به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 267
بازدید دیروز: 6,207
بازدید هفته: 20,121
بازدید ماه: 41,091
بازدید کل: 23,702,912
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 30 April 2024
الثلاثاء ، ۲۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
قالیباف: سیلی به اسرائیل درس‌آموز بود ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

قالیباف: سیلی به اسرائیل درس‌آموز بود

  ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

‫فردا - قالیباف: سیلی به دشمن صهیونیستی درس‌آموز بود - صاحب‌خبر‬‎

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی یکشنبه، 26 فروردین ماه مجلس ضمن درود و رحمت خدا بر قهرمانان شهید تاریخ‌ساز ایران اسلامی، گفت: درود خدا بر ارواح طیبه سیدالشهدای انقلاب اسلامی، شهید سلیمانی و چشم‌وچراغ ما شهید طهرانی مقدم و یاران شهید ایشان.
وی درباره اتفاقات نیمه‌شب گذشته بیان کرد: سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی که به کنسولگری ایران تعرض کرده بود و خاک کشورمان محسوب می‌شود، محکم و درس‌آموز بود. پاسخ بازدارنده و پشیمان‌کننده مدافعان حریم کشور عزیزمان ایران، هر ایرانی را که دل در گروی عزت و امنیت کشور پرافتخارمان دارد، شاد کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اقدام نظامی ایران در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان را بر اساس منشور سازمان ملل متحد دانست و هشدار داد: در صورتی که از رژیم صهیونیستی یا متحدان آنها غلط دیگری سر بزند، پاسخ طراحی‌شده ایران، شدیدتر خواهد بود.
قالیباف همچنین با بیان اینکه انتقام از این رژیم غاصب و کودک‌کش، موجی از شادمانی و غرور در دل مسلمانان جهان ایجاد کرده است، اظهار داشت: دولت‌های مسلمان، با پیروی از خواسته ملت‌های خود که همانا تنبیه متجاوزان صهیونیست است در سمت درست تاریخ بایستند و خود را مقابل اراده ملت‌ها قرار ندهند.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر این اصل تأکید دارد که هر گونه تهدید از مبدأ هر کشوری پاسخ مناسب و شدید به منشأ تهدیدات را در پی خواهد داشت.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه ایجاد امنیت پایدار، منوط به پشیمان کردن هر متعرض به کشور است، گفت: جمهوری اسلامی ایران که نشان داده است غیرتمندانه نسبت به حفظ خاک و امنیت کشور، برخورد می‌کند، با اقتدار به وظیفه ملی خود عمل کرد.
قالیباف اضافه کرد: وظیفه خود می‌دانم به‌نمایندگی از مردم از حافظان امنیت و عزت ایران تشکر کنم، خدا شما را عزیز کند که ایران ما را عزیز و سربلند کردید.
وی در پایان تصریح کرد: سیلی انتقام ایران به‌پشتوانه اراده ملت سرافراز ایران اسلامی، محکم و پشیمان‌کننده بود و باردیگر ثابت کرد که ما ملت امام حسینیم.
حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
بامداد یکشنبه 26 فروردین ماه، ده ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایت‌های متعدد این رژیم از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه شلیک شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت کردند.
سیلی‌های بعدی به رژیم صهیونیستی محکم‌تر و کوبنده‌تر خواهد بود
علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس گفت: سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی زده شد و اصابت موشک‌ها به اهداف مورد نظر صورت گرفته و فراتر از انتظار بوده است.
نماینده مردم محلات در مجلس خاطرنشان کرد: ضمن عرض خدا قوت به قهرمانان میهن، سپاه عزیز و نیروهای مسلح به خاطر تنبیه رژیم کودک کش و خون ریز رژیم صهیونیستی، به سران این رژیم می‌گوییم که این سیلی اولین سیلی است و اگر دست از پا خطا کنند، حتماً سیلی محکم‌تری دریافت می‌کنند و پاسخ طراحی شده ایران کوبنده‌تر خواهد بود.
سپاه پاسداران حامی مستضعفان است
البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس با قدردانی از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی گفت: بامداد امشب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پاسخ دندان‌شکنی به رژیم صهیونیستی داد و اعلام کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حامی مستضعفان است.
طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحدحمله سپاه دفاع مشروع از خود است
محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس با قدردانی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، جمهوری اسلامی ایران طبق این اصل از امنیت خود به صورت مشروع دفاع کرد که این اتفاق مبارک را به فرماندهی کل قوا و مردم عزیز ایران تبریک عرض می‌کنیم.
هرگونه خطای راهبردی رژیم صهیونیستی با پاسخ مقتدرانه فرزندان ملت روبه‌رو خواهد شد 
همچنین ۲۰۶ نفر از نمایندگان مجلس درباره پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کردند: اقدام انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، در بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ آنچنان غرورآفرین، عزت بخش و بازدارنده بود که نه تنها شادی ملت انقلابی ایران را به همراه داشت بلکه سبب شادی و عزت جبهه مقاومت و جهان اسلام، محرومان، مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان شد.
در این بیانیه تاکید شده است: عملیات پیچیده ترکیبی هوا فضای سپاه در کنار عملیات‌های دقیق جنگ الکترونیک با وجود مشخص بودن زمان و مکان عملیات آنچنان دشمن رو حیرت زده کرد که تمامی طراحی‌های دفاع بازدارنده گنبد آهنین را پوشالی ساخت و اهداف پیش بینی شده با غرش موشک‌های نقطه زن مورد اصابت قرار گرفت و طراحی‌های نظامی در جهان را در برابر این طراحی تحقیر کرد و یک پاسخ تنبیهی و دفاع مشروع تاریخی موشکی و پهپادی را در جهان به نام ملت ایران و جبهه مقاومت ثبت کرد.
۲۰۶ نماینده مجلس ضمن حمایت از دلاور مردان ستاد کل نیروهای مسلح وزارت دفاع فرماندهان غیور ارتش و سپاه و به ویژه فرمانده مقتدر هوافضای سپاه، موفقیت در سیلی سخت انتقام ملت را به فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای مدظله العالی عزیز و ملت سرافراز ایران اسلامی تبریک گفته و خاطرنشان کردند: هرگونه خطای راهبردی رژیم اسرائیل و پشتیبان آن آمریکای خبیث در تجاوز به سرزمین ایران اسلامی با پاسخ مقتدرانه فرزندان ملت روبه‌رو خواهد شد آنچنان که همگان پایان عمر نکبت‌بار رژیم جعلی رژیم اسرائیل را به نظاره خواهند نشست.
ثبت سفارش دارو باید اولویت‌بندی شود
سیداحمدرضا دستغیب، رئیس کل دیوان محاسبات کشور در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه باید مسئولیت‌ها در حوزه دارو و بهداشت مشخص باشد و در مسیر انجام وظیفه، دستگاه‌ها هماهنگی لازم را داشته باشند، افزود: باید موضوعات مبتلابه بخش دارو شکافته شده و به صورت جزء به جزء مورد بررسی قرار گیرد تا راهکارهای لازم برای رفع مشکلات ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف کشور به عنوان قوه عاقله باید برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم را داشته باشند و در این زمینه توجیهات قابل قبول نیست.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور اولویت‌گذاری‌ها و تعیین موارد مهم و اولویت‌دار را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: ایراد اصلی در اختصاص ارز نیست بلکه مشکل اساسی، لجام گسیختگی در ثبت سفارش دارو است. بنابراین باید ثبت سفارش‌ها براساس نیاز جامعه و اولویت‌های تعیین شده باشد. دستغیب اظهارداشت: هرچند که اهمیت تامین دارو در کشور بسیار بالاست اما باید نقش ارز اختصاص یافته در بهای تمام شده کالاها نیز مشخص و به دیوان محاسبات کشور اعلام شود تا بتوانیم سهم و نقش ارز را در تامین دارو و تجهیزات تعیین و محاسبه کنیم. این کار باعث می‌شود که هم گزارش‌ها واقع بینانه‌تر باشد و هم سازمان‌ها در عملکرد خود بهتر عمل کنند.
وی افزود: انتظار می‌رود که مصرف نیز مدیریت شود و میزان تخصیص‌ها متناسب با مصرف واقعی جامعه باشد.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۱/۲۷، ۰۹:۱۷:۰۸       بازدیدها: 63