به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,263
بازدید دیروز: 1,554
بازدید هفته: 1,263
بازدید ماه: 2,817
بازدید کل: 23,942,763
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۲ تیر ۱٤۰۳
Saturday , 22 June 2024
السبت ، ۱۶ ذو الحجة ۱٤٤۵
تیر 1403
جپچسدیش
1
8765432
1514131211109
22212019181716
29282726252423
3130
آخرین اخبار
محکومیت ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون دلاری دولت و مقامات آمریکا در پرونده حمله تروریستی اهواز ۱۴۰۳/۰۳/۲۳

محکومیت ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون دلاری دولت

و مقامات آمریکا در پرونده حمله تروریستی اهواز

۱۴۰۳/۰۳/۲۳

‫محکومیت دولت و مقامات آمریکا در پرونده حمله تروریستی اهواز - حیات‬‎‫محکومیت ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون دلاری آمریکا در پرونده حمله تروریستی اهواز‬‎

شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل تهران درخصوص واقعه تروریستی ۳۱ شهریور سال ۹۷ اهواز، دولت و مقامات آمریکا را به پرداخت دو میلیارد و ۸۸۰میلیون دلار خسارت به خواهان‌های این پرونده محکوم کرد.
 
مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: در پی اقدامات دولت آمریکا در تأسیس، تقویت و ترویج گروه‌های تروریستی از جمله گروه تروریستی داعش و حرکه‌النضال العربیه که مجری حمله تروریستی ۳۱ شهریور اهواز در سال ۱۳۹۷ بودند، ۶۴ نفر از خانواده شهدا و مجروحین این واقعه تروریستی به استناد قانونِ اقدام متقابل علیه دولت و مقامات آمریکا مبادرت به طرح دعوای حقوقی در قوه قضائیه کردند.
در پی این شکایت، پرونده به شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل تهران ارجاع و پس از رسیدگی علنی به این شکایت، دادگاه به محکومیت دو میلیارد و هشتصدوهشتاد میلیون دلاری دولت و مقامات آمریکا در حق خواهان‌ها رای داد.
در واقعه تروریستی ۳۱ شهریور سال ۹۷ در اهواز، ۲۵ نفر شهید و بیش از ۷۰ نفر مجروح شدند.
این اقدام توسط گروهک‌های تروریستی داعش و حرکه‌النضال العربیه التحریر الاهواز ساماندهی و اجرا شد و به صورت رسمی نیز مورد قبول اعضای گروهک تروریستی حرکه‌النضال العربیه التحریر الاهواز قرار گرفت.
پیش از این انتساب اعمال تروریستی داعش به آمریکا در دادخواست شهدای مجلس، ناصریه، حله و سامرا بر اساس اسناد منتشر شده از طرف آمریکایی‌ها و همچنین سایر مستندات و دلایل میدانی اثبات شده بود و در این پرونده نیز به همان رویه استناد شد.
در دادخواست ارائه شده به دادگاه ۶۴ نفر از آسیب‌دیدگان به عنوان خواهان پرونده و ۳۱ نفر از دولت و مقامات آمریکایی (اشخاص حقیقی و حقوقی) به عنوان خوانده حضور داشتند.
بر اساس رای صادره توسط شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل مبلغ محکومیت دولت و مقامات آمریکایی از حیث خسارات مادی، معنوی و تنبیهی در این پرونده به شرح ذیل است:
۱- بر اساس رای صادره دادگاه از باب خسارات مادی و معنوی وارده به خواهان‌های ردیف ۱ الی ۳۲ که عزیزان‌شان را در این واقعه تروریستی از دست داده‌اند، حکم به محکومیت خواندگان به پرداخت مبلغ 30میلیون دلار به ازای هر خواهان و مجموعاً به مبلغ 960میلیون دلار صادر شده است.
۲- در ضمن دادگاه برای خواهان‌های ردیف ۳۳ الی ۶۴ که متحمل خسارت و آسیب‌های جسمی جدی ناشی از اقدامات تروریستی مذکور شده‌اند بر اسا س رویه دعاوی متقابل از باب خسارت مادی و معنوی حکم بر محکومیت خواندگان به پرداخت مبلغ بیست میلیون دلار به ازای هر خواهان و مجموعاً به میزان 640میلیون دلار صادر شده.
۳- همچنین از باب خسارات تنبیهی نیز دادگاه حکم بر محکومیت خواندگان به پرداخت یک میلیارد و 280میلیون دلار در حق خواهان‌ها صادر کرده است.

 


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۳/۲٤، ۰۶:۵۳:۳۶       بازدیدها: 45