدگمانی و رقابت ریشه‌دارشده میان آمریکا و چین در سالیان اخیر باشند.
اخیرا «جو بایدن» تنها چند ساعت پس از گفت‌وگو‌های چهره به چهره با شی، تایید کرد که شی جین پینگ همتای چینی خود را یک «دیکتاتور» می‌داند.
روابط میان دو کشور را می‌توان به عنوان «رقابت پایدار» توصیف کرد، اصطلاحی که توسط دانشمندان علوم سیاسی برای اشاره به دو قدرتی که یکدیگر را برای رقابت شدید امنیتی متمایز ساخته‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمونه‌هایی از این مورد را در تاریخ معاصر می‌توان یافت از جمله در رابطه میان هند و پاکستان، میان فرانسه و بریتانیا و میان غرب و اتحاد جماهیر شوروی.
در طول دو قرن گذشته چنین رقبایی تنها یک درصد از روابط بین‌المللی جهان، اما بیش از ۸۰ درصد از جنگ‌های آن را به خود اختصاص داده‌اند. تاریخ نشان می‌دهد که این رقابت‌ها حدود چهار دهه به طول می‌انجامد و تنها زمانی پایان خواهد یافت که یک‌طرف توانایی رقابت را از دست بدهد، یا زمانی که دوطرف علیه یک دشمن مشترک متحد شوند. هیچ‌یک از این سناریو‌ها در رابطه با چین و ایالات متحده قریب‌الوقوع و محتمل به نظر نمی‌رسند.
دو رقیب به خوبی یکدیگر را درک می‌کنند و به این نتیجه رسیده‌اند که جهان‌بینی‌شان مخالف یکدیگر می‌باشد و آشتی‌پذیر نیست. همین امر در مورد بسیاری از مسائلی که دو کشور را از یکدیگر جدا می‌سازد صدق می‌کند و به مثابه سناریو‌های برد- باخت قلمداد می‌شوند. تایوان را می‌توان از تایپه یا از پکن اداره کرد، اما امکان اداره آن از هردو جا وجود ندارد. دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی می‌توانند یا جزو آب‌های بین‌المللی باشند و یا جزو قلمروی چین محسوب شوند. روسیه را یا می‌توان فلج کرد و یا مورد حمایت قرار داد.
چین از آمریکا می‌خواهد فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند، اما واشنگتن قصد انجام این کار را ندارد. واشنگتن مایل است چین به نمایش قدرت نظامی خود بر سر تنگه تایوان پایان دهد. پکن، اما می‌داند که پذیرش خواسته آمریکا خطر حرکت تایوان به سمت استقلال را در پی خواهد داشت. تلاش‌های آمریکا برای تعامل با چین اغلب در پکن با سوء‌ظن و تردید مواجه می‌شود. همان‌طور که «جیانگ زمین» رهبر اسبق چین اظهار داشت سیاست‌های تعامل و مهار یک هدف دارند: پایان دادن به نظام چین.
رهبر چین نمی‌خواهد سرنوشتی که شوروی دچار آن شد، در مورد چین تکرار شود. زمانی که «میخائیل گورباچف» رهبر شوروی در اواخر دهه ۱۹۸۰ تلاش کرد اتحاد جماهیر شوروی را در نظم غربی ادغام کند، صرفا نابودی موجودیت نظام سوسیالیستی را سرعت بخشید. در عوض، او خواستار افزایش توان نظامی‌، تاکید مجدد بر کنترل حزب کمونیست و سیاست اقتصادی مبتنی بر اتکا به خود است.
سخنان دلگرم‌کننده و توافق‌های محدودی که میان شی و بایدن رد و بدل شد نباید باعث شود توجه از اقداماتی که ایالات متحده و چین را بیش از یکدیگر دور می‌سازد، منحرف شود. نمایش قدرت چین در تنگه تایوان سه سال است که ادامه دارد و هیچ نشانه‌ای از کاهش آن دیده نمی‌شود. به‌طور مشابه بایدن مسیر ایالات متحده را به سمت اتحاد‌های نظامی با هدف مقابله با تهدید چین ادامه داده است. آن کشور اخیرا وارد یک توافق سه‌جانبه متشکل از ایالات متحده، ژاپن و کره‌جنوبی شده است. دولت ایالات متحده به سختگیری و تشدید فشار بر اقتصاد چین از طریق اعمال محدودیت‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری در آن کشور ادامه خواهد داد.
 
نیویورک ‌تایمز: پایان جنگ به اسرائیل تحمیل خواهد شد
نیویورک تایمز: به انتشار «مقاله بدون امضا» افتخار می کنیم
تصرف بیمارستان الشفا، بزرگ‌ترین مجتمع پزشکی غزه توسط ارتش اسرائیل، محور اصلی استراتژی نظامی این رژیم در قلب تهاجم زمینی‌اش است. این استراتژی طی سه هفته گذشته و زمانی که بیش از ۴۰هزار سرباز اسرائیلی شهر غزه را محاصره کردند، آشکار شد؛ جایی که مقام‌های اسرائیلی می‌گویند فرماندهان حماس در آنجا متمرکز بودند. سربازان سپس به رزمندگان و پناهگاه‌ها حمله کردند.
مقام‌های اسرائیلی مدت‌هاست حماس را به استفاده از غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی در نوار پرجمعیت غزه متهم می‌کنند و می‌گویند این گروه تاسیسات نظامی زیرزمینی را در نزدیکی خانه‌ها، مدارس، مساجد و بیمارستان‌ها در سراسر غزه مستقر کرده است. الشفا در این روایت به «نمایشگاه A» تبدیل شد؛ زیرا ارتش اسرائیل مدعی شد حماس از پیچ و خم گسترده‌ای از تونل‌ها در زیر بیمارستان به‌عنوان پایگاه استفاده می‌کند.
اما مشخص نیست که استراتژی اسرائیل کارآمد است یا خیر؟ مقامات نظامی ایالات متحده گفتند که همتایان اسرائیلی‌شان به آن‌ها می‌گویند قبل از اینکه اسرائیل ابتکار عمل جداگانه‌ای را در جنوب غزه آماده کند و تهاجم را گسترش دهد، باید انتظار داشته باشند هفته‌های بیشتری عملیات پاکسازی در شمال به طول انجامد.
وزیر جنگ اسرائیل، در بیانیه‌ای ویدئویی گفت که اسرائیل فعالیت‌های خود را علیه تونل‌ها تسریع کرده و حماس کنترل خود را در شمال از دست داده و در حال فرار به جنوب هستند.
اما تحلیلگران نظامی اظهارات گالانت را زیر سؤال برده و پرسش‌های بسیاری مطرح کردند. اگر حماس در حال حرکت به سمت جنوب با بقیه جمعیت ترکیب شود، چگونه از بین خواهد رفت؟ اسرائیل تا چه زمانی می‌تواند فشار فزاینده بین‌المللی برای آتش‌بس را با افزایش تلفات غیرنظامیان در غزه ادامه دهد؟ آیا الشفا یک هدف نظامی مهم برای حمله بود؟
مقامات آمریکایی گفتند که تصمیم سریع اسرائیل برای آغاز عملیات زمینی و محاصره، زمان کمی برای فرماندهان اسرائیلی برای برنامه‌ریزی گسترده برای کاهش خطرات برای غیرنظامیان باقی گذاشته است و این امر یکی از دلایل افزایش تلفات غیرنظامیان است. 
بیمارستان به نقطه عطف خاصی تبدیل شده است. ارتش هنوز شواهد عمومی مبنی بر وجود یک شبکه گسترده تونل و مرکز فرماندهی زیر الشفا ارائه نکرده و اسرائیل تحت فشار فزاینده بین‌المللی قرار دارد. مقامات نظامی اسرائیل گفتند که جست‌وجوی بیمارستان به‌دلیل خطر مواجهه با اعضای حماس و تله‌های انفجاری زمان می‌برد.
گیورا ایلند، ژنرال بازنشسته ارتش اسرائیل و رئیس سابق شورای امنیت ملی اسرائیل گفت که هدف قرار دادن بیمارستان الشفا، نتیجه یک استراتژی نبود. این بیشتر یک مانور تاکتیکی مهم در تلاش اسرائیل برای کنترل روایت درباره حماس است. درحالی‌که احتمالا فرماندهان حماس در آغاز جنگ زیر الشفا بودند، اکثر آن‌ها به سمت جنوب رفته‌اند. وی گفت در نتیجه، اسرائیل باید غیرنظامیان را تخلیه کند و تیپ‌های حماس را در آنجا طی هفته‌ها و ماه‌های آینده هدف  قرار دهد.
ایلند پیش‌بینی کرد که این مسئله ممکن است به‌دلیل از دست دادن صبر جامعه بین‌المللی از اسرائیل پیچیده‌تر شود. یاگیل لوی، کارشناس ارتش اسرائیل گفت که حمله به الشفا «به جای بخشی از یک استراتژی روشن، نمایش قدرت و توان است. با انجام این کار، اسرائیل ممکن است جان گروگان‌های خود را به خطر بیندازد. ارتش با رفتن به الشفا، آینده یا امنیت گروگان‌ها را در نظر نگرفت. ما با تاخیر در تبادل اسرا، گروگان‌ها را از دست می‌دهیم. 
ژنرال مک‌کنزی فرمانده سابق سنتکام گفت: «زمان در عرصه بین‌المللی یا داخلی به نفع اسرائیل نیست.»
جرمی بینی، متخصص دفاع خاورمیانه برای Janes، یک شرکت اطلاعاتی دفاعی در لندن گفت: اسرائیلی‌ها ممکن است نیازی به پایان بازی نداشته باشند؛ زیرا این به آن‌ها تحمیل خواهد شد.