به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 846
بازدید دیروز: 4,668
بازدید هفته: 18,781
بازدید ماه: 112,070
بازدید کل: 24,420,951
افراد آنلاین: 11
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۹ شهریور ۱٤۰۳
Thursday , 19 September 2024
الخميس ، ۱۶ ربيع الأول ۱٤٤۶
شهریور 1403
جپچسدیش
21
9876543
16151413121110
23222120191817
30292827262524
31
آخرین اخبار
دریادار سیاری در اجلاس امنیتی شیانگ‌شان‌ پکن: نیروهای مسلح ایران مقتدرترین سازمان ضد‌تروریستی جهان محسوب می‌شوند ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
 دریادار سیاری در اجلاس امنیتی شیانگ‌شان‌ پکن:
نیروهای مسلح ایران مقتدرترین
سازمان ضد‌تروریستی جهان محسوب می‌شوند 
۱۴۰۳/۰۶/۲۵

‫دریادار سیاری:امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بزرگترین و مقتدرترین  سازمان ضد تروریستی جهان محسوب می‌شود - ندای امّت | ندای امّت‬‎‫دریادار سیاری: نیروهای مسلح ایران بزرگترین و مقتدرترین سازمان ضد تروریستی  جهان محسوب می‌شود‬‎

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنرانی در اجلاس امنیتی شیانگ‌شان پکن (چین) تحت عنوان «اجلاس صلح و امنیت جهانی» که از ایده «برابری، آزادی، فراگیری و یادگیری متقابل» دفاع می‌کند، گفت: دنیایی که در آن به سر می‌بریم سرشار از تنش‌ها، جنگ‌ها و تقابل‌هایی است که نسل بشر را با خطراتی بسیار مواجه کرده است.
وی افزود: این چالش‌ها اگرچه در طول تاریخ دارای نمونه‌های متعدد بوده است، اما در حال حاضر از وخامت بالایی برخوردار بوده و می‌طلبد تا جمع‌های خبرگی و نخبگی چون اجلاس شیانگ‌شان پکن راهبردها و راهکارهایی اساسی و البته عملی را برای مقابله با آنها ارائه نموده و تلاش‌ها را در جهت بهبود اوضاع بشریت در سرتاسر جهان متمرکز کند.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: اگرچه جمهوری اسلامی ایران با سیاست خارجی مبتنی بر حکمت، عزت و مصلحت و در پیش گرفتن صبری راهبردی، تاکنون وارد بازی مختوم به باخت آنان نشده است، لیکن قطعاً از حق خود در دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی نخواهد گذشت. 
دریادار سیاری تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، دعوت می‌کند تا همگان، زیر پرچم صلح، برابری و آزادی و ایجاد فرصت‌های فراگیر برای یادگیری در قالب امنیت با هم و به هم پیوسته متحد و متفق شوند. 
وی با بیان اینکه ساختار آنارشیک نظام بین‌الملل، مداخلات قدرت‌های خارجی و گسل‌های امنیتی خاورمیانه یا غرب آسیا به عنوان سه عامل باعث می‌شوند ایران درصدد کسب توانمندی دفاعی به میزان مقتضی در راستای افزایش امنیت نسبی برآید، گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین و مقتدرترین سازمان ضدتروریستی جهان محسوب می‌شود و در سطح منطقه با هرگونه خودسری، بی‌انضباطی و عدم پایبندی به مبانی و اصول بین‌المللی به جد برخورد خواهد کرد و طعم این برخورد را رهبران به اصطلاح هژمونی جهانی بارها چشیده‌اند. 
به گزارش ایرنا، معاون هماهنگ‌کننده ارتش اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از الگوی سیاست همسایگی بهره می‌برد و نسبت به بازآفرینی مفاهیم سیاست همسایگی اقدام نموده است. اساساً با پیچیدگی روابط بین‌الملل و نظم‌های منطقه‌ای توجه به دیپلماسی فعال و سیاست همسایگی به منظور قدرت سازی و تامین منافع ملی و فراملی از جمله ضروریات راهبردی کشورها است.
دیدار معاون وزیر دفاع روسیه با دریادار سیاری در چین
معاون وزیر دفاع فدراسیون روسیه در حاشیه این اجلاس با رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
امیر دریادار سیاری در دیدار با «الکساندر فومین» معاون وزیر دفاع فدراسیون روسیه با بیان اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی است، بر ضرورت اهتمام کشورهای حاشیه دریای خزر برای مشارکت در تامین امنیت جمعی این دریا بدون نیاز به حضور بیگانگان تأکید کرد.
بر اساس این گزارش، توسعه همکاری در حوزه دریایی (در شمال و جنوب) نظیر گشت دریایی مشترک و برگزاری رزمایش‌های تخصصی مرکب از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.
به گزارش ایسنا، همچنین در این دیدار، دو طرف بر ارتقاء تعاملات در موضوعات آموزشی از جمله تبادل استاد و دانشجو تأکید داشتند.
ضرورت تقویت راه‌های گسترش همکاری و حفظ منافع راهبردی دو کشور در بهره‌برداری از کریدور شمال- جنوب از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.
تاکید امیر سیاری و رئیس صلیب سرخ جهانی بر تبادل تجربیات 
خبر دیگر اینکه، دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران که به‌منظور شرکت در اجلاس امنیتی شیانگ‌شان پکن به‌عنوان نماینده کشورمان به کشور چین سفر کرده است، در ادامه حضور خود در پکن، با پروفسور «ژیل کاربونیر» نایب‌رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی دیدار کرد.
به گزارش فارس، در این دیدار ضمن تأکید بر نقش سازمان ملل به رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و رسیدگی به وضعیت آوارگان و جنگ‌زدگان و نقش پررنگ صلیب سرخ در تامین زندگی حداقلی جنگ‌زدگان به اقدامات مؤثر و بشردوستانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوادث طبیعی اشاره شد. همچنین در ادامه ضمن آمادگی تبادل تجربیات در زمینه مقابله با حوادث طبیعی و تبادل و تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز به نقش تأثیرگذار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در کمک‌های بین‌المللی اشاره شد. ضرورت پیگیری امور مفقودان جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.
 بازدید امیرسیاری از دانشگاه عالی دفاع ملی چین 
امیر سیاری علاوه‌بر این، ضمن بازدید از دانشگاه عالی دفاع ملی در نشست اندیشکده نظامی چین شرکت کرد. در دانشگاه عالی دفاع ملی چین، ابعاد مبانی امنیت شامل امنیت داخلی و خارجی کشورها و همچنین آخرین وضعیت منطقه غرب آسیا مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش مهر، در ادامه و طی نشست با اعضای اندیشکده نظامی چین، دفاع و امنیت به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی هر نظام سیاسی مطرح و به بحث و بررسی درخصوص انواع تهدیدها و مسائلی که امنیت جهانی را تهدید می‌کند پرداخته شد. 
حضور بیگانگان مانع برقراری امنیت و ثبات منطقه است
پیش از شروع رسمی اجلاس «صلح و امنیت جهانی» در کشور چین، معاون وزیر دفاع کشور عربستان سعودی با امیر دریادار سیاری دیدار کرد.
در این دیدار، دو طرف بر اجرائی شدن سند همکاری امضا شده در چین و ضرورت توسعه همکاری‌های نظامی دوجانبه و نیز ارتقاء همکاری و هماهنگی برای ارتقای امنیت منطقه‌ای تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، امیر دریادار سیاری در این دیدار، حضور بیگانگان در منطقه را نه تنها مانع برقراری امنیت، بلکه برهم زننده امنیت و ثبات منطقه عنوان کرد.


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۶/۲۶، ۰۷:۲۶:۰۳       بازدیدها: 38