به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,041
بازدید دیروز: 5,584
بازدید هفته: 4,041
بازدید ماه: 63,340
بازدید کل: 24,494,218
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱٤ مهر ۱٤۰۳
Saturday , 5 October 2024
السبت ، ۲ ربيع الآخر ۱٤٤۶
مهر 1403
جپچسدیش
654321
13121110987
20191817161514
27262524232221
302928
آخرین اخبار
خبرِ ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... ۱۴۰۳/۰۷/۱۱

خبرِ ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... 

۱۴۰۳/۰۷/۱۱

 

چرا عملیات موشکی ایران راهبردی و تعیین‌کننده بود؟
 
عملیات وعده صادق۲ که سه‌شنبه‌شب، به خونخواهی ترور شهید هنیه و با شلیک دویست موشک ایرانی به عمق تل‌آویو و دو پایگاه مهم نظامی انجام شد، دارای اهمیت و ابعاد منحصربه‌فرد از جهات اطلاعاتی، نظامی و راهبردی است.
اولین بُعد از ابعاد اهمیت عملیات این است که علاوه‌بر سامانه راداری و پدافندی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس و فرانسه (و دولت ذلیل اردن) تلاش کردند مانع اصابت موشک‌های ایرانی به اهداف از پیش تعیین شده شوند اما بیش از 90درصد موشک‌ها به ویژه موشک‌های هایپرسونیک فتاح به اهداف موردنظر اصابت کرد.
این در حالی است که انگلیس و فرانسه اعلام کردند در عملیات دفاع از اسرائیل در مقابل حملات موشکی ایران شرکت داشته‌اند. بنیامین نتانیاهو نیز دیشب در حالی که دستانش می‌لرزید، بیانیه‌ای را از رو خواند و مدعی شد «حمله تلافی‌جویانه ایران موفق نبوده است. آمریکا در رهگیری موشک‌های ایران کمک کرد». همزمان وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: «موشک‌های ایران را رهگیری کردیم. این عملیات موشکی، ۲ برابر وسیع‌تر از عملیات قبلی بود. پیش از حمله، هیچ‌ پیامی دریافت نکردیم. خواستار توسعه درگیری در منطقه نیستیم و از ایران می‌خواهیم حملات بعدی را متوقف کند».
اما از این آبروداری‌های رسمی که بگذریم، ای‌بی‌سی‌نیوز از قول یک مقام آمریکایی فاش کرد: ایران مجموعاً ۲۲۰ موشک ظرف ۳۰ دقیقه شلیک کرد که یکی از موشک‌های ایران به فاصله ۵۰۰ متری مقر موساد در تل‌آویو اصابت کرد».گزارش مشابهی هم از سوی شبکه سی‌ان‌ان منتشر شد که تاکید می‌کرد: «بر اساس ویدیوهای منتشره، ایران دست‌کم ۳ نقطه را هدف قرار داد. بخش عمده و قابل‌توجهی از ۱۸۰ فروند موشک شلیک‌شده، یا به مقرهای موساد، و پایگاه‌های هوائی نواتیم و تل‌نوف اصابت کرد، یا به نزدیکی آنها. دست‌کم ۲ فروند موشک در نزدیکی مقر موساد فرود آمد. شمار قابل‌توجهی از موشک‌ها به پایگاه هوائی نواتیم اصابت کردند».
خبرنگاران عبری و غربی هم تصاویر قابل‌تاملی را از کابوس سه‌شنبه شب ترسیم کرده‌اند؛ همچنان که رزا پرتو، روزنامه‌نگار صهیونیست گفت: «اینجا به خاطر وحشت حاکم، در شب سال نو عبری، همه به پناهگاه‌ها رفتند، اصلا شرایط خوبی نیست، پر از دلهره است». گزارش خبرنگار ای‌بی‌سی از پناهگاه نیز حاکی از این بود که ‌«این شب بسیار بسیار بسیار طولانی برای اسرائیل به اندازه ۸۰ سال طول می‌کشد».
همان ساعاتی که روزنامه هاآرتص نوشت: «تمام عسل‌های دنیا هم نمی‌تواند این شب عید را شیرین کند». روزنامه یدیعوت آحارونوت از افزایش دزدی‌ها به بهانه فرار صهیونیست‌ها به پناهگاه خبر داد و نوشت: «در حالی که همه به دنبال موشک‌ها به پناهگاه‌ها هجوم بردند، کسانی بودند که منتظر فرصت بودند تا اقدام کنند. دزدی، به محله لوینسکی در تل‌آویو نفوذ کرده است».
ویدئوهای منتشره کمک بسیاری کرد تا رژیم صهیونیستی نتواند مانند همیشه سیاست مطلق سانسور و پنهانکاری و انکار را به اجرا بگذارد، چنان که یک شهرک‌نشین صهیونیست در ویدئویی می‌گوید: «همه‌چیز می‌لرزید و تقریباً تمام شیشه آپارتمان‌ها شکسته شد» و دیگری با لحنی آمیخته به حیرت و ترس، درباره موشک‌هایی که با سرعت از بالای سرش عبور می‌کنند، اظهار می‌کند: «اینها موشک‌های حماس نیست، موشک‌های خمینی است». خبرنگار نیویورک‌تایمز هم که در تل‌آویو حضور داشت، عنوان کرد: «خانه من که نزدیک مقر موساد، واحد ۸۲۰۰ و آژانس اطلاعات است، می‌لرزید».
شدت بی‌سابقه ضربات چنان بود که شبکه صهیونیستی اینترنشنال ناچار شد اذعان کند: «حملات موشکی بی‌سابقه بود. ایرانی‌ها پایگاه‌های نظامی اسرائیل را زدند و در دنیا قدرت‌نمایی کردند. حتی ایلان ماسک هم اصابت موشک‌ها به اهداف را منتشر کرد. سامانه‌های پدافندی اسرائیل شکست خوردند.»
اما در ارزیابی راهبردی عملیات، کارشناس الجزیره تاکید کرد: «ایران، تمام دستاوردهای نتانیاهو را هدف قرار داد، اسرائیل تاکنون چنین صحنه‌هایی را تجربه نکرده بود و حالت سرخوشی را از دست داد». شبکه الجزیره عنوان کرد: «نتانیاهو می‌خواست در لبنان از شر فاجعه ۷ اکتبر حماس (غزه) خلاص شود، اما ایران، او را غافلگیر کرد». برخی محافل رسانه‌ای، تخمین زدنند که ۲۰ تا ۳۰ جنگنده رژیم صهیونیستی در حملات ایران منهدم شده باشد. در همین حال، اسکات ریتر افسر سابق سیا می‌گوید: «اسرائیل، شمشیر را به دست گرفت. اکنون اسرائیل با شمشیر نابود خواهد شد. ایران، امروز (دیشب) ثابت کرد که اسرائیل نمی‌تواند از خود دفاع کند؛ حتی با وجود تمام وزن ایالات‌متحده در پشت آن».
شبکه BBC هم که حامی سنتی صهیونیست‌هاست، به ناچار بخش کوچکی از ضربت ایران را روایت کرد و نوشت: «موشک‌ها و پهپاد‌های ایران که ۱۳ آوریل از فراز گنبد طلایی قبه‌الصخره در بیت‌المقدس عبور می‌کردند، تصویری ساختند که تا مدت‌ها در ذهن‌ها باقی خواهد ماند. آنها از پدافند هوائی چند لایه عبور کرده و به اهدافی مانند پایگاه هوائی نواتیم اصابت کردند. حمله‌ای که برای دومین‌بار، اول اکتبر تکرار شد. این‌بار ایران با تعداد بیشتری از موشک‌های بالستیک حمله کرد و مواضع بیشتری را هدف قرار داد. این اتفاق، به باور ویلیام آلبرک (مدیر سابق برنامه کنترل سلاح ناتو) معادلات و چهره خاورمیانه را برای همیشه تغییر داد».
سه‌شنبه‌شب در حالی که شادمانی و خوشحالی، افکار عمومی منطقه را فرا گرفته بود، یحیی ابو زکریا (روزنامه‌نگار و اندیشمند مصاحبه‌کننده با امام خمینی)، خطاب به رهبر معظم انقلاب در شبکه ایکس نوشت: «احسنت ای خراسانی!».
هرچند برخی محافل رسانه‌ای همسو با اسرائیل ادعا کرده یا احتمال داده‌اند اسرائیل بخواهد به برخی مناطق نفتی یا نظامی حمله کند، اما مقامات ارشد نظامی و سیاسی تاکید کرده‌اند ایران آماده زدن ضربات وسیع‌تر، عمیق‌تر و دردناک‌تر در عمق رژیم صهیونیستی است؛ چنان که سردار وحیدی فرمانده اسبق سپاه قدس تاکید کرد: «ما می‌توانستم همانند رژیم عمل کنیم و برای کشتن مقامات‌شان ضرباتی بزنیم که حتی در پناهگاه‌ها به درک واصل شوند اما نخواستیم به غیرنظامیان ضربه بزنیم. از بخش غافلگیرکننده توان نظامی خود استفاده نکردیم، اما اگر دست از پا خطا کنند، از همه توان استفاده خواهیم کرد و تل‌آویو و حیفا را زیر و رو می‌کنیم. امشب می‌توانستیم تمام تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم». 
گزارش اخیر شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان می‌گوید: «تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد ایران، موشک‌های بسیار زیادی را برای ادامه درگیری آماده کرده و فقط منتظر پاسخ اسرائیل است تا موج جدید حملات را شروع کند».
 

 
فرار ۴۰ میلیارد دلار سرمایه از اسرائیل پس از جنگ غزه
 
از هنگام شروع جنگ با حماس، مؤسسات محلی اسرائیل ۴۰ میلیارد دلار از این رژیم خارج کرده‌اند.
این خبر را روزنامه تایمز اسرائیل منتشر کرد و نوشت: در طول جنگی که به درازا کشیده، سرمایه‌گذاران نهادی که ذخیره مالی شهروندان را مدیریت می‌کنند، سرمایه را به دارایی خارجی تبدیل کرده، اعتماد به توانایی دولت در پیشاهنگی بهبود مؤثر و ایجاد امکان رشد را کاسته‌اند. بنا به گزارشی که روزنامه مالی عبری، کاتالیست، منتشر کرد، از هنگام شروع جنگ با گروه حماس در ۷ اکتبر، سرمایه‌گذاران نهادی مبلغ هنگفت ۱۵۱ بیلیون شکیل (۴۰ بیلیون دلار) را از اسرائیل خارج کرده‌اند.
جنگ طولانی با حماس و ترس از تشدید نبرد با حزب‌الله در شمال، بهمراه کسری بزرگ بودجه و کُندی رشد اقتصادی، موجب شد کمپانی‌های بزرگ بیمه و مؤسسات سرمایه‌گذاری که مسئولیت مدیریت درازمدت ذخیره مالی اسرائیلی‌ها، از جمله حقوق بازنشستگی و تأمین اجتماعی را بعهده‌دارند، سرمایه را تبدیل به دارایی در کشورهای خارجی کنند.
طبق گزارش کاتالیست، میانگین مواجهه خارجی سهام، اوراق قرضه و دارایی‌های غیرقابل معامله با دارایی‌های خارجی توسط مؤسسات مدیریت آینده‌نگر مالی از ۵۱.۷٪ در آغاز اکتبر ۲۰۲۳ به ۵۶.۳٪ در پایان ماه ژوئیه رسید. میانگین مواجهه حقوق بازنشستگی با دارایی‌های کشورهای خارجی توسط مؤسسات مدیریت حقوق بازنشستگی از ۴۷.۶٪ در آغاز اکتبر 
به ۵۰٪ در ماه ژوئیه رسید.
دولت، که با تنزل نرخ‌های اعتباری و گسترش کسری بودجه به موازات تورم شدید هزینه‌های نظامی و غیرنظامی، در حالی‌که جنگ با حماس به 
یک سالگی خود نزدیک می‌شود رویارو است، برای مدیریت و حفظ مسئولیت‌های مالی و اعتباری همزمان با تأمین مالی هزینه‌های فزاینده نبرد تحت فشاری عظیم قرار دارد.
در گزارش مزبور آمده است: با شروع جنگ در ماه اکتبر، ابتدا مؤسسات محلی سرمایه‌های خود را در بازار محلی به‌کار انداختند، اما در ماه ‌آوریل، سلب اعتماد از توانایی دولت در بازگرداندن اقتصاد به مسیر رشد آینده، و کاهش کسری فزاینده بودجه، و کاهش تورم، این روند معکوس شد.
اقتصاددانان پیشرو، مقامات دولتی پیشین، و امیر یارون، رئیس بانک مرکزی همه در ماه‌های اخیر هشدار داده‌اند که دولت برای کاهش خطر بحران محتوم که احتمال دارد اقتصاد جنگزده اسرائیل را به رکود کشانده و امنیت ملی را به مخاطره بیندازد، تلاش کافی نمی‌کند.
رهبران مشاغل، سرمایه‌گذاران و نقش‌آفرینان بازار از مدتی پیش به سیاست‌گذاران توصیه کرده‌اند در راستای کاهش هزینه‌های مصرفی و اجرای مقررات اصلاحی و افزایش مالیات مسئولانه اقدام کند تا مسیری برای بهبود و انگیزش رشد اقتصادی پس از پایان جنگ مهیا شود.
تحلیلگران می‌گویند تنزل اطمینان به توانایی دولت در مدیریت قروض رو به افزایش ممکن است بر سرمایه‌گذاری تأثیر منفی داشته باشد و به این معنا باشد که نرخ بهره مدت طولانی‌تری بالا بماند و هزینه‌های اعتباری اقتصاد را گران‌تر سازد.

 

 


 مسابقه «ایران‌ستیزی» بین معاون ترامپ و هریس در نخستین مناظره
 معاونان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در یک مناظره تلویزیونی ضمن برگزاری مسابقه ایران‌ستیزی از رژیم صهیونیستی حمایت کردند.
«تیم والز» دموکرات و «جی‌دی ونس» جمهوری‌خواه، نامزدهای معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا، بامداد چهارشنبه و در تنها مناظره معاونان رئیس‌جمهور آینده آمریکا در نیویورک رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. این مناظره به شدت تحت تاثیر حمله موشکی گسترده ایران به رژیم صهیونیستی قرار داشت و دو طرف در این مناظره به شدت از رژیم صهیونیستی حمایت و ایران‌ستیزی خود را به نمایش گذاشتند. 
به گزارش ایسنا، والز که زوج انتخاباتی «کاملا هریس» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری پنجم نوامبر (۱۵ آبان) آمریکاست، از رژیم صهیونیستی حمایت کرد و گفت: ما به حمایت از اسرائیل در دفاع از خود ادامه می‌دهیم. 
«جی‌دی ونس» زوج انتخاباتی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا هم با اشاره به عملیات «وعده صادق ۲» از سوی ایران، مدعی شد ایران بدون رفتار منفعلانه دولت «جو بایدن» نمی‌توانست کاری را که انجام داد، اجرائی کند. 
«ونس» بار دیگر ادعای ترامپ را تکرار کرد و مدعی شد: ایران که این حمله را انجام داد، بیشتر از ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده خود را به لطف دولت هریس دریافت کرد. 
او همچنین گفت در هر زمانی از رژیم صهیونیستی حمایت خواهند کرد و ترامپ این را به صراحت گفته است. «والز» هم در پاسخ ونس گفت عملکرد ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری خود، در مهار ایران فاجعه‌بار بود و با خروج از برجام، ایران را به سلاح هسته‌ای نزدیک کرد. والز در پاسخ به سؤالی درباره حمایت از تنش‌آفرینی رژیم صهیونیستی درباره ایران گفت: ما از نیروهای خود و نیروهای متحد خود دفاع خواهیم کرد.  ونس نیز در پاسخ به این سؤال گفت: «این مربوط به اسرائیل می‌شود تا تصمیم بگیرند که برای حفظ امنیت خود چه اقدامی انجام دهند.»
علی‌رغم ایران‌ستیزی و حمایت گسترده از رژیم اسرائیل در این مناظره نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که مناظره انتخاباتی معاونان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برنده‌ای نداشته و تنها یک درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی نظر خود را با مشاهده این مناظره تغییر داده‌اند. به گزارش ایسنا، نظرسنجی‌هایی که بلافاصله پس از مناظره «جی دی ونس» و «تیم والز» برگزار شد، نشان داد سیاستمدار جمهوری‌خواه با اعتمادبه‌نفس بیشتر و آماده‌تر از رقیب دموکرات خود ظاهر شد. 
بااین‌حال، نظرسنجی مشترک «سی‌بی‌اس» و «یوگاو» نشان داد که از نظر ۱۶۳۰ شرکت‌کننده در این نظرسنجی، ونس و والز در این مناظره انتخاباتی عملکرد یکسانی داشتند. بر اساس این نظرسنجی، ۴۲ درصد از آمریکایی‌ها باور دارند ونس که به‌عنوان معاون «دونالد ترامپ» در انتخابات شرکت کرده، در مناظره پیروز شده است. رقیب دموکرات وی، یعنی والز هم از نظر ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، عملکرد بهتری داشت و پیروز مناظره بود. همچنین ۱۷ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند هر ۲ سیاستمدار عملکرد یکسانی داشتند و هیچ‌یک نتوانست دیگری را شکست دهد.

 

 

صهیونیست‌ها با قتل‌عام وحشیانه در غزه انتقام سیلی مقاومت را از کودکان فلسطینی گرفتند
رژیم صهیونیستی ناتوان از مقابله با جبهه مقاومت و در پی سیلی بسیار سختی که از حمله موشکی ایران در شامگاه سه‌شنبه خورد انتقام خود را بار دیگر از کودکان فلسطینی گرفت.
رژیم اسرائیل این روزها جنایات خود را علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه تشدید کرده است دلیل آن نیز کاملاً روشن است چرا که در مقابل رزمندگان مقاومت در غزه و جنوب لبنان به شدت قافیه را باخته است و شامگاه سه‌شنبه نیز سیلی بسیار محکمی از ایران خورد. نتانیاهو ناتوان از مقابله با جبهه مقاومت بار دیگر نیز انتقام خود را از کودکان فلسطینی گرفت. منابع پزشکی در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کردند شمار شهدای حملات دیروز ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به بیش از 80 تن رسید. بسیاری از این شهدا کودک بودند. رژیم صهیونیستی همچنین در ادامه جنایت علیه مراکز غیرنظامی، بامداد دیروز(چهارشنبه) یتیم‌خانه «معهد الامل» در غرب شهر غزه را بمباران کردند که در جریان آن ده‌ها تن به شهادت رسیدند. جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به این جنایت‌ها تاکید کرد که جنایات دشمن صهیونیستی در نوار غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی در مراکز اسکان آوارگان هرگز نمی‌تواند ملت و مقاومت فلسطین را تسلیم کند. این جنبش در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد که جنایات وحشیانه بامداد دیروز ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه از جمله بمباران وحشیانه خانه‌های فلسطینیان در شرق خان یونس در جنوب این باریکه و حملات جنایتکارانه به مدرسه مسقط و یتیم خانه «الأمل» که آوارگان فلسطینی در آن اسکان یافته‌اند و طی آن حدود 80 نفر به شهادت رسیدند، در ادامه سیاست‌های جنایتکارانه دشمن صهیونیستی صورت می‌گیرد که قتل و کشتار حداکثری فلسطینیان را در چارچوب نسل‌کشی در نوار غزه از حدود یک سال قبل در پیش گرفته است. حماس افزود: ما تاکید می‌کنیم که جنایات بی‌وقفه دشمن صهیونیستی تحت حمایت‌های آمریکا هرگز نمی‌تواند عزم و اراده ملت فلسطین را تضعیف یا مقاومت را تسلیم کند. این جنبش بیان کرد که جنایات دشمن صهیونیستی تنها موجب اصرار هرچه بیشتر ملت و مقاومت فلسطین بر ادامه رویارویی با اشغالگران و بیرون راندن آنان از این سرزمین در مسیر تحقق خواسته‌های ملت از جمله آزادی و حق تعیین سرنوشت خواهد شد.
بیماری‌های ناشناخته در غزه
از سوی دیگر به دلیل محاصره شدیدی که رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اعمال کرده و مانع ورود دارو و وسایل بهداشتی به این منطقه می‌شود ساکنان نوار غزه به بیماری‌های زیادی مبتلا شده‌اند، بیماری‌هایی که بیشتر آنها جدید بوده و قبلاً با آنها آشنا نبوده‌اند و بسیاری از آنها ناشناخته است و تشخیص داده نشده‌اند. به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه رژیم صهیونیستی را به دلیل تخریب سیستماتیک بخش بهداشت، محروم کردن مردم از آب آشامیدنی سالم، تحریم شدید داروها و سوخت لازم برای تصفیه آب، تصفیه فاضلاب و دفع زباله و همچنین فشار بر جمعیت برای جابه‌جایی‌های مکرر و اقامت در مراکز بسیار شلوغ و بدون وجود مستلزمات زندگی مقصر می‌داند. این وزارت‌خانه سال میلادی گذشته از کشف ویروس همه‌گیر فلج اطفال خبر داد که پیش از آن هپاتیت A و بسیاری از بیماری‌های پوستی شیوع یافته بود.دکتر «ماهر شامیه» دستیار معاون وزیر بهداشت در غزه، معتقد است که جنگ به طور جدی بر وضعیت سلامت عمومی مردم تأثیر گذاشته است و شروع آن زمانی بود که رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت به نابودی سیستماتیک بخش بهداشت و درمان اقدام کند تا با این کار مردم غزه را وادار به خروج کند.
تشدید تنش‌ها در کرانه باختری 
در بحبوحه افزایش حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و نوار غزه، تنش در کرانه باختری نیز روز به روز تشدید می‌شود. به گزارش ایسنا، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است پس از ارزیابی وضعیت امنیتی توسط فرماندهی منطقه مرکزی در ارتش رژیم اشغالگر در سایه تشدید تجاوزات این رژیم در کرانه باختری، سه گردان ذخیره را به منظور انجام مأموریت «عملیاتی و تقویت دفاع» در کرانه باختری اعزام کند.براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پس از این اقدام رژیم صهیونیستی، برخی‌ها سؤالاتی را درباره دلایل اقدامات این رژیم و تلاش برای انتقال درگیری از غزه به کرانه باختری مطرح کردند.
«تیسیر نصرالله»، عضو شورای انقلابی جنبش فتح خاطرنشان کرد که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از سه سال پیش یعنی قبل از هفت اکتبر به صورت روزانه ادامه داشته اما پس از این تاریخ روند آنها افزایش یافته است. وی در ادامه افزود اقدامات اخیر در کرانه باختری مؤید آن است که رژیم صهیونیستی چشمان خود را به کرانه باختری از جمله شهر قدس دوخته است. «تیسیر نصرالله» همچنین تصریح کرد این تجاوزات رژیم صهیونیستی به‌رغم استفاده از بمباران هوایی، تخریب زیرساخت‌های تعدادی از اردوگاه‌ها و شهرها و تجاوزات شهرک‌نشینان به اموال و دارایی‌های شهروندان، انجام عملیات کشتار و سوزاندن خانه‌ها، محصولات کشاورزی و خودروها شدت کمتری نسبت به آنچه در غزه و لبنان اتفاق می‌افتد، دارد. در همین رابطه، «کفاح حرب»، از اعضای شورای انقلابی جنبش فتح گفت فراخواندن برخی گردان‌ها توسط اسرائیل به کرانه باختری در چارچوب تلاش آن برای تسلط بر این منطقه صورت گرفته است. هدف قرار دادن کرانه باختری توسط اسرائیل چندین سال است که با یورش‌ها، تجاوزات و کشتار بی‌وقفه و روزانه در مناطقی از کرانه باختری با سرعت فزاینده‌ای صورت می‌گیرد. وی همچنین تاکید کرد رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست به دنبال نسل‌کشی و کوچاندن اجباری فلسطینیان از کرانه باختری و شهر قدس مانند نوار غزه و لبنان هستند. در همین رابطه، «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیسستی نیز اوایل ماه جاری میلادی از نتانیاهو خواست تحقق پیروزی در کرانه باختری را جزو اهداف جنگی قرار دهد.
 بر اساس گزارش‌ها همزمان با جنگ در غزه و لبنان، کرانه باختری نیز شاهد عملیات نظامی بی‌وقفه، افزایش شهرک‌سازی‌ها و مصادره اراضی از هر طریقی است. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد «موشه اربیل» وزیر امور داخلی این رژیم خواستار تقویت شهرک‌سازی در کرانه باختری شده است.
طبق گزارش نهادهای رسمی فلسطین، همزمان با جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر، نظامیان ارتش این رژیم عملیات خود را در کرانه باختری گسترش داده و شهرک‌نشینان صهیونیست نیز تجاوزاتشان را به کرانه باختری افزایش داده‌اند و در نتیجه آن شمار شهدای فلسطینی در این منطقه به ۷۱۶ تن و شمار زخمی‌ها به حدود ۵۷۵۰ تن رسیده و بیش از ۱۰ هزار و ۹۰۰ تن نیز بازداشت شده‌اند.
استرالیا به دنبال ممنوع کردن تظاهرات حمایتی از غزه
خبر دیگر این که در آستانه سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی در روز ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) پلیس استرالیا اعلام کرد که برگزاری تظاهرات حمایت از فلسطین در سیدنی را ممنوع می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، پلیس ایالت «نیو ساوت ولز» استرالیا اعلام کرد که با سازمان‌دهندگان تجمعات در روزهای آینده به ویژه ۶ و ۷ اکتبر (۱۵ و ۱۶ مهر)، گفت‌وگوهایی داشته است. اما پلیس استرالیا در ادامه با ارائه توضیحاتی که به نظر یک توجیه برای ممانعت از برگزاری تظاهرات است، افزود که در گفت‌وگو با آنها متقاعده نشده که این اعتراض‌ها می‌تواند به صورت امن پیش برود و برای ممنوع کردن تجمعات به دادگاه مراجعه می‌کند. پلیس استرالیا مدعی است که اولویت اصلی، ایمنی شرکت‌کنندگان در تظاهرات است. گروه اقدام فلسطین سیدنی در صفحه خود در شبکه مجازی «فیس بوک» اعلام کرد که اقدام پلیس برای ممنوعیت برگزاری تظاهرات، حمله به حقوق اساسی دموکراتیک است. در بیانیه ‌این گروه آمده است: ما حق داریم تظاهرات کنیم. گروه اقدام فلسطین به صراحت با این تلاش برای ساکت کردن اعتراضات مخالف است. در تظاهرات اوایل هفته در ملبورن، برخی با در دست داشتن تصاویر شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و پرچم‌های این جنبش، ترور این شخصیت مجاهد توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. این امر سبب شد تا مقامات استرالیا برای جلوگیری از این‌گونه اعتراض‌ها به دلایل نامعلومی تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کنند.



 


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۷/۱۲، ۰۶:۰۸:۵۳       بازدیدها: 3