به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 876
بازدید دیروز: 4,668
بازدید هفته: 18,811
بازدید ماه: 112,100
بازدید کل: 24,420,981
افراد آنلاین: 10
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۹ شهریور ۱٤۰۳
Thursday , 19 September 2024
الخميس ، ۱۶ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
عراقچی: اعمال تحریم یک تجربه شکست‌خورده است ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
عراقچی: 
 اعمال تحریم یک تجربه شکست‌خورده است 
  ۱۴۰۳/۰۶/۲۴

‫عراقچی: کشورهای غربی هنوز نمی‌دانند تحریم یک ابزار شکست خورده است |  خبرگزاری بین المللی شفقنا‬‎

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما در واکنش به ادعاهای غرب علیه ایران درخصوص ارسال سلاح به روسیه و همچنین وضع تحریم‌های جدید تصریح کرد: کشورهای غربی باید بدانند و تعجب است هنوز نمی‌دانند که تحریم یک ابزار شکست‌خورده است. از طریق تحریم‌ها قادر نیستند که منویات خودشان را به ایران تحمیل کنند.
به گزارش مهر، وی افزود: هم در بحث هسته‌ای و هم در دیگر بحث‌ها این یک تجربه شکست‌خورده است و اینکه آن‌ها هنوز به این تجربه شکست خورده امید دارند جای تعجب دارد.
عراقچی با اشاره به اینکه ایران با قوت به مسیر خودش ادامه می‌دهد، گفت: گرچه ما همواره اهل گفت‌وگو بودیم، هیچ‌وقت گفت‌وگوهای سازنده برای رسیدن به درک مشترک نسبت به مسائل مورد اختلاف را ترک نکردیم و آمادگی داریم، ولی گفت‌وگو باید 
بر اساس احترام متقابل باشد و نه بر اساس تهدید و فشار.
وزیر امور خارجه ادامه داد: تحریم‌ها ابزار فشار و تقابل هستند و نه ابزار همکاری و یک ابزار شکست‌خورده است و در عمل نتوانسته کارآیی خودش را ثابت کند.
وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که یک روزی ما را برای سیم خاردار تحریم می‌کردند اکنون به جایی رسیدند که خودشان ادعا می‌کنند ایران سلاح‌های پیشرفته صادر می‌کند. این نتیجه تحریم‌ها بوده است.
عراقچی تصریح کرد: اینکه هنوز به دنبال این تجربه شکست‌خورده هستند واقعاً جای تعجب دارد. من توصیه می‌کنم که مسیر خودشان را عوض کنند.
 
 
کنعانی:اتحادیه اروپا از اتهام‌زنی به ایران پرهیز کند

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه با محکوم کردن شدید بیانیه نماینده عالی اتحادیه اروپا درخصوص جمهوری اسلامی ایران به بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین، اظهار داشت: مجددا به صورت شفاف موضع جمهوری اسلامی ایران را یادآوری می‌کنم. هرگونه ادعایی مبنی بر فروش موشک‌های بالستیک به روسیه از سوی ایران از اساس کذب است.
وی ضمن هشدار درباره اصرار برخی طرف‌ها به ادامه اتخاذ مواضع، اظهارات و بیانیه‌های مخرب، افزود: توصیه می‌کنیم اتحادیه اروپا از اتهام زنی مبتنی بر اطلاعات غلط، پرهیز کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص رویکرد مخرب غربی‌ها به استفاده از سلاح منسوخ تحریم تصریح کرد: متاسفانه برخی طرف‌های غربی اعتیاد به وضع تحریم دارند؛ مسیری که نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، که خود، بخشی از مشکل بوده و با پاسخ ایران رو‌به‌رو خواهد شد.
کنعانی: امید در فلسطین و یأس در سرزمین‌های اشغالی موج می‌زند
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: فیلمی کوتاه اما گویا از عمق امید به پیروزی در فلسطین؛ جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) در شهر دیرالبلح در نوار ‎غزه؛ فرق بسیاری بین ملتی اصیل و ریشه دار و موجودیتی برساخته و بی‌ریشه است.
وی گفت: ایستادگی اسطوره‌ای ملت ‎فلسطین در ویرانه‌های نوار غزه به‌رغم دردها و رنج‌های غیرقابل توصیف و فرار و مهاجرت معکوس اشغالگران از سرزمین‌های اشغالی؛ امید در فلسطین و یأس در سرزمین‌های اشغالی موج می‌زند.
تحریم‌کنندگان بی‌منطق یک بار دیگر پاسخ اقدامات غیرمنطقی خود را به روشنی گرفته‌اند
کنعانی در پیام دیگری عنوان داشت: ‏پرتاب موفقیت‌آمیز ‎ماهواره تحقیقاتی ‎چمران۱ توسط ماهواره بر قائم ۱۰۰ و قرار گرفتن آن در مدار ۵۵۰ کیلومتری زمین به همه ایرانیان عزیز، دانشمندان و دانش‌پژوهان ایرانی و خاصه دست‌اندركاران این موفقیت غرورانگیز مبارک باد.
وی افزود: تحریم کنندگان بی‌منطق یک بار دیگر پاسخ اقدامات غیرمنطقی خود را به روشنی گرفته‌اند. ‎
سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطر نشان کرد: ایران بازیگری منطقی، قدرتمند و اهل تعامل سازنده است. بهتر است رفتار و گفتار خود را منطقی کنند.

 

 
انتقاد یک دیپلمات از استاندارد دوگانه منتقدان داخلی در رابطه با اروپا و روسیه
سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان، عنوان داشت: با توجه به رویکرد خصمانه انگلستان، فرانسه، آلمان و هلند، انتظار است منتقدین روسیه در برابر مواضع اروپا نیز موضع قاطعانه بگیرند.
محسن پاک‌آیین، سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در باکو در پیامی که در حساب شخصی خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشت با اشاره به اقدامات ضدایرانی اخیر کشورهای غربی که منجر به احضار نمایندگان آنها به وزارت امور خارجه شد، نسبت به استاندارد دوگانه منتقدان درخصوص روابط ایران با اروپا و روسیه انتقاد کرد.
وی عنوان داشت: با توجه به تداوم رویکرد خصومت‌آمیز انگلیس، فرانسه، آلمان و هلند، نسبت به ملت ایران، انتظار است افرادی که علیه روسیه به دلیل موافقت با باز شدن گذرگاه زنگزور موضع گرفته و حتی خواهان تجدید نظر در رابطه با مسکو شدند، در قبال مواضع اروپا نیز قاطعانه موضع بگیرند.
به گزارش ایرنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا در تداوم سیاست تشدید تحریم‌های ضدایرانی، ۲۰ فرد، نهاد و کشتی در ایران و روسیه شامل شرکت هواپیمایی «ایران ایر» را به بهانه ادعای ارسال موشک از سوی تهران به مسکو برای به‌کارگیری در جنگ علیه اوکراین تحریم کرد.
در کنار اقدام اخیر آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه نیز در بیانیه‌ای غیرسازنده و نامتعارف ضمن اتهام آفرینی علیه کشورمان با بهانه واهی ارسال موشک از سوی ایران به روسیه برای به‌کارگیری در جنگ اوکراین به لغو قراردادهای دوجانبه ارائه خدمات هوائی با جمهوری اسلامی ایران و تحریم ایران‌ایر به بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین اشاره کردند.
 
 ایران خواستار محکومیت حمله تروریستی میرجاوه از سوی شورای امنیت سازمان ملل شد
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت درخصوص حمله تروریستی میرجاوه، خواستار محکوم کردن این اقدام تروریستی نفرت‌انگیز جیش العدل از سوی این شورا و انجام اقدامات اقدامات مقتضی در راستای تعهد قاطع خود برای مبارزه با تروریسم شد.
امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت و نیز دبیرکل سازمان ملل نوشت: با توجه به سابقه مستمر خشونت و اقدامات تروریستی جیش‌العدل، گروهی تروریستی تحت حمایت خارجی و مرتبط با داعش خراسان (ISIL-K)، علیه غیرنظامیان بی‌گناه ایرانی و نیروهای انتظامی، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت درخواست می‌نماید تا این اقدام تروریستی نفرت‌انگیز را به‌شدت محکوم کرده و در راستای تعهد قاطع خود به مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال و مظاهر آن، همان‌گونه که در بیانیه مطبوعاتی مورخ ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳ (SC/۱۵۵۳۴) نشان داده شده است، اقدامات مقتضی را اتخاذ نماید.
به گزارش ایرنا، در این نامه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد درخصوص حمله تروریستی میرجاوه که جمعه ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۴ خطاب به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و ساموئل زبوگار رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال شده، آمده است: نامه حاضر در پی حمله تروریستی، وحشیانه و بزدلانه علیه جمهوری اسلامی ایران توسط گروه تروریستی شناخته‌شده جیش‌العدل تقدیم می‌گردد. در ساعات پایانی ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۴، این گروه تروریستی که تحت حمایت خارجی قرار داشته، با داعش خراسان (ISIL-K) مرتبط و از سال ۲۰۱۲ به دلیل فعالیت‌های خشونت‌آمیز خود بدنام است، حمله‌ای سبعانه در شهر مرزی میرجاوه واقع در استان سیستان و بلوچستان انجام داد.
ایروانی می‌افزاید: عناصر مسلح وابسته به جیش‌العدل، خودروی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را در یک پمپ بنزین در میرجاوه، هنگامی که مرزبانان و افسران در حال سوخت‌گیری بودند، هدف قرار دادند.
سفیر ایران در سازمان ملل خاطرنشان کرد: این اقدام شنیع منجر به شهادت سه تن از نیروهای انتظامی به نام‌های ستوان محمد امین ناروئی، سرباز پارسا سوزنی و سرباز امیر ابراهیم‌زاده شد و یک غیرنظامی نیز مجروح گردید. اندکی بعد، جیش‌العدل مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به‌شدت این اقدام تروریستی، جنایتکارانه و نفرت‌انگیز را محکوم نموده و بر تعهد راسخ خود برای اطمینان از سپرده شدن عاملان به دست عدالت تأکید می‌ورزد.
ایروانی تصریح کرد: با توجه به سابقه مستمر خشونت و اقدامات تروریستی جیش‌العدل، گروهی تروریستی تحت حمایت خارجی و مرتبط با داعش خراسان (ISIL-K)، علیه غیرنظامیان بی‌گناه ایرانی و نیروهای انتظامی، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت درخواست می‌نماید تا این اقدام تروریستی نفرت‌انگیز را به‌شدت محکوم کرده و در راستای تعهد قاطع خود به مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال و مظاهر آن، همان‌گونه که در بیانیه مطبوعاتی مورخ (۱۶ دسامبر ۲۰۲۳SC/ ۱۵۵۳۴) نشان داده شده است، اقدامات مقتضی را اتخاذ نماید.
ایروانی همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران، که مستقیماً از عواقب فاجعه‌بار این حادثه متأثر شده است، در تعهد اخلال‌ناپذیر خود برای پیشگامی در مبارزه با این بلایا پایدار می‌ماند. جمهوری اسلامی ایران مصمم است از مردم شریف و نجیب خود حفاظت نموده و امنیت کشورهای همسایه را از خطرات ناشی از چنین گروه‌های تروریستی بدخواه تضمین نماید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: موجب امتنان خواهد بود چنانچه مکاتبه حاضر به‌عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی، ذیل بند ۱۱۰ دستور کار با عنوان «اقدامات برای حذف تروریسم بین‌المللی» ثبت و توزیع گردد.

 


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۶/۲۵، ۰۷:۰۱:۲۵       بازدیدها: 63