به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,236
بازدید دیروز: 1,554
بازدید هفته: 1,236
بازدید ماه: 2,790
بازدید کل: 23,942,736
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۲ تیر ۱٤۰۳
Saturday , 22 June 2024
السبت ، ۱۶ ذو الحجة ۱٤٤۵
تیر 1403
جپچسدیش
1
8765432
1514131211109
22212019181716
29282726252423
3130
آخرین اخبار
با آتش سنگین و بی‌وقفه حزب‌الله لبنان: شمال اسرائیل به عصر حجر برگشت غرب برای نجات صهیونیست‌ها به تکاپو افتاد ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
با آتش سنگین و بی‌وقفه حزب‌الله لبنان:
 شمال اسرائیل به عصر حجر برگشت
غرب برای نجات صهیونیست‌ها به تکاپو افتاد
۱۴۰۳/۰۳/۲۵

‫4 پایگاه‌ نظامیان اسرائیل زیر آتش حزب‌ الله لبنان‬‎

در پی شهادت فرمانده ارشد حزب‌الله در چهارشنبه گذشته، این جنبش با حملات سنگین و مستمر خود شمال اراضی اشغالی را به معنای واقعی کلمه تبدیل به جهنم کرده است؛ تا جایی که رسانه‌های عبری می‌گویند «اسرائیل به عصر حجر باز می‌گردد»! همزمان غرب نیز به دست و پا افتاده و ماکرون گفته است: «فرانسه و آمریکا نقشه راه را برای توقف تنش حزب‌الله و اسرائیل به اجرا در می‌آورند.»
چندین بار پیش از آغاز نبرد «طوفان‌الاقصی» از مهر ماه سال گذشته، مقام‌های ارتش رژیم آپارتاید اسرائیل تهدید کرده بودند که لبنان را به عصر حجر باز خواهند گرداند، اما از آن‌جایی که رؤیاهای صهیونیست‌ها مدت‌هاست که وارونه تعبیر می‌شود، پس از آغاز نبرد اخیر حزب‌الله صهیونیست‌ها را به عصر حجر برگردانده است. در پی شهادت «طالب عبدالله»، فرمانده ارشد حزب‌الله توسط رژیم آپارتاید اسرائیل (در شب چهارشنبه هفته گذشته) واکنش حزب‌الله چنان جهان را مبهوت کرده است که برخی از برپایی جهنم در شمال اراضی اشغالی می‌گویند.
استمرار جهنم
از همان شب ترور واکنش حزب‌الله شروع شد. در آخرین واکنش‌ها تا زمان تنظیم این گزارش، صهیونیست‌ها گزارش دادند که طی فقط یک ساعت حزب‌الله لبنان با دست‌کم 30 پهپاد و 100 راکت این مناطق و به طور مشخص منطقه «صفد» در شمال فلسطین اشغالی و «کتسرین» در جنوب جولان اشغالی را هدف قرار داد.آژیرهای هشداردار «جولان» و «صفد» هم به صدا درآمده و همچنان ادامه دارد و گفته می‌شود که چندین نفر در «کتسرین» زخمی شده‌اند. پدافند هوائی ارتش اشغالگر نیز در این مناطق فعال شده است. رسانه‌های صهیونیستی این را هم می‌گویند که همه پایگاه‌های نظامی در صفد و جولان اشغالی مورد حمله شدید پهپادها، راکت‌ها و موشک‌های ضد زره حزب‌الله لبنان قرار گرفته‌اند و بیش از 150 راکت، موشک و پهپاد به سوی این مناطق شلیک شده است و 15 نقطه در جولان و الجلیل دچار آتش‌سوزی شده است. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کرد که در جریان این حمله، یک ساختمان در شهرک یرؤون واقع در الجلیل خسارات جدی دیده است.
بیانیه حزب‌الله
حزب‌الله لبنان درباره این حملات که در نوع خود بی‌سابقه‌اند بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: «مجاهدان مقاومت در پاسخ به اقدام تروریستی اخیر در شهر جویا، در یک عملیات ترکیبی با استفاده از موشک و پهپاد اراضی اشغالی را هدف حمله قرار دادند و به مناطق الزاعوره و بیت هیلل، پادگان‌های کیلع و یواف و پایگاه‌های نظامی کتسرین و نفح هدف موشک قرار گرفتند.» حزب‌الله لبنان همچنین از حمله پهپادی به پایگاه‌های داوود، میشار و کتسرین و اصابت دقیق به اهداف از پیش تعیین شده خبر داده است. این جنبش قدرتمند پنجشنبه از حمله مشترک موشکی و پهپادی به دست‌کم ۹ پایگاه نظامی در شمال فلسطین اشغالی و بلندی‌های اشغالی جولان نیز خبر داد و آن ‌را واکنشی به ترور «طالب سامی عبد الله» ملقب به «ابوطالب» از فرماندهان ارشد این جنبش توصیف کرد. 
در بیانیه بعدی حزب‌الله لبنان می‌خوانیم: «مقاومت اسلامی در حمله موشکی و پهپادی مشترک، با کاتیوشا و موشک‌های فلق ۶ پایگاه و مقر نظامیان ارتش صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی و بلندی‌های اشغالی جولان را هدف قرار داد... همزمان با این حملات، مبارزان نیروی هوائی حزب‌الله با گروهی از پهپادهای انتحاری به سه پایگاه دیگر ارتش صهیونیستی حمله کردند.» که گفته می‌شود مقر اطلاعاتی مسئول عملیات‌های ترور رژیم صهیونیستی در یکی از این پایگاه‌ها قرار داشت.
آتش‌سوزی گسترده
شبکه «کان۱۱» رژیم صهیونیستی نیز گزارش کرد حملات حزب‌الله منجر به آتش‌سوزی وسیعی در مناطق مختلف در شمال فلسطین اشغالی شده و ۲۵ تیم اطفاء حریق در حال مهار آتش هستند. پلیس رژیم صهیونیستی هم از تخلیه «بسیاری از خانه‌ها در مناطق حریق» خبر داد و گفت بسیاری از ساختمان‌ها خسارت‌ دیده‌اند.
کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد به دلیل شلیک ۲ موشک از جنوب لبنان آتش‌سوزی در شهرک «آویویم» رخ داده است. همچنین موشک‌هایی به کریات شمونا در منطقه اصبع الجلیل شلیک شد. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی اطراف شهرک «شبعا» در جنوب لبنان را هدف قرار داد. رسانه‌های لبنانی از بمباران یک خانه در شهرک «جنتا» در منطقه «صور» در جنوب این کشور نیز خبر دادند که طبق آخرین گزارش‌ها تاکنون ۲ زن در این حمله شهید و ۲۰ تن زخمی شده‌اند.
بی‌سابقه بود
مقام نزدیک به حزب‌الله لبنان در‌باره گستردگی این حملات به الجزیره گفت این عملیات که طی فقط یک ساعت ۱۵۰ موشک و پهپاد به سوی اراضی اشغالی شلیک شد، بزرگ‌ترین عملیات حزب‌الله از آغاز درگیری‌ها میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در روز هشتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون است.
برخی رسانه‌های عبری به بخشی از خسارت‌های وارد شده به ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات سنگین حزب‌الله پرداختند و تأکید کردند حزب‌الله به تدریج این رژیم را به عصر حجر باز می‌گرداند. به گزارش ایسنا، رسانه‌های عبری این را هم گفتند که مسئله‌ای که از چند ماه پیش نسبت به آن هشدار داده می‌شد، در حال اتفاق افتادن است و آن این که حزب‌الله لبنان به تدریج و با ثبات اسرائیل را به عصر حجر باز می‌گرداند. 
نتانیاهو دروغ می‌گوید ما شکست خوردیم
از آن سو ژنرال «گادی شمنی»، فرمانده سابق منطقه مرکزی و لشکر غزه در ارتش رژیم صهیونیستی، در جریان گفت‌وگویی خاطرنشان کرد: «حزب‌الله موفق شده تا اسرائیل را از مرحله نخست وارد جنگ فرسایشی کند؛ جنگی که پایانی برای آن نیست... نتانیاهو، درخصوص پیروزی دروغ می‌گوید، زیرا ارتش او را در جریان اوضاع قرار می‌دهد، هیچ‌کدام از روایت‌ها در خصوص پیروزی جدی نیست.»
نگرانی غرب
همزمان با این آتش‌باران، رئیس‌جمهور فرانسه از تلاش مشترک با آمریکا برای توقف تنش میان حزب‌الله و اسرائیل خبر داد. به گزارش شفقنا، رویترز در این باره نوشت: «امانوئل ماکرون اعلام کرده است که ایالات متحده، فرانسه و اسرائیل توافق کردند با یکدیگر همکاری کنند تا تلاش‌ها را برای پیشبرد نقشه راه ارائه شده توسط پاریس در اوایل سال جاری برای کاهش تنش بین حزب‌الله و اسرائیل افزایش دهند.» همچنین در این میان، وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی خواستار گفت وگو درخصوص وضعیت وخیم این رژیم در پی حملات حزب‌الله لبنان شد.
ترور نافرجام!
در این میان برخی از رسانه‌ها از ادعای برخی رسانه‌های عبری‌زبان نوشته‌اند که رژیم آپارتاید اسرائیل قصد داشت پنجشنبه شب «سید‌هاشم صفی الدین»، معاون اجرائی حزب‌الله را در جنتا ترور کند، اما عملیات آن‌ها موفقیت‌آمیز نبوده و تیر آن‌ها به سنگ خورده است.
اما از طرف دیگر میدان نیز خبرهای جدید می‌رسد. مقاومت عراق اعلام کرد پایگاه صهیونیستی «رامات دیوید» را در داخل اراضی اشغالی با پهپاد هدف قرار داد. به گزارش ایسنا، مقاومت عراق روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد پایگاه صهیونیستی «رامات دیوید» را در داخل اراضی اشغالی با پهپاد هدف قرار داد.
کشتی صهیونیست‌ها در حال غرق شدن
همچنین سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، روز چهارشنبه تأکید کرد کشتی TUTOR به دلیل نقض ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی از سوی شرکت مالک آن، مورد هدف قرار گرفت. وی افزود این کشتی که با یک قایق انتحاری، یک شهپاد و موشک‌های بالستیک در دریای سرخ هدف قرار گرفت، آسیب جدی دیده است و در آستانه غرق شدن است. سرتیپ سریع همچنین تأکید کرد نیروهای مسلح یمن با همکاری مقاومت اسلامی عراق دو عملیات نظامی مشترک علیه دو هدف حیاتی در دو شهر اسدود و حیفا رژیم صهیونیستی انجام دادند. وی تأکید کرد این دو عملیات با استفاده از پهپادها انجام شد و با موفقیت به اهداف خود اصابت کردند.
همچنین سخنگوی نیروهای مسلح یمن پنجشنبه شب در سخنانی با بیان اینکه نیروهای یمنی سه کشتی دیگر مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند، تصریح کرد: «مستقیماً با موشک‌های بالستیک و پهپاد، سه کشتی را مورد اصابت قرار دادیم... در اولین عملیات ما، یک کشتی در دریای عرب هدف گرفت که باعث آتش گرفتن آن شد... درعملیات دوم و سوم، دو کشتی در دریای سرخ مورد اصابت مستقیم قرار گرفته‌اند.»
همچنین شبکه الجزیره به نقل از شرکت امنیت دریایی «امبری» انگلیس اعلام کرد که گزارشی را مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی در حدود ۱۲۹ مایل دریایی در شرق خلیج عدن واقع در اقیانوس هند دریافت کرده است... این رویداد در فاصله ۸۲ مایل دریایی از بندر الحدیده رخ داده است. 
اعتراف صریح به شکست
آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا از ناتوانی برای مقابله با حملات جنبش انصارالله یمن خبر داد. آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا اذعان کرد عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ موجب کاهش ۹۰ درصدی حمل‌ونقل کانتینری در این منطقه شده است. آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا اذعان کرد عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ موجب کاهش ۹۰ درصدی حمل‌ونقل کانتینری در این منطقه شده است. آژانس مذکور در ادامه گزارش خود اشاره کرد عملیات‌های یمنی‌ها منافع حداقل ۶۵ کشور را تحت تاثیر قرار داده است. در این گزارش آمده است: ۲۹ شرکت بزرگ انرژی و کشتیرانی از ترس حملات یمنی‌ها، مسیر کشتی‌های خود را تغییر دادند.
تظاهرات میلیونی مردم یمن
مردم یمن دیروز برای سی و پنجمین جمعه متوالی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند. ساکنان استان‌های صعده، ریمه، مأرب و تعدادی از شهرستان‌های عمران، إب، تعز و الجوف برای سی و پنجمین جمعه متوالی در حمایت از مردم و مقاومت غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند.
سخنرانی رهبر انصارالله
عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن نیز در این شرایط و در جمع میلیون‌ها یمنی گفت: تعداد کشتارهای دسته جمعی به بیش از ۳۳۴۰ نفر و تعداد شهدا، مجروحان و اسیران در نوار غزه و کرانه باختری حدود ۱۴۷۰۰۰ نفر رسیده است که بیشتر آنها کودک و زن هستند... دشمن اسرائیلی پس از ۸ ماه تجاوز و جنایت توانست ۴ اسیر را با مشارکت آمریکا بازپس گیرد... ملت فلسطین مردمی هستند در میانه جهان اسلام و در فضای عربی و اسلامی قرار دارند و این فضا می‌تواند از آنها حمایت و پشتیبانی کند، اما یک نقص آشکار وجود دارد. 
توصیه به حجاج
وی با اشاره به موسم حج اضافه کرد: حجاج یادشان باشد که ملت فلسطین در نوار غزه از زیارت بیت‌الله الحرام محروم شدند. برخی از کشورهای عربی قصد دارند در مانور با دشمن اسرائیلی تحت نظارت آمریکا شرکت کنند. این مانورها زیر نظر آمریکا و با مشارکت دشمن «اسرائیلی» تحت عناوین «شیر مشتاق»، «خشم آتش» و «شیر آفریقایی» برگزار می‌شوند. من از کشورهایی که می‌خواهند در مانورهای اشغالگر شرکت کنند، می‌خواهم که به سنگر این دشمن تبدیل نشوند. 
واقعیت دشمن اسرائیلی و واقعیت آمریکا در حدی نیست که این دولت‌ها و رژیم‌ها ناگزیر به انجام چنین کاری باشند. این رژیم‌ها باید از پایداری مجاهدین غزه با وجود نسل‌کشی گسترده، کشتار روزانه و گرسنگی درس می‌گرفتند؛ چراکه آنها با توانایی‌های محدود خود به مدت هشت ماه در یک نبرد مستمر با دشمن اسرائیلی مقابله کردند. این شرم‌آور است که عده‌ای در آمریکا، اروپا و استرالیا با انگیزه‌های انسان‌دوستانه فعالیت می‌کنند و در مقابل کشورهای عربی اجازه اقدام مردمی را بدهند. برای اعراب انسانیت مرده، وجدان انسانی و حس ایمان و اسلام مرده و ارزش‌ها و اخلاق از بین رفته است. 
الحوثی درباره عملیات‌های هفته جاری نیروهای مسلح یمن نیز این طور موضع گرفت: عملیات هفته جاری با ۳۱ موشک بالستیک و بالدار، یک پهپاد و یک قایق نظامی انجام شد. یک کشتی مورد هدف قرار گرفت و اکنون درحال غرق شدن است زیرا آب وارد آن شده و آسیب دیده است. موفقیت عملیاتی ما دائماً بر اقتصاد دشمنان تأثیر می‌گذارد و از آن آسیب می‌بینند و رسانه‌های آنها نیز به این موضوع اذعان دارند...موضع یمن، آمریکایی‌ها را به حدی رسانده است که نمی‌توانند از تردد اسرائیل در دریا محافظت کنند و آمریکایی‌ها در آن به طور کامل شکست خوردند و به همین دلیل اسرائیل با تلخی، کوتاهی آمریکایی‌ها را در عمل به وعده‌اش مبنی بر حفاظت از کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های مرتبط با آن را ابراز می‌کند.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۳/۲۶، ۰۶:۰۰:٤۵       بازدیدها: 57