به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,264
بازدید دیروز: 1,554
بازدید هفته: 1,264
بازدید ماه: 2,818
بازدید کل: 23,942,764
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۲ تیر ۱٤۰۳
Saturday , 22 June 2024
السبت ، ۱۶ ذو الحجة ۱٤٤۵
تیر 1403
جپچسدیش
1
8765432
1514131211109
22212019181716
29282726252423
3130
آخرین اخبار
طی مراسمی با حضور مخبر : بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرائی ۱۰۹ طرح عمرانی و خدماتی خراسان رضوی ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
طی مراسمی با حضور مخبر :
بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرائی
۱۰۹ طرح عمرانی و خدماتی خراسان رضوی
۱۴۰۳/۰۳/۲۵
 
‫مراسم افتتاح ۱۰۹ طرح عمرانی و خدماتی در خراسان رضوی آغاز شد - خبرگزاری مهر  | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency‬‎افتتاح ۱۰۹ طرح عمرانی و خدماتی به ارزش ۱۴۲ هزار میلیارد تومان در مشهد و خراسان  رضوی

محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرائی ۱۰۹ طرح عمرانی و خدماتی خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد افزود: دینداری، مردم‌داری، علاقه به مستضعفان، متوکل و متوسل بودن، شجاعت و دشمن‌شناسی از نکات برجسته مکتب حضرت امام خمینی(ره) است که هر کدام از این شاخصه‌ها گرهی از حرکت شهید رئیسی باز کرد و در زندگی او مواردی چون تشخیص اولویت و راه و حل مسئله نیز بارز و مشهود بود.
وی ادامه داد: اعتقاد به توانایی داخل و جوانان نخبه از جمله ویژگی‌های شهید رئیسی بود و هیچ‌گاه ایشان را در حال بن بست نسبت به مسائل ندیدم با وجود این که در ابتدای کار دولت حل برخی مسایل که کشور گرفتار آن بود غیر ممکن به نظر می‌رسید.
سرپرست ریاست جمهوری با بیان این که هنوز ابعاد شخصیتی و عملکردی شهید عزیزمان برای ما مشخص نشده است افزود: با وجود این که در ابتدای کار دولت، امکان حل همه چالش‌ها برای برخی متصور نبود اما شهید رئیسی هیچ‌گاه دچار یاس و بن‌بست نشد.
مخبر با اشاره به فوت روزانه ۷۰۰ هموطن بر اثر کرونا در ابتدای کار دولت سیزدهم گفت: در این شرایط که با کمبود دارو، امکانات و واکسن رو به رو بودیم با مدیریت آیت‌الله رئیسی کرونا که یکی از مسائل کشور در آن دوران بود مهار شد.
وی ادامه داد: توفیقاتی که در حوزه دیپلماسی برای کشور به دست آمد قابل تصور نیست و اثر موفق ارتباطات دیپلماتیک دولت را در پیام‌های رسمی سران کشورها و آیین تشییع ایشان دیدیم و این که چه شخصیت‌هایی در این آیین حضور داشتند و حتی دشمنان ما نیز از خبر شهادت ایشان ابراز تاسف کردند قابل توجه است.
سرپرست ریاست جمهوری گفت: در تماس برخی سران کشورها، برای ما عمق ارتباطی که رئیس‌جمهور شهید توانسته بود با آنها برقرار کند مشخص شد و رابطه عاطفی که شهید رئیسی در ارتباطات بین‌المللی با سران کشورها گرفته بود برای کشور حلال بسیاری از مشکلات شد.
رهبر انقلاب سفارش کردند تا دستاوردهای شهید جمهور دچار چالش نشود
مخبر افزود: ورود به پیمان‌های «شانگهای» و «بریکس» و دیگر موفقیت‌ها در حوزه بین‌المللی به همت رئیس‌جمهور، محقق شد و دیشب رهبر معظم انقلاب به ما سفارش کردند که «مراقبت کنید این دستاوردها دچار چالش نشود.»
وی اضافه کرد: تحریم‌ها اثر خودش را دارد و منکر آنها نیستیم اما رئیس‌جمهور شهید راهبردی بسیار مشخص در این حوزه تعیین کردند که در این قالب ما تلاش می‌کنیم تحریم را رفع کنیم اما معطل تصمیم طرف مقابل نیز نخواهیم بود.
شهید رئیسی خون دل خورد تا آرامش کشور حفظ شود
سرپرست ریاست جمهوری گفت: صادقانه عرض می‌کنم این که در جلسه‌ای جای رئیس‌جمهور شهید باشم برایم قابل تحمل نیست و واقعا جای خالی شهید رئیسی احساس می‌شود و این فقدان، بسیار سخت است.
مخبر با بیان این که امیدواریم بتوانیم مسیر شهید رئیسی را ادامه دهیم افزود: ایشان با خون دل، بسیاری از مسائل را تحمل کردند که کشور آرامش داشته باشد.
وی ادامه داد: بعضی وقت‌ها ایشان بسیار دلگیر می‌شد و می‌خواست عکس‌العملی در هیئت دولت و یا در یک سخنرانی به برخی اتفاقات نشان دهد اما می‌گفت فکر می‌کنم اگر حرفی بزنم آقا (رهبر معظم انقلاب) ناراحت می‌شود لذا از آن موضوع می‌گذشت و دلش نیز آرام می‌گرفت.
سرپرست ریاست جمهوری با بیان این که ادعیه مرحوم رئیسی با همه مشغله کاری ایشان هیچ‌‌گاه ترک نشد گفت: این صفات موجب برکت در زندگی ایشان شد و آیت‌الله رئیسی دارای شخصیتی متوکل و برجسته بود.
مخبر افزود: هم اکنون فشار زیادی به ما (ریاست جمهوری) می‌آورند تا برای افتتاح طرح‌های عمرانی در استان‌ها حضور یابیم و امروز با سفارش ویژه آیت‌الله علم الهدی در این مراسم حضور پیدا کردیم.
مخبر: تولید ۳۵ هزار مگاوات برق در کشور برنامه‌ریزی شد
همچنین محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در آیین بهره‌برداری از مرحله نخست بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب در حال ارتقای کشور در مشهد افزود: در سه سال گذشته نزدیک به ۱۵ هزار مگاوات برق وارد مدار شد و برنامه‌ریزی برای تولید ۱۵ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر و تولید ۲۰ هزار مگاوات برق دیگر و همچنین تولید برق هسته‌ای در حال اجرا است.
وی بیان کرد: شهید رئیسی هر ۲ هفته برای طرح‌های وزارت نیرو جلسه می‌گذاشت و از طرفی دوستان در وزارت نیرو مجاهدانه طرح‌های ضربتی برای رفع تنش‌های آبی و همچنین طرح‌های درازمدت برای افزایش تولید برق را در دستور کار قرار دادند.
سرپرست ریاست جمهوری ادامه داد: باید از استانداران در راستای اجرای طرح‌های وزارت نیرو از جمله استاندار خراسان رضوی قدردانی کرد.
مخبر نقش نمایندگان مجلس در همراهی با دولت را بی‌بدیل توصیف کرد و افزود: نمایندگان مجلس در دور گذشته با دولت نهایت همکاری را در تصویب بودجه و تامین برخی منابع با تصویب مصوبات گره‌گشا داشتند.
وی تصریح کرد: در بحث مسکن دولت قول داده بود مصوبه مجلس یعنی ساخت سالانه یک میلیون مسکن را اجرا کند و تقریبا همه گفتند با افزایش قیمت سیمان و آهن و زمین ساخت یک میلیون واحد مسکونی شدنی نیست، اما ظرف همین مدت ۲.۶ میلیون واحد مسکونی در حال ساخت هستند که برخی از آن‌ها به سرانجام رسیده است.
تک رقمی شدن نرخ بیکاری در کشور
سرپرست ریاست جمهوری اظهار کرد: برای بیکاری نیز قول ایجاد یک میلیون شغل داده شد که اکنون نرخ بیکاری در کشور تک رقمی شده و اکنون این نرخ به طور متوسط در بیشتر استان‌ها به هشت درصد رسیده است.
مخبر با اشاره به تمرکز شهید جمهور بر بحث بهداشت و درمان، افزود: در این مدت کارهای وسیعی در حوزه سلامت انجام شد، چنانکه بیشتر روستاها از خانه بهداشت بهره‌مند و در همه شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر نیز بیمارستان ساخته شد.
وی ادامه داد: با عدم رشد چندین سالانه کشور و نرخ بالای ایجاد نقدینگی و رکود چند ساله، با مدیریت رئیس‌جمهور شهید تورم مهار شد و رشد نقدینگی ۶۰ درصد در سال‌های قبل به ۲۳ درصد کاهش یافت.
سرپرست ریاست جمهوری گفت: اگر از ۱۲ سال قبل به شعارهای رهبر معظم انقلاب توجه می‌شد، شاهد مشکلات کنونی نبودیم.
مخبر با اشاره به رشد جایگاه کشور در عرصه دیپلماسی و جهانی گفت: امروز هیچ تصمیمی بدون نظر ایران در منطقه اتخاذ نخواهد شد و قدرت بین‌المللی ایران ارتقا یافته است.
وی خاطر نشان کرد: در گفت وگویی که با یکی از رؤسای جمهور محور مقاومت داشتم ایشان، «امیر عبداللهیان» را وزیر خارجه محور مقاومت و جایگاه وزارت خارجه ایران را در حمایت از جبهه مقاومت بی‌بدیل دانست.
مخبر قانون شفافیت قوای سه‌گانه را ابلاغ کرد
علاوه‌بر اینها، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری قانون شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرائی و سایر نهادها که در جلسه علنی دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و در ۹ خرداد ۱۴۰۳ در مجمع تشخیص مصلحت نظام با اصلاحاتی روبه‌رو شده بود را در تاریخ ۲۱ خرداد امسال برای اجرا به قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و نهاد ریاست جمهوری ابلاغ کرد.
دستگاه‌های مشمول این قانون عبارتند از:
مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات و نهادها و مؤسسات وابسته، هیئت وزیران، کارگروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی دولت، وزارتخانه‌ها، شرکت‌های دولتی، مؤسسات عمومی غیر‌دولتی دارای سهام مدیریتی دولت، شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع، سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان صداوسیما، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرداری‌ها، هلال احمر، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق ذخیره فرهنگیان، دادگستری، دیوان عالی کشور، دادگاه انقلاب، دادستانی کل، سازمان زندان‌ها، سازمان بازرسی کل کشور، شوراهای حل اختلاف، مرکز وکلای قوه قضائیه، مرکز کارشناسان رسمی، کانون وکلای دادگستری، کانون سردفتران، کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، شوراهای عالی وابسته به قوه مجریه، شوراهای اسلامی شهر و روستا، شوراهای عالی استان‌ها، سازمان‌های نظام مهندسی، اتاق‌های بازرگانی و اصناف و تعاون، سازمان نظام پزشکی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌ها، شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرها و... و.
دستگاه‌های مستثنی از این قانون عبارتند از:
شورای امنیت کشور، شوراهای تأمین استان و شهرستان، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی.
اطلاعاتی که بر اساس این قانون منتشر می‌شود به شرح زیر است:
اطلاعات مدیران و کارکنان دستگاه‌های مشمول شامل سوابق تحصیلی و کاری و میزان دریافتی ماهانه، اطلاعات اموال، دارایی‌ها و نحوه هزینه‌کرد بودجه‌های سالانه دستگاه‌ها و اطلاعات مربوط به املاک هر دستگاه، کلیه آرای قضائی با حفظ حریم خصوص اشخاص و...
مجلس شورای اسلامی، هیئت وزیران و شوراهای اسلامی شهر و روستا موظفند مشروح مذاکرات صحن و کمیسیون‌ها و تعداد آرای مأخوذه به تفکیک اسامی موافقان و مخالفان (به جز موارد مستثنا مصرح در قانون) منتشر کنند.
اجرای کامل همه توافقات در بخش تجارت، ترانزیت و انرژی دستور کار اصلی روابط دوجانبه را شکل می‌دهد
محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ضمن قدردانی مجدد از ابراز همدردی دولت این کشور با دولت و ملت ایران در پی شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همچنین تبریک فرارسیدن روز ملی فدراسیون روسیه، روابط تهران و مسکو را راهبردی و متکی بر اصول تغییرناپذیر عنوان کرد و افزود: اجرای کامل همه توافقات صورت‌گرفته از جمله در بخش تجارت، ترانزیت و انرژی دستور کار اصلی روابط دوجانبه را شکل می‌دهد و جمهوری اسلامی ایران مصمم به اجرای آن است.
مخبر در ادامه ضمن مرور همکاری‌های دو و چندجانبه ایران و روسیه به ویژه در بخش کریدور ترانزیتی شمال- جنوب، مجموعه بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بر اهمیت تحکیم مبانی حقوقی همکاری‌های فی‌مابین تاکید کرد.
ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تسلیت مجدد فقدان شهید آیت‌الله رئیسی به دولت و ملت ایران، سطح همکاری و سرعت توسعه روابط میان تهران و مسکو در بخش‌های مختلف اقتصادی را بسیار خوب و رضایت‌بخش توصیف کرد و سند جامع همکاری‌های دو کشور را مبنای حقوقی مناسبی برای توسعه روابط فیمابین دانست.
رئیس‌جمهور روسیه نیز اجرای کامل همه توافقات صورت گرفته را دستور کار اصلی روابط دوجانبه برشمرد و در ادامه با اشاره به تصویب و امضای قانون تجارت آزاد میان اتحادیه اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران، این امر را زمینه‌ای مناسب برای توسعه، تقویت و پویایی هرچه بیشتر روابط، تجاری دو کشور دانست و بر ضرورت اهتمام طرفین برای پیگیری و اجرای توافقات صورت‌گرفته فیمابین، به ویژه در بخش حمل‌ونقل و انرژی تاکید کرد.
ولادیمیر پوتین همچنین در پایان برای ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو آرزوی موفقیت کرد.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۳/۲۶، ۰۶:۰۰:۵۲       بازدیدها: 32