به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,280
بازدید دیروز: 3,016
بازدید هفته: 9,356
بازدید ماه: 75,429
بازدید کل: 23,737,239
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 6 May 2024
الاثنين ، ۲۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
996 - خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... 

۱۴۰۳/۰۱/۲۵

رئیس سابق شاباک:

 اسرائیل ضربات جدی خورده است به فنا رفتیم!

این که «اسرائیل با ورود به جنگ غزه خودکشی کرد»، موضوعی نیست که فقط دشمنان رژیم صهیونیستی بگویند. در این 6 ماه و 10 روزی که از عملیات تاریخی«طوفان الاقصی» می‌گذرد، در این مدتی که صهیونیست‌ها وارد جنگ در غزه شدند، آن‌قدر کارشناس و مقام فعلی و سابق صهیونیست این جمله یا شبیه آن را گفته‌اند که شنیدن چیزی به غیر از آن، عجیب می‌نماید. یکی از این کارشناس‌ها همین یکی دو روز پیش گفت، اسرائیل همان روز اول یعنی روزی که عملیات طوفان الاقصی با موفقیت انجام شد، شکست خورد!
در این که «چه کسی مسئول این شکست مفتضحانه و تاریخی است؟» هم در سرزمین‌های اشغالی اختلاف نظری وجود ندارد. تقریباً همه صهیونیست‌ها معتقدند، بنیامین نتانیاهو و آن کابینه فوق افراطی‌اش، عامل این وضع هستند بنابراین باید فوراً محاکمه و زندانی شوند. 
نتانیاهو هم دقیقاً این موضوع را می‌داند بنابراین، راه‌حلی را در «ادامه جنگ» جست‌وجو می‌کند. او می‌داند به محض این که این جنگ متوقف شود، سراغش خواهند آمد. لذا نه واقعاً دنبال آزادی اُسرایش است و نه دنبال آتش‌بس و پایان جنگ. اما این امر باعث شده، تلفات و خساراتش تاریخی و بی‌سابقه شود، منفور دنیا گردد و به قول رئیس سابق شاباک، «اسرائیل به فنا رود.»
«نداف آرگمن»، رئیس اسبق سرویس اطلاعات عمومی رژیم صهیونیستی(شاباک) در گفت‌وگویی که با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی داشت اعلام کرده است که، کیفرخواست مفصلی علیه بنیامین نتانیاهو می‌توان تهیه کرد زیرا ضرباتی که او به امنیت اسرائیل وارد کرد، بسیار سخت و دشوار بوده است در حالی که به طور کامل مسئله ربوده شدگان را هم نادیده می‌گیرد... ادامه حضور نتانیاهو در قدرت می‌تواند بقای اسرائیل را تهدید و اسرائیل را به فنا دهد.
رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی نیز همین مفهوم را با ادبیاتی متفاوت تکرار کرده است. «عاموس یادلین» در این‌باره گفت: «بعد از 6 ماه از شروع جنگ باید صریحاً اعلام کنیم اهدافی که دولت نتانیاهو در این جنگ برای خودش در نظر گرفته بود، کاملاً غیر واقعی و دست نیافتنی شده است... اگر یحیی سنوار خواستار پایان جنگ باشد، مجبور خواهیم بود در برابر آزادی گروگان‌ها، تن به این کار دهیم.» همین شرایط باعث شده صهیونیست‌ها به صورت هفتگی ضمن برگزاری تظاهرات خیابانی، خواستار برکناری نتانیاهو و تلاش واقعی برای آزادی اُسرای صهیونیست شوند. 
یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در همین ارتباط از صهیونیست‌ها برای شرکت در تظاهرات ضددولتی دعوت کرد. او از همه صهیونیست‌ها خواست در تظاهرات دیشب تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو و برای درخواست آزادی اسرای صهیونیست در غزه شرکت کنند. 
طبق آخرین گزارش‌هایی که تا لحظه تنظیم این گزارش منتشر شده، این تظاهرات برگزار شد. لاپید حینِ دعوت برای برگزاری تظاهرات گفت«190 روز گذشت و دولت هنوز نتوانسته اسرای اسرائیلی را از غزه بازگرداند... ما باید برای بازگرداندن آن‌ها به خانه هر کاری که لازم است، انجام دهیم.»
تنها جامعه فاشیست در دنیا
جامعه ساخته شده در سرزمین‌های اشغالی، «زورکی» است. یعنی این طور نبوده که عده‌ای صهیونیست مثلا 10 هزار سال پیش در این نقطه از جهان ساکن بوده و رفته رفته با جمع شدن اطراف رودخانه‌ها و یک جا‌ نشینی 
و تشکیل روستا و شهر و...«اسرائیل» و... شکل گرفته باشد. اساس تشکیل رژیم اسرائیل، اشغالگری و زور بوده و همین امر باعث شکل‌گیری جامعه‌ای خاص در این منطقه اشغال شده از جهان شده است. راز رفتار تهاجمی و خشن صهیونیست‌هایی که در فلسطین اشغالی زندگی می‌کنند و مثل آب خوردن آدم می‌کشند، همین است.
شاید آوردن اظهارات روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی پس از سفر به این سرزمین، کمی به فهم راحت‌تر این مسئله کمک کند. «ابی مارتین» می‌گوید: «مردم باید از خودشان بپرسند که چرا هرگز رسانه‌های غربی یا رسانه‌های طرفدار اسرائیل میکروفون را جلوی روی اسرائیلی‌ها نمی‌گذارند؟ این به این دلیل است که جامعه اسرائیل بسیار بسیار فاشیست است.... در اورشلیم به مکانی به نام «میدان مدارا» رفتم، نژادپرستی و تحریکِ به نسل‌کُشی، نفرت‌پراکنی علیه فلسطینیان در میان آن‌ها بسیار مشهود بود... از آن‌ها پرسیدم که در مورد این وضعیت چه فکر می‌‌کنید؟ با علم به اینکه جلوی دوربین بودند، تک‌تک آن‌ها از نسل‌کُشی یا پاکسازی قومی (فلسطینی‌ها) صحبت کردند.»
نزدیک شدن شمار شهدای غزه به 34 هزار نفر
وزارت بهداشت فلسطین ظهر دیروز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۵ مورد جنایت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۲ شهروند فلسطینی را شهید و ۹۵ نفر دیگر را زخمی کرد. با احتساب این شهدا، شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۳ هزار و ۶۸۶ نفر و شمار زخمی‌ها به ۷۶ هزار و ۳۰۹ نفر رسید. نزدیک به 15 هزار نفر از این شهدا زنان و کودکان و نوزادان فلسطینی هستند. کودکان و نوزادانی که بعضاً از نبود دارو یا غذا جان می‌دهند.
حمایت صنعتی‌ترین کشور دنیا از تنها جامعه فاشیست
حالا به این فکر کنید که، کشورهای غربی چگونه از چنین دولت و جامعه‌ای حمایت می‌کنند؟ انگلیس، آمریکا، فرانسه، کانادا، پرتغال، اسپانیا، آلمان و... بسیاری از این کشورهای عربی به شکل نامحدود در حال حمایت از چنین رژیمی هستند. چگونه می‌شود، غربِ مدعیِ تمدن، از وحشی‌ترین و فاشیست‌ترین رژیم، حمایت نامحدود می‌کند؟ این تناقض را چگونه باید حل کرد. روز جمعه آلمان، صنعتی‌ترین کشور عضو اتحادیه اروپا راهپیمایی در حمایت از ساکنان مظلوم غزه را ممنوع اعلام کرد! 
به گزارش فارس، مخالفت آلمان با برگزاری «کنگره فلسطین» به مدت سه روز در شهر برلین موجب آماده‌باش نیروهای پلیس این کشور برای مقابله با اعتراضات خود جوش حامیان فلسطین شده است. به گزارش رویترز، پلیس آلمان، روز جمعه برگزاری کنفرانس حامی فلسطین را متوقف کرده و در همان ساعات ابتدائی برگزاری مراسم از حدود 250 شرکت‌کننده حاضر در این کنفرانس خواست تا سالن برگزاری مراسم را ترک 
نمایند. 
با این حال، برگزار کنند‌گان این کنفرانس، حمله نظامی دائمی رژیم اسرائیل به نوار غزه را محکوم کرده و به حمایت‌های دولت آلمان از اقدامات این رژیم حمله کردند. به گفته پلیس آلمان، بیش از یک هزار و 500 نفر از برگزارکنندگان این حادثه برای حضور در تظاهرات روز شنبه در واکنش به اقدام پلیس این کشور اعلام آمادگی کرده بودند و سخنگوی پلیس این کشور از آماده‌باش نیروهای پلیس در محل تجمع معترضان خبر داد. به گفته سخنگوی پلیس آلمان تعداد نیروهای پلیسی که در محل برگزاری تجمعات حامی فلسطین مستقر خواهند شد بسته به وضعیت کلی این تجمعات دارد با این حال حدود 900 افسر در این محل حاضر خواهند شد. 
کرانه باختری در آتش
چند روزی است کرانه باختری نیز نا آرام شده و جوانان فلسطینی در این منطقه، به شکلی جدی وارد نبرد با صهیونیست‌ها شده‌اند.
 مهر در این رابطه به نقل از خبرگزاری شهاب نوشته است اوضاع کرانه باختری همچنان شعله‌ور است. 
منابع وابسته به رژیم صهیونیستی به نگرانی ارتش این رژیم از درگیری میان شهرک‌نشینان و فلسطینی‌ها در کرانه اشاره کردند. این منابع بیان کردند که ارتش تصمیم به استقرار گسترده نیرو در کرانه باختری پس از رایزنی‌های امنیتی گرفته است. بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست در جریان درگیری در بیت فوریک در شرق نابلس یک جوان زخمی شد. 
این درحالی است که فلسطینی‌ها با شهرک‌نشینانی که به این منطقه هجوم آورده بودند، به شدت درگیر شدند. 
شهرک‌نشینان صهیونیست به شهرک قصره در جنوب شرق نابلس حمله‌ور شدند. این درحالی است که درگیری در شهرک المغیر در رام‌الله همچنان ادامه دارد.

پیش‌بینی جان مرشایمر، نظریه‌پرداز شهیر آمریکایی از نتیجه جنگ غزه

به اعتقاد نظریه‌پرداز مطرح جهان «بدون تردید تل‌آویو در غزه پیروز نشده است و حماس برنده جنگ خواهد بود.»
«جان مرشایمر»، دانشمند علوم سیاسی و بنیانگذار نظریه «رئالیسم تهاجمی» است. 
این استاد آمریکایی به تازگی طی گفت‌و‌گویی، بر ناتوانی رژیم اشغالگر اسرائیل در نابودی حماس و پیروزی در جنگ غزه تأکید کرده است. 
او که پیش از این گفته بود، رسانه‌های وابسته آمریکایی مانع از موضع‌گیری‌های او راجع به جنگ اوکراین می‌شوند، از این فرصت استفاده کرده و می‌گوید: «تردیدی نیست که اسرائیل حماس را شکست نداده است؛ بر اساس محاسبات اسرائیل، حماس در ابتدا [ی جنگ] 40 هزار نیرو داشته که شاید بیشتر هم باشد. برخی اسرائیلی‌ها ارقام بیشتری را ذکر می‌کنند. 
فرض کنیم همان عدد 40 هزار درست باشد. اسرائیلی‌ها ادعا می‌کنند که 12 هزار نفر از نیروهای حماس را کشته‌اند، من تردید دارم که رقم واقعی آن قدر بالا باشد اما فرض می‌کنم که درست باشد... با کشته شدن 12 هزار از 40 هزار نفر، همچنان تعداد بسیار زیادی رزمنده حماس زنده باقی مانده‌اند و هنوز تونل‌های زیادی وجود دارند.»
آن طور که خبرگزاری فارس نوشته، این نظریه پرداز مطرح آمریکایی در ادامه می‌گوید: «نکته بسیار مهم آن است که اسرائیلی‌ها تقریبا تمام نیروهای خود را از غزه خارج کرده‌اند و تنها یک گردان در این منطقه باقی مانده است. 
بنابراین چگونه ممکن است که اسرائیل حماس را شکست داده باشد. پاسخ این است که آنها حماس را شکسته نداده‌اند... در واقع حماس برنده این جنگ خواهد بود... این حماس است که جشن خواهد گرفت و خواهد گفت ما باقی ماندیم بنابراین پیروز شدیم.»

 

هتاک به قرآن را به نروژ راه ندادند

منابع رسانه‌ای از رد درخواست پناهندگی «سلوان مومیکا» فرد اهانت‌کننده به قرآن –که شایعه ‌شده بود کشته شده– توسط نروژ و تحویل وی به سوئد و دربه‌‎دری وی خبر دادند.
شاید هیچ اصل حقوق بشری چون اصل آزادی بیان، مفهومی سیال نداشته باشد. گاهی کوچک‌ترین انتقادات به رژیم آپارتاید اسرائیل مصداق یهودی‌ستیزی و نژادپرستی قرار می‌گیرد از ذیل عنوان آزادی بیان خارج و محکوم می‌شود و گاهی نیز نفرت‌پراکنیِ خشونت‌آمیز نسبت به مقدساتِ پیروان یک دین (به ویژه اسلام) مصداق آزادی بیان قرار می‌گیرد!
عصرِ یکی روزهای تیرماه سال گذشته بود یک سوئدیِ عراقی‌الاصل (در واقع یک عراقی پناهنده به سوئد) به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن مجید را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. وی پس از آن که پلیس این کشور مجوزی برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی صادر کرد، این جنایت را مرتکب شد. این فردِ سودا زده که در منطقه قره‌قوش واقع در «بخدیدا» در استان نینوای متولد شده و در شبکه‌های اجتماعی خود را «مفکر، نویسنده و ملحد» معرفی می‌کند! روز چهارشنبه تحت حمایت مقامات سوئدی و برابر چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان دست به این اقدام خشن در استکلم زد. این سودا زده گفته بود که «می‌خواهم اهمیت آزادی بیان را برجسته کنم.» سلوان مومیکا در حالی هتک حرمت به کتاب مقدس مسلمانان را با این اظهارنظر توجیه کرده است که آزادی بیان یکی از دغدغه‌های مهم بشر است و به همین دلیل در همه جای جهان فعالیت‌های زیادی برای تحقق این امر مهم صورت می‌گیرد. اما چه می‌شود کرد که «هتک حرمت» مقدسات ربطی به احقاقِ حقِ آزادی بیان ندارد!
بالاخره چندی پیش این پناهجوی عراقی که چندین بار در سوئد اقدام به هتک حرمت قرآن کریم کرده بود، این کشور را ترک کرد و به نروژ رفت. حالا خبر می‌رسد که به گزارش ایسنا، مقامات نروژ سلوان مومیکا عراقی الاصل را پس از رد درخواست پناهندگی وی به سوئد تحویل داده‌اند. مومیکا پس از چندبار اهانت به قرآن کریم در سوئد به نروژ‌گریخته بود و خواستار پناهندگی در این کشور شده بود اما توسط پلیس دستگیر و به سوئد تحویل داده شد.
مومیکا چند روز پیش در آخرین پیام‌های خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: «امروز سوئد را ترک کردم و اکنون در نروژ تحت حمایت مسئولان نروژی هستم. من برای پناهندگی و حمایت بین‌المللی در نروژ درخواست دادم.» اما گویا چنان پناهی هم در کار نبود! واپسین مصاحبه این فرد اهانت‌کننده به قرآن کریم در سوئد متوهم بودن او را به خوبی نمایان می‌کند. وی در مصاحبه‌ای که روزنامه سوئدی اکسپرسن منتشر کرد، گفته بود: «من در راه نروژ هستم. سوئد تنها تروریست‌هایی را می‌پذیرد که پناهندگی و حمایت از آن‌ها داده شود، در حالی که فیلسوفان و متفکران [کذا!] اخراج می‌شوند.» گفتنی است، دولت سوئد آبان ماه گذشته مجوز اقامت مومیکا را لغو کرد، اما اخراج او را به حالت تعلیق درآورد.

تلگراف: این‌جا در اسرائیل همه از انتقام ایران می‌ترسند
گمانه‌زنی در رسانه‌های آمریکایی درباره این که «ایران چه نقشه‌ای برای اسرائیل کشیده؟»، اوج گرفته است.
برخی شبکه‌های خبری آمریکا به نقل مقامات اطلاعاتی خبر داده‌اند که ایران تجهیزات نظامی خود از جمله یکصد موشک کروز و شمار قابل توجهی پهپاد را برای تدارک حمله احتمالی علیه اسرائیل در داخل کشور جا‌به‌جا کرده است.
به گزارش فرارو، اگرچه اغلب تحلیلگران و رسانه‌های غربی بر قریب‌الوقوع بودن واکنش ایران نسبت به اسرائیل تاکید دارند، اما تاریخ مشخصی برای این حمله معین نشده است. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» با اشاره به این موضوع نوشت: «انتقام در راه است. چه بسا، فرض بر این است که خیلی زود و در همین چند روز آینده باشد.» 
به اعتقاد اغلب کارشناسان و تحلیلگران ارشد، ایران برای انتقام گرفتن از اسرائیل چندین گزینه دارد. مهم‌ترین گزینه‌ها شامل: استفاده از نیرو‌های نیابتی و به ویژه حمله موشکی و پهپادی از لبنان به عمق خاک اسرائیل، حمله به سفارتخانه‌ها یا مراکز مهم و استراتژیک اسرائیل در نقاط مختلف و حمله مستقیم است. ریچارد کمپ، از افسران بازنشسته ارتش انگلیس و مقیم فلسطین اشغالی، در روزنامه تلگراف نوشت: «اینجا در اسرائیل، جایی که من در حال حاضر اقامت دارم، مردم به‌طور آشکاری نگران هستند، به‌ویژه با توجه به این احتمال که حملات دقیق از لبنان یا ایران می‌تواند تلفات بسیار بیشتری در مقایسه با گذشته وارد کند.»
خبرگزاری بلومبرگ نیز گزارش داد: «آمریکا و متحدانش بر این باورند که جمهوری اسلامی یا گروه‌های نیابتی آن، به زودی حملات موشکی یا پهپادی عمده‌ای را به اهداف نظامی و دولتی اسرائیل انجام خواهند داد. شاید به همین دلیل باشد که برخی از کشور‌ها از جمله فرانسه، لهستان و بریتانیا‌، به شهروندان خود نسبت به سفر به اسرائیل هشدار داده‌اند. 
با وجود این که از همان لحظات نخست حمله اسرائیل به کنسولگری ایران، بسیاری از مقام‌های غربی برای حمله ایران آمادگی داشتند، اما پس از بیانات مقام معظم رهبری در نماز عید سعید فطر درباره این موضوع، رسانه‌های آمریکایی و اروپایی با شدت بیشتری ابراز نگرانی کردند. خبرگزاری رویترز به نقل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تیتر زد: «اسرائیل باید برای حمله به سفارت سوریه تنبیه شود». رویترز با پررنگ‌تر کردن همین بخش، بر قریب‌الوقوع بودن انتقام ایران از اسرائیل تاکید کرد.
خبرگزاری فرانسه هم بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری را بازتاب داد و نوشت: «رهبر ایران بار دیگر تهدید انتقام علیه اسرائیل را مطرح کرد. وی از اسرائیل به عنوان، رژیم خبیث یاد کرده که باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد.»
روزنامه وال استریت ژورنال و شبکه خبری «سی‌بی‌اس» هم از جمله رسانه‌هایی بودند که از احتمال حمله ایران به اسرائیل خبر داده‌اند.
سی‌بی‌اس در گزارشی نوشته است: «اسرائیل در حال آماده شدن برای بدترین سناریو است. ایران متعهد شده که قتل فرماندهان سپاه توسط اسرائیل در کنسولگری ایران را تلافی کند. دو مقام آمریکایی آگاه به سی‌بی‌اس گفته‌اند، که انتظار می‌رود این حمله ایران با بیش از صد پهپاد و ده‌ها موشکی که مواضع نظامی اسرائیل را هدف بگیرند انجام شود.»
«لارا روزن» خبرنگار نشریه دیپلماتیک هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آمریکا ارزیابی می‌کند که واکنش ایران به حمله اول‌ آوریل اسرائیل که منجر به کشته شدن هفت مقام سپاه پاسداران در تأسیسات دیپلماتیک ایران در دمشق شد، احتمالاً در زمانی از هم‌اکنون تا هفته آینده رخ می‌دهد»
برخی شبکه‌های خبری آمریکا به نقل مقامات اطلاعاتی خبر داده‌اند که ایران تجهیزات نظامی خود از جمله یکصد موشک کروز و شمار قابل توجهی پهپاد را برای تدارک حمله احتمالی علیه اسرائیل جا‌به‌جا کرده است.


ایران با توقیف کشتی در تنگه هرمز درباره حمایت از اسرائیل هشدار داد

«الکسی رُسی»، خبرنگار بین‌الملل شبکه اسکای نیوز انگلیس در تحلیلی نوشت: کماندوهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در روز روشن یک فروند کشتی را در تنگه مهم و استراتژیک هرمز توقیف کردند. این اقدام دزدی دریایی نبود بلکه یک هشدار بود. روزانه مقادیر زیادی نفت و گاز از این آبراه عبور می‌کند و اگر بسته شود، پیامدهای زیادی برای تجارت جهانی خواهد داشت. به طور خلاصه، باعث هرج و مرج می‌شود. چرا ایرانی‌ها این کار را کرده‌اند؟ زیرا تنش بین اسرائیل و ایران فوق‌العاده بالاست و اطلاعات آمریکا ادعا می‌کند که حمله موشکی ایران به اسرائیل در تلافی حمله به کنسولگری این کشور در دمشق قریب‌الوقوع است.
پاسخ نظامی اسرائیل به توقیف این کشتی بعید است اما اقدام ایران سیگنال‌هایی را ارسال می‌کند. این اقدام برای تل‌آویو تحریک‌آمیز و پیامی برای متحدان اسرائیل است که ایران می‌تواند با بستن تنگه هرمز هرج‌ومرج ایجاد کند. اقدام صورت گرفته، ضمن قدرت‌نمایی ایران، هشداری است که ایستادن در کنار اسرائیل می‌تواند عواقبی به همراه داشته باشد. 
یادآور می‌شود رسانه‌های عبری در واکنش به توقیف کشتی صهیونیستی در تنگه هرمز نوشتند: ایرانی‌ها با توقیف کشتی پیام روشنی به آمریکا داده‌اند. اگر شما از طرف اسرائیل مداخله کنید، خلیج ‌فارس را مانند دریای سرخ خواهیم بست.


معاریو: قوی‌ترین سلاح ایران ایجاد اضطراب در بین اسرائیلی‌هاست
روزنامه صهیونیستی معاریو تاکید کرد: «قوی‌ترین سلاح موجود در زرادخانه ایران، ایجاد بلاتکلیفی و اضطراب در بین اتباع اسرائیل است».
معاریو می‌نویسد: تحلیل محتوای شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که ترس از واکنش ایرانیان بر گفتمان عمومی اسرائیل حاکم شده و بارزترین آن احساس ترس است. حضور کمتر مردم در فضاهای عمومی، در تفریحات، پارک‌ها نیز مشاهده می‌شود. در واقع ایرانی‌ها قبلاً پیروز شده‌اند. با تجزیه و تحلیل اثربخشی تهدید خود، آنها قبلاً به آنچه می‌خواستند رسیده‌اند. آنها گفتمان عمومی ما را کنترل می‌کنند، موفق می‌شوند الگوهای رفتاری ما را تغییر دهند، بحث را در شبکه‌ها ایجاد می‌کنند. از نظر عملکرد- آنها کار خود را انجام داده‌اند. سؤال اینجاست که آنها چگونه توانسته‌اند این‌گونه بر ما تاثیر بگذارند؟ 
اگر لحظه‌ای شرایط را تحلیل کنیم، ایرانی‌ها کاری که ما نمی‌دانستیم انجام نمی‌دهند. ما قبلاً همه چیز را کم و بیش تجربه کرده‌ایم، موشک به شمال و مرکز، موشک ضد‌تانک، پهپاد، جنگ چریکی و.... ما در موقعیتی هستیم که هیچ چیز واقعاً نمی‌تواند ما را غافلگیر کند، پس چه چیز جدیدی در حال حاضر وجود دارد؟ عامل جدید این است که تهدید مستقیماً از سوی ایران می‌آید، این واقعیت که ایران در شرف حمله است، سطح بالایی از عدم اطمینان را برای ما ایجاد می‌کند. و این سخت‌ترین کار برای ماست. بلاتکلیفی از آنجا ناشی می‌شود که ما هنوز با چنین وضعیتی مواجه نشده‌ایم که ایران ادعا کند در 48 ساعت آینده به ما حمله خواهد کرد؟
این تفاوت بین ترس و اضطراب است، ما از یک رویداد فیزیکی می‌ترسیم مانند ببری که به سمت ما می‌دود و وقتی ببر به سمت دیگری می‌چرخد - ترس متوقف می‌شود. اضطراب داستان دیگری است. اضطراب ترس از چیزی است که در واقعیت فعلی ما وجود ندارد. بزرگ‌ترین ترس، عدم اطمینان است. این حذف در دمشق نیست که نتیجه منفی خواهد داشت، بلکه واکنش ما پس از حذف مشخص می‌کند که دشمن چه واکنشی نشان خواهد داد. اسرائیل به طور کلی مانند یک توله سگ ترسیده رفتار می‌کند که پارس می‌کند و سپس می‌دود تا پشت یک بوته پنهان شود. 
در این زمان مهم است که تصمیم گیرندگان «کتاب درسی» بازدارندگی را از قفسه گرد و غبار بیرون بکشند. به نظر می‌رسد که ما اصل مفهوم را فراموش کرده‌ایم. بازدارندگی از دو بخش تشکیل شده است: قابلیت‌های نظامی چشمگیر- که ما تعداد زیادی از آنها را داریم. و نشانه‌ای به طرف مقابل که از اعمال زور نمی‌ترسی. مشکل این است که در حال حاضر تمام اقداماتی که اسرائیل انجام می‌دهد یک پیام روشن به طرف مقابل می‌دهد: ما از واکنش می‌ترسیم. 
در واقع ایران عاقلانه عمل می‌کند و ما را در تعلیق نگه می‌دارد. او می‌بیند که برای او کار می‌کند. جنگ روانی «استفاده برنامه‌ریزی شده از تبلیغات و سایر عملیات روانی است که هدف اصلی آن تأثیرگذاری بر احساسات دشمن است». ایران از زور استفاده نمی‌کند، بلکه فقط از یک دستکاری روانی موفق استفاده می‌کند، به این معنی که این کشور است که قوانین بازی را دیکته می‌کند، در حالی که در این ‌جا ما کل اسرائیل را در وحشت داریم و درگیر سناریوسازی هستیم.
از سوی دیگر وقتی در وحشت دیوانه‌وار هستیم، دشمن می‌داند که این بهترین شانس اوست. شما باید چیزی در مورد ترس بفهمید. این بدوی‌ترین احساسی است که وجود دارد، که با بیشترین سرعت ممکن گسترش می‌یابد. و به محض اینکه ترس نواحی عقلانی ذهن ما را فرا گرفت- به رفتارهای بقا بر می‌گردیم. این وضعیت ایده‌آل برای دشمن ما است، این موقعیتی است که راحت‌ترین حالت ممکن است ما را تهدید کند. این نیز علت تعلل ایران در پاسخگویی است. تا نگرانی و استرس خود را به اوج برسانیم. طنین اضطراب و تنش ما، برای ایرانیان خود یک پیروزی است.
در همین حال، «ایلان زالایات» تحلیلگر حوزه سیاسی و امنیتی مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، با اشاره به هراس در سرزمین‌های اشغالی نسبت به واکنش قریب‌الوقوع ایران نوشت: هنوز پاسخی دریافت نشده است. اما آنچه ساختار امنیتی اسرائیل آن را پیش‌بینی نکرده بود، وحشت و هراس عمومی نسبت به واکنش ایران است و دلیل آن فقدان اعتماد نسبت به این امر است که دولت اسرائیل از تو دفاع خواهد کرد.