به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 622
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 622
بازدید ماه: 66,695
بازدید کل: 23,728,506
افراد آنلاین: 11
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
982 - خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... ۱۴۰۳/۰۱/۱۴

خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... 

۱۴۰۳/۰۱/۱۴

 

یدیعوت آحارونوت: جنگ فرسایشی غزه باتلاقی برای اسرائیل شده است
یک روزنامه صهیونیستی می‌گوید ایران در حال آماده شدن برای فاز بعدی جنگ فرسایشی علیه اسرائیل در جبهه‌های مختلف منطقه‌ای است.
روزنامه «یدیعوت آحارونوت» با اشاره به سفر اخیر رهبران حماس و جهاد اسلامی به تهران و حملات مقاومت عراق و یمن و حزب‌الله علیه مناطق صهیونیست‌نشین در فلسطین اشغالی نوشت: برخلاف اسرائیل که طرحی برای مرحله بعدی جنگ غزه ندارد، ایران خود را آماده فاز جدید برخورد نظامی در چند جبهه مختلف با اسرائیل می‌کند. ایران نفوذ خود را در صحنه فلسطین حفظ کرده و این برآورد را دارد که اسرائیل قادر به نابودی توانایی‌های نظامی و سران حماس نیست و به تدریج مانند لبنان در «باتلاق غزه» فرو خواهد رفت.
در حالی که مذاکرات برای معامله گروگان‌ها در بن‌بست است و اسرائیل نشانه‌هایی از «باتلاقی» شدن جنگ خود در نوار غزه احساس می‌کند، به نظر می‌رسد که در ایران آماده‌سازی برای دوره پس از جنگ در حال انجام است.
روزنامه «جروزالم پست» اسرائیل هم با اشاره به حملات اخیر نیروهای مقاومت عراق به بندر ایلات و بلندی‌های جولان اشغالی نوشت: افزایش حملات پهپادی به اسرائیل توسط شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در منطقه نشان می‌دهد که قابلیت‌های جنگ نیابتی ایران در حال افزایش است.
به نوشته جروزالم پست این تهدیدها پس از آن صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد ایران تلاش کرده است تا همزمان دایره ناآرامی‌ها را به اردن و کرانه باختری نیز گسترش دهد. گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های مورد حمایت ایران، اعتراضات اخیر ضد اسرائیلی در اردن را مورد توجه قرار داده و همچنین هشدار گروه‌هایی در کرانه باختری را علیه تشکیلات خودگردان فلسطین برجسته کرده است. جروزالم پست با اشاره به سفر اسماعیل هنیه و زیاد نخاله رهبران حماس و جهاد اسلامی به تهران نوشت: سفر رهبران فلسطینی به تهران نشانه‌ای از احتمال ورود جنگ غزه به فاز بعدی و جدید است. دیدارهای این دو رهبر فلسطینی از تهران در زمانی خاص انجام می‌شود. این آخرین هفته ماه رمضان است که 
به نام «روز قدس» شناخته می‌شود. دیدار هنیه و نخاله از تهران همچنین در آستانه شش ماهگی عملیات طوفان الاقصی صورت می‌پذیرد و این دیدار احتمالا خبر از مرحله جدیدی از درگیری‌ها را می‌دهد. در گذشته، این نوع ملاقات‌ها در دوره‌های تشدید تنش وجود داشته است. این گروه‌ها همچنین جلسات بیشتری را برای هماهنگ کردن جبهه‌های متعدد علیه اسرائیل در چارچوب راهبرد « وحدت جبهه‌ها» علیه اسرائیل برگزار کرده‌اند.


فارین پالیسی: نمی‌دانیم کجا اما انتقام ایران، قدرتمند خواهد بود
نشریه تخصصی سیاست خارجی در آمریکا تاکید کرد: ایران بی‌تردید، واکنشی قدرتمندی به ترورر فرمانده نظامی خود توسط اسرائیل نشان خواهد داد.
فارین پالیسی با اشاره به شهادت سردار زاهدی و برخی همرزمانش در حمله روز دوشنبه اسرائیل به دمشق نوشت: این حمله افزایش شدید تنش در جنگ سایه کنونی بین اسرائیل و ایران را به دنبال خواهد داشت. حمله هوائی روز دوشنبه، آخرین نمونه از اقدامات اسرائیل برای هدف قرار دادن ژنرال‌های ایرانی و رهبران حزب‌الله لبنان و حماس به‌شمار می‌رود اما به دو دلیل عمده با حملات قبلی اسرائیل متفاوت است و از آغاز دور جدیدی از خشونت‌های احتمالی در منطقه حکایت می‌کند که احتمالا مستقیما از سوی ایران و یا نیرو‌های نیابتی در منطقه صورت خواهد گرفت.
دلیل نخست، فرد مورد هدف این حمله است. سردار محمدرضا زاهدی، فرماندهی نیروی قدس سپاه در لبنان و سوریه را برعهده داشت و پنج عضو دیگر سپاه قدس نیز در این حمله جان خود را از دست داده‌اند. 
چارلز لیستر، کارشناس انستیتو خاورمیانه در این‌باره گفت: «زاهدی دارای قدرت بالایی بود. او فرد اصلی تصمیم‌گیر در هر اقدامی بود که سپاه پاسداران و نیروی قدس در سال‌های اخیر در سوریه و لبنان انجام می‌دادند.» این اقدامات شامل ارسال پنهانی تسلیحات به حزب‌الله می‌شود که یکی از مسلح‌ترین بازیگران غیردولتی در جهان به‌شمار می‌رود.
دومین دلیل مکان حمله است. این حمله هوائی، ساختمان کنسولی مجاور سفارت ایران در دمشق را هدف قرار داد و موجب تخریب کامل ساختمان و آسیب دیدن مجتمع دیپلماتیک ایران شد. حمله به یک مکان دیپلماتیک، احتمالا یک اقدام تنش‌زای قابل‌توجه به‌شمار می‌رود. 
دالیا داسا کایه، کارشناس مرکز روابط بین‌الملل بارکل در دانشگاه کالیفرنیا در این‌باره گفت: «تاسیسات دیپلماتیک به عنوان مکان‌های ملی و حاکمیتی حفاظت‌شده تلقی می‌شوند. حمله به یک مکان دیپلماتیک مانند حمله به خاک یک کشور است. این عاملی است که احتمالا می‌تواند بازی را تغییر دهد.»
لیستر می‌گوید: «تردیدی نیست که طرف ایرانی واکنش قدرتمندی به این حمله نشان خواهد داد...، اما اینکه این واکنش به چه شکلی خواهد بود، در حال حاضر مشخص نیست.» این برای منطقه‌ای که پس از جنگ اسرائیل و حماس، گرفتار تنش و درگیری‌های کوچک و بزرگ شده است، خبری تلخ محسوب می‌شود. دولت ایران بلافاصله پس از حمله اسرائیل، وعده اقدام تلافی‌جویانه داده، اما همان‌گونه که انتظار می‌رفت درباره جزئیات اقدام تلافی‌جویانه احتمالی سخن نگفته است. 
بر اساس الگوی رفتار‌های قبلی ایران، فهرست گزینه‌هایی که می‌تواند تشکیل‌دهنده اقدامات متقابل ایران باشد، نظیر حمله مستقیم موشکی به اسرائیل یا اقدامات غیرمستقیم‌تر نظیر حمله به اماکن متعلق به سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل در عراق یا حملات بزرگ‌تر و پرتکرارتر به اسرائیل توسط گروه‌های نیابتی در منطقه موجب نزدیک‌تر کردن ایران و اسرائیل به یک رویارویی نظامی مستقیم می‌شود.
چشم‌انداز نگران‌کننده دیگر این است که ایران به گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی خود در سوریه و عراق در مورد حمله به نظامیان و اهداف نظامی آمریکا در آن کشور‌ها چراغ سبز نشان دهد. چنین حملاتی در اوایل ماه فوریه پس از یک‌سری حملات هوائی آمریکا به گروه‌های شبه‌نظامی متوقف شد. اما لیستر هشدار داد این حملات ممکن است مجددا از سر گرفته شود.
بدترین سناریوی احتمالی این است که اقدام تلافی‌جویانه ایران به یک جنگ تمام‌عیار بین اسرائیل و حزب‌الله بدل شود. تلاش‌ها برای کاستن از تنش‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله در امتداد مرز‌های جنوبی لبنان، از جمله توسط مقام‌های دولت بایدن تاکنون ناکام مانده و مرز اسرائیل و لبنان به یک نقطه تنش بسیار حساس تبدیل شده است.
از زمانی که اسرائیل عملیات نظامی در غزه را آغاز کرده، اسرائیل و حزب‌الله مشغول تبادل آتش در چارچوب یک درگیری محدود مرزی بوده‌اند. حزب‌الله مهم‌ترین بازیگر غیردولتی برای ایرانی‌هاست و نیروی بازدارنده نهائی تهران به‌شمار می‌رود، بنابراین ریسک بی‌نهایت بالایی برای افزایش تنش در آن منطقه وجود دارد.

 

سی ان ان نوشت: حمله به بخش کنسولی ایران در سوریه، خاورمیانه را به لبه پرتگاه بُرد.

به دنبال نقض فاحش قوانین بین‌الملل از سوی رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی ایران در سوریه، تارنمای شبکه خبری سی‌ان‌ان در تحلیلی نوشت خاورمیانه باردیگر در لبه پرتگاه و در آستانه تشدید بحران و گسترش جنگ قرار گرفت.
تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی در این تحلیل نوشت: حمله روز دوشنبه به بخش کنسولی ایران در دمشق خطرناک‌ترین تنش خارج از حیطه جنگ اسرائیل علیه غزه که از شش ماه گذشته آغاز شده، به شمار می‌رود؛ این حمله همچنین از جدیدترین مجموعه حملات اخیر اسرائیل در سوریه و علیه حزب‌الله لبنان است که در خارج از حیطه جنگ غزه طی شش ماه گذشته رخ می‌دهد.
این تحلیل می‌افزاید: از لحاظ فنی، بخش کنسولی ایران (در دمشق) جزو خاک و تمامیت ارضی ایران به شمار می‌رود که حمله روز دوشنبه (روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۳)‌، طی سال‌های اخیر آن را به بارزترین و آشکارترین حمله به خاک ایران بدل ساخته است. سی ان ان با اشاره به اینکه اسرائیل ایران را در وضعیت دشواری قرار داده می‌نویسد: تصور اینکه ایران نخواهد برای تلافی این حمله، حزب‌الله لبنان را به عنوان یکی از قدرتمندترین متحدان خود در منطقه درگیر سازد، دشوار است.
به گزارش ایرنا، سی ان ان نوشت: حزب‌الله لبنان، متحد منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، به نیابت از فلسطینیان ساکن غزه درگیر جنگ که تاکنون به کشته شدن بیش از 32 هزار فلسطینی منجر شده است، وارد درگیری با اسرائیل شده اما از یک تقابل همه‌جانبه که بتواند به نگرانی واشنگتن بینجامد، اجتناب ورزیده است اما پس از حمله به کنسولگری ایران در دمشق، ممکن است تغییری در این موضع حزب‌الله ایجاد شود و منطقه در آستانه گسترش جنگ قرار گیرد.

 

سوغات آمریکا برای ساکنان غزه - سهم هر 35 فلسطینی یک تُن بمب!

در آستانه ورود جنگ غزه به هفتمین ماه خود، منابع خبری از «نقش برجسته آمریکا» در این جنگ نوشته و اعلام کرده‌اند از میان ده‌ها هزار تُن مواد منفجره‌ای که بر سر ساکنان غزه ریخته شده است، دست کم 70 هزار تُن آن آمریکایی بوده است. این یعنی سهم هر 35 فلسطینی ساکن غزه، یک تُن بمب و موشک!
رژیم‌هایی که در حال از بین رفتن هستند، برای نجات خود دست به هر کاری می‌زنند. این را تاریخ می‌گوید. راز جنایات عجیب و غریب رژیم صهیونیستی در غزه دقیقا همین نکته است. این رژیم به رهبری نتانیاهو طی 6 ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد، جنایتی نبوده که در این باریکه مرتکب نشده باشد. از کشتار بیماران و مجروحین در بیمارستان‌ها بگیر تا قتل عام نوزادان و کودکان و تجاوز دسته جمعی به زنان و دختران مقابل چشم مردان آنها! این رژیم طی 180 روزگذشته چیزی نزدیک به 32 هزار انسان را که بیش از 90 درصدشان غیرنظامی هستند، به شهادت رسانده و آخرین جنونش نیز حمله موشکی روز دوشنبه این رژیم به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق بود! موشک‌باران سفارت یک کشور، اقدامی بی‌سابقه که فقط از پس رژیمی چون اسرائیل 
بر می‌آید. اما صهیونیست‌ها در این جنایات تنها نیستند. این را بالاترین مقامات این رژیم می‌گویند. بارها اعلام کرده‌اند اگر «آمریکا» نبود، مجبور بودیم با چوب و چماق با حماس بجنگیم. اشاره آنها به حمایت‌های بی حد و حصر آمریکاست که به شکل ارسال ده ها هزار تُن سلاح، حمایت‌های مستشاری، سیاسی، اقتصادی و... است. به قول سید حسن نصرالله، سید محبوب مقاومت، این اسرائیل نیست که خواهان ادامه جنگ است بلکه، آمریکایی‌ها هستند که نمی‌خواهند این جنگ تمام شود. 
حالا شبکه تلویزیونی العالم طی گزارشی به نقل از منابع فلسطینی نوشته است، از میان ده‌ها هزار تُن بمب و موشک و مواد منفجره‌ای که در این مدت بر سر ساکنان غزه فروریخته، چیزی نزدیک به 
70 هزار تُن آمریکایی بوده است و این، سوغات واقعی آمریکایی‌ها برای ساکنان غزه است نه آن چند جعبه مواد غذایی که با تحقیر روی سر مردم می‌ریزند. طبق محاسبات این شبکه تلویزیونی عرب زبان، به هر 35 ساکن فلسطینی یک تُن بمب و موشک و مواد منفجره می‌رسد!
جنایتی دیگر
اما وقتی شبکه تلویزیونی العالم مشغول تهیه این گزارش بود خبری دیگر از راه رسید. خبر این بود، صهیونیست‌ها یک روز پس از عقب‌نشینی از بیمارستان شفا-و جنایات هولناکی که در این بیمارستان مرتکب شدند- این بار خودروی حامل گروه بین‌المللی امدادرسانی را هدف قرار داده و 
7 امدادرسان غربی را هم کُشتند! این افراد از کشورهای کانادا، استرالیا، انگلیس، آمریکا و لهستان هستند. نکته جالب توجه این که روی تمام قسمت‌های خودروی حامل کارکنان «سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی»
-حتی سقف آن-تصاویر و آرم این سازمان کشیده شده و به شکلی دُرُشت نوشته شده است «سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی» تا به راحتی قابل شناسایی باشد. کشتار اتباع غربی به دست صهیونیست‌ها، رهبران غرب را که تاکنون حاضر به محکومیت حمله صهیونیست‌ها به ساختمان سفارت ایران نشده‌اند، به خشم آورد. استرالیا سفیر این رژیم را احضار کرد و انگلیس خواستار توضیح تل آویو درباره این جنایت شد. روزنامه عبری «هاآرتص» در این باره نوشت استرالیا در پی حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در نوار غزه، سفیر این رژیم را احضار کرده است. 
دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس نیز روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد خبر حمله هوایی که منجر به کشته شدن امدادگران سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه شد، بسیار ناراحت کننده 
است. وی با بیان اینکه انگلیس در حال بررسی گزارش‌ها درباره کشته شدن اتباع این کشور در جریان حمله صورت گرفته است افزود: «اینها افرادی بودند که برای رساندن کمک‌های نجات دهنده به کسانی که شدیداً به آن نیاز داشتند کار می‌کردند... ضروری است که کارکنان بشردوستانه محافظت شوند و بتوانند کار خود را انجام دهند. ما از اسرائیل خواسته‌ایم که فوراً تحقیق کند و توضیح کامل و شفاف درباره آنچه اتفاق افتاده است ارائه دهد.» با آغاز اعتراض غرب-تنها حامی رژیم صهیونیستی در غزه- نتانیاهو مجبور به توضیح شد. او مدعی شد این حمله به عمد صورت نگرفته است!
«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد: «حمله به سازمانی که مشغول توزیع غذا در غزه است را محکوم می‌کنم... این حمله نشان می‌دهد که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس فوری، دسترسی کامل به کمک‌های بشردوستانه و حفاظت از غیرنظامیان است، باید فوراً اجرا شود.»
رئیس پارلمان اروپا نیز خواستار «تحقیقات کامل» درباره این جنایت صهیونیست‌ها شد. «مهر» نیز در این باره به نقل از الجزیره نوشت، تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و هدف قراردادن نیروهای امدادی از سوی این رژیم، اعتراض مقامات اروپایی را در پی داشته است. 
«روبرتا متسولا» رئیس پارلمان اروپا در سخنانی اعلام کرد: ما خواهان اجرای تحقیقات کامل در خصوص کشته‌شدن اعضای گروه آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه هستیم. 
«شارل میشل» رئیس شورای اروپا نیز درباره این جنایت رژیم صهیونیستی گفت: باید تحقیقات به انجام برسد و جنایتکاران مجازات شوند. دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل متحد نیز در این خصوص اعلام کرد: ما به شدت از کشته‌شدن کارکنان آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه خشمگین هستیم... حمله به نیروهای امدادی نقض حقوق بشر بین‌الملل است.
اسرائیل بیمارستان‌ها را 
به میدان جنگ تبدیل کرده است
اما واکنش‌ها به قتل عام 400 فلسطینی در بیمارستان شفاء غزه همچنان ادامه دارد. رئیس سازمان بهداشت جهانی در این باره تاکید کرد که رژیم صهیونیستی حق ندارد بیمارستان‌های نوار غزه را به میدان جنگ تبدیل کند. 
به گزارش کانال تلگرامی «مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین»، تدروس آدهانوم گیبرسیوس، در یادداشتی در پایگاه اجتماعی ایکس تصویری از حجم گسترده ویرانی در بیمارستان شفا غزه را منتشر کرد و گفت رژیم صهیونیستی باید حرمت بیمارستان‌ها را نگه داشته و از آن‌ها محافظت کند... گیبرسیوس این را هم اضافه کرد که تصمیم دارد تیمی را برای بررسی وضعیت بیمارستان شفا اعزام کند.