به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,770
بازدید دیروز: 4,668
بازدید هفته: 20,705
بازدید ماه: 113,994
بازدید کل: 24,422,875
افراد آنلاین: 17
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۹ شهریور ۱٤۰۳
Thursday , 19 September 2024
الخميس ، ۱۶ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
دومینوی برکناری و اخراج به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی رسید ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
در آستانه یک‌ساله شدن جنگ
دومینوی برکناری و اخراج به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی رسید
  ۱۴۰۳/۰۶/۲۶

‫گالانت: عملیات در جبهه شمالی را گسترش می‌دهیم - مشرق نیوز‬‎

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پُر شده است از اخبار و گزارش‌هایی که می‌گویند، نتانیاهو چون نتوانسته است مشکلات و اختلافاتش را با وزیر جنگش حل کند، تصمیم به برکناری او گرفته است. مقامات نظامی، اطلاعاتی و سیاسی زیادی طی 11 ماه گذشته تحت شرایط بحرانی این رژیم، کناره‌گیری کرده یا برکنار شده‌اند.
در آستانه یک‌ساله شدن جنگ غزه، خبر رسیده است که اختلافات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با کابینه‌اش- به ویژه به وزیر جنگش- به اوج رسیده و هر لحظه ممکن است خبر برکناری «یوآو گالانت» رسانه‌ای شود. طی این مدت، مقامات نظامی، اطلاعاتی و سیاسی بلندپایه زیادی از این رژیم به دلیل شکست و عملکرد افتضاح، برکنار شده یا وادار به کناره‌گیری شده‌اند. آن طور که دیروز خبرگزاری مهر به نقل از رسانه صهیونیستی «کان» و یک منبع مسئول در دفتر بنیامین نتانیاهو نوشته است، نتانیاهو خود را برای برکناری قریب‌الوقوع یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم آماده می‌کند. این منبع تصریح کرد که «گدعون ساعر» جانشین احتمالی گالانت در پست وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خواهد بود.
رسانه‌های صهیونیستی همچنین به نقل از یک منبع مسئول در لیکود اعلام کرده‌اند که اگر نتانیاهو، گالانت را از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برکنار کند، در همان زمان گدعون ساعر را به عنوان وزیر جنگ یا وزیر امور خارجه وارد کابینه می‌کند. در این میان گزینه اول محتمل‌تر است. «یدیعوت آحارونوت» نیز به نقل از یک منبع سیاسی گزارش داده، در شرایطی که افراد نزدیک به نتانیاهو مذاکرات با ساعر را دنبال می‌کنند، گالانت نیز رایزنی در دفتر نخست‌وزیری را ادامه می‌دهد.
از سوی دیگر ایتمار بن‌گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که گویا برکناری گالانت را قریب‌الوقوع دانسته، با انتقاد تند از وی اعلام کرد که از ماه‌ها پیش از نخست‌وزیر خواسته است تا او را برکنار کند. بن‌گویر گفت که در شمال سرزمین‌های اشغالی باید تصمیمی اتخاذ شود و گالانت فرد مناسبی برای این کار نیست. در همین رابطه مائیر شطریت وزیر سابق و از رهبران لیکود هم گفت که تلاش‌ها برای برکناری گالانت در شرایط جنگی یک دیوانگی غیرقابل قبول است.
برخی کارشناسان معتقدند، برکناری گالانت-که مخالف ورود اسرائیل به جنگ گسترده با حزب‌الله لبنان است- می‌تواند به معنای این باشد که نتانیاهو تصمیم گرفته وارد این جنگ بشود چرا که او نشان داده است که حاضر است هزاران صهیونیست دیگر کشته شوند ولی او محاکمه و زندانی نشود. نتانیاهو به دلیل متعدد از جمله عملیات طوفان‌الاقصی، متهم است و می‌داند، به محض پایان جنگ، به سراغش خواهند آمد.
اقتصاد رژیم صهیونیستی در چه وضعی است؟
طولانی شدن جنگ غزه اما سوای از خسارات جانی بی‌سابقه‌ای که به صهیونیست‌ها وارد کرده، اقتصاد این رژیم را نیز تقریبا متلاشی کرده است. رسانه‌های عبری گزارش دادند؛ وضعیت وخیم اقتصادی در سایه تداوم جنگ غزه و سیاست‌های کابینه نتانیاهو، خسارات قابل‌توجهی به این رژیم وارد کرده است.
شبکه تلویزیونی «المیادین» در این‌باره به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد، صهیونیست‌ها از وضعیت وخیم اقتصادی خود و گرانی شکایت دارند اما، کابینه نتانیاهو همچنان با بی‌توجهی کامل به خسارات اقتصادی جنگ غزه، از پذیرش آن به عنوان عاملی برای بازنگری در ادامه جنگ خودداری می‌کند. به عنوان مثال پایگاه خبری و عبری‌زبان «کان» عنوان کرد برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه، تورم مالی افزایش یافته است.
روزنامه «هاآرتص» نیز این وضعیت را «طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ در تاریخ اسرائیل» خوانده و اشاره کرده است که علاوه‌بر هزینه‌های امنیتی و پرداخت غرامت‌ها، «این جنگ تأثیر زیادی بر افزایش هزینه‌های زندگی در اسرائیل داشته است.» این روزنامه، شاخص گرانی معیشت را «شاخص جنگ» نامیده و تصریح کرده است که این افزایش مرتبط با پیامدهای جنگ غزه است.
بر اساس گزارش این روزنامه، بخشی از افزایش هزینه‌ها به دلیل افزایش شدید قیمت بلیت هواپیماها به مقصدهای خارجی بوده، چرا که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی پروازهای خود به فلسطین اشغالی را به دلیل شرایط جنگی کاهش داده‌اند و این کاهش عرضه باعث افزایش قیمت بلیت‌ها شده است.
یحیی سنوار به یمن تبریک گفت
حمله بی‌سابقه انقلابیون یمن به تل‌آویو آن هم با موشک «هایپرسونیک» بازتاب زیادی طی دو روز گذشته داشته است. «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس هم در پیامی به «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن حمله موشکی این کشور به تل‌آویو را تبریک گفت. به گزارش فارس، السنوار در این پیام اعلام کرد که «عملیات طوفان‌الاقصی ضربه قوی به پروژه صهیونیسم در منطقه وارد کرد.» او با تشکر از احساسات صادقانه و اراده پولادین مردم یمن در حمایت از فلسطین، اظهار داشت: «ما ورود موشک‌های شما به عمق رژیم صهیونیستی و گذر از طبقات دفاعی و سامانه‌های پدافندی این رژیم را تبریک می‌گوییم... این عملیات شما در عمق رژیم صهیونیستی بار دیگر شعله نبرد طوفان‌الاقصی و تأثیر آن بر قلب تل‌آویو را تشدید کرد.»


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۶/۲۷، ۰۷:۰۱:۱٤       بازدیدها: 45