به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 779
بازدید دیروز: 1,526
بازدید هفته: 4,913
بازدید ماه: 4,913
بازدید کل: 23,666,741
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۰٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 23 April 2024
الثلاثاء ، ۱٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان: رزمایش مرکب کمربند دریایی 2023 با رژه ناوهای ایران، چین و روسیه پایان یافت ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان:
 رزمایش مرکب کمربند دریایی 2023
با رژه ناوهای ایران، چین و روسیه پایان یافت
  ۱۴۰۱/۱۲/۲۷

رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه در دریا

امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 گفت: رزمایش مرکب امنیت دریایی 2023 ایران، چین و روسیه با برگزاری رژه یگان‌های شرکت‌کننده از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» در منطقه شمال اقیانوس هند پایان یافت.
در این مراسم کلیه شناورهای شرکت‌کننده در این رزمایش از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران رژه رفتند.
در این رژه، یگان‌های شناوری ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامل ناوشکن‌های سهند، جماران، بایندر و ناوهای بهرگان و نایبند و ناوهای موشک‌انداز زره، سیرجان و دلوار و همچنین شناور شهید ناظری، ناو شهید محمودی و شناورهای تندرو و همچنین ناوگروه چین شامل ناوشکن نانینگ و ناوگروه روسیه شامل آدمیرال گورشکوف و شناور پشتیبانی کاما حضور داشتند.
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 چهارمین رزمایش مشترک دریایی 3 کشور بود که پنجشنبه‌شب با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه در منطقه شمال اقیانوس هند آغاز شد.
نبرد با «دزدان دریایی»در رزمایش ایران، چین و روسیه
امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی دیروز شنبه گفت: در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با حضور نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه، یگان‌های شناوری و پروازی سه کشور بر اساس سناریو از پیش تعیین‌شده عملیات آزاد‌سازی دو کشتی تجاری که در آب‌های بین‌المللی مورد ربایش دزدان دریایی قرار گرفته بودند را انجام دادند.
وی افزود: در این مرحله پس از ارسال پیام اضطراری کشتی‌های تجاری به مرکز MRCC چابهار، ابتدا منطقه عملیات توسط یک فروند بالگرد SH۳D نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد شناسایی و جست‌وجو قرار گرفت و سپس ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «سهند» به‌عنوان ناو سرفرماندهی رزمایش، شناورهای رزمی مستقر در منطقه را برای اجرای عملیات آزاد‌سازی اعزام کرد.
سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ اضافه کرد: همچنین نیروهای عملیات ویژه ارتش و سپاه با مشارکت نیروهای عملیات ویژه چین و روسیه با فرود آمدن از هوا با اجرای راپل و فرود بر روی عرشه شناور ربوده‌شده، عملیات تصرف را انجام داده و دزدان دریایی را دستگیر و عملیات آزاد‌سازی کشتی را اجرا کردند.
وی تصریح کرد: این سناریوها شامل دستگیری دزدان دریایی، مبارزه با خرابکاری‌های ایجادشده در کشتی که توسط دزدان دریایی برای به تأخیر‌انداختن عملیات نجات ایجاد شده بود و همچنین مداوای زخمیان و مصدومان حادثه و درنهایت اجرای عملیات یدک شناور تجاری به لنگرگاه امن با موفقیت انجام شد.
اجرای عملیات اطفای حریق توسط تیم‌های امدادی ایران، چین و روسیه
امیر تاج‌الدینی ادامه داد: یگان‌های شناور و پروازی ۳ کشور بر اساس سناریوی از پیش تعیین‌شده عملیات اطفای حریق و رفع صدمات ایجاد شده در شناور تجاری را انجام دادند.
وی افزود: در این مرحله از رزمایش پس از ارسال پیام اضطراری کشتی دچار حریق شده، ابتدا منطقه عملیات توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش مورد شناسایی و جست‌وجو قرار گرفت و سپس ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «سهند» شناورهای مستقر در منطقه را برای اجرای عملیات اطفا حریق اعزام کرد.
سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ اضافه کرد: نیروهای عملیات ویژه ارتش و سپاه با مشارکت نیروهای عملیات ویژه چین و روسیه پس از عملیات اطفا حریق کشتی با فرود آمدن از هوا و سطح بر روی عرشه شناور عملیات امدادرسانی به آسیب دیدگان و انتقال آنها به مراکز درمانی را انجام دادند و همچنین مداوای زخمیان و مصدومان حادثه و درنهایت اجرای عملیات یدک شناور تجاری به لنگرگاه امن با موفقیت انجام شد.
دریادار ایرانی مطرح کرد؛ 
توانایی ایران در تأمین  امنیت دریایی منطقه با مشارکت کشورهای همسایه
امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره رزمایش مرکب امنیت دریایی ۲۰۲۳ ایران، چین و روسیه اظهار داشت: همه مراحل رزمایش به‌ویژه رژه دریایی به‌خوبی انجام شد و در طول برگزاری این رزمایش به همه اهدافی که تعریف کرده بودیم، دست‌یافتیم.
وی درباره اهمیت این رزمایش اظهار داشت: مهم‌ترین نکته این است که امروز سه قدرت دریایی در کنار یکدیگر، این رژه دریایی را در شمال اقیانوس هند برگزار کردند و این امر نشان می‌دهد هماهنگی‌های دریایی میان کشورهای شرکت‌کننده به بالاترین سطح خودش رسیده
است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امروز سه قدرت در سه حوزه اقیانوسی کنار هم قرار گرفته‌اند. نیروی دریایی چین در اقیانوس آرام از توانمندی دریایی بالایی برخوردار است، نیروی دریایی روسیه در اقیانوس آرام و هم در اقیانوس اطلس و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همین‌طور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اقیانوس هند این توانمندی را دارند و ما از این مزیت دسترسی که دریا در اختیارمان گذاشته، بیشترین بهره را برده‌ایم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد، سطح تمرینات و هماهنگی‌ها با نیروی دریایی چین و روسیه به حدی رسیده که آزمایشاتی با تعداد تمرینات بالاتر و جدی‌تر و به‌اصطلاح ما دریایی‌ها «تمرینات گرم» بیشتری حتی در حوزه پرتاب‌ها پیش‌بینی‌شده و حتی گشت‌های مشترک پیش‌بینی‌شده که در آینده در این مسیر گام خواهیم گذاشت.
دریادار ایرانی در پاسخ به این سؤال که پیام‌ها و اهداف این رزمایش برای دشمنان به‌ویژه نیروهای بیگانه که در این آب‌ها هستند و قطعاً رزمایش را رصد کرده‌اند، چیست؟ خاطرنشان کرد، آنها قطعاً پیام این رزمایش را گرفته‌اند. اکنون سه کشور توانمندی که مستقلاً در حال تأمین امنیت دریایی و شاهراه اقتصادی خودشان هستند، در کنار هم قرار گرفته‌اند.
وی افزود: این امر معنی و مفهومش این است که جمهوری اسلامی ایران در صحنه عمل این توانمندی را به‌طور مجزا دارد، که این توانمندی برای مردم منطقه می‌تواند یک افتخار بزرگی باشد، به‌هرحال یک کشوری که دوست و برادر و مسلمان است، توانسته در این عرصه حضور پیدا کند و دستاوردهایش را در همه حوزه‌های امنیتی، علمی، دانشی و دریایی به‌خصوص در بالاترین سطح تکنولوژی نشان دهد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه خاطرنشان کرد، اما نکته دیگر این رزمایش این است که این سه کشور مستقل، امروز آمده‌اند در کنار یکدیگر، آنچه تجربیات داشته‌اند به میدان آورده‌اند و به اشتراک گذاشته‌اند. این نشان می‌دهد که در منطقه‌این توانمندی وجود دارد که کشورهای همسایه دیگر هم بیایند و ما در کنار همدیگر در اولویت اول، امنیت این منطقه را برقرار کنیم و آن را استمرار ببخشیم و نیروهای غیرموجه را از منطقه بفرستیم تا بروند مرزهای خودشان را کنترل کنند.
وی گفت: در کنار این قضیه، می‌توانیم با بقیه کشورهای بزرگی مثل چین و روسیه که به شما احترام متقابل می‌گذارند، تمرینات و اقدامات مشترکی را برای امنیت جهانی انجام دهیم.
شبکه آمریکایی: ایالات‌متحده باید بیدار شود!
شبکه آمریکایی گزارش کرد: سه کشور و از بزرگ‌ترین دشمنان آمریکا همین الان مشغول برگزاری یک رزمایش نظامی عمده در خاورمیانه هستند.
دانیل کوهن، خبرنگار صهیونیستی در گزارشی به این شبکه گفت: رقبای آمریکا از لحاظ نظامی به هم می‌پیوندند در حالی ‌که روابط آمریکا با هر کدام این ملت‌ها افول یافته است.
وی گفت: روسیه با حمله به اوکراین باعث تحریم‌ها شد. چین از پوتین انتقاد نمی‌کند و اقتصاد روسیه را سرپا نگه داشته است. ایالات‌متحده هم هیچ روابطی برای مذاکره با ایران ندارد غیر از مذاکره ناکام هسته‌ای!
یک فرمانده نظامی صهیونیستی در گزارش تصویری خود به این شبکه آمریکایی گفت: ایالات‌متحده وقتی می‌بیند که بلوک ایران، روسیه و چین به ضرر آمریکا در خاورمیانه گسترش می‌یابد باید بیدار شود.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۱۲/۲۸، ۲۳:۵۰:۳۷       بازدیدها: 91