به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,114
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 5,175
بازدید ماه: 71,248
بازدید کل: 23,733,058
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
وزیر کشور: زمینه تحقق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب فراهم شده است ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
وزیر کشور:
 زمینه تحقق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب فراهم شده است
   ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

وزیر کشور: اتکا به توانمندی‌های داخلی از شعارهای دولت سیزدهم است - وزارت  کشور

سردار احمد وحیدی در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان با بیان اینکه با الهام از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم؛باید قدرت اقتصادی را بیش از پیش تقویت کنیم، خاطر نشان کرد: بنابراین برای تحقق اهداف اقتصادی باید با تمام توان و بسیج امکانات تلاش کنیم.
وزیرکشور افزود: دولت آیت‌الله رئیسی درحالی‌که دشمنان مشکلات متعددی را پیش رویش ایجاد کرده و به دنبال گسترش آنها بودند و در عین حال کم کاری‌ها و کم‌تحرکی‌هایی در داخل بود، با تغییر ریل امید به حل مسائل از خارج به داخل؛با اتکا به داشته‌ها که از مهم‌ترین جهات حرکت گفتمان حاکم بر تلاش ماست و حرکت در مسیر خودش دچار شتاب خواهد شد و حل مسائل چندان دشوار نخواهد بود،گام‌های مهم برداشته است.
وزیر کشور گفت:تلاش در این مسیر به جایی رسیده که بسترسازی‌های خوبی صورت گرفته و زمینه جهش فراهم شده است. 
سردار وحیدی گفت: از ویژگی‌های گفتمان حاکم بر دولت آیت‌الله رئیسی؛ تلاش شبانه‌روزی بی‌وقفه شخص رئیس‌جمهور و سایر اعضای هیئت دولت است که  استمرار آن ما را به هدف می‌رساند.
 وزیر کشور افزود: این گفتمان باید همه امکانات و توانمندی‌ها را بسیج کند تا جهش تولید مورد نظر رهبر معظم انقلاب جلوه‌گر شود.
وزیر کشور با اشاره به عملیات تاریخی و افتخار آفرین وعده صادق در مقابله با جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی؛ گفت: این عملیات بی‌نظیر؛ برای ملت ما و همه کسانی که با ظلم و ستم مخالفند، افتخاری بزرگ آفرید و از قله‌های انسانیت بود.
 سردار وحیدی تصریح کرد:همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند عملیات تحسین برانگیز وعده صادق مظهر اراده و قدرت ملت بزرگ ایران در تقابل با همه کسانی بود که در جبهه ظلم قرار دارند.
وزیر کشور افزود: «وعده صادق» همه کسانی را که ناظر این عملیات بودند حیرت‌زده کرد و امروز همه جا در همه دنیا در مقابل افتخارآفرینان ملت ایران سر تعظیم فرود می‌آورند که در بیاناتشان و رفتارشان منعکس است.
سردار وحیدی با بیان اینکه غیورمردان ما و جبهه مقاومت محکم‌،دقیق و رو به جلو گام بر می‌دارند که افتخار بزرگ ثمرات آن را همگان مشاهده کردند‌، تصریح کرد: جبهه مقاومت یک جبهه به هم پیوسته است که با نقش‌آفرینی ایران در تعیین نقشه راه منطقه، نقشه راه پیروزی فلسطین و در عین حال افول رژیم صهیونیستی و تحقق اراده‌های بزرگ ملت‌های آزاده را دنبال می‌کند..
 وزیر کشور تصریح کرد:امروز کشور بر بال‌های قدرت فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و اقتصادی حرکت می‌کند و باید بال قدرت اقتصادی را تقویت کنیم و نام‌گذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به همین جهت است.
سردار وحیدی افزود: در این رهگذر؛ کشور ما و ملت ما با ماموریت‌های چندگانه نه فقط در عرصه بین‌المللی سیاست‌های ظالمان را باطل کرد و زیر سؤال می‌برد، بلکه در سطح منطقه موجب تحول شده است.
وزیر کشور با اشاره به ضرورت تحقق فرمان نوروزی رهبر معظم انقلاب گفت: باید در کنار بخش‌های خصوصی و تعاون؛ مشارکت مردم را به عنوان ظرفیتی جدید تعریف کنیم و برای چگونگی مشارکت مردم؛ مفهوم سوم برای انجام کار جدید تعریف کنیم و برای انجام کارها برنامه‌ریزی‌ نماییم.
وزیر کشور با اشاره به بیان مشکلات مردم لرستان توسط نماینده ولی فقیه در لرستان و فرمانده سپاه استان در این جلسه؛گفت:برنامه‌های دولت با خواسته‌های مردم کاملاً مطابقت دارد و تلاش برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از جمله راه آهن‌،سدها و غیره در جریان است.
وزیر کشور گفت: دکتر شفقت استاندار جدید لرستان مدیری برجسته و توانمند است که در سمت استاندار سه استان، ریاست دانشگاه، معاونت وزیر و خدمت در حوزه‌های مختلف مدیریتی‌،خدمات برجسته در کارنامه‌اش دارد.
وزیر کشور با قدردانی از دکتر فرهاد زیویار استاندار سابق لرستان‌،دکتر ابوطالب شفقت را به عنوان استاندار جدید لرستان معرفی کرد.

 
معاون امنیتی وزیر کشور:  طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه خواهد داد
‫معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور عازم ایلام شد - وزارت کشور‬‎
سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگویی با اشاره به اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) توسط فرماندهی انتظامی در سراسر کشور اظهار داشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مسئله حجاب یک امر قانونی و واجب شرعی است؛ در قانون عدم رعایت حجاب جرم‌انگاری شده و این قانون مربوط به سالیان گذشته است و مربوط به دوره جدید نیست.
میراحمدی با اشاره به اتفافات سال ۱۴۰۱ که در کشور رخ داد، گفت: پس از شکست امنیتی در جنگ ترکیبی آن سال سرویس‌های اطلاعاتی دشمن به دنبال دستاوردسازی بود و به تعبیر نظامی‌ها با کشف حجاب یک سرپلی را بگیرند و از طریق این سرپل سایر اهداف خود از جمله برهنگی- اخلاقی و حتی ضدیت با دین را توسعه دهند.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: بنابراین هسته اصلی هدایتگر و پیشران مسئله بی‌حجابی در کشور سرویس‌های اطلاعاتی دشمن و در راس آن رژیم صهیونیستی است، و لذا امروز رسانه رژیم صهیونیستی (اینترنشنال) تمرکز اصلی خود را روی این موضع قرار داده تا طرح نور فراجا را با شکست مواجه کنند و آنان را وادار به عقب‌نشینی کنند و این سرپل را حفظ کنند.
فراجا در طرح نور به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند
میراحمدی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با برنامه‌ریزی‌ها مختلف و با بهره‌گیری از رسانه به میدان آمده است، اظهار داشت: اقلیت کم تعداد، اما چشم پرکن کسانی که کشف حجاب کردند اغلب بدون آگاهی از پشت پرده‌ها و در اثر هیجانات جوانی و فضای مجازی تاثیرگذار در این حوزه بدون اینکه از نقشه دشمنان مطلع باشند و یا عنادی در این زمینه داشته باشند و ضدیتی با اسلام داشته باشند اقدام کردند و اکثریت قریب به‌اتفاق با تذکر پلیس تمکین می‌کنند.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اضافه کرد: صبر و خویشتنداری و یا کم‌کاری تدریجا باوری غلطی را ایجاد کرده بود که گویی کشف حجاب از جانب مسئولین پذیرفته شده است و یا در مقابل اقدام تحمیلی دشمن کاری ساخته نیست در حالی که اصلا این‌گونه  نبود و نیست.
وی گفت: فراجا در این طرح به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند و مدبرانه و با نیت مشفقانه و دلسوزانه اقدامات خود را انجام می‌دهد؛ اینکه دشمنان می‌گویند فراجا این مسئله‌ را بدون حمایت و همراهی انجام می‌دهد مطلقا حرف درستی نیست و همه مسئولین قوا بالاتفاق بر اجرای قانون تاکید دارند و حامی فراجا هستند. اگر جایی هم لازم باشد تذکرات و ارشادات خود را مطرح می‌کنند، اما حامی و پشتیبانند.
وی افزود: از سوی دیگر  عفاف و حجاب یکی از مطالبات مردمی است و مردم در این مدت که این طرح اجرا می‌شود یک مورد نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند.
طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه می‌دهد
میراحمدی با اشاره به حمایت مردم از اجرای طرح نور خاطرنشان کرد: طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه می‌دهد و فرماندهی انتظامی کشور و دستگاه قضائی هم  مراقبت می‌کنند تا مسئله‌ای که خارج از ضوابط و قوانین باشد از سوی مامورین خدمتگزار به ملت صورت نگیرد. ضمن آنکه ما قدردانیم زحمات یکایک افراد پلیس هستیم.
استانداران در سراسر کشور خود را موظف به حمایت فراجا می‌دانند
وی بیان کرد: استانداران ما در سراسر کشور خود را موظف به حمایت و پشتیبانی از عزیزان فراجا در حمایت از حقوق مردم و حفظ ارزش‌ها می‌دانند؛ باید این را بدانیم که اگر اقتدار پلیس تضعیف و شکسته شود هیچ کس نمی‌تواند مطمئن به امنیت جانی، مالی، نوامیس خود باشد و به ضرر تمام ملت و به نفع جانیان، تبهکاران تروریست‌ها سارقان و دشمنان است.
میراحمدی اضافه کرد: زیر سؤال بردن اقتدار پلیس و تضعیف آن به نغع هیچ ایرانی با هر گرایش و سلیقه‌ای نیست؛ کسانی که در همین ایام تحت تاثیر هیجانات اقدام به کشف حجاب کردند زمانی که مورد تعدی مزاحمین نوامیس قرار گرفتند با پلیس تماس می‌گیرند و از پلیس استمداد می‌طلبند و پلیس برای مقابله با اراذل و اوباش و جلوگیری از تعدی وارد عمل می‌شوند.
وی افزود: همه ما باید در مورد دفاع از پلیس، اقتدار پلیس و ایجاد یک محیط امن در جامعه تلاش کنیم و همگان باید پلیس را مورد حمایت قرار دهیم.
به گزارش آنا، میراحمدی یادآور شد: دشمنان به دنبال این هستند کوچک‌ترین نقطه ضعفی از پلیس پیدا کنند و با بزرگ‌نمایی آن احساسات عمومی را برانگیخته کنند که البته پلیس با هوشمندی مسیر خود را ادامه خواهد داد.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۲/۰۶، ۰۸:٤۹:٤۳       بازدیدها: 59