به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,446
بازدید دیروز: 6,207
بازدید هفته: 23,300
بازدید ماه: 44,270
بازدید کل: 23,706,091
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 30 April 2024
الثلاثاء ، ۲۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
موشک‌های حزب الله 250 هزار صهیونیست را آواره کرد    ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
100 هزار آواره صهیونیست: هرگز بر نخواهیم گشت
موشک‌های حزب الله 250 هزار صهیونیست را آواره کرد
   ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

‫حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع صهیونیست‌ها - ایرنا‬‎

در حالی که تخمین زده می‌شود 250 هزار صهیونیست در نتیجه حملات حزب‌الله لبنان آواره شده‌اند، یک رسانه‌ صهیونیستی با انتشار نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد ساکنان مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی قصدی برای بازگشت به منازل خود ندارند.
رژیم صهیونیستی اخبار مربوط به آوارگان مناطق شمالی خود را سانسور می‌کند و تلاش دارد تعداد آنها را بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر ارزیابی کند، این در حالی است که، به عقیده برخی از رسانه‌ها، آمار واقعی صهیونیست‌های آواره از شمال سرزمین‌های اشغالی بالغ بر ۲۵۰ هزارنفر است.
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن انتشار نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد که با وجود گذشت بیش از ۶ ماه از آغاز جنگ،۴۰ درصد از شهرک‌نشینانی که از مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی آواره شده‌اند، اعلام کرده‌اند که به منازل خود باز نخواهند گشت.
این نظرسنجی تاکید دارد که ۷۳ درصد از صاحبان مشاغل آزاد در شمال سرزمین‌های اشغالی که در مجاورت جبهه لبنان و مرزهای این کشور قرار دارند، گفته‌اند که از اکتبر گذشته تاکنون اوضاع اقتصادی آنها دچار چالش جدی شده است.
آن‌طور که مهر نوشته است، بر اساس این گزارش ۲۷ درصد از افرادی که شغل آزاد دارند و در شمال سرزمین‌های اشغالی ساکن بوده‌اند، نیز اعلام کرده‌اند که می‌خواهند فعالیت‌های تجاری خود را به صورت دائمی از شمال سرزمین‌های اشغالی به مناطق دیگر منتقل کنند.
حملات موشکی حزب‌الله
منابع رسانه‌ای روز سه‌شنبه از هدف قرار گرفتن یک موضع نظامی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که حمله موشکی از خاک لبنان به یک هدف نظامی در منطقه «الجلیل غربی» در شمال اراضی اشغالی صورت گرفت. شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد که موشک‌هایی از جنوب لبنان به سمت منطقه اشغالی مرج و هونین شلیک شد. این در حالی است که حزب‌الله لبنان امروز- سه‌شنبه- از هدف قرار دادن ۶ موضع ارتش رژیم صهیونیستی در بخش‌های شرقی و غربی جنوب لبنان خبر داد. حزب‌الله در بیانیه‌های متعددی اعلام کرد که در بخش شرقی جنوب لبنان، تعدادی عملیات علیه مواضع و محل استقرار ارتش اسرائیل در مرز لبنان و فلسطین انجام داده به طوری‌که تجهیزات جاسوسی را در سایت راداری در منطقه مزارع شبعا و مقر رویسات العلم در تپه‌های کفر شوبا و مقر رادار در مزارع شبعا را هدف قرار داد. حزب‌الله در این رابطه همچنین اشاره کرده است: در بخش غربی جنوب لبنان پس از رصد دقیق و پیش‌بینی تحرکات نیروهای ارتش اسرائیل، نیروهای مقاومت اسلامی تعدادی مواد منفجره را در منطقه تل اسماعیل در مجاورت مرز با رژیم اشغالگر کار گذاشتند.گفتنی است، یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر (15 مهر 1402)، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان‌الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.
خبر دیگر از لبنان آنکه وزیر کشور در دولت موقت لبنان و 2 منبع قضائی و امنیتی اعلام کردند که براساس اطلاعات اولیه به‌دست آمده توسط مقامات این کشور، موساد رژیم صهیونیستی در کشته شدن «محمد سرور» در شرق بیروت دست دارد. «بسام مولوی»، وزیر کشور در دولت موقت لبنان در گفت‌وگو با شبکه «الجدید» خاطرنشان کرد براساس اطلاعات موجود، جنایت کشته شدن «محمد سرور» صراف لبنانی توسط سازمان‌های اطلاعاتی انجام شده است. مولوی در پاسخ به این سؤال که آیا موساد در این جنایت دست داشته یا خیر، پاسخ داد: بله، اطلاعات موجود نشان می‌دهد که موساد در این جنایت دست داشته است.
السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج آمریکا
خبر دیگر از مقاومت عراق است، «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق، که به آمریکا سفر کرده است، در ساختمان پنتاگون (وزارت دفاع) حضور یافت و مورد استقبال «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا قرار گرفت. بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق، در این دیدار نخست‌وزیر عراق بر تمایل دولت این کشور برای حفظ روابط بین دو کشور تاکید و گفت: «10 سال از تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه داعش می‌گذرد و در طی این سال‌ها مردم عراق فداکاری‌های ارزشمندی انجام داده‌اند و عراق نیز از تلاش‌های جامعه بین‌المللی و دوستان خود در همکاری با این کشور برای مقابله با تروریسم قدردانی می‌کند.» نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که سرویس‌های امنیتی عراق امروز در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند و خواستار دستیابی به پیشنهادات مربوط به جدول زمانی برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف در عراق شد. 
عراق و آمریکا پس از دیدار محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر و «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، بیانیه مشترکی صادر کردند. سخنگوی رسمی دولت عراق در گفت‌وگو با الجزیره گفت: دیدار نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور آمریکا شامل مسائلی از جمله موضوع نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در عراق بود. گفتنی است، مقاومت عراق پیشتر تأکید کرده است که در صورت عدم خروج، اشغالگران هدف قرار خواهند گرفت.
هشدار کوبا نسبت به ادامه حملات به یمن
اما خبر از مقاومت یمن آنکه کوبا نسبت به ادامه حملات آمریکا و انگلیس به یمن هشدار داد و تأکید کرد این حملات صلح جهانی را به خطر می‌اندازد. «برونو رودریگز پاریلا»، وزیر خارجه کوبا، نسبت به ادامه حملات مشترک آمریکا و انگلیس علیه یمن هشدار داد و گفت: این حملات خطر تشدید درگیری در خاورمیانه را افزایش می‌دهد و عواقب وخیم و پیش‌بینی نشده‌ای برای صلح جهانی دارد. پیش از این نیز «دیمیتری پولیانسکی»، معاون نماینده روسیه در شورای امنیت در نشست این شورا با تاکید بر غیرقابل قبول بودن حملات آمریکا و انگلیس به خاک یمن، افزود این حملات به حل و فصل داخلی یمن آسیب می‌زند. نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز درباره پیامدهای حرکت یمن به سوی تشدید تنش هشدار داد و راه‌حل سیاسی در این کشور را در گرو دیگر مسائل منطقه‌ای دانست.
سایر خبرهای مقاومت
* بانک جهانی در گزارشی با عنوان «تعارض و بدهی در خاورمیانه و شمال آفریقا» اعلام کرد که ادامه بحران دریای سرخ و کاهش 40 درصدی ترافیک ترانزیتی کانال سوئز در سال 2024 باعث زیان 3.5 میلیارد دلاری مصر خواهد شد که نشان‌دهنده 10 درصد از ذخایر خالص بین‌المللی این کشور است. کانال سوئز منبع اصلی درآمد بین‌المللی مصر است و قاهره در سال گذشته با تمام چالش‌ها توانسته است حدود 8.8 میلیارد دلار از این مسیر درآمد کسب کند که حدود 25 درصد از درآمد بین‌المللی مصر است. رصد کشتی‌های عبوری از کانال سوئز از دسامبر 2023 تا فوریه 2024 نشان از کاهش 42 درصدی کشتی‌های عبوری دارد و همین مسئله باعث شده تا مصر به یکی از ضرر دهندگان اصلی جنگ غزه تبدیل شود.
* گوتلیب، نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی، گفته است: «تا زمانی که نتوانیم حزب‌الله را 15 کیلومتر از مرز دور کنیم هیچ شهرک‌نشینی نباید به شهرک‌های شمال بازگردد.»
* حزب‌الله با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «طی حمله پهپادی، سکوهای گنبد آهنین و نظامیان حاضر در آن را هدف قرار دادیم که طی این عملیات چند نفر کشته و زخمی شدند.»
* درگیری میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان در مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان همچنان ادامه دارد. خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی خودرویی در شهرک «عین بعال» در جنوب لبنان را هدف حمله هوائی قرار داده است. بر اساس گزارش‌های رسیده در نتیجه این حمله یک نفر به شهادت رسیده و ۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. علاوه‌بر این ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های «کفرشوبا»، «حلتا» و «الخیام» در جنوب لبنان را هدف حمله‌های توپخانه‌ای قرار داد.
* خبر دیگر این که حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌هایی اعلام کرد که حمله‌های جدیدی را علیه مرکزهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی انجام داده است. به گزارش مهر اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسراییلی به روستاهای امن که آخرین مورد آن در عین بعال رخ داد، رزمندگان مقاومت اسلامی  عصر سه‌شنبه  پایگاه بیت هلل را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دادند. در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی عصر سه شنبه موضع السماقه در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند. علاوه بر این حزب‌الله لبنان عصر دیروز پادگان صهیونیستی «زبدین» واقع در مزارع اشغالی شبعا در شمال سرزمین‌های اشغالی را نیز هدف حمله موشکی قرار داد.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۱/۲۹، ۰۷:۵۱:۲۱       بازدیدها: 43