به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,242
بازدید دیروز: 1,554
بازدید هفته: 1,242
بازدید ماه: 2,796
بازدید کل: 23,942,742
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۲ تیر ۱٤۰۳
Saturday , 22 June 2024
السبت ، ۱۶ ذو الحجة ۱٤٤۵
تیر 1403
جپچسدیش
1
8765432
1514131211109
22212019181716
29282726252423
3130
آخرین اخبار
راهنما زدن به سمت رئیسی و چرخش به سمت مدیریت غربگرا ممنوع: نامزدها چگونه می‌خواهند پیشرفت‌های رئیسی را ادامه دهند؟ ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
 راهنما زدن به سمت رئیسی و چرخش به سمت مدیریت غربگرا ممنوع:
 نامزدها چگونه می‌خواهند پیشرفت‌های رئیسی را ادامه دهند؟
۱۴۰۳/۰۳/۲۳
مقتدای ما شهید رئیسی را «سرمشق» دانستند. رهبر حکیم انقلاب همچنین رئیس‌جمهور شهید را مظهر شعارهای انقلاب خواندند. کلام رهبر انقلاب مانند همیشه سرشار از عظمت و حکمت است. ماهیت و ریشه دستاوردهای رئیس‌جمهور شهیدمان و روح رفتارهایش را باید از همین بیان حضرت آقا دریابیم. شهید رئیسی اگر کارآمد بود و کشور را متحول کرد، به این دلیل بود که مبانی انقلاب اسلامی را باور قلبی داشت و خط حرکت انقلاب به سمت ظهور و مأموریت زمینه‌سازی طلوع ولایت خورشید عظمی امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را در گام دوم انقلاب دنبال می‌کرد.
 دستاوردهای رئیس‌جمهور شهید در چه شرایطی به دست آمد؟
ملت عزیز و سرافراز ما هم دلدادگی خود را به رئیس‌جمهور انقلابی با تشییع تاریخی او در مقابل نگاه جهانیان ثابت کرد.
آیت‌الله شهید رئیسی که سه سال قبل با رغبت و خواست ملت رئیس‌جمهور شد، کارنامه‌ای آکنده از تحول و پیشرفت برجای نهاد اما دستاوردهای آن شهید در فرهنگ، اقتصاد، مدیریت، سیاست، اجتماع، سیاست خارجی و... در چه شرایطی به دست آمد؟ شهید رئیسی جایی آمد که به تعبیر تحلیلگران، یک میدان مین کامل و ترکیبی بود. رئیس‌جمهور شهید، کشور را با تورم 60 درصدی، کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی، بدهی ۱۵۰۰ هزار میلیاردی، نقدینگی ده برابر شده، خزانه ارزی صفر شده و تعهدات متراکم تحویل گرفت. مرداد 1400 اعضای دولت وقت به آیت‌الله رئیسی گفتند دولت قادر به پرداخت حقوق سر ماه کارمندان نیست، اعضای ارشد دولت می‌گفتند بدون برجام و FATF نمی‌توانیم واکسن وارد کنیم، امور کشور را پای خدمت به آمریکا و تضعیف انقلاب اسلامی قفل کرده بودند و یأس می‌پراکندند. آنگاه شهید رئیسی آمد و امید را احیا کرد. به فضای عمومی کشور آرامش داد. دولت را بازگرداند به ریل خدمت. دیپلماسی را عقلانیت و اقتدار بخشید. تجارت خارجی و روابط با همسایگان را احیا کرد. صادرات نفتی و غیرنفتی در اوج تحریم و چندین هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل را احیا کرد. 
آیت‌الله رئیسی با اتکا به توانمندی‌های داخلی و مدیریت جهادی و انقلابی به خشک کردن ریشه‌های تورم اقدام کرد؛ به جبران کسری بودجه 480 هزار میلیاردی بدون استقراض از بانک مرکزی همت کرد. رشد نقدینگی را کنترل کرد و از 46 درصد به 24 درصد رساند. رشد اقتصادی را از 4 دهم درصد به 6 درصد رساند. از اضافه برداشت مؤسسات مالی جلوگیری کرد. همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان با وزارتخانه‌های اقتصادی و صنعتی را ده‌ها برابر افزایش داد. بخش قابل توجهی از ناترازی در بخش آب، برق و گاز را جبران کرد. رفع تنش آبی چندین هزار روستا، اقدامات در راستای اجرای عدالت مالیاتی، توزیع بودجه و اعتبارات بر اساس آمایش سرزمینی و کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در دو سوم استان‌های کشور از جمله دیگر اقدامات آیت‌الله رئیسی در دولت مردمی و انقلاب است.
رئیس‌جمهور مکتبی و کارآمد به پرداخت بدهی‌ها و تعهدات مالی دولت قبل اقدام کرد؛ از جمله؛
- تسویه ۴۶۴ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها و تعهدات.
- تسویه حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی اصل و سود اوراق.
- تسویه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به صندوق‌های بازنشستگی.
- اختصاص ۴۰ هزار میلیارد برای رتبه‌‌بندی معلمان.
- تسویه ۵۴ هزار میلیارد بدهی به بانک مرکزی.
آیت‌الله رئیسی همچنین بدون برجام و FATF و با وجود تحریم‌ها چتر دیپلماسی اقتصادی و سیاسی را به‌ویژه در آسیا، اوراسیا و آمریکای لاتین گسترش داد. دامنه این سیاست خارجی فعال از عضویت در پیمان ‌شانگهای و گروه بریکس تا ارتقای روابط با همسایگان و توسعه تجارت خارجی را در بر گرفت.
اقدامات گسترده دولت سیزدهم در خنثی‌‌سازی تحریم‌ها، تولید گسترده واکسن و مهار کرونا، عضویت ایران در پیمان ‌‌‌شانگهای، انعقاد قرارداد سوآپ گازی با ترکمنستان و آذربایجان، آغاز اجرای سند همکاری ۲۵ساله میان ایران و چین، پیگیری همکاری بلندمدت با روسیه، سفرهای استانی و مدیریت جهادی و میدانی برای حل مشکلات و خدمت به مردم، صادرات سوخت، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و دستور محدود کردن واردات دارای مشابه داخلی، اجرای طرح جهش تولید مسکن، مبارزه با فساد و بستن گلوگاه‌های فساد، بازگرداندن دلارهای بلوکه شده، حل مشکل قطع پی‌در‌پی برق، افزایش 60درصدی خرید تضمینی گندم، کسب تراز تجاری مثبت در تعامل اقتصادی با ۸۴ کشور، افزایش تولید و اشتغال، افتتاح فاز 14 پالایشگاه پارس جنوبی، بهره‌برداری از مرکز دیسپاچینگ (راهبری) برق شمال ‌غرب کشور با کارویژه مدیریت انرژی سه استان و امکان تبادل برق همسایگان شمالی، بخشی‌هایی دیگر از دستاوردهای شهید رئیسی است.
به همین قرار، می‌توان به بهره‌برداری از ۱۷ هزار تخت بیمارستانی، صدور یک میلیون و چهارصد هزار مجوز از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، پرتاب 11 ماهواره علمی تحقیقاتی به فضا، رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال، اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و برکناری بیش از 100 مدیر متخلف اشاره کرد.
اخیرا نیز بزرگ‌ترین پروژه آب‌شیرین‌کن غیرساحلی کشور برای تامین آب پایدار یک میلیون نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان، در کنار 41 طرح مختلف زیربنایی در این استان افتتاح شد.
 شهید رئیسی؛ یک شاخص و الگوست
شهید رئیسی تحقق سیاست‌های کلی نظام را در دستورکار قرار داده بود. اهل ورع و تقوا بود و حدود الهی را نگه می‌داشت. با مردم صادق و برای آنان احترام و کرامت قائل بود. عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد. قرآن کریم و تصویر حاج قاسم را بر دست گرفت. ایشان توان خود را در سه سال صرف پیشرفت و تحول کشور و خدمت خستگی‌ناپذیر کرد و نصاب تازه‌ای به وجود آورد و امروز یک شاخص و الگوست.
همچنان‌ که رهبر معظم انقلاب اسلامی روز 14 خرداد در مرقد امام خمینی(ره) پس از بیان ویژگی‌های اخلاقی و مدیریتی شهید آیت‌الله رئیسی فرمودند: «اینها ارزش است، اینها درس است؛ هر کدام از اینها برای سیاستمداران ما، برای رؤسای جمهور آینده‌ ما، برای کسانی که در یک بخشی مورد اعتماد ملّت قرار می‌گیرند، یک سرمشق است.»
 تکلیف سنگین نامزدهای ریاست جمهوری برای تداوم خط انقلاب و دستاوردهای شهید رئیسی
در همین شرایط، جمعه 8 تیرماه، مردم آگاه ایران اسلامی با حضور باشکوه در انتخابات حماسه‌ای دیگر می‌آفرینند و حماسه‌ تشییع «شهدای پرواز اردیبهشت» را تکمیل می‌کنند. بار دیگر حقیقت خود را نشان می‌دهند و تحریف‌ها را می‌زدایند. کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برای ادامه مسیر خدمت و پیشرفت با همان سرعت و تراز شهید رئیسی تکلیف سنگینی بر عهده ‌دارند و اکنون می‌بایست چگونگی تحقق این تکلیف را محور اندیشه خود قرار دهند. نباید به سمت و سوی رویکرد و راه رئیسی راهنما زد اما به طرف مدیریت طیف اشرافی غربگرا که کشور را به قهقرای اقتصادی کشاند چرخید. نامزدهای ریاست جمهوری باید همدلی و شکوه حضور مردم در تشییع شهید رئیسی و قدرشناسی آنان از شخصیت و خدمات رئیس‌جمهور انقلابی را پاس بدارند و خط انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را که شهید رئیسی دنبال می‌کرد، تداوم بخشند.
  در روز چهارم تبلیغات چه گذشت
با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات هشتم تیر به‌تدریج فضای انتخاباتی و فعالیت‌های نامزدها رو به فزونی می‌رود. چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه 8 تیرماه برگزار می‌شود و آقایان پزشکیان، پورمحمدی، جلیلی، زاکانی، قاضی‌زاده‌ هاشمی و قالیباف با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
جلیلی در جمع حامیان خود در خراسان جنوبی بیان کرد: باید عقب‌ماندگی هشت‌ساله‌ پیش از دولت شهید رئیسی که اذعان خودشان به رشد صفر و منفی منجر شده بود، جبران شود.
پزشکیان روز گذشته اظهار داشت: ما برای اداره کشور نیاز داریم صدای مردم را بشنویم، ایرادات را بپذیریم و اصلاح کنیم.
زاکانی در چهارمین روز تبلیغات انتخاباتی عنوان داشت: بعضا دیده می‌شد که برخی افراد ارتباطات نامناسب ایجاد کرده‌اند و فساد جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد و یک‌جا بیشتر و یک‌جا کمتر است.
قالیباف با بیان اینکه در دهه ۹۰ دهه سختی برای مردم و کشور در عرصه اقتصادی بود‌، تصریح کرد: متوسط رشد کشور در دهه ۹۰ کمتر از یک درصد بود.
قاضی‌زاده ‌هاشمی در طی روز گذشته بر این تاکید کرد که فردی که ادعای ریاست جمهوری دارد باید فهم‌ کلی از مسائل عمومی کشور و نگاه راهبردی داشته باشد و بتواند تیم منسجم را به کار بگیرد.
پورمحمدی در روز چهارم تبلیغات با اشاره به پرونده بابک زنجانی عنوان داشت: اگر پول دادن خارج از عرف عیب است، پس باید تصمیم‌گیرندگان هم محاکمه شوند.
نامزدهای انتخابات همچنین در نشست‌های انتخاباتی و در برنامه‌های تلویزیونی به تشریح برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند که در ادامه به مرور آن می‌پردازیم.
  جلیلی: باید عقب‌ماندگی ۸ ساله پیش از دولت شهید رئیسی جبران شود
سعید جلیلی، نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در اولین سفر انتخاباتی خود با استقبال مردم بیرجند وارد فرودگاه شهید کاوه بیرجند شد و با حضور در جمع مردمی بیرجند در هیئت ابوالفضلی (مصلی)‌، ضمن تشریح برنامه‌های خود، گفت: خداوند را سپاس می‌گویم که در شهر خودم و در جمع شما عزیزان در این استان عزیز حضور پیدا کنم. از هنرهای ملت ایران این است که حوادث را تبدیل به حماسه می‌کنند. کمتر از ۲۰ روز گذشته شما مردم در همین شهر و استان حادثه تلخ شهادت منتخب و عزیز خود، رئیس‌جمهور گرانقدر را به حماسه‌ای بزرگی تبدیل کردید.
وی ادامه داد: این موضوع ریشه در ده‌ها سال بلکه قرن‌ها فرهنگ، معارف، اصالت و هویت مردم این دیار دارد؛ همان هویت و ریشه‌ای که موجب شد رهبر معظم انقلاب اولین سخنرانی‌های انقلابی خود را از این شهر آغاز کنند.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به افتخارآفرینی ۴۵ ساله ملت ایران در تندباد حوادث، تاکید کرد: شهدای عزیز ما گواه این هستند که این مردم آماده هستند تا در تندباد حوادث نه‌تنها متوقف نشوند بلکه بایستند و آن را تبدیل به حماسه کنند. این دیار فرهنگ پرور، علمای ربانی که در این شهر منشا نورانیت بوده‌اند، اینها ارزش‌های این سرزمین هستند. کسانی که در این سرزمین نشان دادند که می‌توان چه موفقیت‌هایی برای استان و شهر و کشور به ارمغان آورد.
  گفتمانی را که شهید رئیسی آغاز کرد با قدرت ادامه می‌دهیم
همچنین سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست مسئولان ستاد انتخاباتی شهرستان‌ها در محل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب برگزار شد گفت: محبوب ملت، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عزیز افتخارشان این بود که حرکتی که شروع کرد با ارادت به امام رضا بود؛ این جمعی که امروز دور هم جمع شدیم در کنار شور و احساسات پاک شما عزیزان که ابراز می‌کنید، یک بحث مهم نباید در آن فراموش شود و آن این است که دلیل برای این جمع شدنمان‌ داریم و باید بدانیم در چه نقطه‌ای هستیم و چه هدفی داریم.
  قالیباف: کوتاه‌ترین راه برای تغییر و تحول انتخابات پیش‌رو است
محمدباقر قالیباف، روز چهارشنبه -۲۳ خردادماه- در نشستی در جمع برخی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و نمایندگان منتخب مجلس، اظهار داشت: هرکدام از شما مسئولان بدون تردید یک انسان‌ستاد هستید و به عنوان یک ستاد متحرک می‌توانید اثرگذاری کنید و همه مردم عزیز را برای در مرحله نخست برای مشارکت و دوم برای تصمیم‌سازی خوب بسیج کنید.
وی گفت: اگر اشکالاتی در اداره ایران اسلامی در بخش‌های مختلف داریم، کوتاه‌ترین راه برای تغییر و تحول که نقاط ضعف را برطرف کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم، انتخابات است و این فرصت برای ملت عزیز ایران فراهم شده است.
قالیباف بیان کرد: امسال نخستین سال مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم است که با کار مشترک می‌توانند سند پنج ساله برنامه هفتم توسعه را برای تحول پیش برده تا نشان دهیم جبهه انقلاب می‌تواند بر مشکلات فائق آمده و قدرت حل مسئله را دارد و این موضوع در یک قدمی من و شماست.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: تردید نکنید همرزمان و همسنگران ما در دوران دفاع مقدس و روح شهدای مقاومت، امروز بر عمل ما ناظر هستند و امام راحل، شهدا، رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز از ما متوقع هستند.
قالیباف با اشاره به شعار انتخاباتی خود که «دولت خدمت و پیشرفت» است، تصریح کرد: ما امروز به دنبال اقدامات کوتاه مدت هستیم، چرا که بخشی از مردم ما در فقر و فقر مطلق هستند و از من و شما نمی‌پذیرند که ابتدا پیشرفت رخ دهد و بعد مشکل آنها حل شود.
وی تاکید کرد: موضوع خدمت یعنی توجه به قشر محروم که در فقر مطلق و زیرخط فقر قرار دارند و در این راه نباید لحظه‌ای درنگ کنیم و ما قادر هستیم این کار را گام به گام که مشخص شده و در جای جای برنامه هفتم پیش‌بینی شده، انجام دهیم.
قالیباف با بیان اینکه دهه ۹۰ دهه سختی برای مردم و کشور در عرصه اقتصادی بود‌، تصریح کرد: متوسط رشد کشور در دهه ۹۰ کمتر از یک درصد بود.
  قالیباف: حقوق حداقل‌بگیرها باید به میزان افزایش تورم رشد داشته باشد
محمدباقر قالیباف، سه‌شنبه شب- ۲۲ خرداد- در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در شبکه خبر سیما گفت: یکی از کارهای مهم دولت سیزدهم و مجلس یازدهم تنظیم لایحه و تدوین قانون برنامه هفتم توسعه کشور بود؛ از زمان تنظیم لایحه برنامه هفتم، هماهنگی بین مجلس و دولت وجود داشت و در برنامه هفتم همه تلاش ما این بود که این برنامه ضعف‌های برنامه‌های گذشته را نداشته باشد.
قالیباف افزود: یکی از نکات متمایز برنامه هفتم توسعه رویکرد برنامه جامع بود؛ مسئله محوری اساس کار این برنامه است. نکته دیگر اینکه در قانون‌گذاری توجه و دقت کردیم قانونی را که می‌نویسیم دقیق، مشخص و شفاف باشد و قابلیت اجرائی داشته باشد.
وی اظهار داشت: ما اکنون یک سندی داریم که ۵ساله است و دولت و مجلس با هم آن را تهیه کردند و با هم اجرا می‌کنند، کار مشترکی است که مجلس یازدهم و دولت سیزدهم انجام دادند.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در رشد اقتصادی باید به بهره‌وری توجه شود، اظهار داشت: بخش دیگر آن به موضوع سرمایه‌گذاری مربوط است و به نظرم موضوع بهره‌وری مهم‌تر از حوزه سرمایه‌گذاری است، زیرا در بهره‌وری فرصت‌هایی وجود دارد که از آن فرصت‌ها سرمایه‌گذاری باید شکل بگیرد تا در این بخش حرکت کنیم. بر همین اساس ماده ۱۱۱ برنامه هفتم توسعه به موضوع بهره‌وری متمرکز است.
  زاکانی: فساد نه اصلاح‌طلب می‌شناسد نه اصولگرا
علیرضا زاکانی، در برنامه انتخاباتی صف اول که اولین برنامه تلویزیونی وی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری است، ضمن پاسخگویی به برخی سؤالات، برنامه‌ها و محورهای خود را تشریح کرد.
وی در این برنامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهدای خدمت به‌ویژه شهید رئیسی در پاسخ به درخواست مجری برای بازخوانی سوابقش گفت: من متولد ۱۲ اسفند ۱۳۴۴ تهران هستم و در محله اتابک لرزاده بین میدان شوش و خراسان به دنیا آمدم. قبل از انقلاب حدود ۱۱ سال داشتم. انقلاب که به پیروزی رسید حیات سیاسی من به عنوان یک نوجوان بر بستر تظاهرات شکل گرفت.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با یادآوری این‌ نکته که در ۱۵ سالگی در ماه‌های ابتدائی جنگ به منطقه رفته است، اظهار کرد: آن موقع جنگ‌های نامنظم اتفاق می‌افتاد و شهید چمران برای من یک اسطوره بود. بیش از ۶۲ ماه در منطقه در واحد تخریب و همچنین واحد اطلاعات و عملیات حضور داشتم. زمانی که دستم آسیب دید و جانباز شدم به واحد اطلاعات و عملیات رفتم. مسئول اطلاعات و عملیات محور نجف ۳ و مسئول گردان و قائم‌مقام اطلاعات و عملیات لشکر ۲۷ بودم.
زاکانی افزود: خدا توفیق داد در بهترین دوره زندگی در بهترین نقطه در خدمت دین و میهن بودم. بعد از آن رو به تحصیل آوردم و ۶ ماه بعد از جنگ درس خواندم. با وجود اینکه هفت هشت سال ترک تحصیل داشتم، در دانشگاه علوم پزشکی تهران قبول شدم. به مدت یک ماه توجه دیگران را جلب نکردم. ولی بعد از یک ماه دوستان همکلاسی من از دوره دفاع مقدس من را شناختند.
زاکانی در ادامه تشریح سوابق خود بیان داشت: در دانشگاه واحدهای انجمن اسلامی دانشکده و بسیج دانشگاه را راه‌اندازی و ۱۴ سال در جریان جنبش دانشجویی نوکری کردم. از زیر یک پله شروع کردم و تشکل کشوری بسیج دانشجویی با بیش از ۲ هزار دفتر در سراسر کشور دنبال کردم. در این مدت تجارب گرانبهایی به دست آوردم و نسبت به نسل متخصص امروز شناخت پیدا کردم.
وی با اشاره به فعالیت‌هایش به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از سال ۱۳۸۲ در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردم. در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم نماینده مجلس بودم و در آنجا مسئولیت‌های مختلفی مثل عضویت در هیئت‌رئیسه و ریاست کمیسیون برجام را داشتم. یک دوره چهارساله نماینده نبودم و مجدد در مجلس یازدهم به عنوان نماینده قم شرکت کردم و متولی مرکز پژوهش‌های مجلس شدم.
این نامزد انتخابات با یادآوری اینکه در دهه هشتاد عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران شده است، گفت: در بیمارستان در بخش پزشکی هسته‌ای نوکری مردم را کردم. در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری نیز وارد رقابت شدم و پس از آن به عنوان شهردار تهران ۳۳ ماه نوکر مردم بودم.
وی در پاسخ به این سؤال که علت اصلی فسادهایی که با آن مبارزه کردید چه بود، گفت: ترک فعل، تعارض منافع و اعمال نفود همه از دلایل من برای مبارزه با فساد بود کسی که در یک مختصات می‌نشیند باید از جان و مال مردم دفاع و از حیثیت کشور صیانت کند که متاسفانه این نبود.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بعضا دیده می‌شد که برخی افراد ارتباطات نامناسب ایجاد کرده‌اند و فساد جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد و یک‌جا بیشتر و یک‌جا کمتر است.
  حکمت و خردگرایی از شاخص‌های دولت خدمت است
علاوه ‌بر این، علیرضا زاکانی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شبکه اجتماعی ایکس در صفحه شخصی خود، در ششمین پست از مطالب هشت‌گانه ویژگی و شاخص ضروری در دولت چهاردهم، نوشت: حکمت و خردگرایی شاخص دیگر دولت خدمت است. کار کارشناسی، مطالعه‌ درست، ملاحظه‌ تبعات یک اقدام و حتّی گاهی ملاحظه‌ تبعات یک اظهارنظر مهم است.
وی در ادامه این مطلب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیئت دولت به تاریخ ۶ شهریور ۹۲، مبنی بر «بایستی سنجیده اظهارنظر کرد؛ این‌جور نباشد که ما حالا یک مسئولی هستیم، درباره‌ یک مسئله‌ای، یک مطلبی به ذهنمان می‌رسد، کارشناسی نشده، بررسی نشده، جوانبْ دیده نشده، این را نباید پرتاب کرد در فضای افکار عمومی؛ گاهی اوقات جمع کردنش کار سخت و مشکلی است، اضافه کرد: از جمله‌ شقوق همین حکمت، استفاده از ظرفیّت بالای کارشناسی موجود در مسائل کشور است. با شناخت جامع از نظام مسائل کشور، اولویت‌بندی آنها، از مهم‌ترین اقدامات نخست دولت خدمت خواهد بود.
  اولین واکنش پزشکیان پس از اولین برنامه تلویزیونی
مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در حساب کاربری خود در صفحه مجازی در واکنش‌های صورت گرفته پس از اولین حضورش در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، نوشت: ما برای اداره کشور نیاز داریم صدای مردم را بشنویم، ایرادات را بپذیریم و اصلاح کنیم.
وی در پایان مطلب خود با هشتگ برای_ایران، آورده است: گوش شنوای شما در فضای مجازی هستم و خود را پاسخگو می‌دانم. با من حرف بزنید.
  پزشکیان از مجلس مرخصی گرفت
مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در مدت تبلیغات از مجلس شورای اسلامی مرخصی گرفت.
گفتنی است، پزشکیان پس از اعلام اسامی کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات در حکمی «علی عبدالعلی‌زاده» را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود منصوب کرد.
  قاضی‌زاده‌ هاشمی: مدعی ریاست‌جمهوری باید فهم کلی از مسائل کشور داشته‌ باشد
امیرحسین قاضی‌زاده ‌هاشمی در نشست با جمعی از هنرمندان افزود: سخن گفتن در جمع فرهیختگان و اصحاب فرهنگ و هنر خیلی سخت است. خیلی خوشحالم در جمع هنرمندان اقشار مختلف حضور دارم.
وی گفت: بیان در دل‌های شما عزیزان نشانه امید است که شاید ذهن پویایی برای حل مشکلات آنها و اراده‌ای برای اقدام باشد. امیدواریم به این وظایف سنگین عمل کنیم.
قاضی‌زاده‌ هاشمی ادامه داد: فردی که ادعای ریاست جمهوری دارد باید فهم‌ کلی از مسائل عمومی کشور و نگاه راهبردی داشته باشد و بتواند تیم منسجم را به کار بگیرد.
وی افزود: فرهنگ، تولید‌کننده باورها و ارزش‌ها است و این ارزش‌هاست که به انسان حرکت می‌دهد. امروز اگر در عرصه‌های مختلف اجتماعی مشکل پیدا کرده‌ایم دلیل آن تغییر این ارزش‌ها است.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: خانواده را مسیر سعادت انسان می‌دانم و دلیل انتخاب شعار دولت آینده هم همین بود. تفاوت جدی فرهنگ ایران با غرب نیز در همین است که غربی‌ها فردگرا و ایرانی‌ها خانواده محور هستند.
وی افزود: برای حل مسائل اقتصادی باید اول مسائل فرهنگی حل شود و برای این حوزه برنامه داشته باشیم.
قاضی‌زاده‌ هاشمی گفت: عرصه فرهنگ وابسته به اهالی این عرصه است و نمی‌شود آن را حکومتی کرد، کار اصلی ما بسترسازی است.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در عرصه فرهنگ و بقیه عرصه‌ها گزارش کارکردهای ما باید به جای کمیت وارد فضای کیفی شود تا مبنای این ارزش یابی‌ها مشخص شود.
وی افزود: در دولت مردم و خانواده، در حوزه‌هایی که جامعه نقش دارد نباید دولت وارد شود. مثلا در حوزه فرهنگ که اهالی این عرصه هستند دولت نباید ورود کند.
  پورمحمدی: باید انقلابی ماند و سختی‌هایش را هم پذیرفت
 حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی پورمحمدی» در خصوص ویژگی افراد انقلابی اظهار داشت: امروز جَوِ انقلابی و نان، در انقلابی بودن است و از آنجایی که بلندگو، دوربین، پُز، پست، موقعیت و شهرت در «انقلابی بودن» است، در این مسیر زیاده‌روی می‌کنیم.
وی تاکید کرد: باید انقلابی بود، انقلابی ماند و انقلابی دید، آن هم انقلابی اصیل و باید سختی‌هایش را پذیرفت، نه اینکه امروز که پست داریم انقلابی باشیم و فردا که پست نداشتیم، نباشیم.
  بازخوانی پرونده بابک زنجانی توسط پورمحمدی
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی پورمحمدی» در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس اظهار داشت: مشکل بزرگ آن است که یقه یک نفر را بگیریم و دیگران مصون بمانند.
وی تاکید کرد: اگر این پول دادن خارج از عرف عیب است، پس باید تصمیم‌گیرندگان هم محاکمه شوند.
  پورمحمدی: همه باید قواعد جامعه را رعایت کنیم
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مصطفی پورمحمدی با انتشار پیامی تصویری در شبکه اجتماعی درباره قواعد جامعه و حفظ حرمت زمان، گفت: نیمی جامعه از زنان و دختران تشکیل داده‌اند، باید نگاه‌مان به زن از جمله تامین نیازها و موقعیت شغلی آنان جامع و کامل باشد.
داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: جامعه بدون حرمت به زن، جامعه بدون حضور بسیار شفاف و برجسته و احترام زنان اصلا، جامعه انسانی نیست.
وی تاکید کرد: مردان جامعه در اجتماع باید نزاکت و حرمت، آداب صحیح اخلاقی و حفظ شئونات انسانی را باید رعایت کنند، هیچ فرقی میان زنان و مردان نیست.
پورمحمدی خاطرنشان کرد: وقتی به زنان می‌رسد قید و قیود را زیاد می‌کنیم، می‌گوییم این نباشد و آن نباشد؛ خوب برای مردان هم همین طور است.
داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما یک جامعه انسانی هستیم که از زن مرد و جوان، دختر و پسر، کودک و میان سال و کهنسال تشکیل شده است همه باید قواعد یک جامعه خوب و مدینه انسانی فاضله را رعایت کنیم.
 رئیس ستاد کشوری اُمنا و شریان متولی امور انتخاباتی قاضی‌زاده ‌هاشمی شد
سید امیرحسین قاضی‌زاده ‌هاشمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در حکمی محمدرضا میرشمسی را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود منصوب کرد.
به گزارش ایرنا، میرشمسی عضو مؤسس و شورای مرکزی شریان و دارای دکتری مطالعات امنیت ملی است و در کارنامه خود ریاست هیئت اجرائی امنا و سرپرستی معاونت امور مجلس و حقوقی دیوان محاسبات را دارد. وی از از آزادگان و جانبازان سرافراز میهن به شمار می‌رود.
  سخنگوی ستاد پورمحمدی:قرار دولت پورمحمدی تعامل با همه نخبگان است
عبدالمهدی مستکین گفت: شیوه و شخصیت حجت‌الاسلام پورمحمدی و دولت او بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و گفت‌وگو و مشورت با مجریان کارآمد و چهره‌های شاخص، علمی، فرهنگی و اقتصادی است.
سخنگوی ستاد «مصطفی پورمحمدی» درباره مشاوره «حسام‌الدین آشنا» افزود: قرار دولت او تعامل و گفت‌وگو با همه نخبگان و دلسوزان نظام و انقلاب است.
  طحان‌نظیف: شورای نگهبان مستقل است و فراجناحی عمل می‌کند
هادی طحان‌نظیف در گفت‌و‌گو با رسانه دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب عنوان داشت: همه هشتاد نفری که داوطلب نامزدی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بودند، در صحن شورا پرونده‌شان طرح و بررسی شد. هیچ کدام از اعضای شورای نگهبان با توصیه و مباحثی از این دست، نظرش تغییر نمی‌کند. شورا کاملاً مستقل است. اعضا ممکن است داده‌های مختلفی دریافت کنند؛ استعلام است، مباحثه است، نکات است، پرونده هم مطالعه می‌شود، اما در نهایت هر شخص بین خودش و خدای خودش بر اساس مستندات و سوابق گفته شده به جمع‌بندی می‌رسد و آن تشخیصی را که قانون برعهده‌اش گذاشته است، انجام می‌دهد.
 حضور جریانات سیاسی مختلف در انتخابات، یک فرصت برای کشور است؛ اینکه جریانات سیاسی مختلف نسبت به موضوعات مختلف کشور فکر کرده و راهکار ارائه داده باشند، برای حل مسائل کشور مفید است و این راهکارها به کار گرفته می‌شود.
وقتی به سوابق انتخابات‌ها و خروجی‌هایی که پدید آمده نگاه می‌کنیم، شاهد رقابت گروه‌های سیاسی مختلف و روی کار آمدن دولت‌های مختلف هستیم. گروه‌های سیاسی، سلایق، احزاب و جریانات مختلف با انتخاب و اراده‌ مردم فرصت خدمت پیدا کردند و تشکیل دولت دادند.
در برگزاری فرآیند انتخابات هم مجری و هم ناظر شورای نگهبان است. ناظر از ابتدای آغاز فرآیند انتخابات که ثبت‌نام است تا روز رأی‌گیری و شمارش آرا و در نهایت در بررسی صحت انتخابات نیز نظارت خواهد کرد. بنابراین شورای نگهبان بر کل فرآیند انتخابات نظارت دارد.
در کنار بحث‌های قانونی و حقوقی حوزه‌ نظارت، رعایت اخلاق انتخاباتی نیز به مردم و کاندیداها کمک خواهد کرد.
نامزدها در یک فضای آرام و منطقی می‌توانند خودشان را معرفی کنند و برنامه‌ای که دارند را به استحضار ملت شریف ایران برسانند تا مردم تصمیم درست بگیرند. اگر فضا به نحوی غبارآلود شود و با تخریب همراه باشد، مردم از شناخت نامزدها باز می‌مانند.
  حسن روحانی: رئیس‌جمهور آینده باید برای این ده مسئله راه‌حل فوری ارائه نماید
حسن روحانی رئیس‌جمهور اسبق ایران در نامه‌ای عنوان داشت که رئیس‌جمهور آینده باید برای ده مسئله رفع تحریم، رشد سرمایه‌گذاری، سالم و رقابتی شدن اقتصاد، حق اینترنت مردم، شفافیت و توازن بودجه، اصلاح سیاست‌های پولی و ارزی، تأمین سلامت ارزان، اجرای 
تام و تمام قانون اساسی، تضمین آزادی‌های مدنی، اعتلای اخلاق در جامعه راه‌حل فوری ارائه نماید.
این در حالی است که روحانی در بسیاری از موارد بالا بدترین عملکرد را در میان رؤسای جمهور ایران داشت.



 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۳/۲٤، ۰۶:۵۳:٤۸       بازدیدها: 44