به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 5,596
بازدید دیروز: 2,950
بازدید هفته: 24,254
بازدید ماه: 90,327
بازدید کل: 23,752,132
افراد آنلاین: 16
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 10 May 2024
الجمعة ، ۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
859 - واکنش روسیه به اتهام‌های اروپا علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
واکنش روسیه به اتهام‌های اروپا علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران
   
۱۴۰۲/۰۹/۰۴
واکنش اولیانوف به بیانیه ضد ایرانی اتحادیه اروپا | خبرگزاری فارس
میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌‌های بین‌المللی در وین در واکنش به اتهام‌‌های واهی اتحادیه اروپا ضدبرنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، از آمریکا و تروییکای اروپایی طرف توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران (بریتانیا، آلمان و فرانسه) خواست تا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بازگردند.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌‌های بین‌المللی در وین در این خصوص گفت: ما از آمریکا و تروییکای اروپایی می‌خواهیم تا به جای تلاش برای برهم زدن یا مداخله در تعامل ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی(IAEA)، انرژی خود را بر احیای برجام متمرکز 
کنند. میخائیل اولیانوف در ادامه اضافه کرد که این موضوع به نوبه خود شرایط مثبتی را برای گام‌های متقابل از سوی طرف ایرانی ایجاد می‌کند. این در حالی است که «کارل‌هالگارد» نماینده دایم اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز چهارشنبه در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر با تکرار ادعاهای ضدایرانی خود نسبت به تداوم پیشرفت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده بود. وی بدون اشاره به اینکه اقدام‌های غیر قانونی کدام طرف منجر به وضع موجود در اجرای برجام شده است، نسبت به تداوم پیشرفت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرد. این دیپلمات اروپایی با بیان این ادعا که ایران باید برای احیای اعتماد جامعه جهانی، اقدام‌های مشخصی را انجام دهد، مدعی شد: اتحادیه اروپا عمیقاً نگران گزارش‌های متوالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که شتاب نگران‌کننده‌ای را درباره برنامه هسته‌ای ایران گزارش می‌کند.
به گزارش مهر به نقل از پایگاه وِستینک، وی مدعی شد: اقدام‌های ایران، که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد، خطرهای مرتبط با اشاعه سلاح‌های هسته‌ای بسیار مهمی را به همراه دارد و نگرانی‌های شدیدی را در مورد انگیزه ایران ایجاد می‌کند.

 

صاحب‌نظر روس:
 عضویت ایران اعتبار بریکس و شانگهای را افزایش داد

صاحب‌نظر روس: عضویت ایران، اعتبار بریکس و شانگهای را افزایش داد - قدس آنلاین

الکساندر الکساندروویچ دینکین، رئیس موسسه اقتصاد جهانی و روابط بین‌الملل روسیه در مصاحبه با ایرنا در مسکو درباره اهمیت عضویت ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های منطقه در سازمان‌های اقتصادی ‌شانگهای و بریکس گفت: عضویت ایران در سازمان همکاری‌های اقتصادی (شانگهای) و بریکس گامی در جهت درست است. ورود قدرت بزرگ و مستقلی مانند ایران باعث افزایش اعتبار چنین ساختارهایی می‌شود. صدای ایران هم در جهان به نوبه خود مبتنی بر موضع تدوین شده جمعی کشورهای عضو خواهد بود.
به عقیده این عضو آکادمی علوم روسیه، ایران و روسیه در دوران شکست نظم جهان تک‌قطبی زندگی می‌کنند و در چنین دوره‌هایی به نظر می‌رسد که زمان فشرده شده است.
به گفته وی، روند پویایی جهان نمی‌تواند منتظر بماند تا غرب متوجه بیهودگی تشدید تنش و حتی ادامه درگیری اوکراین بشود.
دینکین با اشاره به واگذاری ریاست گروه بریکس با ۱۱ عضو به روسیه از سال ۲۰۲۴ میلادی، افزود: مجموع قدرت اقتصادی این کشورها
۳۲ تریلیون دلار یا حدود یک‌سوم اقتصاد جهانی است که ۶ کشور از
۹ کشور عمده تولیدکننده نفت را نیز شامل می‌شود. جدای از این، ۱۷ کشور نیز در لیست انتظار پیوستن به بریکس هستند.
عضو افتخاری شورای امور بین‌الملل روسیه، ملاک عضویت در بریکس را طبق گفته سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه عدم استفاده از ابزار غیرقانونی تحریم توسط اعضای احتمالی علیه کشورهای عضو این گروه عنوان کرد. به عقیده دینکین، چنین رویدادهایی سنگ‌بنای جهانی‌‌سازی جدید را بعد از دوران آمریکا و جنگ اوکراین می‌گذارند.
رئیس موسسه اقتصاد جهانی و روابط بین‌الملل روسیه افزود: مجموع ظرفیت اقتصادی کشورهای عضو بریکس در برخی بازارهای کلیدی (فلزات، صنعت خودرو، نفت، کودهای معدنی و غیره) فراتر از پتانسیل کشورهای گروه هفت است یا دست‌کم کمتر از آن نیست.
وی همچنین وظیفه روسیه در سال ۲۰۲۴ را شتاب‌بخشی به سیاست اقتصادی کشورهای عضو نامید که به طور بالقوه می‌تواند روند تجزیه اقتصاد جهانی را کاهش دهد.
دینکین گفت: انتظار می‌رود که اقتصاد ایران سهم قابل توجهی در این فرآیندها داشته باشد.