به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,401
بازدید دیروز: 4,191
بازدید هفته: 17,653
بازدید ماه: 17,653
بازدید کل: 23,679,477
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 26 April 2024
الجمعة ، ۱۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۶ - ایرج نظافتی : سربلندی مردم و مرجعیت و دستان خالی استکبار در عراق ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
سربلندی مردم و مرجعیت و دستان خالی استکبار در عراق
 
۱۳۹۸/۰۹/۱۸
Image result for ‫سربلندی مردم و مرجعیت  در عراق‬‎Image result for ‫ایرج نظافتی‬‎
در هفته‌های اخیر عراق یکی از خبرسازترین کشورهای منطقه بود و بحران‌های متعددی را از سر گذراند و البته تجربیات گران‌بهایی را نیز به دست آورد.
در ابتدا با نام اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی به وضعیت معیشتی شروع شد و همراه با مدیریت مستقیم سفارت آمریکا در بغداد و پول‌های سعودی و اماراتی عده‌ای از اراذل و اوباش از جمله پسمانده‌های داعش و حزب بعث را به کار گرفتند تا بتوانند بر موج اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی سوار شوند و شهرهای مهم و مذهبی همچون نجف‌اشرف به عنوان پایگاه مهم تشیع در جهان اسلام و سپس کربلا و بصره و ناصریه و بغداد و کم‌کم سراسر عراق را با خود همراه کنند.
 ابتدا از تعرض به کنسولگری کشورمان در کربلا و سپس نجف‌اشرف آغاز شد و تا تعرض به بیت و مقبره آیت‌الله حکیم و خاندان صدر ادامه پیدا کرد، غافل از اینکه مردم عراق با الگو پذیری از ایران اسلامی و با توجه کامل به پیام مرجعیت عالی این کشور نه تنها دست دشمنان و اراذل اجاره‌ای را خیلی سریع‌تر از آنچه که فکرش را می‌کردند خوانده بلکه از پنجشنبه گذشته تاکنون با تظاهرات گسترده در بغداد و بصره و تمامی شهرهای به آشوب کشیده شده، به حمایت از مرجعیت دینی و تاکید بر یکپارچگی عراق به میدان آمدند و تمامی برنامه‌های استکبار جهانی و همه دلارهای سعودی و اماراتی را بر باد دادند، تا جایی که دوستان خدمتگزار به حرمین شریفین علوی و حسینی‌(ع) اذعان دارند که در هیچ برهه‌ای از زمان سفیران آمریکا و سعودی در بغداد تا این حد در حیرت و سردرگمی و مات و مبهوتی به سرنبرده‌اند. گویا حساب هر نوع اقدامی را از پیش تعیین کرده بودند الا حضور ناگهانی و یکپارچه مردم به صورت خودجوش در سراسر شهرهای به آشوب کشیده شده! چیزی که از همه بیشتر عوامل پشت پرده را سرخورده و کاملا ناامید کرد این بود که در تمام راهپیمایی‌های یکپارچه این روزها در عراق نه تنها یک شعار علیه جمهوری اسلامی سرداده نشد بلکه مردم شرکت‌کننده در این راهپیمایی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگاران، مردم و حاکمیت ایران اسلامی را دوست و برادر خود اعلام کردند و این حرکت نشان داد مردم عراق در شعارهایی که روزهای قبل علیه کشورمان در برخی نقاط عراق توسط اراذل اجاره‌ای سرداده شده به هیچ عنوان نقشی نداشتند و عوامل پشت پرده آن را مدیریت و هدایت می‌کردند، چرا که اگر غیر از این بود در این راهپیمایی‌های اخیر که شعارهای مردم کلا علیه آمریکا و سعودی بود شعاری هم علیه کشورمان سرداده می‌شد، در حالی که چنین نشد. مردم عراق، ایران اسلامی را دوست و یار دلسوز خود خصوصا در شرایط و موقعیت‌های سخت می‌پندارند.
سفارتخانه‌های آمریکا و سعودی و دیگر هم‌پیمانانشان گویا فکر نمی‌کردند مردم متدین عراق هم این روزها با الگو پذیری از حوادث مشابه در ایران اسلامی همچون 9 دی، ناگهان به خروش بیایند و بهار اسلامی را علیه فتنه‌گران و عوامل پیدا و پنهان آن رقم بزنند و خط بطلانی بر آنچه که در این روزها برآنان گذشته بکشند.
«شیخ عبدالمهدی کربلایی» تولیت آستان قدس حسینی حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کربلا – 9 ربیع الثانی1441 – با قرائت پیام جدید
آیت‌الله سیستانی، با صراحت اعلام کرد: «بار دیگر نسبت به کسانی که در کمین کشور نشسته‌اند و به دنبال بهره‌برداری از مطالبات اصلاحات جهت تحقق اهداف مشخصی که باعث تضعیف منافع ملت عراق می‌شود و با ارزش‌های اساسی مطابقت ندارد، هشدار می‌دهیم.... پشتیبانی از نیروهای امنیتی، احترام به آنها، تقویت روحیه آنها و ترغیب آنها به انجام وظایف خود برای حفظ امنیت به بهترین وجه، یک وظیفه همگانی است و حضور این عزیزان برای جلوگیری از هرج و مرج و برهم زدن نظم عمومی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.»
این هشدار رسمی مرجعیت عالی عراق که روز جمعه گذشته از تریبون نماز جمعه کربلا و از حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام ابلاغ شد و یکی از صریح‌ترین پیام‌ها و بیانیه‌هایی است که خطاب به مردم و تذکری جدی به دشمنان عراق صادر شده است، در بین مردم عراق بازتاب فراوانی داشت و بر این همبستگی و یکدلی مردم مُهر تایید زد.
اما جالب‌تر اینکه خبر می‌رسد در کنار حضور گسترده مردم در خیابان‌های عراق در حمایت از مرجعیت و تمامیت ارضی کشورشان، اقدام دیگری در عراق شکل گرفته که دقیقا برخلاف میل دشمنان این کشور است و آن این است که بخش پروژه‌های استراتژیک حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام از احداث مجتمع‌های مسکونی برای خانواده‌های شهدای حشدالشعبی خبر می‌دهد. این پروژه در جاده ارتباطی بین استان کربلا و نجف‌اشرف واقع شده است و قطعا خاری بر چشم دشمنان عراق خواهد بود.
«مهندس حسام تمیمی»، مدیر این پروژه می‌گوید: ساخت و واگذاری این مجتمع‌ها که با دستور نماینده مرجعیت عالی شیخ عبدالمهدی کربلایی انجام می‌شود با هدف تقدیر از خانواده‌های شهدا و تجلیل از فداکاری شهدا که برای حفظ این کشور و مقدسات آن به دفاع برخاسته‌اند صورت می‌گیرد.
گفته می‌شود این پروژه در زمینی به مساحت ده هکتار در حال انجام است و شامل 316 واحد مسکونی است و قرار است برای رفاه بیشتر ساکنان، سایر امکانات همچون مدرسه، مسجد، مهد کودک، بازار، پارک و اماکن تفریحی دیگری نیز ساخته شود.
به حول و قوه الهی با مشخص شدن نخست‌وزیر در روزهای آینده این امید وجود دارد که با در پیش گرفتن راه عمران و بازسازی عراق ساخت و ساز برای خانواده‌های شهدای حشدالشعبی، به رسمیت هرچه تمام‌تر این نیروی مردمی و جان برکف عراقی منجر شود. عراق به یاری خداوند و با تداوم بصیرت‌گرایی مردم آن، قطعا آینده‌ای روشن خواهد داشت و توطئه‌های دشمنان این کشور همگی برباد خواهد رفت. مردم عراق این بار بیدارتر و هوشیارتر از همیشه دست دشمن را خوانده‌اند، اما شیطان بزرگ چون در اهداف و برنامه‌های این روزهای خود ناکام مانده است به تحریم و تهدید و حتی ترور برخی مقامات عراقی روی آورده است. ایستادگی و همبستگی مردم عراق قطعا می‌تواند این ترفند آمریکا را نیز با بن‌بست روبرو کند، مردم عراق با تمسک به سیره ائمه و اولیای الهی مدفون در این سرزمین و با توكل به خداوند متعال، و در سایه راهنمایی‌های مرجعیت عالی تشیع می‌تواند از این مرحله نیز عبور کند «فَاللَّهُ خَیْرٌ حافِظاً وَ هُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ»
 ایرج نظافتی