به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,302
بازدید دیروز: 5,805
بازدید هفته: 29,961
بازدید ماه: 50,931
بازدید کل: 23,712,752
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 1 May 2024
الأربعاء ، ۲۲ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
956 - خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... ۱۴۰۲/۱۱/۲۵

 خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و ....  

    ۱۴۰۲/۱۱/۲۵

فرمانده پیشین سنتکام:حضور آمریکا در منطقه بدون بازدارندگی در مقابل حملات مقاومت ایده خوبی نیست 

در پی حمله گروه‌های مقاومت عراق به «برج ۲۲» پایگاه نظامی آمریکا در اردن که به کشته شدن سه تن از نظامیان آمریکایی و مجروح‌شدن بیش از ۴۰ تن و حملات متقابل آمریکا به نیروهای مقاومت در عراق و سوریه همراه شد، ژنرال «کنت مک‌کنزی» چهاردهمین فرماندهی مرکزی نیروهای تروریستی آمریکا (سنتکام) در یادداشتی در این باره نوشت: حمله اردن نتیجه واضح و قابل‌ پیش‌بینی پاسخ‌های سست ما به بیش از ۱۵۰ حمله به نظامیان آمریکایی در سوریه و عراق از اکتبر گذشته بود.
مک‌کنزی در این یادداشت که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده، نوشت: واقعیت امر این است، ما به دلیل آنکه نیروهایمان قادر بودند به خوبی از خودشان دفاع کنند، به مدتی که بیش از حد طولانی شد، رسیدگی به تهدیدی رو به افزایش علیه نظامیانمان در منطقه را به تعویق انداختیم. به بیان دیگر، توانمندی‌های نظامیان ما واشنگتن را قادر می‌ساخت خطری را که با آن مواجهند به حداقل برساند و از انتخاب‌های سخت پرهیز کند.
حمله به برج ۲۲ این وضعیت را تغییر داده و باعث شد که با گسترش درگیری در منطقه غرب آسیا، درباره امنیت هزاران نظامی آمریکایی مستقر در اردن، سوریه و عراق هزاران سؤال مطرح شود.
ماه گذشته، آمریکا و عراق مذاکراتی را آغاز کردند که می‌توانست منجر به خروج نظامیان آمریکایی شود. حتی طبق یک گزارش، برخی مقامات دولت بایدن به فکر خارج کردن نظامیان از سوریه نیز افتاده‌اند.
مک‌کنزی نوشت: این‌گونه مذاکرات ضمن اینکه می‌تواند به منافع آمریکا در منطقه به طور جدی آسیب بزند، در تهران این امیدواری را ایجاد می‌کند که در رسیدن به هدف بلندمدت خود در زمینه خارج کردن آمریکا از منطقه از طریق نیروهای نیابتی خود در حال موفق شدن است. هیچ چیز نمی‌تواند برای نظامیان ما که همین حالا هم در معرض خطر هستند، بی‌فایده‌تر از این یا خطرناک‌تر از این باشد.
فرمانده پیشین سنتکام در این یادداشت با مطرح کردن این دیدگاه که رئیس‌جمهور آمریکا، اکنون باید تصمیم مهمی بگیرد و آن «تعهدی راسخ نسبت به حفظ نظامیان آمریکایی در سوریه و همکاری با دولت عراق برای رسیدن به سطحی مورد توافق طرفین از حضور نظامیان در این کشور» است، نوشت: در مورد سوریه، در واشنگتن صحبت از اینکه حفظ ۹۰۰ نیروی نظامی‌مان در سوریه از سیاست خارجی‌مان پیشی گرفته، امر رایجی است. واقعیت بسیار پیچیده‌تر است. آمریکا در سال ۲۰۱۴ با ائتلافی بین‌المللی برای شکست داعش به همراه نیروهای دموکراتیک سوری که شرکایمان هستند، وارد سوریه شد.
تا اواسط ۲۰۱۹، ما به هدف برچیدن خلافت داعش به عنوان موجودیتی جغرافیایی رسیدیم اما بقایای داعش بر جای ماند.
به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مطلب مطرح شد: در عراق همسایه، ما ۲ هزار و ۵۰۰ نیرو داریم که به نیروهای امنیتی عراق برای مقابله با داعش کمک می‌کنند. در زمینه این هدف در عراق، نسبت به سوریه جلوتر هستیم اما هنوز در عراق به ما نیاز است. فرض کردن این که حضور نظامیانمان در عراق با تداوم مذاکرات با دولت این کشور کاهش و به نوعی همکاری امنیتی معمول‌تر تقلیل می‌یابد، منطقی است و با این شرایط، به نظامیان کمتری نیاز خواهد بود اما خروج سریع، مانند کاری که در ۲۰۱۱ کردیم، اشتباه خواهد بود. همچنین باید به یاد داشته باشیم که جایگاهی در عراق، پیش‌شرط حفظ نظامیانمان در سوریه است.

 

 

 
روایت «فارن افرز» از گسترش روابط ایران، روسیه و محور مقاومت و تضعیف آمریکا در خاورمیانه
نشریه آمریکایی «فارن افرز» نوشت: از زمان حمله به اوکراین در سال ۲۰۲۲، روسیه روابط عمیقی با ایران برقرار کرده است. مسکو که در دهه ۲۰۱۰ به تحریم‌های علیه برنامه هسته‌ای تهران پیوسته بود، اکنون به حمایت دیپلماتیک از جمهوری اسلامی برخاسته و سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران را افزایش داده است. روسیه همزمان در حال پی‌ریزی روابطی است که گرچه چندان به چشم نمی‌آیند اما اهمیت کمتری نیز ندارند. طی دو سال گذشته، مسکو پیوندهای خود را با «محور مقاومت» تشدید کرده است چرا که شبکه شرکا و گروه‌های شبه‌نظامی که از لبنان تا عراق امتداد دارد، رویاروی اسرائیل و به تبع آن با آمریکا بوده و یک متحد طبیعی برای کرملین به شمار می‌رود.
در بخش دیگری از این مطلب عنوان شده است: جنگ در نوار غزه حمایت تازه‌‌ای برای محور به ارمغان آورده و این گروه‌ها را بر آن داشته تا علیه نیروهای آمریکایی، اسرائیلی و کشتیرانی بین‌المللی دست به اقدام بزنند. چنین فعالیت‌هایی فرصت جدیدی در اختیار روسیه قرار داده تا آمریکا و متحدانش را تضعیف کند. مسکو با استفاده از این فرصت و پس از عملیات ۷ اکتبر حمایت دیپلماتیک خود از حماس و حوثی‌ها را افزایش داد، در سازمان ملل از اقدام‌های آنان دفاع کرد و آمریکا را مسبب حملات آنها دانست.
به گزارش ایرنا، «فارن افرز» آورده است: بنابراین واشنگتن باید با تلاش فراوان با این نفوذ مقابله کرده و به‌خصوص به دنبال پایان دادن به جنگ غزه باشد. دولت بایدن همچنین باید برای آرام کردن تنش‌ها در سراسر خاورمیانه تلاش بیشتری کرده و طرف‌های ثالث به‌ویژه متحدان عرب خود را برای تضعیف شراکت بین روسیه و محور مقاومت تحت فشار قرار دهد. در غیر این صورت، روسیه، ایران و دوستان دو کشور ممکن است قدرت آمریکا را در کل منطقه محدود کنند.
 
نشریه آمریکایی تایم:نیروی دریایی آمریکا در حال غرق شدن در خاورمیانه است
نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه در سال‌های اخیر بارها مورد حمله قرار گرفته‌اند. از چند روز پس از ۷ اکتبر (15 مهر)، نیروهای آمریکایی بیش از ۱۶۰ بار توسط نیروهای مقاومت عراق مورد حمله قرار گرفته‌اند که به زخمی شدن حدود ۸۰ سرباز آمریکایی منجر شد. این آمار البته پیش از حمله مشهور به برج۲۲ است که در آنجا ۴۰ سرباز دیگر آمریکایی مجروح شدند و 3 سرباز نیز کشته شدند. به نظر می‌رسد این اتفاقات درخواست‌ها برای خروج سریع‌تر آمریکا از منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) را بیشتر کرده است. هفته‌نامه آمریکایی تایم در گزارشی نوشت که حضور طولانی‌مدت نیروی دریایی آمریکا در منطقه خاورمیانه، موجب تحلیل‌رفتن منابع و آمادگی نظامی این کشور در مواجهه با چالش‌های بزرگ‌تر مانند تقابل با چین شده است؛ نیروی دریایی آمریکا با هدف دستیابی به یک هدف دست‌نیافتنی، همچنان در حال غرق‌شدن در خاورمیانه است. «هایمن ریکووِر»، دریاسالار شناخته‌شده نیروی دریایی آمریکا در سال ۱۹۸۲ در برابر کنگره این کشور شهادت داد که در جنگ مستقیم با روسیه، ناوهای هواپیمابر آمریکا تنها ۴۸ساعت دوام می‌آورند. همچنین یکی از نگرانی‌های عمده کارشناسان، آسیب‌پذیری ناوهای هواپیمابر آمریکا در مناطق باریک، مانند خلیج‌فارس است. در حمله به انصارالله یمن از ۸۰ موشک نقطه‌زن تاماهاک استفاده شد؛ یعنی بیش از نیمی از ظرفیت تولید سالانه آنها در آمریکا؛ این نشان‌دهنده هزینه گزافی است که آمریکا در نتیجه حضور طولانی‌مدت خود در منطقه متحمل می‌شود؛ استفاده از این مهمات در عملیات‌های کم‌اهمیت تاثیر شگرفی بر آمادگی نیروی دریایی آمریکا در مناقشات احتمالی در اقیانوس آرام خواهد داشت؛ مخصوصاً در تقابل با چین. زمانی که آمریکا در افغانستان مشغول بود، چین ۳۱۳ کشتی جنگی ساخت؛ دو دهه قبل، نیروی دریایی چین تنها در تصورات بود؛ اما رزمایش‌های اخیر نشان می‌دهد که نیروی دریایی ایالات‌متحده حالا برای شکست‌دادن ناوگان چین راه بسیار دشواری دارد؛ این برای آمریکا بدین معنی است که تداوم حضور نظامی در منطقه، مساوی است با عقب‌ماندن از چین در حوزه نیروی دریایی خط سیر آینده، حتی از این هم بدتر است؛ ظرفیت کشتی‌سازی در چین، حالا ۲۰۰ برابر آمریکا است! گسترش حضور آمریکا در منطقه نیروی انسانی این کشور را با چالش مواجه کرده و موجب استقرار کشتی‌ها با تعداد کمتری از ملوان‌های لازم شده است؛ اما همان افراد هم از حضور مداوم و طولانی‌مدت در دریا مستهلک شده‌اند. این موجب افزایش نگرانی‌های امنیتی و همچنین بروز سوانح شده است؛ از جمله برخورد دو ناوشکن آمریکایی «جان اس مک‌کین» و «فیتزجرالد» در ۲۰۱۷. نشریه تایم با اشاره به تبعات انسانی ماموریت‌های طولانی‌مدت و پرتنش، بر لزوم رسیدگی به مشکلات نیروی انسانی در نیروی دریایی آمریکا برای حفظ امنیت و آمادگی عملیاتی ایالات‌متحده تاکید کرد؛ از جمله اختصاص زمان استراحت و آموزش کافی به کارکنان.
بلومبرگ: آمریکا فوراً خاورمیانه را ترک کند
رسانه آمریکایی بلومبرگ نیز به مطلبی کمابیش مشابه پرداخت، البته از زاویه‎‌ای متفاوت. این نشریه با اشاره به اوضاع بحرانی اروپا توصیه کرد این کشور هرچه سریع‌تر منطقه غرب آسیا را ترک کند. اين رسانه در مطلبی با عنوان «آمریکا باید سریعاً از خاورمیانه خارج شود» توصیه کرد واشنگتن ده‌ها هزار سربازی که در کشورهای غرب آسیا مستقر ساخته را در راستای به‌کارگیری این نیروها برای اهداف دیگر از جمله حفظ نظم در اروپا از این منطقه خارج کند. «آندریاس کلات»، ستون‌نویس پایگاه شبکه آمریکایی بلومبرگ، که همچنین برای نشریه اکونومیست نیز می‌نویسد، در این مطلب می‌نویسد: «آمریکا حدود ۴۶۰۰۰ سرباز را در ۱۱ کشور در سراسر خاورمیانه به همراه تمامی سخت‌افزارهای همراه‌شان و پشتیبان‌های آنها مستقر کرده است. این نیروها برای جاهای دیگر همچون اروپا یا شرق آسیا که در آن آمریکا باید در برابر تهدیدآمیزترین دشمنان آمریکا بازدارندگی داشته باشد و به نزدیک‌ترین متحدان اطمینان ببخشد، در دسترس نیستند. یکی از استراتژیک‌ترین پرسش‌ها برای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا یا دونالد ترامپ در صورتی که در انتخابات ماه نوامبر [آبان سال آتی] پیروز شوند، تصمیم‌گیری درباره حفظ این حضور عظیم آمریکایی‌ها در منطقه یا بیرون کشیدن آنها است.»
آن‌طور که ایسنا نوشته است، «دنیل دپتریس»، عضو اندیشکده اولویت‌های دفاعی واقع در واشنگتن، عقیده دارد که آمریکا باید در سریع‌ترین زمان ممکن حدود ۳۴۰۰ پرسنل نظامی خود در عراق و سوریه و نهایتاً ده‌ها هزار نیروی دیگر خود در کشورهای حوزه خلیج‌فارس و مابقی کشورهای منطقه را خارج کند. خیلی از این نیروها هدف حمله قرار می‌گیرند و همه آنها نیز برای مسائل مربوط به اروپا و آسیا خارج از دسترس هستند. البته در ادامه این یادداشت با ادعای این که نظامیان آمریکایی برای جلوگیری از خطر حمله داعش به آمریکا، در سوریه و عراق حضور دارند و خروج از این کشورها ممکن است فرصت شکل‌گیری دوباره خلافت داعش را ایجاد کند، آمده است: ما همچنین ممکن است به بهائی گزاف مجبور به بازگشت به خانه شویم. در منطقه نیز پیامدهایی منفی وجود خواهد داشت. خروج سریع ما نشان دیگری از ضعف آمریکا خواهد بود که دشمنان برای بهره‌ بردن از آن تردید نخواهند کرد.
حضور بدون بازدارندگی فایده‌ای ندارد!
همچنین فرمانده پیشین نیروهای مرکزی آمریکا در یاداداشتی، با مطرح کردن ادعاهایی درباره تاثیر حضور نظامیان آمریکایی در منطقه، گفت که خروج آنها از سوریه و عراق نباید نسنجیده انجام شود و در عین حال نیز حضور آنها در صورتی که نتواند در قبال حمله نیروهای مقاومت بازدارندگی ایجاد کند، «ایده خوبی» نخواهد بود. با اشاره به حمله گروه‌های مقاومت عراق به «برج ۲۲»، پایگاه نظامی آمریکا در اردن که به کشته شدن سه تن از نظامیان آمریکایی و مجروح شدن بیش از ۴۰ تن و حملات متقابل آمریکا به نیروهای مقاومت در عراق و سوریه همراه شد، ژنرال «کنت مک‌کنزی» چهاردهمین فرمانده مرکز فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا (سنتکام) در یادداشتی در این‌باره مدعی شد: حمله اردن نتیجه واضح و قابل پیش‌بینی پاسخ‌های سست ما به بیش از ۱۵۰ حمله به نظامیان آمریکایی در سوریه و عراق از اکتبر گذشته بود.
 
خط تحریم و تحریف و تخریب چرا انتخابات را هدف گرفته است؟
گفتار و رفتار دشمنان ملت ایران درباره انتخابات به شدت متناقض است.
اردوگاه رسانه‌ای معاند چنین تصویرسازی می‌کند که انتخابات مجلس اهمیتی ندارد و تزیینی و تشریفاتی است. آنها درباره راهپیمایی 22 بهمن هم عملیات چند لایه‌ای ترتیب دادند تا در کنار به هم ریختن ثبات در بازار و ایجاد شوک تورمی، راهپیمایی 22 بهمن را از اهمیت و اعتبار بیندازد. اما اگر نقش‌آفرینی مردم در انتخابات مجلس و راهپیمایی 22 بهمن -آن‌گونه که تبلیغات پرحجم رسانه‌های معاند القا می‌کند- مهم نیست، اساسا چرا مرتکب این حجم گسترده از تخریب می‌شوند؟!
این خط تحریف و تخریب، ادامه خط تحریم است که به ویژه از 14 سال قبل، با سرشکستگی جریان غربگرا در ایجاد آشوب علیه جمهوریت و اسلامیت، در دستور کار آمریکا گرفت و گرای آن را با عنوان «تحریم فلج‌کننده»، همین جریان وطن‌فروش دادند. روزنامه لس‌آنجلس تایمز، ۲۸ مهر ۱۳۸۸ از زبان جان ‌‌هانا مقام آمریکایی نوشت: «مطمئناً پیامی که من از گردهمایی اخیر فعالان اپوزیسیون ایران- که در میان آنها بعضی شخصیت‌های نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند- شنیدم، این بود که تحریم باید اعمال شود و این تحریم باید هرچه شدید‌تر باشد؛ تحریم ضعیف و یا تدریجی، فقط به رژیم این امکان را می‌‌دهد که با وضعیت جدید خودش را تطبیق دهد. آنها گفتند برای اینکه تحریم مؤثر باشد، باید به صورت شوک‌ وارد شود که فلج کند و نه به صورت واکسن... برخی از آنها نگرانند که رژیم بر اثر حمله نظامی فلج نشود و به جای آن، جنبش سبز سرکوب شود. با وجود این نگرانی، آنها پیشنهاد دادند بمباران همزمان تأسیسات هسته‌ای و مراکز سپاه پاسداران و بسیج- هر چند که تعدادی از مردم را هم نابود کند- موجبات جمع کردن بساط حکومت به دست مخالفان را تسریع خواهد کرد»!
اکنون در اوج جنگ ترکیبی دشمنان ملت ایران در قالب تحریم و فشار اقتصادی و تحریف و تخریب، روزی نیست که چند عملیات ترکیبی «میدانی» و «مجازی» برای منفعل کردن افکار عمومی و پس راندن ملت ایران (عقبه مستحکم جمهوری اسلامی) انجام نشود. همین روزها در حالی که افراطیون غربگرا، برای تحریم انتخابات توجیه می‌تراشند، تخریب و ترور شخصیت مجلس مستقر با دستاویز‌های مختلف در جریان است و از دیگر سو، عملیات اخلال و خرابکاری (مانند انفجار خط لوله گاز/ هک چند ماه قبل پمپ بنزین‌ها/ و...) پیگیری می‌شود. ریشه ماجرا را باید در به هم ریختگی بی‌سابقه اردوگاه دشمن دید.
تحلیل‌گران بسیاری در آمریکا بارها در طول سال‌های اخیر تصریح کرده‌اند که برخلاف پروپاگاندای همیشگی علیه جمهوری اسلامی، مردم و انتخابات در این نظام «نقش واقعی» دارند و جمهوری اسلامی، عمیقا «مردم بنیاد» است. گفته‌اند این واقعیت، هم نقطه قوت و مایه پایداری جمهوری اسلامی است، و هم نقطه حساسی که باید هدف گرفت و آسیب زد تا نظام از پا در آید. همچنین، گفته‌اند و طی چهار ماه اخیر پس از جنگ غزه با صدای بلندتری اذعان کرده‌اند که هر چه بدبختی در منطقه می‌کشند، زیر سر اقتدار و نفوذ بلامنازع ایران در خاورمیانه است.
هفته‌ای نیست که رسانه‌هایی مانند فارین پالیسی، فارین افرز، واشنگتن پست، بلومبرگ، سی‌ان‌ان، اکونمیست، یا نیویورک تایمز و...، تحلیلی با مضمون «سیبل‌شدگی و آسیب‌پذیری شدید نظامیان آمریکا، ضرورت خروج از باتلاق منطقه و تمرکز روی بحران روسیه و چین، و فشار برای توقف جنگ غزه به عنوان تنها راه‌حل توقف بحران پر هزینه فعلی برای آمریکا» منتشر نکنند. همین روزها، نشریه معروف تایم اذعان کرده که نیروی دریایی آمریکا در منطقه درمانده شده و در حال نابودی است.
مجموعه واقعیت‌های که اجمالا گفته شد، مسئله انتخابات 11 اسفند را برای دشمنان ملت ایران، «بسیار پر اهمیت» می‌کند. هر قدر هم کارگزاران عملیات روانی دشمن بخواهند این رویداد را بی‌اهمیت و بی‌ارزش وانمود کنند، اما عملیات تخریبی پر حجم آنها نشان می‌دهد که در واقع امر، چقدر تعیین‌کننده و مهم می‌دانند.
بر این مبنا اولا باید انتخابات را بسیار جدی گرفت و زرادخانه مردمی و معنوی و سیاسی جمهوری اسلامی را از رای مؤثر و مبارک مردم انباشت تا مسیر امنیت و ثبات و پیشرفت کشور، هر چه هموار‌تر شود، و ثانیا طیف نیرو‌های انقلابی را از گلاویز شدن و فرسایش و تخریب یکدیگر که بازی در زمین دشمن است، پرهیز داد. انتخابات، این‌گونه می‌تواند برای ملت ما یوم اللهی مبارک باشد و موجب سرخوردگی دشمنان تاریخی ملت ایران شود.
 
حمله سایبری به رایانه‌های مؤسسه آمار آلبانی
 
مقامات آلبانی ادعا کردند یک گروه هکری حمایت‌شده از سوی ایران، به مؤسسه آمار این کشور حمله کرده است. مؤسسه آمار آلبانی، دو هفته پیش گفته بود هدف یک «حمله سایبری پیچیده» قرار گرفته است.
مرجع امنیت سایبری آلبانی، گروه هکری موسوم به «عدالت میهن» را به حمله‌ای که عملکرد ۴۰ رایانه مؤسسه آمار را تحت تاثیر قرار داده، متهم کرد.
به گزارش یورونیوز، «آلبانی در گذشته نیز ایران را به حملات سایبری متهم کرده بود. این حمله که گویا در انتقام پناه‌دادن آلبانی به اعضای سازمان مجاهدین خلق [سازمان تروریستی منافقین] ترتیب داده شده بود، تیرانا را به قطع روابط با ایران سوق داد. آن زمان وزارت خارجه ایران دست داشتن در این حمله را تکذیب کرد.
یورونیوز می‌گوید: حمله هکری چند روز قبل گروه عدالت میهن، موجب از کار افتادن وب‌سایت مؤسسه آمار آلبانی شد. گروه هکری هوملند جاستیس با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود ضمن انتشار این خبر اعلام کرد برخی داده‌های موجود در این وب‌سایت را به سرقت برده است. آلبانی نوامبر سال گذشته روند سرشماری دوره‌ای خود را آغاز کرد. اعلام نتایج این سرشماری که ابتدا قرار بود در تاریخ ۱۵ دسامبر سال گذشته منتشر شود، به ژوئن سال جاری میلادی موکول شد. هکرها حدود یک ماه پیش نیز با حمله به چند نهاد دولتی و خصوصی آلبانی موجب از کار افتادن خدمات اینترنتی در این کشور شدند. پارلمان آلبانی و شرکت مخابراتی وان از جمله قربانیان گروه هوملند جاستیس در این حملات بودند. همزمان با این حملات، کارزار سایبری مشابه دیگری سایت‌های نهادهای دولتی از جمله سازمان‌های حسابرسی، مالیات، املاک و پورتال خدمات الکترونیک دولت آلبانی را هدف قرار داده بود که موجب اختلال شدید در امور جاری اقتصادی آلبانی شد. برخی حملات هکری صورت‌گرفته از سوی گروه هوملند جاستیس با حذف اطلاعات موجود در سرورهای قربانی همراه بوده است. حمله سایبری به سامانه‌های پلیس مرزی آلبانی در شهریور سال گذشته از جمله این موارد به حساب می‌آید.