به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 851
بازدید دیروز: 4,668
بازدید هفته: 18,786
بازدید ماه: 112,075
بازدید کل: 24,420,956
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۹ شهریور ۱٤۰۳
Thursday , 19 September 2024
الخميس ، ۱۶ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
عارف در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها: در پایان برنامه توسعه باید حداقل ۲۰ دانشگاه ما در جمع ۵۰۰ دانشگاه‌ برتر جهان باشند ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
عارف در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها:
در پایان برنامه توسعه باید حداقل ۲۰ دانشگاه
ما در جمع ۵۰۰ دانشگاه‌ برتر جهان باشند 
۱۴۰۳/۰۶/۲۴

‫مشرق نیوز - عکس/ اجلاس روسای دانشگاه‌ها موسسات آموزش عالی پژوهش و فناوری‬‎

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در حال حاضر ۵ یا ۶ دانشگاه ما در رتبه‌های زیر ۵۰۰ دانشگاه‌ برتر جهان هستند اما در پایان برنامه توسعه باید حداقل ۲۰ دانشگاه ما در این جمع باشند.
محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور در نخستین اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و فناوری کشور در دولت چهاردهم گفت: در حال حاضر ۵ یا ۶ دانشگاه ما در رتبه‌های زیر ۵۰۰ دانشگاه‌ برتر جهان هستند اما در پایان برنامه توسعه باید حداقل ۲۰ دانشگاه ما در این جمع باشند.
برای حل ناترازی‌ها به میدان بیایید
وی اظهار داشت: انتظار دولت از دانشگاه این است که از حوزه مسئولیت اجتماعی، در کنار امور تخصصی، به چالش‌ها و مشکلات کشور هم بپردازد تا همه با استفاده از تمام توان، مشکلات را حل کنیم.
معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به ناترازی در بخش‌های گوناگون گفت: تراز تجاری ما در سال گذشته ۱۷ میلیارد دلار منفی بوده و اکنون که در میانه سال هستیم با کسری بودجه مواجه هستیم، دانشگاه باید پیشنهاد بدهد که راهکار مقابله با این مشکلات و راهکارهای «کوتاه مدت»، «میان مدت» و «دراز مدت» به خصوص در عرصه علم و فناوری و نوآوری و روان سازی چرخه ارزش در این بخش و تولید ثروت ملی چیست تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم تا دیگر این چرخه با اثرات مخرب آن بر اقتصاد تکرار نشود.
عارف در ادامه با اشاره به برنامه ملی رشد مهارت‌های دیجیتال، از دانشگاهیان خواست تا بحث دیجیتالی شدن مهارت‌ها را دنبال کنند.
وی با بیان اینکه پارک‌های علمی و فناوری دستاوردهای خوبی داشته اند خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان وزارت علوم گفت: اقتصاد دانش بنیان را جدی بگیرید اما مشکل ما در این حوزه این است که تجارب را نمی‌توان به درستی منتقل کنیم.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در بحث آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای شعار زیاد دادیم اما وضعیت نامطلوب است، گفت: تا انتهای برنامه هفتم باید ۴۰ درصد آموزش‌ها در قالب مهارت‌های حرفه‌ای باشد.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در حوزه فعالیت‌های نوظهور باید در منطقه و دنیا پیشتاز باشیم، گفت: وقتی در حوزه‌هایی مانند «های تک» نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که بسیاری از نفرات اول دنیا، دانشجویان خودمان هستند اما ما باید مهاجرت معکوس نخبگان را با ساز و کارهای آرام شکل دهیم.



 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۶/۲۵، ۰۷:۰۱:٤۸       بازدیدها: 35