به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 197
بازدید دیروز: 3,016
بازدید هفته: 7,273
بازدید ماه: 73,346
بازدید کل: 23,735,156
افراد آنلاین: 21
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 6 May 2024
الاثنين ، ۲۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی: انتقال املاک، خودرو و طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی:
انتقال املاک، خودرو و طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود 
  ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

‫انتقال املاک، خودرو و طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود - حیات‬‎

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی، ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را رفع و تصویب کردند.
همچنین نمایندگان موادی از این طرح که شامل ماده ۶ و بند (الف) و بند (ر) و (ز) و ماده ۲ (الف) مواد ۴۶ تا ۵۱ فصل اول از باب سوم این قانون را الحاق و فصل اول از باب سوم این قانون شامل مواد ۴۶ تا ۸۰ به مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیر تجاری و مالیات درآمد را اصلاح کردند.
همچنین نمایندگان مجلس ماده ۸ و تبصره‌های آن را اصلاح کردند. این ماده مشتمل بر ۱۵ تبصره بوده که در آن تکالیفی برای صدور حساب‌های الکترونیکی توسط سازمان امور مالیاتی پیش‌بینی کرده است.
 امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: سفر رئیس‌جمهور به پاکستان بسیار حائز اهمیت است چون این سفر در شرایطی صورت گرفته که منطقه آبستن تحولات است؛ از یک طرف با کشتار بی‌رحمانه اسرائیل در غزه روبه‌رو هستیم و از طرف دیگر این رژیم دست به عملیات مغایر با قوانین بین‌المللی به حمله به کنسولگری ایران در دمشق زده است؛ در این بین تحولات قفقاز و خیلی موضوعات دیگر در منطقه وجود دارد. این موارد به خوبی‌اهمیت سفر رئیس‌جمهور را نشان می‌دهد.
وی با بیان این‌که باید مسائل دوجانبه ایران و پاکستان ارتقاء پیدا کند، تصریح کرد: ایران و پاکستان روابط بسیار خوبی دارند آنها می‌دانند شیطنت‌های خارج از مرزهای دو کشور در مرزهای ایران و پاکستان به وجود می‌آید که باعث مشکلاتی در مرزهای شرقی شده است؛ بر این اساس این سفر می‌تواند دستاوردهای خوبی را به همراه داشته باشد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید براساس موافقت‌نامه‌های قبلی بر روی موضوعات تجاری و اقتصادی تمرکز شود چون زمینه برقراری امنیت پایدار در مرزهای شرقی دو کشور را ایجاد می‌کند. در همین راستا است که در همین سفر هشت سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان امضاء شد.
مالکی یادآور شد: توجه پاکستان بر روی کراچی و ایران بر روی چابهار است این دو بندر در کنار هم می‌توانند زمینه‌ساز ارتقاء سطح تجارت و اقتصاد دو کشور باشند. موضوع راه‌آهن و خط انتقال و ساختن شهرک‌های صنعتی مشترک بین ایران و پاکستان در نوار مرزی حائز اهمیت است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: موضوعات دوجانبه و بین‌المللی بین ایران و پاکستان می‌تواند سطح مناسبات را تعریف کند قطعا حضور کشورهایی مثل ایران، پاکستان، چین و روسیه در منطقه نشان‌دهنده اهمیت این روابط است.
وی در پایان و در جمع‌بندی بیان کرد: اراده ایران و پاکستان بر افزایش ارتقاء سطح کیفی و کمی اقتصاد دو کشور است پس باید مبادلات مرزی از حد پنج میلیارد دلار هم عبور کند که این به افزایش روابط تجاری و اقتصادی و بازرگانی و همچنین ارتقاء سطح روابط فرهنگی و سیاسی نیاز دارد.
 سفر رئیس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به پاکستان اظهار کرد: پاکستان، کشوری مهمی و یکی از کشورهای بزرگ اسلامی است و تقویت ارتباط با این کشور برای ما اهمیت زیادی دارد.
وی با اشاره به اینکه اولویت جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی، تعامل و تقویت ارتباط با همسایگان است، ادامه داد: همسایگان در اولویت روابط خارجی ایران و به ویژه در دولت سیزدهم قرار دارند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پاکستان کشوری مهم و مؤثر در منطقه است گفت: جمهوری اسلامی ایران، زمینه‌های زیادی برای ارتباط با پاکستان دارد و تعمیق و گسترش روابط ایران و پاکستان و تعمیق اقدامات دوجانبه، از اهمیت بالایی برخوردار است.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران و پاکستان در زمینه‌هایی مانند اقتصادی، تجاری، تشکیل بازارچه‌های مشترک مرزی، انرژی، ترانزیت، حمل‌ونقل و همچنین در حوزه امنیت و مبارزه با تروریسم، با یکدیگر در تعامل هستند؛ هم ما می‌توانیم بسیاری از مایحتاج پاکستان را تأمین کنیم و هم پاکستان می‌تواند در این زمینه، به ما کمک کند.
رضایی گفت: بر این اساس، سفر رئیس‌جمهور به پاکستان بسیار مهم است و می‌تواند منجر به توسعه و تعمیق روابط ایران با این کشور شود.
وی اضافه کرد: رئیس‌جمهور ما و نخست‌وزیر پاکستان توافق کردند که در اولین گام، میزان مبادلات تجاری بین دو کشور به ۱۰ میلیارد دلار برسد که ما هم معتقدیم این ظرفیت وجود دارد و اگر بخش‌های مختلف دو کشور فعال شوند، می‌توانند به این حجم از مبادلات تجاری برسند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از سوی دیگر، بین دو ملت ایران و پاکستان روابط و سابقه بسیار بزرگ تاریخی و فرهنگی وجود دارد. ایران و پاکستان اشتراک‌های فرهنگی، دینی، تاریخی و تمدنی بسیار زیادی با هم دارند و دو ملت ایران و پاکستان از این حیث بسیار نزدیک به همدیگر هستند.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور اهمیت زیادی برای تقویت ارتباط ایران و پاکستان دارد و امیدواریم ماحصل این سفر، توسعه روابط و افزایش رفاه و رضایت‌مندی برای هر دو ملت ایران و پاکستان باشد.
سفر رئیس‌جمهور به پاکستان نقطه عطفی در روابط دو کشور است
جلیل رحیمی جهان‌آبادی نیز با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به پاکستان گفت: پاکستان به عنوان کشور همسایه و دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی با ما، اهمیت ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد.
وی با بیان اینکه ایران سطح روابط سیاسی مناسبی با پاکستان دارد، افزود: پاکستان در طی سال‌های گذشته مواضع مثبتی نسبت به ایران در موضع‌گیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشته اشت؛ البته که در مقاطعی چالش‌های مرزی بین دو کشور رخ داد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: کشور پاکستان برای جمهوری اسلامی در حوزه مسائل منطقه‌ای همچون مشکلات افغانستان، بحث مهاجران و گروه‌های تجزیه‌طلب و تحت حمایت کشورهای خارجی در مرز سیستان و بلوچستان اهمیت دارد که احتمالا این موضوعات در جریان سفر رئیس‌جمهور مطرح می‌شود.
وی اضافه کرد: موضوع دیگر مربوط به سطح نامناسب روابط اقتصادی است؛ با وجودی که روابط سیاسی ایران و پاکستان مناسب است اما در حوزه اقتصادی این روابط خوب نیست. می‌توان صادرات و واردات را افزایش و موانع تجاری را کاهش داد و ارتباطات مرزی را بهبود بخشید. همچنین در برخی موضوعات همچون مقابله با مواد مخدر و موضوعات مربوط به خط گاز و انتقال آن به شبه قاره هند و روابط دو جانبه گفت‌و‌گو کرد.
رحیمی جهان آبادی در پایان گفت: با توجه به تنش‌های چند ماهه گذشته بین ایران و پاکستان در مناطق مرزی، سفر رئیس‌جمهور به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد. انتظار می‌رود بعد از این سفر در سطح روابط اقتصادی گشایش قابل توجهی رخ داده و همچنین برخی تنش‌ها و چالش‌ها و سوءتفاهم‌ها در مناطق مرزی برطرف شود.
سفر رئیس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
شهریار حیدری، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به پاکستان، اظهار کرد: پاکستان یکی از کشورهای مهم در همسایگی ایران است و از آنجایی که ایران و پاکستان دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی زیادی با یکدیگر هستند، سفر رئیس‌جمهور و دیگر مقامات کشورمان به پاکستان، بسیار مهم بوده و منجر به توسعه روابط دو کشور خواهد شد.
وی افزود: سفر رئیس‌جمهور به پاکستان در شرایطی انجام شده که دولت جدید پاکستان به تازگی بر سر کار آمده است و قطعاً یکی از دغدغه‌های جدی ما آن است که دولت جدید پاکستان، اقدام جدی‌تری برای حفظ امنیت مرزها انجام بدهد.
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آنجایی که ما مرزهای طولانی با پاکستان داریم، امنیت این مرزها بسیار مهم است و سفر رئیس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرزهای کشورمان خواهد داشت.
نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه‌بر ضرورت توجه به مسائل امنیتی، قطعاً سفر رئیس‌جمهور به پاکستان برای تقویت روابط دو کشور در حوزه مسائل اقتصادی نیز دارای اهمیت است و لازم است موانع تجاری روابط ایران و پاکستان رفع شوند.


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۲/۰۵، ۰۶:۰۰:۳۷       بازدیدها: 52