به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 155
بازدید دیروز: 3,070
بازدید هفته: 21,160
بازدید ماه: 114,449
بازدید کل: 24,423,330
افراد آنلاین: 10
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۳۰ شهریور ۱٤۰۳
Friday , 20 September 2024
الجمعة ، ۱۷ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
دیدار عراقچی با نماینده سازمان ملل در امور یمن ۱۴۰۳/۰۶/۲۷

دیدار عراقچی با نماینده سازمان ملل در امور یمن

  ۱۴۰۳/۰۶/۲۷

‫دیدار عراقچی و نماینده دبیر کل سازمان ملل - مشرق نیوز‬‎

هانس گروندبرگ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن در جریان سفر به تهران با دکتر سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به حساسیت و در هم تنیدگی روند تحولات در منطقه، بر تاثیر مستقیم تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بر گسترش تنش و بحران در سراسر منطقه تاکید کرد و افزود: برقراری آتش‌بس و توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نقشی مؤثر در کاهش تنش و برقراری آرامش و ثبات در بخش‌های مختلف منطقه خواهد داشت.
عراقچی با تحسین عزم و اراده مستقل مردم و دولت یمن در حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه آتش‌بس مورد تایید مقاومت فلسطین و حماس حمایت می‌کند و در عین حال تداوم حمایت‌های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی و تجاوزات این کشورها علیه یمن را عامل تشدید تنش و پیچیده‌تر شدن شرایط و راه‌حل سیاسی در یمن می‌داند. 
رئیس دستگاه دیپلماسی با تاکید بر حمایت قوی کشورمان از برقراری صلح و امنیت پایدار در یمن، از تلاش‌های سازمان ملل متحد در این راستا تقدیر و تاکید کرد: این تلاش‌ها و به خصوص اقدامات سازمان ملل متحد برای کمک‌های انسانی به مردم یمن نباید تحت تاثیر موضوعات دیگر قرار بگیرد. 
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن نیز در این دیدار، با تبریک انتخاب عراقچی به عنوان وزیر خارجه ایران و آرزوی موفقیت برای ایشان، آمادگی خود را برای تداوم همکاری و رایزنی با کشورمان درخصوص مسائل مرتبط با بحران یمن به خصوص با استفاده از فرصت مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام داشت.
هانس گروندبرگ با تقدیر از موضع و اهتمام جمهوری اسلامی ایران به ثبات و امنیت در منطقه به خصوص یمن، گزارشی از اقدامات و تلاش‌های سازمان ملل متحد در روند برقراری صلح و آرامش پایدار در یمن و کاهش تنش در عرصه منطقه دریای سرخ و همچنین پرونده تبادل اسرا در یمن ارائه کرد و خواستار تداوم حمایت کشورمان از تلاش‌های سازمان ملل متحد در این راستا شد.
 تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه لبنان
 در پی حادثه تروریستی عصر سه‌شنبه در لبنان، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن شهروندان لبنانی را به شدت محکوم کرد. 
عراقچی همچنین ضمن عرض تسلیت و اعلام همبستگی با دولت، ملت و خانواده شهدا و مجروحان این حادثه، برای ارائه هرگونه کمک و مساعدت برای درمان مجروحان یا انتقال آنها به تهران اعلام آمادگی کرد. 
رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با اشاره به مجروح شدن امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این حادثه تروریستی، ضمن تشکر از اقدامات درمانی فوری دولت لبنان، جویای آخرین وضعیت درمان ایشان شد.
وزیر خارجه لبنان نیز ضمن تشکر از این تماس و ابراز تسلیت و همدردی و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به لبنان، بر پیگیری جدی این حادثه تروریستی از سوی دولت لبنان تاکید کرد.

 

 

کنعانی: آمریکا و اتحادیه اروپا به جای دخالت در امور داخلی ایران  به فهرست سیاه حقوق بشری خود بپردازند

سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه‌های جداگانه نماینده عالی اتحادیه اروپا و نیز وزرای خارجه پنج کشور آمریکا، انگلیس، کانادا، نیوزیلند و استرالیا درخصوص جمهوری اسلامی ایران را شدیداً محکوم کرد.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌های جداگانه نماینده عالی اتحادیه اروپا و نیز وزرای خارجه پنج کشور آمریکا، انگلیس، کانادا، نیوزیلند و استرالیا درخصوص جمهوری اسلامی ایران را شدیدا محکوم کرد.
وی گفت: به نظر می‌رسد نماینده عالی اتحادیه اروپا تحت فشار لابی‌های سیاسی خاص و در ادامه اصرار بر رویکردهای غلط قبلی بدون توجه به واقعیت‌ها، دچار خطای راهبردی دیگری شده و در رویکردی مغرضانه، ادعاهای بی‌اساسی را درخصوص جمهوری اسلامی ایران تکرار کرده است.
کنعانی ضمن هشدار درباره اصرار مقامات اتحادیه اروپا و تعداد بسیار معدودی از کشورها به اتخاذ مواضع و یا صدور بیانیه‌های مخرب، افزود: توصیه می‌کنیم اتحادیه اروپا و این دسته از کشورهای معدود و متوهّم، با نگاه به روند برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری و نیز درک واقع‌بینانه از حقایق ایران از جمله پیوند عمیق میان ملت و دولت و نظام جمهوری اسلامی، از اتهام زنی‌های پوچ و بی‌حاصل و ادامه رویه‌های شکست‌خورده ضدایرانی خود پرهیز کنند.
کنعانی با اشاره به سیاست ورشکسته توسل به تحریم از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان ساخت: بار دیگر یادآوری می‌کنیم که اصرار بر رویکردهای غلط و غیرسازنده نه تنها راه‌حل هیچ مشکلی نیست، بلکه خود بخشی از مشکل است و تداوم چنین مسیر غلطی علیه ایران در راستای منافع آنها نیز نخواهد بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به جایگاه ویژه و متعالی حقوق بشر نزد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: توصیه می‌کنیم اتحادیه اروپا و برخی کشورهای مدعی دیگر از جمله آمریکا، انگلیس، استرالیا، نیوزیلند و کانادا به جای دخالت در امور داخلی ایران، به فهرست سیاه حقوق بشری خود که حمایت از رژیم جنایتکار اسرائیل و سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات مخالفان نسل‌کُشی جاری در غزه تنها گوشه‌ کوچکی از آن است، بپردازند.


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۶/۲۸، ۰۶:۲۹:۳۷       بازدیدها: 26