به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 203
بازدید دیروز: 4,943
بازدید هفته: 30,805
بازدید ماه: 51,775
بازدید کل: 23,713,596
افراد آنلاین: 13
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 2 May 2024
الخميس ، ۲۳ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


صالح دلدم : دفاع مشروع ایران و هیمنه فروریخته پروپاگاندای صهیونیست‌ها در رسانه و سینما ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

دفاع مشروع ایران و هیمنه فروریخته

پروپاگاندای صهیونیست‌ها در رسانه و سینما

  ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

‫صالح دلدم - خبرنگاری — اطلس زندان‌های ایران‬‎

صالح دلدم*
نیم قرن پس از جنگ «یوم کیپور» یا «جنگ اعراب با اسرائیل»، برای اولین بار ایران تنها کشوری بود که در اقدامی تلافی‌جویانه به خاطر حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه، جرأت کرد تا به‌طور مستقیم به جغرافیای تحت اشغال رژیم صهیونیستی حمله کند. این حمله از چند جهت برای کشورمان حائز اهمیت بود:
نخست- پس از بارها جنایت صهیونیست‌ها در ترور شهروندان ایرانی مانند به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای، حمله به نیروهای ایرانی در سوریه، خرابکاری در اماکن نظامی و هسته‌ای، ایران نشان داد که دوران بزن در رو تمام شده و از این پس رژیم صهیونیستی تاوان هر رفتار و حرکتی علیه منافع ایران را خواهد داد.
دوم- تهدید همزمان آمریکا و حامیان صهیونیست‌ها و همچنین رونمایی از قدرت موشکی ایران، توان بازدارنده ایران را نشان داد تا دیگر دولت و کشوری خیال خامی در سر نپروراند. در عین حال پاسخ منطقی و عقلانی و تحت کنترل ایران باعث شد ضمن واکنش و نشان دادن دست بالا در منطقه و حتی جهان، تنش و تشدید درگیری بالا نگیرد و کشور وارد جنگ و خرابی و هزینه اضافی نشود.
سوم- اما مهم‌ترین دستاورد، فروریختن هیمنه پوشالی رژیم اشغالگر قدس بود. سالهاست پروپاگاندای صهیونیست‌ها بر پایه سرمایه تاجران یهود، ابزارهایی مانند رسانه‌ و سینما را در اختیار دارد و جای خیر و شر را عوض کرده ‌است و هیمنه‌ای پوشالی با تولیدات‌ هالیوودی از رژیم صهیونیستی و تصویری از فلاکت و توحش مسلمانان و در راس آن ایران به مخاطبان جهانی ارائه داده ‌است. ایران با حمله وسیع اما مدیریت شده خود به صدر رسانه‌های جهان آمد و نشان داد حتی در برابر آمریکا و انگلیس هم می‌تواند عرض اندام کند. آنچه سیاسیون و نظامیان در این حمله یا بهتر بگوییم دفاع مشروع انجام دادند باید سرلوحه کار اهالی هنر و رسانه در داخل قرار گیرد. سینما و تلویزیون ایران و پلتفرم‌های آنلاین کشورمان می‌توانند با تولیداتی در سطح جهانی از فیلم و سریال با بهره‌گیری از زبان جهانی در تولید هنری، پروپاگاندای جریان صهیونیست در سینمای جهان را به چالش بکشند و به رقابت بپردازند. در جهان امروز توان نظامی برای صلح است که باعث می‌شود برخلاف عراق دوران صدام دولت بیگانه‌ای جرأت حمله به کشورمان را نداشته باشد و بلایی هم که توسط آمریکا و انگلیس بر سر حزب بعث آمد سر ایران نیاید، اما حمله اصلی ایران می‌تواند حمله نرم با ابزار سینما و تلویزیون به افکار عمومی جهان باشد تا در جهت معرفی بیشتر صهیونیسم، این رژیم غاصب و‌ جنایتکار را منزوی‌تر سازد تا با آسیب بیشتر به وجهه جهانی آن و جنگ روانی، جرأت عرض اندام نظامی و سیاسی آن را بگیرد و در موضع ضعف قرار دهد. همان پروپاگاندایی که در جریان جنگ سرد توسط آمریکا علیه شوروی و بلوک شرق منجر به فروپاشی شد، امروز می‌تواند توسط ایران علیه صهیونیست‌ها و ایادی آنها به کار گرفته شود. البته به شرط سیاستگذاری و حمایت صحیح و حساب شده دستگاه‌های فرهنگی و به کارگیری فیلمسازان متخصص و متعهد.
__________________
*فیلمساز و روزنامه‌نگار
تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۱/۳۰، ۰۸:۵۱:۱۸       بازدیدها: 44