به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 601
بازدید دیروز: 3,016
بازدید هفته: 7,678
بازدید ماه: 73,751
بازدید کل: 23,735,560
افراد آنلاین: 74
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 6 May 2024
الاثنين ، ۲۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
994 - خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... 

۱۴۰۳/۰۱/۲۴

رسانه‌های صهیونیستی:  اسرائیل از ترس ایران فلج شده است

تهدید ایران به پاسخگویی به هدف قرار گرفتن کنسولگری‌اش در سوریه، موجب شده اسرائیل از ترس فلج شود. این بخشی از گزارش‌های روز جمعه رسانه‌های اسرائیلی درباره وضعیت پرتنش حاکم بر فلسطین اشغالی است. این رسانه‌ها اعلام کردند که ارتش اسرائیل سطح آماده‌باش را بالا برده است و سربازان عادی و ذخیره از برخی یگان‌های خاص که قصد سفر داشتند، اخطار لغو سفر دریافت کردند. این دستور جدید در پی ترس از هدف قرار گرفتن این نظامیان در خارج از اراضی اشغالی فلسطین است.

طبق اعلام منابع رسانه‌ای، رژیم صهیونیستی از بیم پاسخ تنبیهی ایران تاکنون ۲۸ نمایندگی سیاسی خود در جهان را تعطیل کرده است. این رژیم همچنین به منظور مختل کردن حملات احتمالی اقدام به ایجاد پارازیت در سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) کرده است و مرخصی نظامیان خود در یگان‌های رزمی را لغو کرده است. از سوی دیگر بسیاری از صهیونیست‌ها برای خرید اقلام ضروری و مواد غذایی به فروشگاه‌ها هجوم آورده‌اند. امری که موجب شد برخی از مقامات صهیونیست از اسرائیلی‌ها بخواهند که آرامش خود را حفظ کنند.
پولیتیکو: حمله ایران به اسرائیل بزرگ‌تر از حد معمول است
رسانه آمریکایی پولیتیکو نیز نوشت: ایران حمله تلافی‌جویانه بزرگ خود علیه اسرائیل را طوری تنظیم می‌کند که جرقه‌ای برای ایجاد یک جنگ منطقه‌ای نشود.
پولیتیکو همچنین آورده است: «دولت بایدن منتظر پاسخ ایران در روزهای آینده و در اوایل این هفته است.» و «ایران در حال برنامه‌ریزی برای حمله‌ای بزرگ‌تر از حد معمول به اسرائیل است.»
رسانه آمریکایی علاوه‌ بر اینها نوشت: این حمله احتمالا ترکیبی از حملات موشکی و پهپادی خواهد بود.
اختلال جی‌پی‌اس از ترس پاسخ ایران زندگی صهیونیست‌ها را مختل کرد
همچنین، شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد در پی اختلال سیگنال‌های جی‌پی‌اس در تعدادی از شهرهای اسرائیل (فلسطین اشغالی) از جمله تل‌آویو و قدس با هدف خنثی کردن حمله احتمالی موشکی یا پهپادی ایران یا گروه‌های مورد حمایت آن در منطقه، زندگی ساکنان با اختلالات اساسی مواجه و باعث درماندگی سراسری شده است.
به گزارش فارس، کسانی که از برنامه‌های مسیریابی مثل نقشه گوگل در تل‌آویو استفاده می‌کنند گفتند که این برنامه‌ها موقعیت آن‌ها را در پایتخت لبنان یا مصر نشان می‌دهد.
بسیاری از ساکنان فلسطین اشغالی در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از این اختلالات را منتشر کرده که اختلال در پرداخت‌های آنلاین، سرویس‌های خودرویی و تحویل کالای آنلاین را نشان می‌دهد.
رسانه‌های اسرائیلی پنج‌شنبه 16 فروردین گزارش دادند که نهاد امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی سیستم اختلال در سامانه موقعیت‌یابی جهانی را در سراسر فلسطین اشغالی از جمله منطقه مرکزی «غوش دان» فعال کرده‌ است.
طبق گزارش‌ها، پارازیت‌ها هفته گذشته در اوج بود اما این هفته به صورت پراکنده ادامه داشته است.
پارازیت گسترده جی‌پی‌اس در اسرائیل نشان‌دهنده عدم اعتماد به کارآمدی سامانه‌های دفاع ضدموشکی و پهپادی آنهاست
رژیم اسرائیل از زمان حمله تروریستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق در حالت آماده‌باش بوده است.
یک کارشناس درخصوص ایجاد اختلال در عملکرد جی‌پی‌اس گفت «به نظر می‌رسد پارازیت گسترده جی‌پی‌اس در اسرائیل نشان‌دهنده عدم اعتماد به کارآمدی سامانه‌های دفاع ضدموشکی و پهپادی آنهاست.»
وزیر خارجه آمریکا: به ترکیه و چین و عربستان گفتیم که به ایران بگویند تشدید تنش‌ها به نفع هیچ‌کس نیست
خبر دیگر اینکه، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با وزرای خارجه ترکیه، چین و عربستان سعودی درباره ایران گفت‌وگو کرد. بلینکن به همتایان خود گفته است که تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست و این کشورها باید از ایران بخواهند که «پس از تهدیدهای تهران علیه اسرائیل، درگیری‌ها را در خاورمیانه تشدید نکند».
پاسخ چین به درخواست آمریکا برای جلوگیری از انتقام ایران
همچنین، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد بلینکن در تماس تلفنی روز پنج‌شنبه با همتای چینی خود از وی خواسته از نفوذ خود برای جلوگیری از حمله تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل استفاده کند.
وزیر خارجه چین نیز در این مکالمه به شدت حمله به سفارت ایران در سوریه را محکوم کرده و بر مصونیت اماکن دیپلماتیک از تعرض و همچنین ضرورت احترام به حاکمیت ایران و سوریه تأکید کرده است.
آخرین ارزیابی اطلاعاتی اسرائیل از انتقام ایران
در همین شرایط، طبق گزارش کانال 14، آخرین ارزیابی اطلاعاتی اسرائیل حاکی از آن است که حمله تلافی جویانه ایران در عرض چند روز و در مرحله اول شامل شلیک ده‌ها موشک از سوی نیروهای ایران، عراقی و یمنی خواهد بود. اگرچه مشارکت حزب‌الله و سایر گروه‌های مورد حمایت ایران هنوز نامعلوم است.
رسانه‌های عبری زبان: ایران در حال جنگ مخفیانه، گسترده و وحشتناک علیه اسرائیل است
در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان می‌گویند، ایران در حال جنگ مخفیانه، گسترده و وحشتناک علیه اسرائیل است.
انتظار کُشنده برای رژیم صهیونیستی از زبان خبرنگار اسرائیلی اینترنشنال!
خبرنگار اسرائیلی اینترنشنال هم در این زمینه می‌گوید: همه منتظر اتفاق بزرگی هستند که باید بیفتد، چگونه و چه‌وقتش معلوم نیست؛ 
بی‌سر و صدا و بدون ایجاد وحشت باید همه آماده ‌باشند!
قیس قریشی: صبرهای ایران باعث شده که اکنون اسرائیل از چهار جبهه محاصره است و کاری هم نمی‌تواند بکند!
قیس قریشی، تحلیلگر سیاسی ساکن لندن در شبکه بی‌بی‌سی نیز گفت: حمله به کنسولگری ایران دستاوردی برای اسرائیل نخواهد داشت؛ اسرائیل پیروز این نبرد نخواهد بود و با این اقدامات نمی‌تواند توازن و معادلات منطقه‌ را به قبل از ۷ اکتبر 
بازگرداند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: تمام ترورهای اسرائیل باعث نشده هیچ خللی در اقدامات و توانایی‌های هسته‌ای و نظامی ایران وارد شود؛ صبرهای ایران باعث شده که اکنون اسرائیل از چهار جبهه محاصره است و کاری هم نمی‌تواند بکند!
تحلیلگر سیاسی ساکن لندن تصریح کرد: ایران کاری کرده که آمریکا به عنوان امپراطوری دریاها امروز نمی‌تواند حتی امنیت کشتی‌های خود را ضمانت کند!
فايننشال تايمز به نقل از یک منبع آگاه: ایالات متحده معتقد است که حمله مستقیم از خاک ایران به اسرائیل محتمل است
علاوه ‌بر اینها، فايننشال تايمز به نقل از یک منبع آگاه نوشت: واشنگتن به متحدان خود اطلاع داده که انتقام ایران از اسرائیل ممکن است قریب‌الوقوع باشد.
فایننشال تايمز همچنین تایمز آورده است: ایالات متحده معتقد است که حمله مستقیم از خاک ایران به اسرائیل محتمل است.
ژنرال بازنشسته اسرائیلی: حمله به کنسولگری ایران، قمار بدی بود که می‌تواند در‌های جهنم را به رویمان باز کند
ییتصخاک بریک، ژنرال بازنشسته اسرائیلی نیز گفته است: حمله به کنسولگری ایران، قمار بدی بود که می‌تواند در‌های جهنم را به رویمان باز کند.
وی می‌گوید: ارتش ما قادر به جنگیدن با ایران در چند جبهه نیست، ما کوچک و ضعیف هستیم. 
ییتصخاک بریک همچنین گفت: ما در حال حاضر به جایی نمی‌رویم. 
فقط اوضاع را بدتر می‌کنیم و خودمان را برای جنگ تمام عیاری که ممکن است رخ دهد آماده نکرده‌ایم. 
ژنرال بازنشسته اسرائیلی گفته است: در حال حاضر، اسرائیل هیچ راهکاری برای مقابله با حزب‌الله ندارد، به این دلیل که ما خودمان را برای این کار آماده نکرده‌ایم.
ایالات متحده آمریکا سفر کارمندان خود در اسرائیل را به دلیل ترس از حمله ایران، محدود کرده است
در این شرایط، سفارت آمریکا اعلام کرد که به کارکنانش گفته شده «بدون احتیاط کافی» از سفر به خارج از بیت‌المقدس بزرگ، تل‌آویو یا مناطق بئرشبع، خودداری کنند.
یدیعوت آحارونوت: ایران برای پاسخ مستقیم آماده می‌شود؛ تل‌آویو از خطوط قرمز ایران عبور کرد
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: نتانیاهو تا قبل از حمله به کنسولگری ایران در دمشق فکر می‌کرد که پاسخ ایران غیرمستقیم و در کشور ثالث خواهد بود اما اکنون ایران برای پاسخ مستقیم آماده می‌شود؛ تل‌آویو از خطوط قرمز ایران عبور کرد.
سی‌بی‌اس نیوز: ایران به زودی با ۱۰۰ پهپاد و ده‌ها موشک اسرائیل را مورد هدف قرار خواهد داد
افزون بر این، سی‌بی‌اس نیوز به نقل از دو مقام آمریکایی مدعی شد: ایران به زودی با ۱۰۰ پهپاد و ده‌ها موشک اسرائیل را مورد هدف قرار خواهد داد.
فعال سیاسی اپوزیسیون: همین انتظار کشیدن برای حمله ایران بدترین حالت برای اسرائیل است
ملیحه محمدی، فعال سیاسی اپوزیسیون نیز گفته است: تهدید دائمی و شمشیر بالای سر اسرائیل، آن را گیج و سردرگم کرده است!
وی می‌گوید: همین انتظار کشیدن برای حمله ایران، بدترین حالت برای اسرائیل است.
فعال سیاسی اپوزیسیون گفت: ایران تنها قدرتی در منطقه است که استقلال دارد؛ چه مخالف و چه موافق حکومت باشیم، استقلال سیاسی ایران در منطقه، برگ درخشانی در تاریخ ملت ایران است.
تایم: نتانیاهو بازی خطرناکی را با ایران راه انداخته است
همزمان با اینها، نشریه آمریکایی «تایم» در گزارشی به اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی ایران در دمشق اشاره کرد و نوشت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یکی از تصمیم‌گیرندگان اصلی آشفتگی‌های فعلی است و با حمله به کنسولگری ایران به امید نجات خود، خطر یک جنگ گسترده‌ را به وجود آورده است.
تایم آورده است: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو پس از 6 ماه جنگ دردناک و پرهزینه غزه، خطر راه‌اندازی یک جنگ گسترده‌تر با ایران را به وجود آورده است و ساعاتی پس از حمله هفته گذشته در دمشق، بسیاری از حدود 10 میلیون نفر از جمعیت صهیونیست اراضی اشغالی دچار وحشت شدند زیرا کارشناسان در رسانه‌ها، انتقام گسترده از سوی جمهوری اسلامی ایران را پیش‌بینی کردند. طبق این گزارش،‌ در پی این اقدام رژیم صهیونیستی، بسیاری از ساکنان اراضی اشغالی به جمع‌آوری غذا روی آوردند و به سمت دستگاههای خودپرداز رفتند تا حساب‌های خود را خالی کنند تا بتوانند با یک جنگ تمام عیار احتمالی مواجهه شوند. به گزارش فارس، این نشریه آمریکایی در بخشی از گزارش خود به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در سراسر جهان اشاره کرد و نوشت که به عنوان بخشی از این اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، عوامل این رژیم، دانشمندان و مهندسان هسته‌ای ایران را در سال‌های اخیر ترور کرده‌اند.
طبق این گزارش، نتانیاهو در شرایط فعلی با حمله به کنسولگری ایران، خطر گشودن یک جبهه دیگر را به وجود آورده است زیرا ایران متعهد شده است که مستقیماً از رژیم صهیونیستی انتقام بگیرد و تأکید کرده که ساختمان مورد حمله قرار گرفته، طبق پروتکل‌های دیپلماتیک، جزء قلمرو مستقل ایران محسوب می‌شده است.
مقام‌های اسرائیلی با این‌حال از هفته گذشته تلاش کرده‌اند تا این اقدام خود را کوچک جلوه دهند و مدعی هستند که تنها یک ساختمان آپارتمانی را در نزدیکی سفارت ایران هدف قرار داده‌اند. تایم ادامه داد، ما شاهدیم که موساد به عنوان بخشی از نبردی که اکتبر گذشته (عملیات طوفان الاقصی) آغاز شد، خواهان انجام یک‌سری اقدامات بوده است و تصمیم‌گیرنده اصلی در تمامی این آشفتگی‌هایی که به وجود آمده است، بنیامین نتانیاهو بوده است.
این گزارش سپس با اشاره به این موارد در بخش پایانی خود در این خصوص توضیح داد، نتانیاهو با غرور خود ظاهر شده است، کینه او از دشمنان سیاسی و رسانه‌هایی که او «اخبار جعلی» می‌نامد و حقیقت محاکمه وی برای اتهام کلاهبرداری و رشوه همگی انگیزه‌ای برای نتانیاهو به وجود آورده که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام نشود و گرچه تفرقه و خشم، جامعه اسرائیل را دربرگرفته است و نتایج نظرسنجی‌ها برای نتانیاهو بسیار وحشتناک است اما او همچنان به قدرت چسبیده است و اگر به این باور برسد که خشمگین کردن بایدن، تخلف از هنجارهای دیپلماتیک و خطر یک جنگ طولانی‌تر و گسترده‌تر ممکن است به او کمک کند، حتماً نخست‌وزیر اسرائیل این روش‌ها را امتحان خواهد کرد.

 

 

شرق الاوسط: مجازات سختی در انتظار اسرائیل است
روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» می‌گوید از نگاه صهیونیست‌ها، حمله نتانیاهو به کنسولگری ایران در دمشق، مجازات سختی را برای اسرائیل در پی خواهد داشت.
این روزنامه نوشت: این روزها در حالی که شش ماه از آغاز سیل الاقصی می‌گذرد، بیست و یکمین سالگرد حذف مجسمه صدام از میدان الفردوس بغداد هم هست. سرنگونی رژیم صدام اثری پررنگ در منطقه برجای گذاشت. آن سقوط اجازه نفوذ را برای ایران فراهم کرد. پس از آن بود که ایران از بغداد تا غزه وارد منطقه شد. آن سقوط به سردار سلیمانی اجازه داد که به بند قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مربوط به «صدور انقلاب» عمل کرده و آن را اجرائی کند. آن سقوط بود که به او کمک کرد تا «ارتش‌های موازی کوچک» را ایجاد کند. شش ماه از آغاز طوفان الاقصی و جنگ نتانیاهو علیه آن می‌گذرد. 
ضربات اقتصادی بر اسرائیل بسیار شدید بوده‌اند. هزینه بازسازی غزه بیش از همه برآورد‌هاست. نتانیاهو نوار غزه را به «عصر حجر» بازگردانده و تلاش می‌کند حماس و غزه را همزمان با یکدیگر حذف کند.
سطح اعتراضات به احزاب و دانشگاه‌های غربی رسیده است. صحبت از استاندارد‌های دوگانه و سقوط اخلاقی غرب افزایش یافته است. این موضوع باعث ایجاد تقسیم و افزایش شکاف در آن جوامع شده است.
همدردی با اسرائیل اکنون بار سنگینی بر دوش هر فرد خواهد بود. اعتقاد روزافزونی در غرب وجود دارد که هرگونه آتش‌بس دائمی باید با تعهدی قاطع برای گشودن چشم انداز سیاسی به روی راه‌حلی باشد که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی را امکان‌پذیر می‌سازد. سکوت در برابر آنچه در غزه می‌گذرد به ضرر منافع و کارزار‌های انتخاباتی رهبران سیاسی تمام شده است. به موازات آن سردرگمی اسرائیل در داخل تشدید شده. شعار‌های غیر واقعی نتانیاهو مبنی بر پیروزی کامل، ریشه‌کن ساختن حماس و مهندسی روز بعد در غزه فاش شده است. اسرائیلی‌ها می‌گویند اقدام نتانیاهو موجب مجازاتی سخت برای اسرائیل خواهد شد.
علی‌رغم وجود فشار‌های داخلی و خارجی نتانیاهو در برابر هرگونه تلاش برای دستیابی به آتش‌بس مقاومت کرده است. ایران برای تبدیل طوفان الاقصی به فرصتی بزرگ، عجله نکرده است. ایران تصمیم گرفت وارد یک جنگ در مقیاس بزرگ نشود. تهران در عوض جنگ‌های محدود با هدف ایجاد حواس پرتی برای اسرائیل در جبهه لبنان و مجبور کردن اسرئیل به مقابله با پهپاد‌ها و موشک‌های انصارالله در دریای سرخ را در پیش گرفته است. در این میان شاهد اظهارات گاه و بیگاه برخی از گروه‌های شبه نظامی عراقی در مورد حمله به اهدافی در اسرائیل هستیم.
نتانیاهو بازی را به زشت‌ترین مرحله خود از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون کشاند. در جریان حمله اسرائیل، سرتیپ محمدرضا زاهدی و شش افسر دیگر سپاه جان‌شان را از دست دادند. محل حمله، نتیجه و زمان آن همگی عواملی بودند که آن را به شدت خطرناک ساختند. مقام‌های ارشد ایران وعده انتقام را دادند و اظهار داشتند که اسرائیل از اقدام خود پشیمان خواهند کرد. اگر جهان از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی به وقت فاجعه غزه زندگی می‌کرد، پس از حمله به کنسولگری در دمشق، به وقت ایران زندگی می‌کند. هفته گذشته کشور‌های خاورمیانه در کنار سایر پایتخت‌های بزرگ درگیر یک سؤال بودند که ایران کجا پاسخ خواهد داد؟ این سؤال بر صفحه نمایشگر‌ها و رسانه‌های اجتماعی غالب شد. آیا ما شاهد فرود موشک‌ها و پهپاد‌هایی خواهیم بود که مستقیماً از خاک ایران علیه اهدافی در اسرائیل پرتاب می‌شوند؟ اگر این درست باشد ابعاد حمله چه اندازه خواهد بود؟ آیا آمریکا می‌تواند از رویارویی مستقیم اسرائیل و ایران دور بماند؟ بدیهی است که ما در خطرناک‌ترین مرحله درگیری هستیم که از شش ماه پیش آغاز شده است.
حرکت از زمان‌بندی غزه به زمان‌بندی ایران ممکن است منجر به بروز طوفان جدیدی شود که مهار آن دشوار خواهد بود. صدای اسرائیلی‌ها بلند شده و هشدار می‌دهند که ماندن نتانیاهو، مجازات سختی برای آنان خواهد بود.


بیزنس اینسایدر: موشک ایرانی 358 هواپیماهای آمریکایی را تهدید می‌کند
رسانه آمریکایی «بیزنس اینسایدر» در گزارشی نوشت: موشک پرسه‌زن ایرانی به عنوان یک شکارچی خطرناک برای پهپادها و پرنده‌های در ارتفاع پایین در منطقه است.
این رسانه آمریکایی می‌نویسد: موشک پرسه‌زن ایرانی، «پهپاد شکارچی پهپاد» است که توانسته بر درگیری‌های خاورمیانه تاثیر بگذارد. شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران سلاح‌های جدیدی برای سرکوب پهپادهای پیشرفته‌ای دارند که توسط دشمنان‌شان به پرواز درمی‌آیند. موشک پرسه‌زن «358» ایران برای رهگیری هواپیماهای بدون سرنشین در ارتفاع پایین طراحی شده است.
چندین گروه شبه‌نظامی تحت حمایت ایران در سال‌های اخیر به این موشک‌های زمین به هوای پرسه‌زن دست یافته‌اند- که اساسا پهپادهای انفجاری هستند که در جست‌وجوی اهداف هوائی به پرواز درمی‌آیند و ابزاری جدی در دست این گروه‌هاست تا پهپادهای پیشرفته‌تری را که توسط دشمنان‌شان به پرواز درمی‌آیند، نابود کنند.
358 ساخت ایران بدون شک در همه مناطق درگیری در خاورمیانه حضور دارد. از زمانی که نیروی دریایی ایالات‌متحده محموله‌ای از این موشک‌های پرسه‌زن را در محموله‌ای در مسیر حوثی‌ها در یمن در سال 2019 توقیف کرد، آنها در زرادخانه شبه‌نظامیان عراقی مورد حمایت ایران و حزب‌الله لبنان ظاهر شدند.
موشک 358 شبیه موشک هوا به هوا است. تقریبا 9فوتی با باله‌هایی در بدنه و دم و کلاهک انفجاری 22پوندی که می‌تواند به ارتفاع 28هزار پا برسد، اما در واقع، موشکی است که برای رهگیری و انهدام پهپادها و پرنده‌های در ارتفاع پایین طراحی شده است.
«جیمز پاتون راجرز» مدیر اجرائی مؤسسه سیاست‌گذاری فناوری «کرنل بروکس» در دانشگاه کرنل گفت: «سیستم ایرانی 358، سیستمی زمین به هواست که به یکی از عناصر اصلی در زرادخانه گروه‌های متحد با ایران تبدیل شده است. این مهمات سرگردان که توسط حوثی‌ها به‌عنوان ساقر/هاوک استفاده می‌شود، در برابر سامانه‌های پهپادی سعودی مؤثر بود و حتی از سوی پنتاگون تهدیدی علیه هواپیماهای آمریکایی در حال عملیات در منطقه تلقی شد. گزارش‌هایی مبنی بر استفاده از پهپاد 358 علیه پهپادهای اسرائیلی توسط حزب‌الله نیز منتشر شده و این سامانه را به یکی از پرکاربردترین و مؤثرترین سامانه‌ها در سراسر خاورمیانه تبدیل کرده است. 358 یک سلاح غیرمعمول است. می‌توان آن را از پرتابگرهای ساده‌ای مانند آنچه که شبه‌نظامیان اغلب استفاده می‌کنند شلیک کرد، و پس از صعود اولیه آن بر روی موتور موشک، به احتمال زیاد توسط نوعی موتور جت مانند موتورهای جت موجود در موشک‌های کروز رانده می‌شود. سپس موشک در یک منطقه مشخص‌شده «به شکل عدد هشت انگلیسی پرواز می‌کند» و منتظر است تا بر روی دشمنان خود با استفاده از حسگر نوری در سر جست‌وجوگر خود، قفل کند.
همچنین این موشک دارای فیوزهای مجاورتی مادون‌قرمز است که می‌تواند کلاهک انفجاری آن را پس از نزدیک شدن موشک به هدف خود منفجر کند. این موشک ایرانی ظاهراً برای پرسه‌زدن در یک منطقه خاص طراحی شده تا زمانی که چیزی برای حمله پیدا کند یا سوخت آن تمام شود.
راجرز گفت: «در برابر این موشک ایرانی، پهپادهای با استقامت طولانی در ارتفاع متوسط، آسیب‌پذیر هستند. علاوه‌ بر این، هرگونه پرنده‌ای که در ارتفاع پایین پرواز می‌کند، مانند بالگردها یا هواپیماهایی که برای فرود از پایگاه‌های دوردست وارد می‌شوند، ممکن است در معرض تهدید بیشتری قرار گیرند.»
رایان بول، تحلیلگر ارشد خاورمیانه و شمال آفریقا در شرکت اطلاعات ریسک «رِین» نیز درباره این موشک خاطرنشان کرد که موشک 358 تاکنون «موفقیت‌های قابل‌توجهی» در میدان‌های رزمی داشته است.


بلومبرگ: آمریکا می‌داند که حمله ایران به اسرائیل قطعی است
«آمریکا معتقد است حمله ایران به اسرائیل قطعی است، اما زمان آن مشخص نیست. ایران احتمالا در این حمله از موشک‌ها و پهپادهای نقطه‌زن با دقت بالا استفاده خواهد کرد».
این مطلب را خبرگزاری بلومبرگ منشر کرد و به نقل از افراد مطلع از گزارش‌های اطلاعاتی- امنیتی در آمریکا نوشت: پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق نزدیک شده است.
این منابع که خواستند نام‌شان فاش نشود، گفتند: حملاتی که احتمالاً توسط تهران یا عوامل آن در منطقه انجام می‌شود، مراکز نظامی و دولتی در اسرائیل را هدف قرار خواهند داد. 
بلومبرگ با استناد به اطلاعات محرمانه نوشت: ممکن است در این حمله از موشک‌ها و پهپادهای نقطه‌‌زن با دقت بالا استفاده شود. ایالات‌متحده معتقد است از آنجا که ایران بار دیگر سوگند خورد از حمله اسرائیل که دو فرمانده و چندین افسر پاسداران انقلاب اسلامی در آن کشته شدند انتقام بگیرد، حمله بزرگ به اسرائیل، حتمی است و ممکن است در روزهای آتی رخ دهد.
یکی از کسانی که در گزارش بلومبرگ از او نقل قول شد، گفت: حمله قطعی است، اما تاریخ آن مشخص نیست. ایالات‌متحده بر این باور است که حملات ایران یا نیروهای نیابتی آن به اهدافی نظامی در اسرائیل، «قریب‌الوقوع» است و تنها چیزی که درباره آن اطمینان وجود ندارد، زمان دقیق این حملات است.
روزنامه وال‌استریت ژورنال: اسرائیل برای حمله مستقیم ایران طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده آماده می‌شود.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنج‌شنبه همزمان با تشدید تهدیدهای حکومت ایران و افزایش احتمال گسترش درگیری در منطقه، تاکید کرد که اسرائیل به جنگ در غزه ادامه می‌دهد، اما همزمان در حال آماده‌شدن برای سناریوهایی در مناطق دیگر است.
روزنامه «وال‌استریت ژورنال» هم روز پنج‌شنبه‌، به نقل از یک مقام آمریکایی پیش‌بینی کرد: حمله ایران ظرف دو روز پیش‌رو انجام شود و «اسرائیل بر اساس اطلاعات دریافتی از ایالات‌متحده برای حمله مستقیم ایران به جنوب یا شمال اسرائیل آماده می‌شود.» یک رسانه آمریکایی دیگر هم به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت که آنها پیش‌بینی می‌کنند ایران از خاک خود به اسرائیل حمله کند.
آکسیوس به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: آنها برای یک حمله مستقیم بی‌سابقه از خاک ایران با استفاده از موشک‌های بالستیک، پهپادها و موشک‌های کروز آماده می‌شوند. به دنبال حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق، 7 مستشار نظامی ایران، از جمله 3 فرمانده به شهادت رسیدند.

لیلاز: در مقایسه با سه سال قبل اقتصاد ایران رو به بهبود است
عضو شورای مرکزی کارگزاران می‌گوید: شرایط اقتصادی ایران بهتر از چیزی است در رسانه‌های منتقد دولت مطرح می‌کنند، می‌بینم. هیچ حوزه‌ای در اقتصاد ایران وجود ندارد که شرایط آن نسبت به دو یا سه سال قبل به مراتب بهتر نباشد. حجم اقتصادی ایران از سال ۱۳۹۶ که بالاترین میزان پیش از خروج آمریکا از برجام بوده، بسیار بالاتر است.
سعید لیلاز در گفت‌وگو با هم‌میهن اظهار کرد: واقعیت این است که من شرایط اقتصادی ایران را بیشتر از آنچه که به‌صورت عمومی در رسانه‌های منتقد دولت مطرح می‌شود، می‌بینم. هیچ حوزه‌ای در اقتصاد ایران وجود ندارد که شرایط آن نسبت به دو یا سه سال قبل به مراتب بهتر نباشد. این به معنای آن نیست که اقتصاد کشور شرایط خوبی دارد. ما هنوز در شرایط بحران هستیم اما روندمان رو به بهبود است. 
وضعیت مالیات‌ستانی، بهبود شرایط عمومی کسب‌وکار و مانند آن شرایط بهتر است و در بعضی حوزه‌ها مثل رشد اقتصادی با سرعت نسبتاً کمتری رو به جلو حرکت می‌کنیم.
تحلیلگر اقتصادی در پاسخ به این سؤال که چرا این پیشرفت‌های اقتصادی در زندگی افراد عادی جامعه احساس نمی‌شود؟ گفت: «ما در حال تغییر وضعیت از حالت فوق‌بحرانی به وضعیت بحرانی هستیم. در این زمینه نیز سیاه‌نمایی صورت می‌گیرد. تولید خودروی ایران در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۷۰۰ هزار دستگاه بود. این آمار در سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه رسید. علاوه‌ بر اینکه چند هزار دستگاه خودرو از خارج از کشور وارد شد. این حوزه رشد ۱۰۰ درصدی داشته است. سؤال من این است که چه کسانی این خودروها را می‌خرند؟ سرمایه‌دارها می‌خرند؟ سرمایه‌دارها که خودروی ایرانی سوار نمی‌شوند. به نظر می‌رسد وضعیت خرید در حال بهبود است. با وجود اینکه در ۵ سال گذشته بیش از ۳ میلیون دستگاه خودرو تولید شده، ۵۰۰ هزار نفر همچنان در صف خرید خودرو قرار دارند که ظرف ۴ ماه آینده ماشین‌های خود را دریافت خواهند کرد. 
وی افزود: در حال حاضر ماهانه یک‌ونیم میلیون دستگاه تلفن همراه وارد کشور می‌شود که نیمی از آن ارزش گمرکی ۶۰۰ دلاری دارد که به معنی پیشرفته بودن این دستگاه‌هاست. مراجعه به آمارهای سینمایی و فروش بلیت‌های تئاتر نشان می‌دهد که این عرصه نیز با رونق بیشتری مواجه شده است.
لیلاز همچنین گفته ایست: اینکه چرا ما به‌عنوان شهروندان این پیشرفت‌های اعلامی را در زندگی‌مان حس نمی‌کنیم، سه علت مادی و یک علت ذهنی دارد؛ اول، سرعت رشد اقتصادی ایران به اندازه‌ نیاز کشور نیست. سرعت کم است و برای محسوس بودن آن به رشد بیش از ۷ درصد نیاز داریم. این اعداد طی چهار و پنج سال گذشته ۴ تا ۵ درصد بوده است. دوم، بخش مهمی از این رشد اقتصادی چاله‌های سقوط اقتصاد ایران در سال‌های ۹۷ و ۹۸ را پر کرده است. این همان چیزی است که اقتصاد‌دان‌ها و مقام رهبری اسم آن را دهه از‌دست‌رفته ۹۰ گذاشته‌اند. سوم، شکاف طبقاتی به‌ویژه در دوران اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است. وقتی حرف از رشد اقتصادی می‌زنیم، طبقات فرادست آن را بیشتر از طبقات فرودست احساس می‌کنند. علت اصلی این شکاف طبقاتی، تورم لگام‌گسیخته ۶ سال اخیر بوده است. بخشی از این شکاف طبقاتی به علت پرداخت یارانه‌های نقدی در حال ترمیم است. 
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، با بیان این که کسی نیست دستاوردهای مادی دولت را به مردم بگوید، می‌افزاید: در حال حاضر حجم اقتصادی ایران از سال ۱۳۹۶ که بالاترین میزان پیش از خروج آمریکا از برجام بوده، بسیار بالاتر است. اما به این دلیل که مراجع اجتماعی طرفدار دولت وجود ندارند، انتقال آن به مردم سخت است.
لیلاز خاطرنشان کرد: واقعیت این است که وضعیت مادی مردم رو به بهبود است؛ اگرچه حقوق‌بگیرها به‌رغم تورم بالای ۴۰ درصد، به‌طور متوسط۲۰ درصد افزایش حقوق داشته‌اند. این نشان‌دهنده آن است که شکاف طبقاتی در سال ۱۴۰۳ ترمیم نخواهد شد. اما در مجموع وضعیت رو به بهبود است. ریشه افزایش قیمت‌ها چیزی جز تورم و تورم چیزی جز رشد نقدینگی نیست. در پایان سال ۱۴۰۲ رشد نقدینگی به کمتر از ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. من تصور  می‌کنم تورم نقطه به نقطه که در حال حاضر ۳۲.۵ درصد است، خردادماه زیر ۳۰ درصد خواهد آمد. افزایش لگام‌گسیخته تورم نیز کنترل شده است. شرایط اصلاً و به‌طور مطلق مطلوب نیست اما نسبت به دو یا سه سال قبل بهتر شده است. به‌طور خلاصه شرایط ما کاملاً نامطلوب و روندمان مطلوب است.