به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,892
بازدید دیروز: 4,668
بازدید هفته: 20,827
بازدید ماه: 114,116
بازدید کل: 24,422,997
افراد آنلاین: 29
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۹ شهریور ۱٤۰۳
Thursday , 19 September 2024
الخميس ، ۱۶ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
پزشکیان در نشست خبری: بالا بودن سن کابینه حرف درستی است! ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
 پزشکیان در نشست خبری:
بالا بودن سن کابینه حرف درستی است!
   ۱۴۰۳/۰۶/۲۶

‫دادستانی اعلام کرد گشت ارشاد اجازه برخورد ندارد/ برای رفع حصر پیگیری می کنم‬‎

مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم در نخستین نشست خبری خود که با حضور بیش از ۳۰۰ خبرنگار از رسانه‌های داخلی و خارجی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، درباره رونق تولید اظهار کرد: از نظر کارشناسان برای حل مشکلات کشور نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی هستیم.
وی با بیان اینکه در رابطه با ناترازی، امکان ادامه وضعیت اقتصادی کشور با این روند روز به روز بدتر می‌شود. در حوزه انرژی، پولی و محیط زیست ناترازی داریم و اگر رها کنیم روز به روز 
وضعیت بدتر می‌شود، ابراز کرد: از شما رسانه‌ها می‌خواهیم برای حل ناترازی‌های کشور به ما کمک کنید و ایده دهید. اگر بگوییم به ناترازی دست نزنید صدا بلند می‌شود و امکان برون‌رفت از این مشکلات وجود نخواهد داشت.
قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین عملیاتی خواهد شد
رئیس‌جمهور همچنین در ادامه این نشست با اشاره به رابطه بسیار خوبی جمهوری اسلامی ایران با کشور چین، گفت: بیشتر ارتباطات ما با چین، روسیه و کشورهای همسایه است.
پزشکیان افزود: کاری که چین در ارتباط با میانجیگری میان ما و عربستان سعودی برای حل مشکلات انجام داد، قدم بزرگ برای هماهنگی در منطقه است.
وی با بیان اینکه موافقتنامه مشترک ۲۵ ساله ایران و چین، نیازمند عملیاتی شدن است، تصریح کرد: به عنوان رئیس‌جمهور مصمم هستم آن چیزی که نوشته شده و قرار بود اجرا شود، دلیل اجرا نشدن آن را بررسی کنیم تا اجرائی و عملیاتی شود.
 در مقابل دیدگان دنیا، اسرائیل نسل‌کشی می‌کند و کسی هم اعتراض نمی‌کند
پزشکیان در پاسخ به اینکه «کارشناسان بر این باورند که ایران موشک‌های ‌هایپرسونیک به انصارالله یمن داده است و یا تکنولوژی را به آنان انتقال داده است؛ آیا در بحبوبه جنگ غزه و اسرائیل آزمایش موشک‌ هایپرسونیک از یمن علیه غزه انجام داده است؟» عنوان کرد: رفتن نیروی انسانی به یمن با یک هفته تاخیر انجام خواهد شد؛ موشک چطور به آنجا رفته و آنها ندیده‌اند. ما در ایران از نوع موشک‌ هایپرسونیک که انصارالله یمن علیه اسرائیل به کار گرفته است، نداریم.
وی در ادامه تاکید کرد: در مقابل دیدگان دنیا، اسرائیل نسل‌کشی می‌کند و کسی هم اعتراض نمی‌کند. اگر غرب نسبت به امنیت اسرائیل نگران است چرا نسبت به غزه و فلسطین نگران نیست. جهان نباید اجازه دهد یک گروه با قدرت خود و پشتیبانی قدرت‌ها مردم بی‌گناه را نابود کنند و بعد نگران این باشند که ایران به آنها موشک داده است.
بالا بودن سن کابینه حرف درستی است!
علاوه‌ بر اینها، رئیس‌جمهور درباره بالا بودن متوسط سن اعضای دولت که بالای ۵۹ سال است و استفاده از نیروهای جوان در معاونت‌های وزارتخانه‌ها، بیان کرد: این حرف کاملا درستی است، بنا را بر این گذاشته بودیم که میانگین سنی وزرا ۵۵ سال باشد. ولی در فراخوان‌هایی که دادیم و عزیزانی که برای ما سوابق فرستادند و تیم‌هایی که این سوابق را بررسی می‌کردند، حدود ۲۰ تیم بودند و به همه کسانی که گفته بودیم می‌توانند به ما کمک کنند، شرح حال ارائه بدهند.
پزشکیان اضافه کرد: مدیران ما معمولا طول عُمر زیادی ندارند و در روند سازمان پله به پله بالا نمی‌آیند، لذا تعداد مدیرانی که بر اساس ثبات سازمان در سیستم هستند، خیلی کم است. 
وی با بیان اینکه به وزرا گفته‌ایم تا از نخبگان، دانشجویان و افراد جوان در کنار خود استفاده کنند، گفت: این رویه سبب خواهد شد همراه معاونان تجربه‌ای کسب کنند؛ در مراحل پایین‌تر هم به جوانان میدان بدهند تا رشد کنند ضمن آنکه در حین رشد، آموزش‌های لازم را ببینند.
موضوع رانت، فساد، رشوه، زمین‌خواری و قاچاق را پیگیری می‌کنیم
در ادامه نیز، رئیس‌جمهور درباره رانت، فساد، رشوه، زمین‌خواری و قاچاق اظهار کرد: عده‌ای را مسئول بررسی آنها کرده‌ایم و شنبه در این خصوص جلسه داریم. البته وقتی نایب‌رئیس ‌مجلس بودم، این مباحث را پیگیری می‌کردم.
پزشکیان اضافه کرد: آنچه مردم از آن گلایه دارند، رانت‌ها، رشوه‌ها و دزدی‌هاست که اگر حل شود، آرامش در مردم ایجاد و ثبات فکری و امنیتی نیز در جامعه ایجاد می‌شود. 
بر همین اساس به دنبال ایجاد شاهراه‌ها هستیم و اگر بتوانیم زیرساخت‌های حمل‌ونقلی را چنان ایجاد کنیم که به هم متصل شوند و ناترازی‌ها را اصلاح کنیم، «شق‌القمر» کرده‌ایم.
در مقابل قدرت باید قدرت داشته باشیم 
وی در ادامه نیز افزود: در مقابل قدرت باید قدرت داشته باشیم تا بتوانیم بمانیم. ما برای حفظ امنیت مردم و کشورمان نیاز به قدرت دفاعی داریم، ما هیچ‌وقت شروع‌کننده هیچ جنگی نبودیم شما ۲۰۰ سال گذشته را نگاه کنید. قدرت دفاعی‌مان را که بتوانیم از مردم‌مان دفاع کنیم از دست نخواهیم داد، مگر اینکه همه خلع سلاح شوند.
در مدت یک سال با حرکتی بسیجی مشکل مناطق محروم از مدرسه را حل خواهیم کرد
رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی دیگر در مورد موضوع عدالت و ایجاد توازن بین مدارس دولتی و خصوصی، گفت: روند اصلاح بسته به هدف، نیاز به زمان دارد.  قابل قبول نیست که افراد مناطق محروم نتوانند رشد کنند و به دانشگاه بروند و افرادی که با پول و مدارس ویژه بالا می‌آیند تمام، کرسی‌ها را بگیرند. پزشکیان ابراز کرد: تصمیم گرفتیم همراه با قرارگاه خاتم، بنیاد مستضعفان و چند نهاد زیر نظر مقام معظم رهبری، با حرکت بسیجی برای تمام شهرهایی که منطقه محروم هستند و مدرسه ندارند برنامه‌ریزی کنیم و این مشکل را در عرض یک‌سال حل کنیم. برای این موضوع باید از نرم‌افزاری، فضا و تجهیزات و معلمان و روش آموزش، اصلاحات انجام شود.
نماینده‌ای از برنامه و بودجه برای نظارت بر اجرای برنامه هفتم در هر وزارتخانه حضور می‌یابد وی در پاسخ به این سؤال که «با توجه به مصوبه مجلس درخصوص کمیته راهبری برنامه توسعه، این کمیته چه زمانی تشکیل خواهد شد؟» عنوان داشت: قانون برنامه برای هر وزارتخانه بند به بند مشخص شده است، دستورالعملی به وزرا ابلاغ شد و قرار است نماینده‌ای از برنامه و بودجه برای نظارت حضور داشته باشد.
روسیه ارتباط راهبردی با ما دارد
رئیس‌جمهور همچنین درباره سفر وی به مسکو و حضور در سران عضو بریکس و توسعه روابط با روسیه، گفت: ارتباط ما با روسیه، چین و کشورهایی که در دوران تحمیل تحریم ناجوانمردانه‌ به ملت ما کمک کردند، بسیار خوب بوده و این همکاری را با قدرت ادامه می‌دهیم. این‌گونه نیست که اگر با دنیا گفت‌وگو، صلح و معامله کنیم، دوستانمان را فراموش کنیم.
پزشکیان افزود: روسیه هم همسایه ماست هم ارتباطات مناسب اقتصادی، اجتماعی و راهبردی با ما دارد و این دیدارها می‌تواند مصوبات و نگاهی که شهید رئیسی و وزارت امور خارجه داشت را عملیاتی‌تر و اجرائی‌تر کنیم.
وی تاکید کرد: مطمئن هستم اگر با کشورهای بریکس و منطقه‌ای تعامل کنیم، تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که بر ما تحمیل می‌کنند، نخواهد توانست اثرگذار باشد.
رئیس‌جمهور گفت: دوست نداریم با دیگران اختلاف و قطع رابطه کنیم اما دوست هم نداریم کسی به ما زور بگوید و زیر بار زور برویم.
با عراق به لحاظ فرهنگی، رفتاری، اخلاقی مثل هم هستیم
پزشکیان در ادامه درباره اینکه آیا سازوکاری وجود دارد برای اینکه بتوانید توافقنامه‌های خودتان را با عراق به صورت پایدار داشته باشید و بتوانید توافقنامه‌ها و به‌خصوص راه‌آهن شلمچه - بصره را عملیاتی کنید؟ تصریح کرد: وقتی که به عراق رفتیم خیلی با هم صمیمی بودیم و احساس می‌کردیم به لحاظ فرهنگی، رفتاری، اخلاقی و باوری مثل هم هستیم و چندان با هم تفاوتی نداریم، به‌خصوص در مرزها، این‌طرف مرز و آن‌طرف مرز با هم قوم و خویش هستند.
وی تاکید کرد: قرار شده آنها امنیت را حفظ کنند، ما هم امنیت را حفظ کنیم و ارتباطمان را درست کنیم و اقتصاد خوبی داشته باشیم و در تمام زمینه‌هایی که امکان دارد به همدیگر کمک کنیم در حالی که آمریکا دلش می‌خواهد ما با هم دعوا کنیم، ما اگر عاقل باشیم با هم دعوا نخواهیم کرد.
غرب در مذاکرات هسته‌ای به چهارچوب‌های خود پایبند نیست
رئیس‌جمهور افزود: در مورد مذاکرات هسته‌ای، ما پایبند همان چهارچوب‌هایی هستیم که آنها می‌خواهند، اما آنها پایبند چهارچوب‌های خود نیستند. نمی‌شود ما عمل کنیم، اما آنها عمل نکنند، ما به چهارچوب‌های قانونی عمل کردیم آنها پاره کردند، ما که نمی‌خواهیم دعوا کنیم، ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، اما حاضر نیستیم که به ما زور بگویند. حاضر نیستیم که بپذیریم اسرائیل را تا دندان مسلح کنند و هر وقت صحبت کردیم بگویند که می‌زنیم، بیخود می‌کنند بزند، ما هم می‌زنیم.
 رسانه‌های غربی با افکار مردم بازی می‌کنند
پزشکیان در پاسخ به سؤال در مورد اقدامات ایران برای توقف تجاوزگری رژیم صهیونیستی، ابراز کرد: ما با برادران مسلمان در این رابطه جلسه گذاشته‌ایم. با رؤسای جمهور و نخست‌وزیران کشورهای اروپایی هم صحبت کردم آنها وعده دادند که  این هفته این موضوع حل شود، اما در واقع روند را طولانی می‌کنند.
وی با بیان این که اسرائیل همچنان به روند نسل‌کشی ادامه می‌دهد، گفت: باید مسلمانان با هم  وحدت داشته باشند و به آنها «اولتیماتوم» بدهند. رسانه‌های غربی با افکار مردم بازی می‌کنند. در ظاهر می‌خواهند صلح کنند اما پشت پرده اسرائیل را مجهز می‌کنند!
غرب به تعهداتش طبق برجام عمل کند ما هم به تعهداتمان عمل می‌کنیم
رئیس‌جمهور در پاسخ به خبرنگار آسوشیتدپرس در مورد تولید اورانیوم با غنای ۶۰ درصد و پاسخ ایران به نگرانی‌های آژانس، مطرح کرد: بارها گفتیم ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، ما به دنبال رفع نیازهای علمی و تکنیکی خودمان هستیم، به چارچوب برجام پایبند بودیم و به دنبال حفظ آن چهارچوب هستیم.
پزشکیان با بیان اینکه غرب با پاره کردن برجام، ما را به انجام کاری که نمی‌خواهیم واداشتند، ادامه داد: اگر ادامه ندهند ما هم ادامه نمی‌دهیم. به تعهدی که نوشته شده پایبند باشند، ما هم به تعهداتمان عمل می‌کنیم.
آمریکا به حقوق ملت ایران احترام بگذارد و توطئه نکند
وی درباره اینکه «پیام صریح و روشن شما به آمریکا که نشان دهید آمادگی همکاری و تعامل بین‌المللی دارید، چیست؟» تاکید کرد: به حقوق مردم ما احترام بگذارند و برای کشورمان توطئه نچینند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه هدف از انقلاب، زندگی مردم با عزت و سربلندی است، گفت: آنها کاری نکنند که این روند به هم بریزد، چرا که نه در فکر کشورگشایی و نه در فکر صدور انقلاب به جهان هستیم و اگر آنها اجازه دهند که در کشور خودمان زندگی کنیم، رفتار و زندگی و برخورد ما می‌تواند الگو باشد.

 


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۶/۲۷، ۰۷:۰۱:۵۱       بازدیدها: 43