به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 5,924
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 19,571
بازدید ماه: 40,541
بازدید کل: 23,702,362
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
حملات پی‌در‌پی حزب‌الله به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی اجازه قطع آژیرهای خطر را نمی‌دهد ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
حملات پی‌در‌پی حزب‌الله به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی
اجازه قطع آژیرهای خطر را نمی‌دهد
۱۴۰۳/۰۱/۲۵
 
‫حملات موشکی حزب الله لبنان به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی - ایرنا‬‎

حزب‌الله تأیید کرد که ده‌ها موشک به مواضع توپخانه رژیم صهیونیستی شلیک کرده است که گفته می‌شود در این حمله دست‌کم ۵۰ موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است. همچنین رسانه‌ها از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیستی نزدیکی مرز با لبنان خبر می‌دهند که گویا مستمر در حال اخطار هستند!
منطقه «اصبع الجلیل و جولان اشغالی» از جنوب لبنان هدف حمله موشکی گسترده قرار گرفت. همزمان رسانه‌های صهیونیستی از جمله «اسرائیل هیوم» نیز از شلیک ده‌ها موشک از جنوب لبنان به منطقه الجلیل خبر داد. بنابرگزارش‌ها آژیر خطر حمله هوائی در بخش‌های وسیعی از شمال اراضی اشغالی به صدا درآمده است. خبرگزاری اسپوتنیک نیز اعلام کرد که جنبش حزب‌الله لبنان تأیید کرد که ده‌ها موشک به مواضع توپخانه رژیم صهیونیستی شلیک کرده است. گفته می‌شود حزب‌الله در این حمله دست‌کم ۵۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است. منابع عبری زبان نیز اعلام کردند بیش از ۵۰ موشک از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است که در پی آن، مقر توپخانه ارتش رژیم اشغالگر در منطقه «الزاعوره» در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار گرفت.
جنبش مقاومت اسلامی لبنان جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که عصر روز جمعه در حمایت از مردم غزه، مقر تجمع نظامیان صهیونیست در پایگاه «المرج» و پایگاه نظامی این رژیم در «رویسات العلم» را هدف حملات موشکی قرار داده است. آن‌طور که مهر نوشته است، رسانه جنگی حزب‌الله در اطلاعیه خود اعلام کرد که پایگاه اسرائیلی «المرج» نیز در نزدیکی مرز لبنان را با سلاح مناسب هدف قرار داده است. رزمندگان مقاومت لبنان همچنین اعلام کردند که پایگاه «رویسات العلم» در منطقه «تلال کفرشوبا» را با واحد توپخانه در هم کوبیده است.
همچنین خبرنگار شبکه خبری الجزیره روز شنبه گزارش کرد به ظن حمله پهپادی از خاک لبنان، آژیرهای خطر چند مرتبه در تعدادی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین به صدا درآمد. به گزارش ایسنا، خبرنگار الجزیره در ادامه گزارش کرد ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های مرزی جنوب لبنان یعنی العدیسه، الطیبه و بیت لیف را هدف گرفته است.
از طرف دیگر، خبرنگار الجزیره صبح روز شنبه از ۲ حمله صهیونیست‌ها به منطقه اقلیم التفاح در جنوب لبنان خبر داد. خبرنگار النشره در جنوب گزارش داد که هواپیماهای جنگی اشغالگران قبل از ۶ صبح به منطقه‌ای بین شهرک‌های الریحان و سجد حمله کردند.
نعیم قاسم: برای جنگ گسترده آماده‌ایم
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در واکنش به تهدیدهای مداوم مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی مبنی بر توسعه دامنه جنگ با لبنان بر آمادگی این جنبش برای جنگ گسترده تأکید کرد. «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: آمریکا بزرگ‌ترین فریبکار است و صفت شیطان بزرگ برایش مناسب است. طبق گزارش پایگاه خبری العهد، وی گفت: کشتن فرزندان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، اقدامی بزدلانه است و دشمن بدون هیچ محدودیتی مردم را می‌کشد. نعیم قاسم افزود: دیدید که چگونه اسرائیل با مدیریت و حمایت آمریکا و با حمایت غرب و حمایت بین‌المللی دست به کشتار سازمان‌یافته و گرسنگی دادن به همه ملت فلسطین در غزه، کشتار سیستماتیک کودکان و زنان و تخریب خانه‌هایشان زد. وی ادامه داد: حقوق بین‌الملل کجاست؟ آن‌هایی که از حقوق بین‌الملل صحبت می‌کنند می‌گویند که اسرائیل حق دفاع از خود، در برابر کودکان و خانه‌ها را دارد، دشمن با مجاهدین نمی‌جنگد و جرات نزدیک شدن به آنها را ندارد و در مقابله با آنها هیچ دستاوردی ندارد. نعیم قاسم درباره تهدیدها علیه لبنان نیز خاطرنشان کرد: ما در صورت گسترش دامنه جنگ توسط دشمن، آماده جنگ هستیم و نه تهدید مقامات رژیم اشغالگر ما را از مواضع حمایتی خود منصرف می‌کند و نه مداخلات خارجی و تا زمانی که نبرد در غزه ادامه داشته باشد به این اقدام ادامه خواهیم داد. وی تأکید کرد: خطاب به کسانی که به دنبال راه‌حل هستند، جنگ غزه را متوقف کنید، چراکه تنها گزینه موجود برای دستیابی به راه‌حل سیاسی با همکاری مقاومت فلسطین است و در چنین صورتی ثبات در منطقه برقرار خواهد شد.
انصارالله: موشک‌های ما آمریکا را به هراس می‌اندازد
خبر دیگر از مقاومت یمن است. عضو شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه آمریکایی‌ها از موشک ارتش یمن هراس دارند،‌ اعلام کرد: اجازه جولان دریایی به آمریکا نمی‌دهیم. به گزارش ایسنا، «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن روز جمعه در اظهاراتی تلویزیونی تاکید کرد تا زمانی که دشمن صهیونیستی به محاصره نوار غزه ادامه دهد، عملیات ارتش یمن ادامه خواهد داشت. وی تصریح کرد: موشک‌های یمنی اجازه نخواهد داد که دریای سرخ به عرصه‌ای برای جولان ارتش آمریکایی تبدیل شود. عضو شورای عالی سیاسی یمن خاطرنشان کرد: این موشک‌های ما است که آمریکایی‌ها را به وحشت انداخته و مضطرب کرده و آرامش آنان را در دریا گرفته است. الحوثی اعلام کرد که جنگ آمریکا علیه یمن به حبابی تبدیل شده است که به مردم یمن آسیبی نمی‌رساند.
گفتنی است، ارتش یمن اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه به حملات خود علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس ادامه خواهد داد. ارتش آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و تنگه باب بارها مواضع جنبش انصارالله یمن را هدف قرار می‌دهند.
سفر سودانی به آمریکا همزمان با هشدار مقاومت عراق
«محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق، با هدف بررسی روابط دوجانبه، شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی همراه با هیئت عالی‌رتبه سیاسی، اقتصادی عراق عازم آمریکا خواهد شد. در این سفر فرماندهان نظامی و مقامات امنیتی نیز نخست‌وزیر را همراهی می‌کنند. بنابراین پرونده حضور نظامی آمریکا و نقش ائتلاف بین‌المللی در عراق مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. این سفر در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای مقاومت عراق پس از ترورهای ظالمانه آمریکا که منجر به شهادت تعدادی از فرماندهان الحشد‌الشعبی گردید، شرط واضحی را پیش روی دولت عراق قرار دادند که باید هر چه سریع‌تر مقدمات خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی از خاک عراق مهیا شود. مقاومت عراق روز جمعه با صدور بیانیه‌ای درخصوص حضور نظامیان آمریکا در عراق اعلام کرد: جایگزینی نام اشغالگران آمریکایی گاهی با ائتلاف و گاهی با مشارکت امنیتی پایدار یا چیز دیگری تا زمانی که نیرو‌های اشغالگر آن در عراق حضور دارند، حاکمیت و حریم هوائی آن را نقض می‌کنند و بر تصمیمات امنیتی این کشور کنترل دارند، هیچ ارزشی ندارد.
آخرین خبرها
* بعد از ظهر دیروز نیز خبر رسید که مقاومت لبنان چند پایگاه صهیونیستی را در شمال اراضی اشغالی فلسطین هدف قرار داد. منابع اعلام کردند چندین موشک از جنوب لبنان به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در الجلیل غربی شلیک شد. براساس گزارش الجزیره، آژیرهای هشدار در «عرب العرامشه، ایلون، عفدون، جورین، حانیتا و ادمیت» در الجلیل غربی به صدا درآمد. به گفته منابع مقاومت لبنان پایگاه «حانیتا» را هدف قرار داد. همچنین مقاومت لبنان اعلام کرد پایگاه «رویسات العلم» در کفرشوبا را با موشک هدف قرار داد.
* یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق پیش‌بینی کرد دستورکار خروج نیروهای آمریکایی از عراق بعد از اواسط سال میلادی کنونی اجرا شود. به گزارش ایسنا، «رعد التمیمی»، از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق گفت: محور سفر محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق به واشنگتن شامل سه پرونده مهم و اصلی است که مهم‌ترین آن خروج نیروهای آمریکایی از عراق است. توافق ملی در قبال این پرونده وجود دارد.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۱/۲۶، ۰۷:۵۶:۲۳       بازدیدها: 38